Strona 5 z 6

Re: Karak (Petr Mikša)

: 30 cze 2022, 13:00
autor: promykx
Zaczęliśmy cisnąc rodzinnie w karaka z córką 6letnią. Dla młodej pierwsze zetknięcie się rozwijaniem postaci i budowaniem lochów był strzałem w dziesiątkę. Zachwycona jest budowaniem korytarzy, chociaż nieszczególnie optymalnie stawia kafelki to ma w tym sporą radochę. Bardziej od pokonania smoka odpowiada jej zbieranie skarbów. Myk ze zbieraniem przedmiotów łyknęła po całości. Widać że największą frajdę ma po poprsotu z samej gry, chodzi sobie, pokonuje "myszkę", zbierze skarb, załatwi jakiegoś pająka i tyle jej wystarcza. Zwykle też przez to wygrywa, bo my z żoną bardziej rushujemy żeby ubić smoka :)

Problemem (a może bardziej niedogodnością) który zauważyliśmy jest czasem przedłużająca się rozgrywka spowodowana właśnie kiepskim dociągiem potworków. Macie jakieś własne homerulsy ułatwiające trochę start? Póki co to wyciągam silniejsze potwory (bez specjalnego liczenia ile czego - tak po porsotu żeby zostawić małą szansę na te silniejsze, a większą na szczury), parę skarbów i zaklęć. Po tym jak już każdy zbierze broń dokładam pojedynczo po losowym żetonie co turę, a po paru turach pozostałe. Do tego remisem pokonujemy potworki i nie gramy na zdolności postaci. Może macie jakieś ciekawsze rozwiązania?

Re: Karak (Petr Mikša)

: 30 cze 2022, 17:30
autor: Marbel
U nas pierwsza rozgrywka z 6 łatką i 4 latkiem super, bo nowa ekscytująca gra i faktycznie było spoko, mimo że smok wyszedł chyba na koniec gry. Mamy jeszcze oba dodatki, ale na razie jak Ty graliśmy bez zdolności specjalnych postaci. Za drugim razem było trochę gorzej, bo właśnie wychodziły trudne Potwory i dzieciaki się zniechęcały. Trudno chyba ułatwić, skrócić rozgrywkę. W dodatkach jest kilka Potworów łatwiejszych jak nietoperze więc może warto zainwestować. No i bohaterów jest z dodatkami mnóstwo. Kolejna rozgrywka chyba już ze specjalnymi umiejętnościami.

Re: Karak (Petr Mikša)

: 30 cze 2022, 19:42
autor: tomekmani3k
U mnie skracamy grę, że jak każdy ma już miecze lub topory to gdy ktoś wylosuje szczura, nietoperza lub pająka (chyba że chce) to odrzucamy i losujemy dalej. Też nie lubię sytuacji gdzie na smoka trzeba czekać aż prawie caly worek będzie pusty. Mogliby zrobić np. kafelek który przywołuje smoka to zawsze wieksza szansę, że wylosuje się któreś z dwóch możliwości.

Re: Karak (Petr Mikša)

: 30 cze 2022, 21:53
autor: RUNner
Karak doskonale poddaje się wszelkim homerulesom, ale jeszcze nigdy nie wprowadziliśmy zasady skracającej grę. Jak smok będzie ostatnim żetonem to przynajmniej jest zabawnie. Niedawno zakupiłem do Karaka (i przy okazji do Carcassonne) takie stelaże na kafelki żeby utrzymać ład na stole. Bardzo fajne jak się gra z dziećmi, które potrafią mieć zamaszyste gesty ;)
Tak to wygląda jakby ktoś się zainteresował:
https://allegro.pl/oferta/organizer-na- ... 1435835835

Re: Karak (Petr Mikša)

: 01 lip 2022, 18:26
autor: polwac
RUNner pisze: 30 cze 2022, 21:53 Karak doskonale poddaje się wszelkim homerulesom, ale jeszcze nigdy nie wprowadziliśmy zasady skracającej grę. Jak smok będzie ostatnim żetonem to przynajmniej jest zabawnie. Niedawno zakupiłem do Karaka (i przy okazji do Carcassonne) takie stelaże na kafelki żeby utrzymać ład na stole. Bardzo fajne jak się gra z dziećmi, które potrafią mieć zamaszyste gesty ;)
Tak to wygląda jakby ktoś się zainteresował:
https://allegro.pl/oferta/organizer-na- ... 1435835835
Jak myślisz, ile sztuk byłoby wystarczające?

Re: Karak (Petr Mikša)

: 01 lip 2022, 18:53
autor: RUNner
Ja wziąłem 16, czyli z zapasem. Kafli jest około 100, licząc z Regentem. Minimum to 11 sztuk, ale przy tej liczbie kształt labiryntu będzie mocno ograniczony, więc lepiej więcej :)

Re: Karak (Petr Mikša)

: 08 lip 2022, 13:52
autor: RUNner
Tak to wygląda w praktyce:
Obrazek

Re: Karak (Petr Mikša)

: 08 lip 2022, 16:31
autor: tekknoboy
Mega kozak to wygląda.
Do tego jeszcze te pomalowane figurki; a do tej pory myślałem, że oryginalne znaczniki są w pełni wystarczające.

Re: Karak (Petr Mikša)

: 08 lip 2022, 18:34
autor: RUNner
Dodam tylko jeszcze, że segmenty składają się z 9 pól i są ze sobą łączone na lekki wcisk. Dzięki temu można przesuwać całą planszę po stole. Mam pewne zastrzeżenia do wykonania tych elementów, bo są dosyć delikatne, ale patrząc na cenę w sumie nie wypada to źle. Zobaczymy jak z trwałością. Póki co jestem bardzo zadowolony.

Re: Karak (Petr Mikša)

: 11 lip 2022, 15:52
autor: RUNner
Zagraliśmy kolejny raz i szablon 4x3 jest świetny. Taka rama wprowadza fajny element do gry, czyli ciasnotę. Gracze nie mogą się już rozejść w różne strony i na pałę odkrywać kafle. Teraz jest kompaktowo i dużo lepiej. Nie wiem czy nie nakleję stelaża na jakąś grubą tekturę, albo sklejkę, żeby tego nie montować przed grą.

Re: Karak (Petr Mikša)

: 16 lis 2022, 10:04
autor: agt
tomekmani3k pisze: 30 cze 2022, 19:42 Też nie lubię sytuacji gdzie na smoka trzeba czekać aż prawie caly worek będzie pusty. Mogliby zrobić np. kafelek który przywołuje smoka to zawsze wieksza szansę, że wylosuje się któreś z dwóch możliwości.
A co za problem zrobić sobie czerwony X czy inny znak na jednym z kafelków z komnatą? Lub na paru?
Można je mieć od razu w woreczku albo wrzucać po iluśtam rundach (zakładam tu, że kafle losujemy z jakiegoś woreczka, a nie bierzemy ze stosów) .
Można też zrobić kilka takich kafelków i traktować je jak areny walki z dodatku Regent.
Można mieć kilka takich kafelków i wyciągać smoka na planszę, gdy pojawią się wszystkie. Albo gdy połowa.
To Karak :D

Re: Karak (Petr Mikša)

: 16 lis 2022, 10:27
autor: RUNner
agt pisze: 16 lis 2022, 10:04 To Karak :D
Otóż to. Pełna podatność na mody zasad. Smok może się też pojawić przy wylosowaniu np. trzeciego kafla areny lub klątwy. Choć dla mnie akurat smok w ostatnim żetonie jest po prostu zabawną sytuacją, którą akceptujemy z uśmiechem na twarzach.

Re: Karak (Petr Mikša)

: 16 lis 2022, 12:30
autor: vnzk
My po kilku partiach po 40-50 minut (z siedmio- i pięciolatkiem), usunęliśmy z woreczka połowę żetonów każdego rodzaju (siekiery zostały dwie) i partie nie straciły na intensywności a zajmowały tylko 11-17 minut. Polecam, bo dzięki temu jest czas i ochota na szybki rewanż :)

Re: Karak (Petr Mikša)

: 12 sty 2023, 14:16
autor: agt
Czy macie jakieś przetestowane modyfikacje zasad, żeby zagrać w Karak jako kooperację?
Z góry dzięki  :)

Re: Karak (Petr Mikša)

: 12 sty 2023, 14:23
autor: agt
RUNner pisze: 11 lip 2022, 15:52 Zagraliśmy kolejny raz i szablon 4x3 jest świetny. Taka rama wprowadza fajny element do gry, czyli ciasnotę. Gracze nie mogą się już rozejść w różne strony i na pałę odkrywać kafle. Teraz jest kompaktowo i dużo lepiej. Nie wiem czy nie nakleję stelaża na jakąś grubą tekturę, albo sklejkę, żeby tego nie montować przed grą.
I podkleiłeś?
Przyszło mi do głowy, że możnaby też budować inny stelaż niż prostokąt. Też modyfikowałoby to grę. Np. Przez jakiś kawałek jest pas na 6 kafelków tylko, a dalej szerzej. Albo można zostawić jakąś dziurę 3x3 i tam będzie jaskinia liczona jako jeden kafelek, z której można wejść w każdy z dziewięciu korytarzy (jeśli jest wejście).

Re: Karak (Petr Mikša)

: 12 sty 2023, 14:40
autor: RUNner
Nie podkleiłem jeszcze. Zrobiłbym to już dawno temu, ale szukam odpowiedniej sklejki. Jak mi wpadnie w ręce to pewnie sobie przykleję.

Re: Karak (Petr Mikša)

: 12 sty 2023, 15:18
autor: Kal-El83
agt pisze: 12 sty 2023, 14:16 Czy macie jakieś przetestowane modyfikacje zasad, żeby zagrać w Karak jako kooperację?
Z góry dzięki  :)
- My czasem gramy tak, że przekazujemy sobie bronie jak się spotkamy. (Wiele to nie wnosi ale młody się cieszy i wszystko planuje)
- czasem przed grą losujemy dwa stworki i na koniec dodajemy ich siłę do smoka. Walczymy jednocześnie sumując nasze siły i dodatkowo obniżamy hp niemilców o wartość równą liczbie pokonanych nietoperzy (w końcu koop i nie rzucamy tego na siebie ;)

Re: Karak (Petr Mikša)

: 12 sty 2023, 15:23
autor: Lipa
A ktoś coś wie o zapowiadanym Karak 2?

Re: Karak (Petr Mikša)

: 12 sty 2023, 15:32
autor: agt
Lipa pisze: 12 sty 2023, 15:23 A ktoś coś wie o zapowiadanym Karak 2?
Ja coś czytałam. Ale gdy okazało się, że to znacznie trudniejsza gra, to straciłam zainteresowanie, bo na razie poza targetem u nas.
Pamiętam tylko jeszcze, że kafle sześciokątne :)

Re: Karak (Petr Mikša)

: 13 sty 2023, 13:01
autor: RUNner
agt pisze: 12 sty 2023, 15:32 Pamiętam tylko jeszcze, że kafle sześciokątne :)
To lipa. Stelaż mi nie będzie pasował ;)

Karak 2? Czemu nie. Jeśli będzie bardziej skomplikowany od pierwszej części, to na pewno się skuszę. Dla mnie rozwinięte reguły byłyby atutem. Dobrze by było, gdyby postacie zostały te same, bo mógłbym użyć tych samych figurek.

Re: Karak (Petr Mikša)

: 13 sty 2023, 14:02
autor: agt
RUNner pisze: 13 sty 2023, 13:01
agt pisze: 12 sty 2023, 15:32 Pamiętam tylko jeszcze, że kafle sześciokątne :)
To lipa. Stelaż mi nie będzie pasował ;)
:lol:

Nie mogę teraz tego nigdzie znaleźć, więc jest szansa że coś mi się pomyliło :wink:

https://boardgamegeek.com/thread/268472 ... inter-2022

Edit: No niestety.. Przynajmniej jeśli chodzi o stelaż :wink:
https://m.youtube.com/watch?v=y-3d8CSMauk
Materiał jest dość stary i nie mam pojęcia jak sytuacja wygląda obecnie..

Re: Karak (Petr Mikša)

: 21 sie 2023, 11:10
autor: PytonZCatanu
https://albipolska.pl/karak-2/?fbclid=I ... Qoz6wgYLF0

Oficjalna zapowiedź Karak 2 wraz z garścią informacji

Re: Karak (Petr Mikša)

: 21 sie 2023, 11:47
autor: samuraj1369
PytonZCatanu pisze: 21 sie 2023, 11:10 https://albipolska.pl/karak-2/?fbclid=I ... Qoz6wgYLF0

Oficjalna zapowiedź Karak 2 wraz z garścią informacji
Czy tylko mi się wydaje, że cena trochę zaporowa jak na taką zawartość? Gry Albi są sprzedawane również w innych sklepach czy tylko u nich an stronie?

Re: Karak (Petr Mikša)

: 21 sie 2023, 11:52
autor: miker
samuraj1369 pisze: 21 sie 2023, 11:47
PytonZCatanu pisze: 21 sie 2023, 11:10 https://albipolska.pl/karak-2/?fbclid=I ... Qoz6wgYLF0

Oficjalna zapowiedź Karak 2 wraz z garścią informacji
Czy tylko mi się wydaje, że cena trochę zaporowa jak na taką zawartość? Gry Albi są sprzedawane również w innych sklepach czy tylko u nich an stronie?
Cena zbyt wysoka. Gry Albi są w innych sklepach, ale trzeba będzie poczekać. Albi zaczęło robić jak inni, tj. wypuszczać swoje gry wcześniej po cenach bliżej SCD. Wyjątkiem jest chyba tylko Lucrum z ich dobrymi cenami w przedsprzedaży

Re: Karak (Petr Mikša)

: 21 sie 2023, 11:55
autor: preshiq
Szkoda ze instrukcji nie udostępnili