Strona 5 z 49

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 20 lis 2016, 00:15
autor: Maxxx76
A jak brzmi napis na karcie? :)

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 21 lis 2016, 08:59
autor: pan_slaw
Hej, jestem po pierwszej rozgrywce i nasunęły mi się dwa pytania.

1. postęp talii aktów. Gram Rolandem, powiedzmy w drugiej akcji w mojej turze zdobywam drugą wskazówkę, która jest wymagana by talia aktów postąpiła dalej. Czy ten postęp momentalnie, tzn. usuwam gabinet, pojawia się hol, piwnica, strych, salon. Moja postać znajduje się w holu i mam do wykorzystania moją ostatnią akcję w tej turze?

2. testy. Test walki gdzie Roland ma współczynnik 4. Zagrałem wcześniej Nóż, który podczas walki da mi +1 do siły. I teraz wykonuję test siły. Mam współczynnik 5 i teraz mogę do tego testu przeznaczyć dowolną liczbę kart z ręki, które mi tą wartość podniosą. I mogą to być zarówno karty atutu jak i umiejętności, tak? Czy tylko karty umiejętności?

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 21 lis 2016, 11:17
autor: Darboh
niepooczach pisze:Próbuję przygotować sobie 2 scenariusz ale nie mogę znaleźć karty Tajemnicy 1a. Mam tylko 2a/2b :/ Jest taka karta czy to jakiś błąd w druku?
Ze względu na rewers t1a poszukałbym w kartach przeciwności.

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 21 lis 2016, 11:35
autor: rattkin
pan_slaw pisze: 1. postęp talii aktów. Gram Rolandem, powiedzmy w drugiej akcji w mojej turze zdobywam drugą wskazówkę, która jest wymagana by talia aktów postąpiła dalej. Czy ten postęp momentalnie, tzn. usuwam gabinet, pojawia się hol, piwnica, strych, salon. Moja postać znajduje się w holu i mam do wykorzystania moją ostatnią akcję w tej turze?
Ty wybierasz kiedy, w ramach okna "free triggered ability" - nie musi to następować "dokładnie w momencie uzbierania ostatniej wymaganej wskazówki", może nawet kilka rund później. Ponieważ jest to free triggered ability, to tak, może się zdarzyć między Twoimi akcjami i wtedy rozstrzygnąć tak jak napisałeś.
pan_slaw pisze: 2. testy. Test walki gdzie Roland ma współczynnik 4. Zagrałem wcześniej Nóż, który podczas walki da mi +1 do siły. I teraz wykonuję test siły. Mam współczynnik 5 i teraz mogę do tego testu przeznaczyć dowolną liczbę kart z ręki, które mi tą wartość podniosą. I mogą to być zarówno karty atutu jak i umiejętności, tak? Czy tylko karty umiejętności?
Jakiekolwiek karty z symbolem testu w dowolnej ilości, chyba że tekst na nich samych tę ilość obwarowuje dodatkowymi zasadami.

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 21 lis 2016, 11:48
autor: pan_slaw
dzięki, rattkin

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 21 lis 2016, 13:59
autor: Ragathol
Witam mam pytanko?

Atakuje mnie wróg i zadaje 2 obrażenia. Czy mogę je rozdzielić pomiędzy mnie i sprzymierzeńca (1 dla mnie i 1 dla sprzymierzeńca) czy muszę wskazać kto dostanie całość (2 obrażenia)?

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 21 lis 2016, 14:05
autor: rattkin
Możesz rozdzielić.

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 22 lis 2016, 18:06
autor: ceville
Lartes pisze: Testuję zręczność przeciwko poziomowi 3. Mam 2 bazowo + 1 z atutu. 3 vs.3. Za żeton chaosu dostaję -5. Czyli łącznie mam -2. Czy przeciw skali trudności testu (3) mam zatem aż 5 punktów, o które test się nie powiódł? :D (czyli dostaję np. 5 obrażeń?)
Czytam cały wątek od początku i muszę odkopać tą sprawę. O jakich obrażeniach tu w nawiasie mowa? Za co one? Wynikają one z jakiegoś specjalnego warunku zawartego na karcie? Czy jakiś podstawowy test daje karę obrażeń za porażkę? W instrukcji nie widziałem nic więc muszę dopytać ;)

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 22 lis 2016, 18:58
autor: the_ka
ceville pisze:
Lartes pisze: Testuję zręczność przeciwko poziomowi 3. Mam 2 bazowo + 1 z atutu. 3 vs.3. Za żeton chaosu dostaję -5. Czyli łącznie mam -2. Czy przeciw skali trudności testu (3) mam zatem aż 5 punktów, o które test się nie powiódł? :D (czyli dostaję np. 5 obrażeń?)
Czytam cały wątek od początku i muszę odkopać tą sprawę. O jakich obrażeniach tu w nawiasie mowa? Za co one? Wynikają one z jakiegoś specjalnego warunku zawartego na karcie? Czy jakiś podstawowy test daje karę obrażeń za porażkę? W instrukcji nie widziałem nic więc muszę dopytać ;)
Na karcie jednego ze scenariuszy jest test, który w przypadku porażki zadaje obrażenia w ilości równej wartości o którą nie powiódł się ten test.

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 23 lis 2016, 08:24
autor: szutek
Tylko warto dodać, że w powołanym przykładzie jest bład, gracz powinien otrzymać 3 obrażenia, a nie 5 co wynika z tego, że wartość umiejętności po wykonaniu testu nie moze spasc ponizej 0.

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 23 lis 2016, 09:17
autor: demiurg
Czy po zabiciu potwora mogę od razu zagrać dwie karty wydarzenia Evidence i odpalić zdolność Rolanda odkrywając tym samym łącznie 3 wskazówki ?

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 23 lis 2016, 10:12
autor: cahir
szutek pisze:Tylko warto dodać, że w powołanym przykładzie jest bład, gracz powinien otrzymać 3 obrażenia, a nie 5 co wynika z tego, że wartość umiejętności po wykonaniu testu nie moze spasc ponizej 0.
1)Dokładnie miałem wczoraj ten sam przypadek. Karta " chwytające ręce" test na 3-3 i losuje -5. O tyle ile nie zdałeś masz sobie zadać obrażeń. Zatem odpowiedź to 3 obrażenia, a nie 5 ?
2) ocalali kultyści w 3 scenariuszu na głównej ścieżce. Czy można z nimi pertraktować wg poleceń na karcie czy tylko rozważania ostateczne wchodzą w grę?
3) czy po 3 scenariuszu jest sens liczyć zwycięstwo i doświadczenie itd., bo potem co? czeka się z tymi taliami na nowe dodatki i można startować tek rozbudowana talią?

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 23 lis 2016, 11:46
autor: Jacek_PL
Pytanie o tę kartę, czy z jej efektu przesuwamy również potwory które są wyczerpane ? W sumie nie ma takiego zapisu jak przy Łowcy, ale może jest jakaś bardziej ogólna zasada która nie pozwala przemieszczać się wyczerpanym przeciwnikom.

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 23 lis 2016, 11:56
autor: pan_slaw
Jacek_PL pisze:Pytanie o tę kartę, czy z jej efektu przesuwamy również potwory które są wyczerpane ? W sumie nie ma takiego zapisu jak przy Łowcy, ale może jest jakaś bardziej ogólna zasada która nie pozwala przemieszczać się wyczerpanym przeciwnikom.
Niżej na stronie którą podałeś, jest napisane, że wyczerpani wrogowie również się przemieszczają.

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 23 lis 2016, 12:12
autor: rattkin
Jacek_PL pisze:Pytanie o tę kartę, czy z jej efektu przesuwamy również potwory które są wyczerpane ? W sumie nie ma takiego zapisu jak przy Łowcy, ale może jest jakaś bardziej ogólna zasada która nie pozwala przemieszczać się wyczerpanym przeciwnikom.
Jest odwrotnie. Ogólna zasada mówi, że przemieszczają się tylko Hunterzy i tylko gdy nie są exhausted. Złota zasada mówi, że tekst na karcie nadpisuje zasady ogólne. W tym wypadku tekst na karcie mówi wyraźnie to co trzeba zrobić - ignorujesz zasadę ogólną.

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 23 lis 2016, 12:46
autor: Jacek_PL
pan_slaw pisze:
Jacek_PL pisze:Pytanie o tę kartę, czy z jej efektu przesuwamy również potwory które są wyczerpane ? W sumie nie ma takiego zapisu jak przy Łowcy, ale może jest jakaś bardziej ogólna zasada która nie pozwala przemieszczać się wyczerpanym przeciwnikom.
Niżej na stronie którą podałeś, jest napisane, że wyczerpani wrogowie również się przemieszczają.
Wielkie dzięki, i pomyśleć że szukałem na tej stronie jakieś większe FAQ jakie pojawiło się na CardgameDB :oops:

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 23 lis 2016, 20:21
autor: Reid666
cahir pisze:
szutek pisze:Tylko warto dodać, że w powołanym przykładzie jest bład, gracz powinien otrzymać 3 obrażenia, a nie 5 co wynika z tego, że wartość umiejętności po wykonaniu testu nie moze spasc ponizej 0.
1)Dokładnie miałem wczoraj ten sam przypadek. Karta " chwytające ręce" test na 3-3 i losuje -5. O tyle ile nie zdałeś masz sobie zadać obrażeń. Zatem odpowiedź to 3 obrażenia, a nie 5 ?
2) ocalali kultyści w 3 scenariuszu na głównej ścieżce. Czy można z nimi pertraktować wg poleceń na karcie czy tylko rozważania ostateczne wchodzą w grę?
3) czy po 3 scenariuszu jest sens liczyć zwycięstwo i doświadczenie itd., bo potem co? czeka się z tymi taliami na nowe dodatki i można startować tek rozbudowana talią?
1. Zgadza się.

2. Można z nimi pertraktować. Jednak większość z nich chyba łatwiej załatwić pistoletem, maczetą badź bejsbolem.

3. Można kontynuować historię postaci w kolejnych kampaniach. Jeśli udało się zdobyć dużo doświadczenia i niewiele traumy to takie postacie mogą być jeszcze całkiem grywalne.

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 24 lis 2016, 08:32
autor: cahir
[quote="Reid666"
3. Można kontynuować historię postaci w kolejnych kampaniach. Jeśli udało się zdobyć dużo doświadczenia i niewiele traumy to takie postacie mogą być jeszcze całkiem grywalne.[/quote]
Dzięki, wczoraj zakończyłem scenariusz nr 3 i doczytałem wskazówki, że można kontynuować tymi postaciami, które przeżyły, a jednak " twórcy zachęcają by skorzystać za każdą nową kampanią, z nowych postaci". Skończyłem z taką ilością traumy( Z3), że chyba ich posłucham.
4) I jeszcze jedno pytanie: jak scenariusz w pewnym momencie nakazał poszukać sobie szaleństwa i dobrać na rękę( tu się zdziwiłem, ale chodziło chyba oto by zagrać od razu), to czy te karty potem zostają w decku badacza po zakończeniu scenariusza? bo mają też polecenie odrzucenia ich ze stołu, ale właśnie co potem?

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 24 lis 2016, 09:31
autor: Kiler
cahir pisze: 4) I jeszcze jedno pytanie: jak scenariusz w pewnym momencie nakazał poszukać sobie szaleństwa i dobrać na rękę( tu się zdziwiłem, ale chodziło chyba oto by zagrać od razu), to czy te karty potem zostają w decku badacza po zakończeniu scenariusza? bo mają też polecenie odrzucenia ich ze stołu, ale właśnie co potem?
"Kiedy karta wchodzi na rękę badacza, dany badacz musi natychmiast rozpatrzyć wszystkie zdolności odkrycia z tej karty tak, jakby ją właśnie dobrał" (KKZ str. 9 Odkrycie)

"Jeśli podczas scenariusza karta osłabienia zostanie dodana do talii lub ręki gracza, to dane osłabienie pozostaje do końća kampanii częścią talii danego badacza (chyba, że zostanie usunięte z kampanii przez zdolność karty lub zakończenie scenariusza)" (KKZ str. 10 Osłabienie) - w dzienniku fabularnym jest miejsce na zanotowanie jakie osłabienia się dostało w trakcie kampanii.

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 24 lis 2016, 10:33
autor: Helga
Pytanie świeżaka, szczerze nie pamiętam czy już było, być może przeoczyłam. Nie jestem pewna czy dobrze grałam.

Scenariusz nr 2:
Spoiler:
Zrobiłam tak grając, ale potem pojawiły się wątpliwości.

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 24 lis 2016, 10:43
autor: Kiler
Helga pisze:Pytanie świeżaka, szczerze nie pamiętam czy już było, być może przeoczyłam. Nie jestem pewna czy dobrze grałam.

Scenariusz nr 2:
Spoiler:
Zrobiłam tak grając, ale potem pojawiły się wątpliwości.
Nie można. Ponieważ przed dodaniem go do puli zwycięstwa zapobiegają już podstawowe zasady:
1. "Jeżeli wróg posiada obrażenia w liczbie równej swojej wytrzymałości lub wyższej zostaje pokonany i należy umieścić go na stosie odrzuconych kart spotkań" (KKZ str 10-11 Pokonany)
2. "Kiedy wróg z punktami zwycięstwa zostanie pokonany, należy umieścić go w puli zwycięstwa, a nie na stosie kart odrzuconych." (KKZ str. 12 Pula zwycięstwa, punkty zwycięstwa)
On nie posiada punktów zwycięstwa więc nie znajdzie się w puli zwycięstwa nawet przypadkiem.

I decydujący powód, czyli tekst na karcie aktu:
Spoiler:

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 24 lis 2016, 10:53
autor: Helga
Kiler pisze:I decydujący powód, czyli tekst na karcie aktu:
Spoiler:
Unikatowy zrozumiałam jako "nie powtarzający się", jedna kopia itp.
Spoiler:

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 24 lis 2016, 11:17
autor: Kiler
Helga pisze:
Kiler pisze:I decydujący powód, czyli tekst na karcie aktu:
Spoiler:
Unikatowy zrozumiałam jako "nie powtarzający się", jedna kopia itp.
"Karta, która przed swoją nazwą posiada symbol *, to karta unikatowa." (KKZ str. 16 Unikatowa(*))

Na ostatniej stronie Kompletnej Księgi Zasad jest indeks terminów jakie można w niej znaleźć, wiele wątpliwości da się rozwiać zaczynając od tego miejsca : )
Helga pisze:
Spoiler:
Spoiler:

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 24 lis 2016, 12:50
autor: Helga
Dzięki za wyczerpującą odp. Przy następnym podejściu zastosuję :).

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 24 lis 2016, 21:22
autor: Jolly_Roger
A co z ranami i szaleństwem? Czyści się postać po każdym scenariuszu w kampanii? Wiem, że są w księdze kampanii różne zakończenia, które dodają tzw. traumę lub nie, ale co z tymi "zwykłymi" negatywnymi efektami?