Strona 5 z 13

Re: Najlepsze SOLO!

: 10 paź 2019, 16:51
autor: Dhel
Golfang pisze: 10 paź 2019, 12:10
Dhel pisze: 09 paź 2019, 13:48 Dla wszystkich osób, które grają solo polecam zabawę na 1 Player Guild na BGG "Top 200 solo games 2019" i śledzenie wyników ujawnianych na bieżąco, przednia zabawa! :)

To co ja polecam solo:

1. Spirit Island
2. Runebound 3 Edycja z dodatkiem "Nierozerwalne Więzi"
3. Dungeon Alliance
4. Aeon's End
5. Projekt Gaja
6. Scythe
7. Robinson
8. Sword & Sorcery
9. Nusfjord
Podaj 3 które wg Ciebie są najlepsze... bo z tych 9 nie wiem co wg ciebie powinno zapunktować
Ok, to niech będą 3 poniższe:

1. Spirit Island - ilość gry w pudełku jest powalająca, każdym "duszkiem" gra się inaczej, możliwość dołączenia scenariuszy, kart wrogów z różnym stopniem trudności. A jakby dodać do tego jeszcze 1 dodatek to zmienia on kompletnie grę w przygodę, gdzie planowanie może wziąć w łeb, ale za to otwiera on drogę na nowe możliwości.
2. Aeon's End - bo dla mnie najlepsza karcianka. Brak konieczności budowy decku jest tutaj plusem ( nie lubię tego elementu, dlatego z przykrością sprzedałem Władcę). Losowy rynek, losowi magowie no i próba pokonania Nemesis. Starcia idealnie wyważone, dla mnie cudo.
3. Projekt Gaja, ale tutaj dłuuugo myślałem co dać, praktycznie każda z wymienionych powyżej mogłaby tutaj zagościć. Automa wg mnie lepsza niż w Scythe (chociaż Scythe na 2 automy z kolei robi się już sporo ciekawszy, ale to tak na marginesie), duża ilość mocno zróżnicowanych frakcji, losowa plansza przez co każda gra jest inna. Trzeba długo pogłówkować, ale jest to top euro, które solo działa wspaniale.

Re: Najlepsze SOLO!

: 12 paź 2019, 15:32
autor: Halloween
3punkty (Warhammer )Blackstone Fortress
2punkty Sword and sorcery
1punkt Wladca pierscieni LCG

Re: Najlepsze SOLO!

: 18 paź 2019, 14:00
autor: Satanski
Mage Knight
Arkham Horror 2
Władca Pierścieni LCG

Re: Najlepsze SOLO!

: 18 paź 2019, 14:28
autor: Quba40
1. Dungeon Alliance
2. Shadowrun Crossfire
3. Horror w Arkham: Gra Karciana

Re: Najlepsze SOLO!

: 18 paź 2019, 15:55
autor: Halloween
Chyba cos sie skasowało... Mage Knight ma 22 punkty, Arkham LCG 19 a gdzie Gloomhaven?

Re: Najlepsze SOLO!

: 18 paź 2019, 19:11
autor: c08mk
Halloween pisze: 18 paź 2019, 15:55 Chyba cos sie skasowało... Mage Knight ma 22 punkty, Arkham LCG 19 a gdzie Gloomhaven?
Dostał ujemne punkty i wypadł z rankingu :lol:

Re: Najlepsze SOLO!

: 18 paź 2019, 19:44
autor: Golfang
c08mk pisze: 18 paź 2019, 19:11
Halloween pisze: 18 paź 2019, 15:55 Chyba cos sie skasowało... Mage Knight ma 22 punkty, Arkham LCG 19 a gdzie Gloomhaven?
Dostał ujemne punkty i wypadł z rankingu :lol:
Dostał BANA(na) i wypadł :) chyba nikt nie zagłosował na nią? Ehh a ja głupi rzuciłem się na nią w wersji PL jak świnia na kartofle...

Re: Najlepsze SOLO!

: 10 lis 2019, 23:19
autor: elayeth
Rzadko gram solo. Zazwyczaj tego typu rozgrywki wydają mi się nudnawe. Jednak kampania solo Cloudspire (3 pkt) jest świetnie zaprojektowana, różnorodna i dość trudna. Przechodzenie jej to świetna zabawa i wyzwanie.
Halloween pisze: 18 paź 2019, 15:55 Chyba cos sie skasowało... Mage Knight ma 22 punkty, Arkham LCG 19 a gdzie Gloomhaven?

Już kiedyś o tym pisałem. Mage Knight na tym forum ma nadreprezentacje... wystarczy spojrzeć na bgg... :wink:
... a Gloomhaven to nadal moja ulubiona gra. Poza tym, po co grać solo, jeśli gra równie dobrze chodzi w „multi”...
Znamienne jest to, że postanowiłem (o zgrozo) zagrać solo w Mage Knight by zdecydować czy ta gra zasługuje na miejsce na mojej półce. Po tej rozgrywce sprzedałem... :wink:

Re: Najlepsze SOLO!

: 10 lis 2019, 23:39
autor: Pan_K
elayeth pisze: 10 lis 2019, 23:19 Rzadko gram solo. Zazwyczaj tego typu rozgrywki wydają mi się nudnawe. Jednak kampania solo Cloudspire (3 pkt) jest świetnie zaprojektowana, różnorodna i dość trudna. Przechodzenie jej to świetna zabawa i wyzwanie.
Halloween pisze: 18 paź 2019, 15:55 Chyba cos sie skasowało... Mage Knight ma 22 punkty, Arkham LCG 19 a gdzie Gloomhaven?

Już kiedyś o tym pisałem. Mage Knight na tym forum ma nadreprezentacje... wystarczy spojrzeć na bgg... :wink:
... a Gloomhaven to nadal moja ulubiona gra. Poza tym, po co grać solo, jeśli gra równie dobrze chodzi w „multi”...
Znamienne jest to, że postanowiłem (o zgrozo) zagrać solo w Mage Knight by zdecydować czy ta gra zasługuje na miejsce na mojej półce. Po tej rozgrywce sprzedałem... :wink:
Bardzo dziękuje za ten wpis. Wynika z niego dla mnie: nie kupować Gloomhaven 8)

Re: Najlepsze SOLO!

: 11 lis 2019, 09:48
autor: Halloween
Strasznie dziwna sprawa z tym brakiem punktow dla Gloomhaven.
Z az tak wysokim wynikiem MK w sumie tez.

Czy da sie z tego wyciagnac jakies wnioski o uczestnikach tego forum?

Re: Najlepsze SOLO!

: 11 lis 2019, 11:04
autor: Pan_K
Halloween pisze: 11 lis 2019, 09:48 Strasznie dziwna sprawa z tym brakiem punktow dla Gloomhaven.
Z az tak wysokim wynikiem MK w sumie tez.

Czy da sie z tego wyciagnac jakies wnioski o uczestnikach tego forum?
A może po prostu da się wyciągnąć z tego wnioski o grach?

Re: Najlepsze SOLO!

: 11 lis 2019, 11:41
autor: Halloween
Pan_K pisze: 11 lis 2019, 11:04
Halloween pisze: 11 lis 2019, 09:48 Strasznie dziwna sprawa z tym brakiem punktow dla Gloomhaven.
Z az tak wysokim wynikiem MK w sumie tez.

Czy da sie z tego wyciagnac jakies wnioski o uczestnikach tego forum?
A może półprostą da się wyciągnąć z tego wnioski o grach?
Nie, nie da się.
Gloomhaven jest najlepsza grą świata. Mage Knight natomiast ma już swoje lata. Sa grami z tej samej ligi mającymi bardzo podobnych odbiorców, mężczyzn geeków mających bardzo dużo czasu na partie.
Nie jest normalne, że jedno przoduje na tej liście a drugie jest calkowicie w ogonie. Daje to zaburzony obraz.

To tak jakby miec ranking eurogier, z Puerto rico na 1szym miejscu a gdzie nie byloby Zamków Burgundii ani Projekt Gaja.

Re: Najlepsze SOLO!

: 11 lis 2019, 12:19
autor: Pan_K
Halloween pisze: 11 lis 2019, 11:41
Pan_K pisze: 11 lis 2019, 11:04
Halloween pisze: 11 lis 2019, 09:48 Strasznie dziwna sprawa z tym brakiem punktow dla Gloomhaven.
Z az tak wysokim wynikiem MK w sumie tez.

Czy da sie z tego wyciagnac jakies wnioski o uczestnikach tego forum?
A może półprostą da się wyciągnąć z tego wnioski o grach?
Nie, nie da się.
Gloomhaven jest najlepsza grą świata. Mage Knight natomiast ma już swoje lata. (...)
Tja...

Re: Najlepsze SOLO!

: 11 lis 2019, 12:30
autor: elayeth
Halloween pisze: 11 lis 2019, 11:41
Pan_K pisze: 11 lis 2019, 11:04
Halloween pisze: 11 lis 2019, 09:48 Strasznie dziwna sprawa z tym brakiem punktow dla Gloomhaven.
Z az tak wysokim wynikiem MK w sumie tez.

Czy da sie z tego wyciagnac jakies wnioski o uczestnikach tego forum?
A może półprostą da się wyciągnąć z tego wnioski o grach?
Nie, nie da się.
Gloomhaven jest najlepsza grą świata. Mage Knight natomiast ma już swoje lata. Sa grami z tej samej ligi mającymi bardzo podobnych odbiorców, mężczyzn geeków mających bardzo dużo czasu na partie.
Nie jest normalne, że jedno przoduje na tej liście a drugie jest calkowicie w ogonie. Daje to zaburzony obraz.

To tak jakby miec ranking eurogier, z Puerto rico na 1szym miejscu a gdzie nie byloby Zamków Burgundii ani Projekt Gaja.
Mimo wszystko, z różnych przyczyn, ludzie pytają o najlepsze gry XY tu czy w innych mediach i zawsze jakaś kolejna iteracja rankingu wychodzi. Każda obarczona błędem. Moim zdaniem najbardziej wartościowe rankingi to te, które mają albo możliwie dużą liczbę oceniających (BGG) albo tworzone przez kogoś, kogo gust znamy i cenimy. Oczywiście nie przekreśla to wartości rankingów na tym forum, FB itp... ale te rankingi zawsze traktuje jako ciekawostkę bardziej niż np: „wytyczne zakupowe”... I żeby nie było... BGG też ma swoje wady, ale średnia ocena np: 35 tys. użytkowników to już mocny sygnał na temat wartości gry. Niestety wiele dobrych gier nie przebija się w gąszczu konkurencji... co nie znaczy że są złe... ale to dotyczy dużej ilości „branż”...
I żeby nie był to całkowity offtop... Mage Knight to bardzo dobra gra (choć mi nie podeszła) zdaniem wielu ludzi, ale jeszcze więcej ludzi (źródło znane ;)) uważa Gloomhaven za grę lepszą... choć ja w nią zdecydowanie wolę grać z kimś niż sam. Uważam jednak, że do grania solo się pewnie świetnie nada... aczkolwiek nie grałem więc głosu na nią nie oddałem.

Re: Najlepsze SOLO!

: 11 lis 2019, 12:31
autor: Goldberg
Jak sie cos nie mieści w malej główce pana H to nie istnieje i koniec, ma tak byc...zmien kolego hobby

Re: Najlepsze SOLO!

: 11 lis 2019, 12:31
autor: Cyel
Może to kwestia tego, że Gloomhaven nie jest najlepsze solo, tylko w grupie. W moim doświadczeniu mnóstwo fajnych sytuacji w Gloomhaven wynika właśnie z nieprzewidywalności tego co zrobią inni gracze. Granie w GH solo to granie na pół gwizdka i w nieco ułomną wersję tej gry wdg. mnie (tak jak np granie w Descenta bez Overlorda).

Re: Najlepsze SOLO!

: 11 lis 2019, 12:34
autor: Goldberg
Zgodze sie z polowa wypowiedzi :)
Gloom to swietna gra cop, i juz granie w nia nawet w dwie osoby jest mega lepsze niz w MK
Na tomiast MK solo jest o niebo lepszy niz Gloom

A co do descenta, to tylko z apka, mg zostawiam sobie do sesji rpg :)

Re: Najlepsze SOLO!

: 11 lis 2019, 13:42
autor: playerator
Halloween pisze: 11 lis 2019, 09:48 (...) Czy da sie z tego wyciagnac jakies wnioski o uczestnikach tego forum?
Halloween pisze: 11 lis 2019, 11:41 (...) mającymi bardzo podobnych odbiorców, mężczyzn geeków mających bardzo dużo czasu na partie (...) Daje to zaburzony obraz (...)

Goldberg pisze: 11 lis 2019, 12:31 (...) zmien kolego hobby
+1



7th Continent,
Comancheria,
Zaginiona Ekspedycja (bo warto, żeby znalazła się ta takiej liście).


I jeszcze w kwestii formalno-prawnej :wink: : Piętaszek nie został wpisany wcale, Terraformacja jest dwa razy...

Re: Najlepsze SOLO!

: 11 lis 2019, 14:27
autor: Morgon
Ktoś wogole liczy te punkty? Na pierwszej stronie gość daje S&S 3 punkty, potem na 4 albo 5 ktoś inny daje 2 a na punktacji ma ... 2.

Moje 3 grosze:
1. Sword & Sorcery - 3 pkt
2. Nemesis - 2 pkt
3. Eldritch Horror - 1 pkt

Re: Najlepsze SOLO!

: 11 lis 2019, 15:35
autor: Xfenix
1. Mage Knight - Król jest tylko jeden. :P
2. Terraformacja Marsa
3. Zaginiona Ekspedycja

Re: Najlepsze SOLO!

: 11 lis 2019, 17:16
autor: bartgda
Morgon pisze: 11 lis 2019, 14:27 Ktoś wogole liczy te punkty? Na pierwszej stronie gość daje S&S 3 punkty, potem na 4 albo 5 ktoś inny daje 2 a na punktacji ma ... 2.

Moje 3 grosze:
1. Sword & Sorcery - 3 pkt
2. Nemesis - 2 pkt
3. Eldritch Horror - 1 pkt
Zasady rankingu oraz głosowania są w drugim poście tematu.
Zasady głosowania - wybieramy 3 swoje najbardziej ulubione gry w które można grać SOLO. Każda z nich otrzymuje 1 pkt - więc nie ważne w jakiej kolejności je podacie.

Re: Najlepsze SOLO!

: 11 lis 2019, 17:29
autor: Jarzab
1. Nemo's War
2. Anachrony
3. Ottoman Sunset

Re: Najlepsze SOLO!

: 11 lis 2019, 17:32
autor: Morgon
A to przepraszam, musiało mi się pomylić z głosowaniem na DC. Tam chyba był taki system ;)

Re: Najlepsze SOLO!

: 11 lis 2019, 18:14
autor: Evenfall
1. Spirit island
2. Too many bones
3. Horror w arkham LCG

Re: Najlepsze SOLO!

: 11 lis 2019, 18:22
autor: Cyel
Goldberg pisze: 11 lis 2019, 12:34
A co do descenta, to tylko z apka, mg zostawiam sobie do sesji rpg :)
Herezja :D

(Niby trochę offtop, ale w sumie to nie, no bo Descenta solo bez apki się nie da)

Z apką wprawdzie nie grałem, ale jako overlord z kilkukampanijnym doświadczeniem nie wyobrażam sobie jak apka mogłaby w skuteczny sposób zastąpić ludzki umysł. Overlord ma przeciwko swojemu sprytowi od dwóch do czterech wrogich sprytów i z tego co pamiętam, naprawdę trzeba się napiąć, żeby skutecznie kontrować graczy.

Większość scenariuszy w ogóle nie jest o walce, tylko o wyścigu i rolą OL jest nie zabijanie herosów (ok, zabijanie najsłabszego w kółko ma czasem sens by maksować karty na ręce) tylko blokowanie przejść. Zwłaszcza, że atakowanie=rzucanie kostkami. A jak się rzuca, to zawsze może coś nie wyjść - lepiej by to herosi rzucali ;) A by skutecznie przejścia blokować, trzeba wyliczyć ile ruchu mają gracze, by np zdołali dojść tylko do tych potworów, które możemy sobie pozwolić stracić, by użycie ich specjalnego skilla nie pozwoliło im objąć atakiem obszarowym/serią darmowych ataków kilku blokujących przejście potworów itp.

Samo ruszanie się większymi potworami i mechanika sprężania ich do jednego pola przed ruchem i rozprężania po ruchu, albo w trakcie, gdy przerywamy ruch akcją, jest bardzo podatna na kreatywne zagrywki bezwzględnego i przebiegłego OL ;) Trzeba zaskakiwać graczy przez sprężenie-ruch-rozprężenie-akcja-sprężenie-dokończenie ruchu-rozprężenie bo potwory ruszające się o swoje zwykłe 3-4 Mv mało mają szansy by dojść tam gdzie być powinny (czyli w poprzek korytarza;))

Zagrywanie kart z pułapkami też wymaga ciągłej uwagi OL by zastopować gracza dokładnie na tym jednym, idealnym polu, gdzie utrata ruchu/stun/immobil pozbawi go maksimum możliwości.

Nie wyobrażam sobie jak zaawansowaną AI musiałaby mieć apka, żeby potrafić wykręcać taką chorą chamówę jaką może zrobić żywy OL ;) A bez maksimum chamówy herosi przechodzą przez większość scenariuszy jak przez masło bo sami mają ogromną liczbę kombinacji do wykręcenia. Zastopować ich mogą tylko kostki, bo OL może grać bez atakowania, ale gracze już nie bardzo...