Strona 5 z 24

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

: 25 kwie 2020, 21:37
autor: Piaskoryb
dispe pisze: 25 kwie 2020, 21:33
Piaskoryb pisze: 25 kwie 2020, 21:17 W sumie nie wiele wiadomo jak się w to gra itp.. kupować w ciemno tylko po to żeby potem zarobic jakies kilka stówek? meh niee.. chętnie obejrze z czym to się je a nie jakies q & a
a potem się okazuje, że ostatecznie i tak trzeba samemu zagrać żeby się przekonać jak bardzo ( i czy wogóle) nam gra pasuje ;)
Do Ankh jest wstępna instrukcja, jest Update20 z opisem scenariuszy, w innych są opisy działania Guardianów, dzisiaj w Update24 opisano dokładniej Bogów, do tego jak ktoś grał w Blood Rage i Rising Sun to wie czego mniej więcej można się spodziewać, to nie jest chyba takie całkiem w ciemno kupowanie, no i można spróbować zagrać w nieoficjalną wersję na TTS (stworzona w oparciu o to co jest dostępne do tej pory).
Wstępna instrukcja? Mi chodzi o to jak się gra w to. Wole mimo wszystko poczekać aż jakaś rozgrywka będzie pokazana bo "mniej więcej" to jak "prawie" a wszyscy wiemy jak to z tym "prawie" bywa. Jak narazie średnio się zapowiada albo to tylko moje wrażenia.

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

: 25 kwie 2020, 21:41
autor: AnimusAleonis
EVOCATVS pisze: 25 kwie 2020, 21:04 Gameplaya nie wrzucą, bo przez kwarantannę nie mogą się zebrać i zagrać. ...
Spokojnie by mogli jeśli by faktycznie chcieli ....
Piaskoryb pisze: 25 kwie 2020, 21:37 Wstępna instrukcja? Mi chodzi o to jak się gra w to. Wole mimo wszystko poczekać aż jakaś rozgrywka będzie pokazana bo "mniej więcej" to jak "prawie" a wszyscy wiemy jak to z tym "prawie" bywa. Jak narazie średnio się zapowiada albo to tylko moje wrażenia.
Co prawda od teraz do zamknięcia PM długa jeszcze droga ale jeśli się na tym etapie pokażą jakiekolwiek gameplay-e to wyprodukowane przez nich, więc z pewnością by pokazały wyśmienitą i porywającą rozgrywkę... niezależne gameplay i recencje pewnie dopiero jakiś czas po zamknięciu PM... tylko potem albo retail albo przepłacać za edycję KS, jak to było w przypadku Nemesis... tak to już z KS-ami jest, nic nowego.

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

: 25 kwie 2020, 21:56
autor: EVOCATVS
Piaskoryb pisze: 25 kwie 2020, 21:37
Tak w ogóle, jak to się stało, że taka droga i nieekologiczna gra jest w kręgu twoich zainteresowań? Czy tylko marudzenie dla zasady się tu odbywa?

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

: 25 kwie 2020, 22:21
autor: Piaskoryb
EVOCATVS pisze: 25 kwie 2020, 21:56
Piaskoryb pisze: 25 kwie 2020, 21:37
Tak w ogóle, jak to się stało, że taka droga i nieekologiczna gra jest w kręgu twoich zainteresowań? Czy tylko marudzenie dla zasady się tu odbywa?
Nieekologiczna?
Kolego nie zrozumieliśmy się najwyraźniej. Mocno interesuje się mitologiami, starożytnością i tym podobnym. Więc tematycznie trafia do mnie taki tytuł. Tyle że nie wiele tak naprawdę o tym wiadomo. Piszesz że droga? 120 baksów to wcale nie dużo ^_^ ale to nie znaczy że chce dać to "nie dużo" za coś co może się okazać słabe a potem będę musiał się tego pozbywać (bo nie lubię jak coś czego nie chce mi zalega na półce/szafce etc) albo oddać komuś kto będzie miał z tego uciech albo nie.

Ciekawostka jest że istnieje hipoteza, mająca swoich zwolenników ale i przeciwników też, że dynastię panujaca w egipcie założyli sumerowie. Hipoteza ta mówi że podbili egipcjan i rozpoczęli panowanie wyższej rasy - rasy panów :) Jednak nie jest to pewnik, przynajmniej narazie, równie dobrze mogli po prostu handlować ze sobą co jest właściwie pewne. Podobieństwa w piśmie są bardzo podobne pomimo że sumerowie posługiwali się pismem klinowym a egipcjanie hieroglifami to niektóre dowody wskazują że te drugie mogły być fonetycznym zapisem klinowych czy jakoś tak (nie pamiętam dokładnie teraz a nie chce mi się szukać w książkach). Gdyby hipoteza o sumerach królach egiptu jednak okazała się to prawdą to byłby dopiero plot twist!

A wracjąc do pytania. Tak wykazałem zainteresowanie ale nie patrzyłem na cenę. Bo cena to coś subiektywnego, coś co dla mnie jest tanie dla innych może być drogie i na odwrót. Tendencja jednak jest taka że jeśli coś chce/potrzebuje to cena tak naprawdę nie gra roli o ile znajduje się w zasięgu zdolności ;p A marudze dla zasady, bo jest dużo powodów żeby marudzic przy produktach które są dopiero prototypami, które są dopiero tworzone i które czy ja czy ktokolwiek inny decydując się na wsparcie tak naprawde nie wie co dostanie. Więc tak, jako potencjalny klient moim obowiązkiem jest pomarudzić tak jak w niektórych krajach brak próby targowania się to okazywanie braku szacunku ;D

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

: 25 kwie 2020, 23:45
autor: AnimusAleonis
Hardkor pisze: 25 kwie 2020, 23:23 No patrząć co się dzieje ja się trochę boję inwestowac z conajmniej 120$, a jendak wiekszosc KS'ów ktore mnie interesuja maja gameplaye jakies czy cokolwiek XD
Nie by to brzmiało jakoby fakt że CMON nie pokazuje nic z gameplay to jakiś atut, bo zdecydowanie nie jest, ale z drugiej strony czy jakiekolwiek "recenzje", opinie czy gameplay które się pokazują w trakcje kampani KS mówiły o grze w czymkolwiek innym niż superlatywach?
Obiektywność tych rzeczy jest znikoma, co chyba nie jest zaskoczeniem dla nikogo, więc też ich przydatność w ocenie gry nie jest bardzo wiarygodna... ba, nawet gorzej, bo często mydłą oczy i są tak skrojone że podbudowują hajp umiejętnie chowając ewentualne mankamenty pod dywan...
Osobiście wolę, i więcej mi daje, przeczytać rulebook niż polegać na tych "recenzjach"/gameplay pokazujących się na stronach kampanii, które są nie wiele więcej niż spotami reklamowymi.... inna sprawa że tutaj rulebook jest jeszcze "work in progress" :?

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

: 26 kwie 2020, 00:51
autor: Hardkor
AnimusAleonis pisze: 25 kwie 2020, 23:45
Hardkor pisze: 25 kwie 2020, 23:23 No patrząć co się dzieje ja się trochę boję inwestowac z conajmniej 120$, a jendak wiekszosc KS'ów ktore mnie interesuja maja gameplaye jakies czy cokolwiek XD
Nie by to brzmiało jakoby fakt że CMON nie pokazuje nic z gameplay to jakiś atut, bo zdecydowanie nie jest, ale z drugiej strony czy jakiekolwiek "recenzje", opinie czy gameplay które się pokazują w trakcje kampani KS mówiły o grze w czymkolwiek innym niż superlatywach?
Obiektywność tych rzeczy jest znikoma, co chyba nie jest zaskoczeniem dla nikogo, więc też ich przydatność w ocenie gry nie jest bardzo wiarygodna... ba, nawet gorzej, bo często mydłą oczy i są tak skrojone że podbudowują hajp umiejętnie chowając ewentualne mankamenty pod dywan...
Osobiście wolę, i więcej mi daje, przeczytać rulebook niż polegać na tych "recenzjach"/gameplay pokazujących się na stronach kampanii, które są nie wiele więcej niż spotami reklamowymi.... inna sprawa że tutaj rulebook jest jeszcze "work in progress" :?
oczywiście, że w superlatywach mówia te osoby, które prezentują grę, ale jednak pokazują, a z samego gameplayu już można coś ocenić

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

: 30 kwie 2020, 21:11
autor: Brylantino
Nie wiem jak mocno można się sugerować wersją Ankh na TTS (i ile się jeszcze zmieni), ale po dzisiejszej, niepełnej rozgrywce póki co jest to dla mnie najsłabszy z 4 area control Langa...

Same wykonywanie akcji za pomocą 4 torów, które są wspólne dla wszystkich jeszcze obleci, ale te punkty rozwoju dla frakcji są bardzo meh... umiejętności tych specjalnych potworów to meh do kwadratu. Walka to już w ogóle jakaś abominacja, bo niby zaczynamy walkę i nagle może wyjść, że w tej fazie sobie budujemy jakieś budynki itp. albo mamy minimalną licytację jak w Rising Sun. Zupełnie jak Lang sam nie wiedział co chce tam włożyć, więc wrzucił wszystko co mu wpadło do głowy.

Te mechaniki na zasadzie, że ktoś odpada w trakcie gry albo się łączy w przymusowy sojusz też są takie bardzo póki co dziwne.

Nie chcę tutaj wygłaszać jeszcze jakiś szerszych opinii (bo w końcu to nie była pełna rozgrywka), ale emocji w tym było mało i najzwyczajniej nie bawiłem się jakoś dobrze. Ciągle z tyłu głowy siedziało mi zdanie: "Kemet to robi lepiej" i najgorsze jest to, że 100x chętniej usiądę do Kemeta i się potłukę ze znajomymi po ryjach, aniżeli bym miał usiąść do Ankh na chwilę obecną i... i no właśnie. Co niby tam będę robił? Bo walka jest bardzo przeciętna (jakiś miks z Blood Rage i Rising Sun), a motyw Area Control też nie wybija się w żaden sposób na przód przy innych produkcjach na rynku.

Dodatkowo jako naprawdę wielki fan asymetrii wśród frakcji, to tutaj jest słabiutko. Każde bóstwo ma swoją zdolność, która tak naprawdę nie ma jakiegoś ogromnego znaczenia mimo wszystko - ot tak aby sobie była (tutaj chyba za bardzo mnie Chaos rozpieścił).

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

: 30 kwie 2020, 21:25
autor: brazylianwisnia
Kemet to chyba jednak inna gra? Ankh to euro jak Blood Rage a Kemet jednak skupia sie na walce.

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

: 30 kwie 2020, 22:11
autor: Brylantino
Ankh to euro?

Myślałem, że Area Control czy tam dudes on map (albo jak to się tam zwie).

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

: 30 kwie 2020, 22:29
autor: Curiosity
Parę postów wcześniej opisałem swoje przemyślenia po lekturze instrukcji. Ankh to euro i żadne figurki tego nie zmienią. Fani area control nie mają tu czego szukać.

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

: 30 kwie 2020, 22:30
autor: Brylantino
Akurat ze mnie większy fan euro niż AC a i tak dalej się kiepsko bawiłem :P No nic, dobrze że jest TTS i nie trzeba wyrzucać pieniędzy w błoto.

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

: 30 kwie 2020, 23:39
autor: brazylianwisnia
Brylantino pisze: 30 kwie 2020, 22:11 Ankh to euro?

Myślałem, że Area Control czy tam dudes on map (albo jak to się tam zwie).
To juz Area Control nie moze byc euro? Dominant species jest tego najlepszym przykladem(lub wspomniany Blood Rage). Ankh to bardziej wlasnie gra o kontroli terenu, pozycjonowaniu niz bitwach. Ma to swoj urok bo trzeba myslec jak uzyskac kontrole, gdzie przesunac jednostki, kiedy aktywowac dana akcje by odpalic event itd.

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

: 15 maja 2020, 14:22
autor: lukkk
Hej,
Grał może ktoś z Was w to na Tabletop Simulatorze i może się trochę więcej wypowiedzieć o gameplayu?
Ciekawi mnie opinia w momencie, gdy emocje po kampanii KS trochę opadły i można już bardziej na chłodno ocenić, czy tytuł jest wybitny, słaby czy może to zwykły średniak.

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

: 15 maja 2020, 15:23
autor: sasquach
To będzie można ocenić jak gra trafi do wspierających, a ci ograją ten tytuł. Szczególnie, że CMON często dopieszcza zasady jeszcze po kampanii.

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

: 13 lip 2020, 00:16
autor: DragonWolff
Poważnie zastanawiam się nad inwestycją w tę grę.

Dla mnie opcja raczej 2P najbardziej prawdopodobna, więc "łączenie bogów" odpada, no chyba że da się tak ogarnąć mechanikę że każdy bierze po dwóch bogów i gra taktycznie tak żeby uwzględnić połączenie w którymś momencie. Nie wiem, może to abstrakcja ale chyba warto będzie spróbować.

Tak czy siak Lang w obszernym Q&A powiedział że przykładają bardzo dużą wagę do 2P. Stwierdził że wogóle zaczęli budowanie mechanik w grze od takiej ilości graczy. Są jakieś 4 scenariusze dla dwóch graczy i podobno gra ma wtedy zupełnie inną dynamikę i na swój sposób jest też wtedy atrakcyjna, inna.

Ja ominąłem Blood Rage a potem Rising Sun więc może wreszcie warto wejść w którąś grę z trylogii? Nie wiem, dla mnie Ankh to jest jednak area control, czyli coś co lubię. Podoba mi się że zasady wydają się być dosyć proste, np w takim Lords of Hellas zasady też są dosyć łatwe (w sensie złożoności mechaniki), ale tam trochę za dużo się ich nawarstwia. Jeśli Ankh okaże się być czymś podobnym ale trochę bardziej prostolinijnym to ja jestem zadowolony.

EDIT: Ech no i yolo, poszedł Eternal Pledge. Ale gra po prostu za bardzo mi się podoba żeby przejść obok obojętnie. Może mogłem poczekać na retail z dodatkami, ale obawiałem się że później mogłoby być ciężko ze skompletowaniem.

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

: 14 sie 2020, 11:09
autor: SecondEspada
Wrócę w sumie do pierwszego posta w tym temacie. Czy po takim czasie potwierdziło się, że to ostatnia część z mitologicznej serii? Za bardzo mi się to podoba, żeby uwierzyć, że nie będzie chociaż majów :/ (tak wiem, że jest Mezo)

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

: 14 sie 2020, 15:18
autor: sasquach
SecondEspada pisze: 14 sie 2020, 11:09 Wrócę w sumie do pierwszego posta w tym temacie. Czy po takim czasie potwierdziło się, że to ostatnia część z mitologicznej serii? Za bardzo mi się to podoba, żeby uwierzyć, że nie będzie chociaż majów :/ (tak wiem, że jest Mezo)
A to było kiedyś nie potwierdzone? Przecież chyba od samego początku była mowa, że to kolejna część w trylogii.

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

: 14 sie 2020, 15:22
autor: Hubert84
Co za różnica? Te gry i tak mają trochę inną mechanikę ;). Lang i tak będzie robił gry z figurkami, więc nic nie stoi na przeszkodzie, aby się zabrał za tą mitologię.

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

: 15 sie 2020, 20:00
autor: SecondEspada
No to, że będzie robił kolejne gry z figurkami to jasne, ale mnie interesuje koniecznie ten jeden temat, a gry Langa bardzo mi pasują, więc liczę, że wypuści kolejne :P

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

: 15 sie 2020, 20:33
autor: japanczyk
SecondEspada pisze: 15 sie 2020, 20:00 No to, że będzie robił kolejne gry z figurkami to jasne, ale mnie interesuje koniecznie ten jeden temat, a gry Langa bardzo mi pasują, więc liczę, że wypuści kolejne :P
Jak sie pojawił trailer Ankh to zamiast slowa Trilogy i Final byly uzyte Next i Saga
Mysle ze wcale nie przypadkowo

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

: 28 sie 2020, 23:04
autor: zsuedama
Ciągle się głowie czy zamawiać tą gierkę. Blood Rage to moja ulubiona planszówką "wieloosobowa", w RS'a mam 4 rozgrywki za sobą i potrzebuję jeszcze kilku żeby zadecydować czy ta gra mi siada - ma super momenty, ale też trochę dłużyzn i nudy, średnio mi siedzi to, że rozgrywa się bitwy raz, w jednym ciągu, na koniec danej pory roku jak i to że wykonuje się ruchy na podstawie mandatów zagrywanych przez innych graczy. Do powyższych jak i do Ankha siadam/siadał bym tylko w 4-6 osób. W Ankhu jest kilka rzeczy, które średnio mi się podobają: możliwość odpadnięcia przed końcem rozgrywki, łączenie się graczy. Fajnie za to zapowiada się trigerowanie wydarzeń poprzez wykonywanie któregoś z ruchów i wreszcie duże figurki mają znaczenie ;) Czy ktoś kto miał czas pograć w grę na TTSie i ma jakieś spostrzeżenia?

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

: 28 sie 2020, 23:15
autor: Tyrek
Przy grach wydawanych przez CMON na KS jest jedna dość stabilna reguła.

„Stać Cię na KS? - Kupuj! Zagraj szybko po dostawie. Spodoba się - zostaw. W przeciwnym wypadku - sprzedaj - zazwyczaj z lekkim zyskiem, ewentualnie po własnych kosztach”

Wydaje się, że gra będzie produktem na miarę BR lub RS - więc można liczyć na fajna rozrywkę lub jeśli nie siądzie ro cichaczem na lekki zarobek na wersji KS - bardziej niż stratę.

To chyba pewniejsze niż giełda? Choć szczerze zarobek marny - niczym lokata w czasach niskiej stopy procentowej... ;-)

Nie wiem czy można dodać coś więcej do tego rachunku.

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

: 02 wrz 2020, 07:23
autor: tomp
Czy słyszał ktoś, aby któryś wydawca chce wydać polską wersję ?

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

: 02 wrz 2020, 07:34
autor: malpka
tomp pisze: 02 wrz 2020, 07:23 Czy słyszał ktoś, aby któryś wydawca chce wydać polską wersję ?
CMON
Blood Rage - wydane przez Portal
Rising Sun - wydane przez Portal
Cthulhu: DMD - wydane przez Portal
Ankh - hmm kto by to mógł wydać ;)

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

: 02 wrz 2020, 07:51
autor: Szewa
malpka pisze: 02 wrz 2020, 07:34
tomp pisze: 02 wrz 2020, 07:23 Czy słyszał ktoś, aby któryś wydawca chce wydać polską wersję ?
CMON
Blood Rage - wydane przez Portal
Rising Sun - wydane przez Portal
Cthulhu: DMD - wydane przez Portal
Ankh - hmm kto by to mógł wydać ;)
GFP!
A nie, czekaj :D