Rising Sun - wątek z pytaniami o zasady.
Re: Rising Sun - wątek z pytaniami o zasady.
Witam, czy po przegranej bitwie daimyo jest zabijany i wraca do rezerwy właściciela, czy pozostaje w prowincji gdzie odbywała się bitwa bez znaczenia na jej wynik?
- Edwardo
- Posty: 575
- Rejestracja: 13 wrz 2010, 11:48
- Lokalizacja: Wroclove
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 20 times
Re: Rising Sun - wątek z pytaniami o zasady.
wraca do rezerwy właściciela
Jestem Stanley i jestem planszoholikiem www.planszoholik.pl
Re: Rising Sun - wątek z pytaniami o zasady.
Czy po porze roku wszystkie figurki wraz z wartowniami wracają do właściciela i rozstawiamy je jak na wiosnę czy pozostają tam gdzie stały O ile nie zostały wzięte jako jeńcy lub zabite ?
-
- Posty: 38
- Rejestracja: 11 cze 2019, 07:56
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 8 times
Re: Rising Sun - wątek z pytaniami o zasady.
Zbieramy tylko te figurki które oddają cześć Kami, reszta figurek i wartowni zostaje na mapie.
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 16 cze 2021, 11:50
Re: Rising Sun - wątek z pytaniami o zasady.
Cześć, mam pytanie.
Czy po zakończonej fazie bitewnej Kami zabieramy ze slotów i podmieniamy na nowe? Czy jest tak, że 4 wybrane na początku gry Kami towarzyszą graczom już przez wszystkie 3 tury?
W momencie gry Kami są one przywoływane na mapę tam gdzie mamy warownie? Czy te karty zostają w tych slotach?
Czy po zakończonej fazie bitewnej Kami zabieramy ze slotów i podmieniamy na nowe? Czy jest tak, że 4 wybrane na początku gry Kami towarzyszą graczom już przez wszystkie 3 tury?
W momencie gry Kami są one przywoływane na mapę tam gdzie mamy warownie? Czy te karty zostają w tych slotach?
Re: Rising Sun - wątek z pytaniami o zasady.
1. Kami wybrane na początku zostają na całą grę.SzymonLechtanski pisze: ↑16 cze 2021, 12:23 Cześć, mam pytanie.
Czy po zakończonej fazie bitewnej Kami zabieramy ze slotów i podmieniamy na nowe? Czy jest tak, że 4 wybrane na początku gry Kami towarzyszą graczom już przez wszystkie 3 tury?
W momencie gry Kami są one przywoływane na mapę tam gdzie mamy warownie? Czy te karty zostają w tych slotach?
2. Kam możesz położyć w dowolnej prowincji, nawet w takiej gdzie w ogóle nie masz swoich figurek.
Re: Rising Sun - wątek z pytaniami o zasady.
jak interpretować "ukradnij 2 pkt zwycięstwa każdego gracza który ma tam swoje siły i zarazem ma wyższy honor niż ty" odejmuje takiemu graczowi 2 pkt i dodaję je sobie ?
Re: Rising Sun - wątek z pytaniami o zasady.
Witam mam pytanie do karty "Oni Niegodziwości"
Jej działanie mówi :
"Kiedy ten Potwór wkracza do Prowincji ( z dowolnej przyczyny ), ukradnij 2 pkt zwycięstwa każdego gracza który ma tam swoje siły i zarazem ma wyższy honor niż ty "
jak interpretować "ukradnij 2 pkt zwycięstwa każdego gracza który ma tam swoje siły i zarazem ma wyższy honor niż ty" odejmuje takiemu graczowi 2 pkt i dodaję je sobie ? czy tylko obejmuje graczowi 2 punkty ?
Jej działanie mówi :
"Kiedy ten Potwór wkracza do Prowincji ( z dowolnej przyczyny ), ukradnij 2 pkt zwycięstwa każdego gracza który ma tam swoje siły i zarazem ma wyższy honor niż ty "
jak interpretować "ukradnij 2 pkt zwycięstwa każdego gracza który ma tam swoje siły i zarazem ma wyższy honor niż ty" odejmuje takiemu graczowi 2 pkt i dodaję je sobie ? czy tylko obejmuje graczowi 2 punkty ?
Re: Rising Sun - wątek z pytaniami o zasady.
Zabierasz przeciwnikom i dodajesz sobie za każdego z nich.walewsky pisze: ↑30 sie 2021, 19:22 Witam mam pytanie do karty "Oni Niegodziwości"
Jej działanie mówi :
"Kiedy ten Potwór wkracza do Prowincji ( z dowolnej przyczyny ), ukradnij 2 pkt zwycięstwa każdego gracza który ma tam swoje siły i zarazem ma wyższy honor niż ty "
jak interpretować "ukradnij 2 pkt zwycięstwa każdego gracza który ma tam swoje siły i zarazem ma wyższy honor niż ty" odejmuje takiemu graczowi 2 pkt i dodaję je sobie ? czy tylko obejmuje graczowi 2 punkty ?
- Seraphic_Seal
- Posty: 1306
- Rejestracja: 28 lis 2021, 20:44
- Has thanked: 424 times
- Been thanked: 364 times
Re: Rising Sun - wątek z pytaniami o zasady.
"Oprócz Zdrady, wszystkie Rozkazy składają się z dwóch
części: jedną z nich mogą wykonać WSZYSCY GRACZE, natomiast drugą, dodatkową,
może wykonać tylko AKTUALNY GRACZ I JEGO SOJUSZNIK"
Kto wykonuje dodatkową część rozkazu jako pierwszy, gracz czy jego sojusznik?
części: jedną z nich mogą wykonać WSZYSCY GRACZE, natomiast drugą, dodatkową,
może wykonać tylko AKTUALNY GRACZ I JEGO SOJUSZNIK"
Kto wykonuje dodatkową część rozkazu jako pierwszy, gracz czy jego sojusznik?
Na forum wchodzę głównie 7-15:30 w dni robocze.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
- mbuka
- Posty: 141
- Rejestracja: 07 wrz 2013, 12:44
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 11 times
Re: Rising Sun - wątek z pytaniami o zasady.
Wszystkie akcje mają określoną kolejność grania, wykonuje się je w całości po kolei, zgodnie z ruchem wskazówek zegara, zaczynając od:
- Werbunek, Formacja, Żniwa - gracz po lewej od wybierającego akcję jako pierwszy, graczy wybierający jako ostatni
- Szkolenie - gracz wybierający akcję jako pierwszy
- Werbunek, Formacja, Żniwa - gracz po lewej od wybierającego akcję jako pierwszy, graczy wybierający jako ostatni
- Szkolenie - gracz wybierający akcję jako pierwszy
- Seraphic_Seal
- Posty: 1306
- Rejestracja: 28 lis 2021, 20:44
- Has thanked: 424 times
- Been thanked: 364 times
Re: Rising Sun - wątek z pytaniami o zasady.
Mój błąd, nie wiem czemu założyłem, że sojusznik będzie wykonywał akcję z aktywnym graczem na końcu, a nie w czasie swojej normalnej kolejkimbuka pisze: ↑10 mar 2023, 11:25 Wszystkie akcje mają określoną kolejność grania, wykonuje się je w całości po kolei, zgodnie z ruchem wskazówek zegara, zaczynając od:
- Werbunek, Formacja, Żniwa - gracz po lewej od wybierającego akcję jako pierwszy, graczy wybierający jako ostatni
- Szkolenie - gracz wybierający akcję jako pierwszy
Na forum wchodzę głównie 7-15:30 w dni robocze.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 15 gru 2015, 21:02
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 2 times
Re: Rising Sun - wątek z pytaniami o zasady.
Witam,
Proszę o pomoc w sprawie karty "Ścieżka Żmii" z rozszerzenia "Inwazja Dynastii".
Karta mówi, że mogę wykonać rozkaz "zdrada" po wykonaniu tury Kamil, ale czy mogę to zrobić to nie mając tego rozkazu na ręku? Po prostu wykonuję efekt bez zagrywania rozkazu ?
Proszę o pomoc w sprawie karty "Ścieżka Żmii" z rozszerzenia "Inwazja Dynastii".
Karta mówi, że mogę wykonać rozkaz "zdrada" po wykonaniu tury Kamil, ale czy mogę to zrobić to nie mając tego rozkazu na ręku? Po prostu wykonuję efekt bez zagrywania rozkazu ?
Re: Rising Sun - wątek z pytaniami o zasady.
Cześć.
Zakupiłem podczas akcji Szkolenie kartę potwora, której opis brzmi: "Traktuj go jak Shinto".
Czy mogę od razu po zakupie wysłać go do świątyni Kami?
Zakupiłem podczas akcji Szkolenie kartę potwora, której opis brzmi: "Traktuj go jak Shinto".
Czy mogę od razu po zakupie wysłać go do świątyni Kami?
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 15 wrz 2020, 21:35
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 6 times
Re: Rising Sun - wątek z pytaniami o zasady.
Ja mam jedną zagwostkę.
Jak się liczy siłę w prowincjach podczas ŻNIW?
Czy dodajemy bonusy z kart itp, czy jest to uproszczone i każda figurka liczy się jako 1 bez dodatkowych efektów jak ma to miejsce w czasie działań wojennych?
Nie widzę wytłumaczenia tego elementu a zdziwił mnie przykład w instrukcji. Chodzi o prowincję Oshu. Koj ma tam potwora wartego 2 siły i Daimio, Ważka ma jednego Bushi. Wg instrukcji Koi ma tam siłę równą dwa … Czyli nawet potwór nie liczy się jako dwa (z zasady)?
Jak się liczy siłę w prowincjach podczas ŻNIW?
Czy dodajemy bonusy z kart itp, czy jest to uproszczone i każda figurka liczy się jako 1 bez dodatkowych efektów jak ma to miejsce w czasie działań wojennych?
Nie widzę wytłumaczenia tego elementu a zdziwił mnie przykład w instrukcji. Chodzi o prowincję Oshu. Koj ma tam potwora wartego 2 siły i Daimio, Ważka ma jednego Bushi. Wg instrukcji Koi ma tam siłę równą dwa … Czyli nawet potwór nie liczy się jako dwa (z zasady)?
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 15 wrz 2020, 21:35
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 6 times
Re: Rising Sun - wątek z pytaniami o zasady.
Tak wiem.
Tylko właśnie nie rozumiem przykładu podanego w instrukcji odnośnie żniw. Czerwony powinien mieć 3 siły, dwa za potwora (taka moc, niższy honor) i jeden za Bushi a wg instrukcji ma 2 siły ….
Tylko właśnie nie rozumiem przykładu podanego w instrukcji odnośnie żniw. Czerwony powinien mieć 3 siły, dwa za potwora (taka moc, niższy honor) i jeden za Bushi a wg instrukcji ma 2 siły ….
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 15 wrz 2020, 21:35
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 6 times
Re: Rising Sun - wątek z pytaniami o zasady.
W prowincji czerwony ma Oni Krwi i Daimio. Niebieski ma Bushi. Potwór ma siłę 2 lub 4 jeśli ma najniższy honor (wg planszy ma najwyższy więc sila 2). Czyli wychodziło by na to, że czerwony ma siłę 3 a niebieski 1, natomiast w instrukcji zapis że czerwony ma siłę 2 …. Dlatego już nie rozumiem. Czy w żniwach liczymy tylko ilość figurek bez względu na ich moce, wzmocnienia itp? A dopiero w bitwie patrzymy na ich zdolności? Dziwne to jakieś.
Re: Rising Sun - wątek z pytaniami o zasady.
wedlug bgg podany przyklad zawiera blad….
https://boardgamegeek.com/thread/287765 ... rification
Generalnie sluszna watpliwosc. Ja nigdy sie nad tym nie zastanawialem i zawsze zdolnosc potwora dzialala takze przy zbiorach.
Pozdrawiam
https://boardgamegeek.com/thread/287765 ... rification
Generalnie sluszna watpliwosc. Ja nigdy sie nad tym nie zastanawialem i zawsze zdolnosc potwora dzialala takze przy zbiorach.
Pozdrawiam
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 15 wrz 2020, 21:35
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 6 times
Re: Rising Sun - wątek z pytaniami o zasady.
Dzięki !!
Czyli przewagi w ŻNIWA liczymy łącznie z innymi bonusami do siły w danej prowincji.
Sprawa rozwiązana.
THX
Czyli przewagi w ŻNIWA liczymy łącznie z innymi bonusami do siły w danej prowincji.
Sprawa rozwiązana.
THX