Conflict of Heroes (Uwe Eickert)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Janusz-10
Posty: 36
Rejestracja: 14 paź 2007, 12:32
Lokalizacja: Śrem

Re: Conflict of Heroes

Post autor: Janusz-10 »

Lord Voldemort pisze:Kolejna partia gier oraz map #6 jest w drodze (tzn. wedlug naszych oczekiwan powinny juz byc, ale sie - niestety opozniaja :( ).

Prace nad instrukcja polska sa na ukonczeniu. Kto bedzie na Pionku, ten bedzie mogl sie przekonac na wlasne oczy, jak takie cudo wyglada [uchylajac robka tajemnicy: wyglada swietnie!]

Ostateczna drukowana wersja bedzie w pelni zgodna z najnowsza wersja angielska, ktora mamy obiecana od Uwe, a ktorej tez jeszcze nie widzielismy.

Jak tylko uporamy sie ostatecznie z kwestia tlumaczenia instrukcji (oraz dodatkowych bonusowych scenariuszy), pelna para rusza prace nad polskim dodatkiem.

Pozdrawiam,
V.
Czyli mam z tego rozumieć, że gry nie otrzymam w obiecanym terminie 2-4 tygodnie? :cry:
Janusz
Awatar użytkownika
janekbossko
Posty: 2614
Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 26 times
Been thanked: 27 times

Re: Conflict of Heroes

Post autor: janekbossko »

chyba e 2-4 tyg odliczasz od dzisiaj ;)
spokojnie bedzie napewno - ja na swoj egzemplarz tez czekalem dlugo...napewno wrażenia z gry wynagrodzą Ci czekanie
Janusz-10
Posty: 36
Rejestracja: 14 paź 2007, 12:32
Lokalizacja: Śrem

Re: Conflict of Heroes

Post autor: Janusz-10 »

janekbossko pisze:chyba e 2-4 tyg odliczasz od dzisiaj ;)
spokojnie bedzie napewno - ja na swoj egzemplarz tez czekalem dlugo...napewno wrażenia z gry wynagrodzą Ci czekanie
No tak, tylko, że to ma być prezent pod choinkę i boję się, że go w tym terminie nie dostanę.
Janusz
Awatar użytkownika
zedd
Posty: 331
Rejestracja: 24 sty 2007, 21:09
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 1 time

Re: Conflict of Heroes

Post autor: zedd »

Lord Voldemort pisze:Jak tylko uporamy sie ostatecznie z kwestia tlumaczenia instrukcji (oraz dodatkowych bonusowych scenariuszy), pelna para rusza prace nad polskim dodatkiem.
Były już prośby o pociąg pancerny, ja bym poprosił o kawalerię. Szybką, z bonusem do ruchu (nie wchodzą do budynków, ale w innym terenie zawsze płacą 1) i koniecznie walczącą wręcz. Do tego TKSy i mapę z twierdzą Modlin (jej fragmentem - bagna i bunkry).

Z góry dziękuję ;)
Awatar użytkownika
B
Posty: 795
Rejestracja: 01 cze 2007, 21:08
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Has thanked: 5 times
Been thanked: 6 times

Re: Conflict of Heroes

Post autor: B »

Z tego co kojarzę to kawaleria prawie nigdy nie walczyła 'z konia' (z wyjątkiem szarży), więc czemu miałaby nie wchodzić do budynków? Ja bym pograł ułanami bardzo chętnie, ale nie róbmy z nich husarii :) Ułani to była polska 'elita' która potrafiła zagrodzić drogę dywizji pancernej i spuścić jej manto, myślę że by się obrazili jakby ich nie chcieli do budynków wpuszczać.
Awatar użytkownika
Smoku
Posty: 464
Rejestracja: 17 lut 2006, 17:26
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: Conflict of Heroes

Post autor: Smoku »

"Przybyli Ułani pod okienko,
stukają,pukają -wpuść panienko" ......,a w zasadach zakaz wchodzenia do budynków. Niezły zonk :wink:

Mam pytanie dla osób już grających w CoH : jak sprawdza się w rozgrywce wariant 1-osobowy czy jest raczej tylko dorzucony na siłę i gra traci całą miodność....
Awatar użytkownika
MataDor
Posty: 696
Rejestracja: 23 sty 2006, 16:02
Lokalizacja: Warszawa/Gocław
Has thanked: 300 times
Been thanked: 98 times

Re: Conflict of Heroes

Post autor: MataDor »

Smoku pisze:Mam pytanie dla osób już grających w CoH : jak sprawdza się w rozgrywce wariant 1-osobowy czy jest raczej tylko dorzucony na siłę i gra traci całą miodność....
Według mnie jest to porównywalne do grania z samym sobą partii szachów… Nie wyobrażam sobie w ogóle takowego grania w CoHa, to kompletnie bez sensu.
Take it easy (jak któś z Pragi Południe ma ochotę na w miarę regularne granie, proszę o PM)
kolekcja gier
Awatar użytkownika
Yatzek
Posty: 132
Rejestracja: 20 sie 2004, 09:53
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 3 times

Re: Conflict of Heroes

Post autor: Yatzek »

Jasne że gry towarzyskie tracą, gdy się je gra samotnie...
Ukryte jednostki, karty....

Wiem jednak że jest sporo desperados, którzy z braku laku grają sami ze sobą - dla tych dobra wiadomośc:

James Palmer - Nov 25, 2008 12:45 pm
These are the soon-to-be-official solitaire rules for hidden units that are currently being looked at for addition into the next edition of the rulebook (I assume Uwe does not mind me posting this!):
"For every hidden unit called for in a firefight, mark two likely hiding spots on the map with pennies. Place the units to be hidden in a cup, along with an equal number of “misc” counters. When the player want to activate a unit hidden in a hex, he pulls from the cup to see what is there. If it is a misc counter, the spot was a decoy."


i jeszcze dobra wiadomość dla tych co juz się znudzili i czekają na więcej:
Uwe Eickert - Nov 27, 2008 12:45 am (#1884 Total: 1891)
Storms of Steel
I will post the units that I plan to include in the game for discussion. There may be some that I missed that are dear to player's hearts!

no i jak jestem już w nastroju do cytatów:
to też ważna wiadomość sprzed tygodnia:

Uwe Eickert - Nov 20, 2008 1:49 am (#1869 Total: 1891)
Version 0811 Rules
The 0811 Rules are done and I will be sending them to Nick, James and others for review before posting. We have incorporated most of the great suggestions in making the rules clearer to understand. Two things clarified in this version for close combat. 1. A unit can fire at only one other unit in CC. So if one German and 3 Soviets are in a hex, the German can only attack one per action. 2. Units that assault an enemy hex from the flank, cannot be shot at immediately if the enemy did not pivot to face them.
Nick wrote the rules much more concise and clearer than I have here! Uwe


To był skrót wiadomości, dla tych co nie czytają forum ConsimWorld.

Dla tych co nie chcieli się uczyć angielskiego:
1. niedługo będą opublikowane oficjalne zasady do gry samotniczej
2. niedługo Uwe przedstawi jednostki z nastepnej części gry
3. nowa wersja zasad juz jest "prawie gotowa"... paru panów musią ją jeszcze przejrzeć :)
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 79 times
Been thanked: 252 times

Re: Conflict of Heroes

Post autor: jax »

watpliwosc co do zasad:

jest heks droga w lesie i centralne kolko znajduje sie w lesie - wejscie na taki heks (spoza drogi) kosztuje +1AP

teraz -> jest heks droga w lesie i centralne kolko heksu znajduje sie na drodze. Ile kosztuje wejscie na taki heks? (spoza drogi).
Czy obowiazuje tu bazowa zasada, ze teren na heksie jest taki, jaki jest wokol centralnego kolka (czyli droga)? Jesli tak interpretowac, to wjazd na taki heks spoza drogi bedzie kosztowac +0AP... Czy to zasadna interpretacja? Czy tez wjazd powinien jednak kosztowac +1AP?
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Awatar użytkownika
janekbossko
Posty: 2614
Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 26 times
Been thanked: 27 times

Re: Conflict of Heroes

Post autor: janekbossko »

co to est centralne kolko?

jesli na hexie jest dorga to caly hex traktujesz jak droga wiec schodzac z lasu na taki hex nic Cie nie kosztuje ani jak wchodzisz na niego anui jak schodzisz...

modyfikatory sa tylko kiedy wchodzisz na teren lasu...a droga wlesie czyli hex ktory dookola powiedzmy jest okrazony przez las to hex bez modyfikatora :)

ale nie wiem czy o to chodzi ;)
Awatar użytkownika
MataDor
Posty: 696
Rejestracja: 23 sty 2006, 16:02
Lokalizacja: Warszawa/Gocław
Has thanked: 300 times
Been thanked: 98 times

Re: Conflict of Heroes

Post autor: MataDor »

janekbossko pisze: jesli na hexie jest dorga to caly hex traktujesz jak droga wiec schodzac z lasu na taki hex nic Cie nie kosztuje ani jak wchodzisz na niego anui jak schodzisz...
Z tego co wiem to tak wcale nie jest. Hex jest zawsze tego rodzaju jaki teren zawiera niezależnie od tego czy jest też na nim droga. Droga poprostu działa tylko w wtedy jeśli ruszasz się z jednego heksu zawierającego drogę na drugi. Dlatego też broniąc się na heksie z lasem zawierającym drogę stosujesz bonus lasu do obrony dla jednostek. W związku z czym wejście na heks lasu gęstego zawierający drogę, z heksu nie zawierającego drogi kosztuje +1 (i odpowiednio więcej dla pojazdów).
Take it easy (jak któś z Pragi Południe ma ochotę na w miarę regularne granie, proszę o PM)
kolekcja gier
Awatar użytkownika
janekbossko
Posty: 2614
Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 26 times
Been thanked: 27 times

Re: Conflict of Heroes

Post autor: janekbossko »

czekaj czyli jak wchodze czolgiem na hex z lasem ale i z droga to place karny modyfikator?
to jakjest takim t-34 ktory ma bonus na drogach i dzieki temu szybciej sie przemieszcza?

edit:
a co z obrona? ma dodatkowy modyfikator do pancerza stoja na takiej drodze?
Awatar użytkownika
MataDor
Posty: 696
Rejestracja: 23 sty 2006, 16:02
Lokalizacja: Warszawa/Gocław
Has thanked: 300 times
Been thanked: 98 times

Re: Conflict of Heroes

Post autor: MataDor »

janekbossko pisze:czekaj czyli jak wchodze czolgiem na hex z lasem ale i z droga to place karny modyfikator?
to jakjest takim t-34 ktory ma bonus na drogach i dzieki temu szybciej sie przemieszcza?
tak dokładnie, droga daje bonus pojadom tylko wtedy jeśli jest obecna na polu na którym jesteś i na które wjeżdzasz, poporostu tylko wtedy kiedy poruszasz się wzdłuż niej
Take it easy (jak któś z Pragi Południe ma ochotę na w miarę regularne granie, proszę o PM)
kolekcja gier
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 79 times
Been thanked: 252 times

Re: Conflict of Heroes

Post autor: jax »

janekbossko pisze:edit:
a co z obrona? ma dodatkowy modyfikator do pancerza stoja na takiej drodze?
tak, obrona w lesie z droga ma modyfikator obronny lasu

droga nie wplywa na modyfikator obronny terenu przez ktory przebiega
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Awatar użytkownika
Los Diablos Polacos
Posty: 53
Rejestracja: 17 wrz 2008, 15:10

Re: Conflict of Heroes

Post autor: Los Diablos Polacos »

Conflict of Heroes jest juz on-line! Za darmo!
http://www.conflictofheroes.com/News.html
Gry historyczne:
http://www.diablospolacos.com

Oficjalny dystrybutor gry Conflict of Heroes! (zasady po polsku wydrukowane w kolorze na kredowym papierze)
Awatar użytkownika
grzes19
Posty: 118
Rejestracja: 25 lis 2007, 11:12
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

Re: Conflict of Heroes

Post autor: grzes19 »

Juz od dawna jest online, już testowałem na 2 kompach - działa super. Dodatkowo program ma zaimplementowane rozmowy głosowe więc siedzi się prawie jak przy normalnej planszy. Tylko jakoś chętnych brakuje. Jakby ktoś miał ochotę to moje gg: 508881.
Kolekcja

Liczba 19 w moim nicku to deczko mniej niż mój wiek / 2 ;)
Janusz-10
Posty: 36
Rejestracja: 14 paź 2007, 12:32
Lokalizacja: Śrem

Re: Conflict of Heroes

Post autor: Janusz-10 »

Witam
Jak myślicie, czy na oficjalnej stronie będą pokazywały się dodatkowe scenariusze tak jak w Memoir 44 czy Tide of Iron, czy raczej jest to mało realne?
Janusz
Awatar użytkownika
konev
Posty: 2094
Rejestracja: 22 gru 2006, 12:39
Lokalizacja: Tewkesbury (UK)

Re: Conflict of Heroes

Post autor: konev »

Z oficjalnej strony:
"Bonus Firefights - Academy Games will be posting new firefights online. We are also asking gamers to design scenarios and submit them. We will review the submissions, clean up the artwork, and post them under the designer's name! Component pdfs will be made available soon."

Trochę niżej: "Notify me when new firefights and other items become available!" i formularz do wypełnienia.
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
Awatar użytkownika
Mordeczka
Posty: 202
Rejestracja: 03 gru 2007, 23:42
Lokalizacja: Pomorze
Been thanked: 3 times

Re: Conflict of Heroes

Post autor: Mordeczka »

grzes19 pisze:Jakby ktoś miał ochotę to moje gg: 508881.
Po co podajesz gg skoro ignorujesz to jak ktoś do Ciebie pisze :evil:
Janusz-10
Posty: 36
Rejestracja: 14 paź 2007, 12:32
Lokalizacja: Śrem

Re: Conflict of Heroes

Post autor: Janusz-10 »

konev pisze:Z oficjalnej strony:
"Bonus Firefights - Academy Games will be posting new firefights online. We are also asking gamers to design scenarios and submit them. We will review the submissions, clean up the artwork, and post them under the designer's name! Component pdfs will be made available soon."

Trochę niżej: "Notify me when new firefights and other items become available!" i formularz do wypełnienia.
I co to znaczy? - raczej będą czy raczej nie? (To, że jest taka możliwość to wiem - czytać umiem , pytanie było inne, proszę czytać ze zrozumieniem)
Janusz
Awatar użytkownika
janekbossko
Posty: 2614
Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 26 times
Been thanked: 27 times

Re: Conflict of Heroes

Post autor: janekbossko »

moja szklana kula mowi mi ze beda
ale z kolei jak wróże z fusów to juz nie jest to takie pewne
Awatar użytkownika
konev
Posty: 2094
Rejestracja: 22 gru 2006, 12:39
Lokalizacja: Tewkesbury (UK)

Re: Conflict of Heroes

Post autor: konev »

Janusz-10 pisze:
konev pisze:Z oficjalnej strony:
"Bonus Firefights - Academy Games will be posting new firefights online. We are also asking gamers to design scenarios and submit them. We will review the submissions, clean up the artwork, and post them under the designer's name! Component pdfs will be made available soon."

Trochę niżej: "Notify me when new firefights and other items become available!" i formularz do wypełnienia.
I co to znaczy? - raczej będą czy raczej nie? (To, że jest taka możliwość to wiem - czytać umiem , pytanie było inne, proszę czytać ze zrozumieniem)
W pierwszym zdaniu jest napisane: ACADEMY GAMES WILL BE POSTING...
Tak więc czytając ze zrozumieniem scenariusze BĘDĄ. Możliwość zamieszczania scenariuszy przez graczy jest to druga część wypowiedzi.
Natomiast jeżeli się pytasz czy raczej będą wcześniej, czy raczej będą później, czy raczej Academy Games się coś odwidzi i nie będzie publikowało scenariuszy, czy raczej uderzy w ziemię meteor i żaden nowy scenariusz nie wyjdzie już do CoH, czy raczej może, że właściwie gdyby to... nie wiem... rzuć 2k6, spójrz w gwiazdy, rozłóż tarota (czy Dominion jak masz pod ręką) i sprawdź czy coś na pewno się wydarzy... :twisted:
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
Awatar użytkownika
waffel
Posty: 2600
Rejestracja: 26 lip 2007, 14:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 8 times

Re: Conflict of Heroes

Post autor: waffel »

Teraz to mam nadzieję że pracują nad Steel Storm czy jak tam się będzie zwać druga część.
Awatar użytkownika
grzes19
Posty: 118
Rejestracja: 25 lis 2007, 11:12
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

Re: Conflict of Heroes

Post autor: grzes19 »

Mordeczka pisze:
grzes19 pisze:Jakby ktoś miał ochotę to moje gg: 508881.
Po co podajesz gg skoro ignorujesz to jak ktoś do Ciebie pisze :evil:
Jesteś pewien, że wpisałeś w/w nr gg? Nie dostałem żadnej wiadomości, z drugiej strony gg często szwankuje więc jakby co to skype login: grzes19
Kolekcja

Liczba 19 w moim nicku to deczko mniej niż mój wiek / 2 ;)
Awatar użytkownika
konev
Posty: 2094
Rejestracja: 22 gru 2006, 12:39
Lokalizacja: Tewkesbury (UK)

Re: Conflict of Heroes

Post autor: konev »

Właśnie skończyliśmy grać z kumplem drugi scenariusz. 2 złe rzuty kośćmi + wyciągnięcie Unit Killed (grałem Sowietami) rozwaliło całą grę. Faktem jest, że potem jeszcze ze 3 razy w kościach mi nie poszło i była masakra. Nie wiem, czy jeszcze grać nie potrafimy i po prostu źle się broniłem, czy ta gra na wskroś jest grą wojenną.

Ze swojej strony chciałbym ostrzec wszystkich Eurograczy, którym podobno gra może się spodobać, żeby zanim wydadzą na nią 200zł zastanowili się. Mogą się zdziwić jak nagle w połowie rozgrywki trzeba będzie poddać partię przez złe rzuty koścmi. Z drugiej strony czytałem na BGG, że gra jest podobno zbyt wyliczona i za mało jest w niej chaosu jak na symulację potyczek taktycznych! Nie wiem jak można stosować zasadę rzucania 2k6 dla punktów inicjatywy. Przecież wtedy to w ogóle nie da się niczego przewidzieć i zaplanować.

Czy ktoś mi może to wytłumaczyć, bo czegoś tutaj nie rozumiem.

Doczytałem na BGG, że projektant gry na forum stwierdza, że pierwsze 3 scenariusze są do nauki. Tak więc chyba nie trzeba ich brać na poważnie. Ale czy tylko nam wychodzi, że w drugim scenariuszu Niemcy z łatwością wygrywają?
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
ODPOWIEDZ