Miałem okazję zagrać na Gratislavii w ostatni weekend. Gra prezentowana przez współtwórcę - Dominika, Lira.
Wrażenia - dobre/bardzo dobre.
Połączenie klasycznej euro-gry (worker placement + osobna faza na zagrywanie kart z ręki) z częścią turniejową, gdzie rzucamy kośćmi by pokonywać kolejnych przeciwników. Oczywiście do turnieju w grze (bodaj 3) można się przygotować na mnóstwo sposobów i w miarę okiełznać kostki.
Alternatywnie turnieje można w mniejszym lub większym stopniu zignorować skupiając się na zbieraniu punktów z innych źródeł w części euro. I najlepiej jednak coś z turnieju podskubać (wygrać choć jedną rundę lub jedną walkę z kimś słabszym).
W części turniejowej staje się do walki zarówno z botami jak i żywymi przeciwnikami. Można przez kolejność zapisu na turniej manewrować żeby na współgraczy wpaść wcześniej/później.
Grałem w prototyp ale grafiki były bardzo dobre (fotorealistyczne w dużej części, co osobiście lubię).
Podchodzący ludzie byli głównie zainteresowani jakie będą komponenty i co będzie w wersji crowdfundingowej a co nie. Dla mnie to drugorzędne
- skupiałem się na mechanice i w sumie wszystko zagrało.
Jedyny minus to BRAK zależności językowej. Tak, brak
Fajnie i klimatycznie byłoby mieć tytuły np. kart (i herbów), tym bardziej, że projektant opowiadał historie o różnych postaciach/scenach je przedstawiających - a sam nie zgadłbym że dana kart odwzorowuje historyczną postać/scenę.
Rozumiem jednak względy finansowe.
Opisy mają być w instrukcji. Liczę na to.
Gra na pewno do wrzucenia na radar, jeśli ktoś jeszcze na nim nie ma
Na Gratislavii stolik z grą cieszył się zainteresowaniem, ludzie grali prawie non-stop. Wyglądało to pozytywnie
EDIT: Nie wiem jeszcze jak będzie wyglądał przepis z równoległością rozgrywania pojedynków na turnieju - bo tu widzę ew. źródło downtime-u (trzeba jednak pokombinować z kostkami/zdolnościami). Jesli będzie równoległość, trzeba mieć uczciwych współgraczy.