Frosthaven (Isaac Childres)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4255
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 640 times
Been thanked: 1106 times

Re: Frosthaven (Isaac Childres)

Post autor: RUNner »

Ciekawe ile osób po zaliczeniu Gloomhavena postanowi się szarpnąć na Frosthavena? Po drodze były przecież jeszcze Szczęki Lwa...
Cyel
Posty: 2685
Rejestracja: 27 kwie 2018, 15:18
Has thanked: 1304 times
Been thanked: 1539 times

Re: Frosthaven (Isaac Childres)

Post autor: Cyel »

Dla mnie to byłby must-have, gdyby nie zaporowa cena.
Lubię grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w grę. (a nie "tą grę")
Awatar użytkownika
yrq
Posty: 993
Rejestracja: 06 sie 2018, 10:55
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 353 times
Been thanked: 374 times

Re: Frosthaven (Isaac Childres)

Post autor: yrq »

RUNner pisze: 13 paź 2022, 12:52 Ciekawe ile osób po zaliczeniu Gloomhavena postanowi się szarpnąć na Frosthavena? Po drodze były przecież jeszcze Szczęki Lwa...
Sądząc po sukcesie Kickstartera to mnóstwo ;)
Sam nie spodziewam się jakichś wodotrysków. W Gloomhaven graliśmy z kumplami długo i regularnie, ale nie skończyliśmy wątku głównego. Kupione Forgotten Circles wciąż leży niegrane, a po obszernej erracie nawet za bardzo nie chce mi się siadać i wprowadzać tych zmian.
Jaws of the Lion zagrane sprawnie we dwie osoby, od tego czasu leży.

Frosthaven? Zamówiłem głównie po to, żeby je mieć gdy pojawi się wena na ubijanie potworów. Dla mnie gra brzmi jak ultymatywny produkt w tej kategorii. Lubię podstawową mechanikę, tu jest trochę więcej wszystkiego plus wpływ na rozwój miasta w trakcie kampanii, brzmi jak gra dla mnie.

W tym miejscu znów chciałbym podziękować przeszłemu sobie za nauczenie się angielskiego na przyzwoitym poziomie.
Awatar użytkownika
elayeth
Posty: 1051
Rejestracja: 07 sty 2009, 16:29
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 173 times
Been thanked: 194 times

Re: Frosthaven (Isaac Childres)

Post autor: elayeth »

RUNner pisze: 13 paź 2022, 12:52 Ciekawe ile osób po zaliczeniu Gloomhavena postanowi się szarpnąć na Frosthavena? Po drodze były przecież jeszcze Szczęki Lwa...
Myślę, że niemało. Sam skończyłem kampanie GH i Szczęk... czekam na FH. :)
Awatar użytkownika
yrq
Posty: 993
Rejestracja: 06 sie 2018, 10:55
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 353 times
Been thanked: 374 times

Re: Frosthaven (Isaac Childres)

Post autor: yrq »

Widzieliście już, że apka do obsługi Frosthaven będzie dodatkowo płatna? ;)
Komentarz od Lucky Duck pod ostatnim Updatem.
RaYell
Posty: 436
Rejestracja: 23 paź 2014, 13:18
Lokalizacja: Legnica
Has thanked: 24 times
Been thanked: 65 times

Re: Frosthaven (Isaac Childres)

Post autor: RaYell »

GH również był płatny w wersji na komórki, więc jakoś zaskoczony nie jestem. Bardziej mam obawy z innych powodów:
1. W aktualizacji wprost przyznają (nawet niejako chwaląc się), że aplikację napisało dwóch stażystów - to nie napawa zbytnim optymizmem jeśli chodzi o jakość.
2. Do GH będzie osobna apka więc mimo że postacie z GH i FH (na nawet Szczęk) można mieszać to aplikacja takiego scenariusza raczej nie ogarnie.
aeiou871
Posty: 999
Rejestracja: 18 kwie 2017, 11:12
Has thanked: 318 times
Been thanked: 461 times

Re: Frosthaven (Isaac Childres)

Post autor: aeiou871 »

RaYell pisze: 05 lis 2022, 06:25 2. Do GH będzie osobna apka więc mimo że postacie z GH i FH (na nawet Szczęk) można mieszać to aplikacja takiego scenariusza raczej nie ogarnie.
Odpisywali w komentarzach, że ogarnie
Awatar użytkownika
sin
Posty: 675
Rejestracja: 24 mar 2019, 14:59
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 176 times
Been thanked: 300 times
Kontakt:

Re: Frosthaven (Isaac Childres)

Post autor: sin »

RaYell pisze: 05 lis 2022, 06:25 1. W aktualizacji wprost przyznają (nawet niejako chwaląc się), że aplikację napisało dwóch stażystów - to nie napawa zbytnim optymizmem jeśli chodzi o jakość.
Dwóch byłych stażystów, którzy obecnie są regularnymi pracownikami. Bazując na doświadczeniu pracy w IT zdecydowanie bardziej ufam efektom pracy juniorów z Okcydentu niż seniorów z Orientu. Dodatkowo zdaję się, że LDG mocno rozwijało kompetencje w zakresie aplikacji mobilnych, co powinno przełożyć się na dojrzałość ich wewnętrznych procesów QA, takich code review czy testing. Zachowałbym spokój jeżeli chodzi o tę jakość. :-)
Great things are possible when one man's wisdom and an hour's effort are combined.
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.
Awatar użytkownika
elayeth
Posty: 1051
Rejestracja: 07 sty 2009, 16:29
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 173 times
Been thanked: 194 times

Re: Frosthaven (Isaac Childres)

Post autor: elayeth »

Przeszedłem cale GH i Szczęki nie używając żadnej apki, tylko kostek. :wink: Da się i wcale nie jest aż tak męcząco…

Bardziej cieszę się na Fortellera.
RaYell
Posty: 436
Rejestracja: 23 paź 2014, 13:18
Lokalizacja: Legnica
Has thanked: 24 times
Been thanked: 65 times

Re: Frosthaven (Isaac Childres)

Post autor: RaYell »

Ja przeszedłem pół Gloomhaven bez aplikacji, a drugie pół i Szczęki z aplikacją i szczerze mówiąc nie chce wracać do tych pierwszych rozgrywek. Setup się skraca znacząco a i miejsca na stole jakoś więcej się zrobiło.

Żeby być całkowicie szczerym to bardzo kibicuję Kaczkom żeby ta apka była dobra. Natomiast moim zdaniem mają ciężki orzech do zgryzienia bo GH był w mojej ocenie niemal idealnym pomocnikiem do planszowego Glooma. Lepsze wrogiem dobrego...
Awatar użytkownika
eveni
Posty: 1626
Rejestracja: 08 lip 2019, 15:24
Has thanked: 646 times
Been thanked: 557 times

Re: Frosthaven (Isaac Childres)

Post autor: eveni »

Awatar użytkownika
Mr_Fisq
Administrator
Posty: 5120
Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1412 times
Been thanked: 1634 times

Re: Frosthaven (Isaac Childres)

Post autor: Mr_Fisq »

eveni pisze: 12 lis 2022, 20:51 Unboxing Rahdo:
https://m.youtube.com/watch?v=MN0IaiE6eRU
Konkret. Widzę jeden problem... Trzeba będzie poczekać na insert, żeby ogarnąć ten ogrom zawartości...
Sprzedam: Tales from the Red Dragon Inn, BRW:Rebirth, Dungeon Universalis, Warhammer Quest
Przygarnę: Skirmishe (lista w temacie)
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 11793
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3519 times
Been thanked: 3524 times

Re: Frosthaven (Isaac Childres)

Post autor: japanczyk »

Mr_Fisq pisze: 12 lis 2022, 20:57
eveni pisze: 12 lis 2022, 20:51 Unboxing Rahdo:
https://m.youtube.com/watch?v=MN0IaiE6eRU
Konkret. Widzę jeden problem... Trzeba będzie poczekać na insert, żeby ogarnąć ten ogrom zawartości...
Czy ja wiem - w samym pudelku jest sporo mozliwosci do organizacji zawartosci
ale insert od redrewno i warboxa na pewno sie przyda :D
Awatar użytkownika
Grellenort
Posty: 418
Rejestracja: 29 wrz 2018, 22:53
Has thanked: 49 times
Been thanked: 122 times

Re: Frosthaven (Isaac Childres)

Post autor: Grellenort »

Nope, bez insertu ndrd :p
Znaczna część pudła jest niezagospodarowana z uwagi na te 27 wyprasek, których elementy muszą być przecież jakoś posortowane i przygotowany pod sensowny czasowo setup. Ta paka woreczków to rozwiązanie dla ludzi chcących zaoszczędzić pieniądze, ale jednocześnie rozrzutnych względem swojego czasu życia :D
Awatar użytkownika
Ad-M
Posty: 18
Rejestracja: 21 sie 2017, 08:04
Been thanked: 8 times

Re: Frosthaven (Isaac Childres)

Post autor: Ad-M »

Po tym jak brat kupił gloomhaven, ze znajomymi po roku i pół (z dodatkowymi wielki przerwami w pandemii) ukończyliśmy gloomhaven i dodatek, nie możemy się doczekać frosthaven. Zmiany w mechanikach, elementy z robudową osady, wszystko wydaje się super. Szczęki lwa zaczeliśmy z pół roki temu, ale nie było czasu na grę. Do frosthaven pewnie je ukończymy 😁
Awatar użytkownika
Grellenort
Posty: 418
Rejestracja: 29 wrz 2018, 22:53
Has thanked: 49 times
Been thanked: 122 times

Re: Frosthaven (Isaac Childres)

Post autor: Grellenort »

A skoro już o tym mowa, to co z tym polskim Frosthavenem? Albi cokolwiek oświadczyło? Pan Rysław ostatnio tłumaczył Gloomhaven Digital (prywatnie), więc chyba żadnych plików od wydawnictwa nie dostał. A ostatnie deklaracje Albi mówiły przecież o pierwszym kwartale 2023.
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4859
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1451 times
Been thanked: 975 times
Kontakt:

Re: Frosthaven (Isaac Childres)

Post autor: Hardkor »

Grellenort pisze: 21 gru 2022, 17:54 A skoro już o tym mowa, to co z tym polskim Frosthavenem? Albi cokolwiek oświadczyło? Pan Rysław ostatnio tłumaczył Gloomhaven Digital (prywatnie), więc chyba żadnych plików od wydawnictwa nie dostał. A ostatnie deklaracje Albi mówiły przecież o pierwszym kwartale 2023.
No jest potwierdzone, że będzie i nic wiecej nie wiadomo.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Vaspher
Posty: 99
Rejestracja: 07 lis 2022, 11:11
Has thanked: 216 times
Been thanked: 6 times

Re: Frosthaven (Isaac Childres)

Post autor: Vaspher »

Hardkor pisze: 21 gru 2022, 23:06
Grellenort pisze: 21 gru 2022, 17:54 A skoro już o tym mowa, to co z tym polskim Frosthavenem? Albi cokolwiek oświadczyło? Pan Rysław ostatnio tłumaczył Gloomhaven Digital (prywatnie), więc chyba żadnych plików od wydawnictwa nie dostał. A ostatnie deklaracje Albi mówiły przecież o pierwszym kwartale 2023.
No jest potwierdzone, że będzie i nic wiecej nie wiadomo.
Też włączę się w tę dyskusję - ostatnia informacja od Albi w tym temacie (jaką znalazłem) pochodzi z lutego 2022 z komunikatem o rozpoczęciu tłumaczenia gry przez Rysława.
Czy ktoś z Szanownych Forumowiczów wie może coś więcej (jakieś insider info)? Chociaż potwierdzenie, że produkcja trwa? :)
aeiou871
Posty: 999
Rejestracja: 18 kwie 2017, 11:12
Has thanked: 318 times
Been thanked: 461 times

Re: Frosthaven (Isaac Childres)

Post autor: aeiou871 »

Vaspher pisze: 22 gru 2022, 13:44
Spoiler:
Jakoś w październiku na swojej transmisji Rysław mówił, że jeszcze nic nie zostało przetłumaczone, ale bardzo prawdopodobne, że od tego czasu stan rzeczy się zmienił.
Awatar użytkownika
Grellenort
Posty: 418
Rejestracja: 29 wrz 2018, 22:53
Has thanked: 49 times
Been thanked: 122 times

Re: Frosthaven (Isaac Childres)

Post autor: Grellenort »

Świeża rzecz - po zapytaniu u źródła, Rysław odpisał, że nic nie może obecnie powiedzieć, ale można być dobrej myśli. Czyli będzie, ale na pewno nie w spekulowanym terminie. Osobiście obstawiam Q1 2024.
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 3569
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1140 times
Been thanked: 2333 times

Re: Frosthaven (Isaac Childres)

Post autor: Ardel12 »

elayeth pisze: 13 paź 2022, 13:35
RUNner pisze: 13 paź 2022, 12:52 Ciekawe ile osób po zaliczeniu Gloomhavena postanowi się szarpnąć na Frosthavena? Po drodze były przecież jeszcze Szczęki Lwa...
Myślę, że niemało. Sam skończyłem kampanie GH i Szczęk... czekam na FH. :)
A ja po przejściu GH z dodatkiem mam przesyt systemu i FH nie zamówiłem. Od kumpla pożyczę kiedyś szczęki to jeszcze się pobawię, ale GH cierpiał mocno na generyczną(nudną do bólu) fabułę i mimo wszystko powtarzalne misje. Dodatek pokazał, że się da wiele w tym aspekcie zrobić, no ale jak będzie w FH to dopiero zobaczymy...

Ostatnio wychodzi tyle topowych DC/RPG, że FH jak nie zaoferuje znacząco lepszej fabuły i ciekawszych misji niż poprzednik to dla mnie utonie w morzu innych tytułów.

Pomijając, że moja żona po ograniu poprzednika stwierdziła, że kolejny raz w ten system grać jej się na pewno nie chce xD
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4259
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 278 times
Been thanked: 988 times

Re: Frosthaven (Isaac Childres)

Post autor: brazylianwisnia »

Ardel12 pisze: 23 gru 2022, 10:45
elayeth pisze: 13 paź 2022, 13:35
RUNner pisze: 13 paź 2022, 12:52 Ciekawe ile osób po zaliczeniu Gloomhavena postanowi się szarpnąć na Frosthavena? Po drodze były przecież jeszcze Szczęki Lwa...
Myślę, że niemało. Sam skończyłem kampanie GH i Szczęk... czekam na FH. :)
A ja po przejściu GH z dodatkiem mam przesyt systemu i FH nie zamówiłem. Od kumpla pożyczę kiedyś szczęki to jeszcze się pobawię, ale GH cierpiał mocno na generyczną(nudną do bólu) fabułę i mimo wszystko powtarzalne misje. Dodatek pokazał, że się da wiele w tym aspekcie zrobić, no ale jak będzie w FH to dopiero zobaczymy...

Ostatnio wychodzi tyle topowych DC/RPG, że FH jak nie zaoferuje znacząco lepszej fabuły i ciekawszych misji niż poprzednik to dla mnie utonie w morzu innych tytułów.

Pomijając, że moja żona po ograniu poprzednika stwierdziła, że kolejny raz w ten system grać jej się na pewno nie chce xD
Inne Eurasy mają jedną mape, brak fabuły i jakoś funkcjonuja ;⁠-⁠)
Szczerze to GH jest poprostu za długie i za duże jak na grę oparta właściciwie w 99% o mechanikę i 1% o fabule.
Sprzedam:ATO, Oathsworn, Lords of Ragnarok,eurasy, inne
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 3569
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1140 times
Been thanked: 2333 times

Re: Frosthaven (Isaac Childres)

Post autor: Ardel12 »

brazylianwisnia pisze: 23 gru 2022, 12:27 Inne Eurasy mają jedną mape, brak fabuły i jakoś funkcjonuja ;⁠-⁠)
Dobre :D
brazylianwisnia pisze: 23 gru 2022, 12:27 Szczerze to GH jest poprostu za długie i za duże jak na grę oparta właściciwie w 99% o mechanikę i 1% o fabule.
I jednak mimo różnorodnych postaci, to robi się też powtarzalny. W drugiej połowie gry jak mamy nastukany lvl miasta i nasze postacie mogą startować od razu na 6 i wyżej(strzelam trochę, bo już nie pamiętam) to robi się nudno. Dodatkowo ekwipunek jest całkowicie opcjonalny, niby fajnie mieć, ale nie robi z nas maszynki do zabijania. Tam coś lepiej bronimy, tam coś lepiej zaatakujemy, ale tylko tyle. Takie mini bonusy. Brak mi tutaj setów, combienia się przedmiotów itp. A mechanika ulepszania kart naklejkami to u mnie była prawie całkowicie olana.

FH może wiele naprawić i gra pobije poprzednika i tego życzę jej, ale z materiałów tego nie widziałem...
Awatar użytkownika
elayeth
Posty: 1051
Rejestracja: 07 sty 2009, 16:29
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 173 times
Been thanked: 194 times

Re: Frosthaven (Isaac Childres)

Post autor: elayeth »

Ardel12 pisze: 23 gru 2022, 12:40
brazylianwisnia pisze: 23 gru 2022, 12:27 Inne Eurasy mają jedną mape, brak fabuły i jakoś funkcjonuja ;⁠-⁠)
Dobre :D
brazylianwisnia pisze: 23 gru 2022, 12:27 Szczerze to GH jest poprostu za długie i za duże jak na grę oparta właściciwie w 99% o mechanikę i 1% o fabule.
I jednak mimo różnorodnych postaci, to robi się też powtarzalny. W drugiej połowie gry jak mamy nastukany lvl miasta i nasze postacie mogą startować od razu na 6 i wyżej(strzelam trochę, bo już nie pamiętam) to robi się nudno. Dodatkowo ekwipunek jest całkowicie opcjonalny, niby fajnie mieć, ale nie robi z nas maszynki do zabijania. Tam coś lepiej bronimy, tam coś lepiej zaatakujemy, ale tylko tyle. Takie mini bonusy. Brak mi tutaj setów, combienia się przedmiotów itp. A mechanika ulepszania kart naklejkami to u mnie była prawie całkowicie olana.

FH może wiele naprawić i gra pobije poprzednika i tego życzę jej, ale z materiałów tego nie widziałem...
Już pisałem o tym w innych wątkach. Nie wiem czy dalsze pisanie ma jakikolwiek sens bo to jest kwestia subiektywna. Ja nie zrozumiem ludzi, którzy mówią, że GH jest nudne, ale za to Zombicide, Massive Darknes czy Cthulhu Death May Die nie jest. Tamte fabułę mają nie lepszą, a mechaniki infantylne (w porównaniu z GH)... Chyba, że ktoś uważa, że rzucanie kostkami daje więcej frajdy niż optymalizacja na kartach. To jeszcze jestem w stanie jakoś zrozumieć... ale to już dusza ameritrashowca. Taki jegomość zazwyczaj wyśmieje eurasa i będzie wychwalał grę fabularną.
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4259
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 278 times
Been thanked: 988 times

Re: Frosthaven (Isaac Childres)

Post autor: brazylianwisnia »

elayeth pisze: 23 gru 2022, 12:58
Ardel12 pisze: 23 gru 2022, 12:40
brazylianwisnia pisze: 23 gru 2022, 12:27 Inne Eurasy mają jedną mape, brak fabuły i jakoś funkcjonuja ;⁠-⁠)
Dobre :D
brazylianwisnia pisze: 23 gru 2022, 12:27 Szczerze to GH jest poprostu za długie i za duże jak na grę oparta właściciwie w 99% o mechanikę i 1% o fabule.
I jednak mimo różnorodnych postaci, to robi się też powtarzalny. W drugiej połowie gry jak mamy nastukany lvl miasta i nasze postacie mogą startować od razu na 6 i wyżej(strzelam trochę, bo już nie pamiętam) to robi się nudno. Dodatkowo ekwipunek jest całkowicie opcjonalny, niby fajnie mieć, ale nie robi z nas maszynki do zabijania. Tam coś lepiej bronimy, tam coś lepiej zaatakujemy, ale tylko tyle. Takie mini bonusy. Brak mi tutaj setów, combienia się przedmiotów itp. A mechanika ulepszania kart naklejkami to u mnie była prawie całkowicie olana.

FH może wiele naprawić i gra pobije poprzednika i tego życzę jej, ale z materiałów tego nie widziałem...
Już pisałem o tym w innych wątkach. Nie wiem czy dalsze pisanie ma jakikolwiek sens bo to jest kwestia subiektywna. Ja nie zrozumiem ludzi, którzy mówią, że GH jest nudne, ale za to Zombicide, Massive Darknes czy Cthulhu Death May Die nie jest. Tamte fabułę mają nie lepszą, a mechaniki infantylne (w porównaniu z GH)... Chyba, że ktoś uważa, że rzucanie kostkami daje więcej frajdy niż optymalizacja na kartach. To jeszcze jestem w stanie jakoś zrozumieć... ale to już dusza ameritrashowca. Taki jegomość zazwyczaj wyśmieje eurasa i będzie wychwalał grę fabularną.
Myślę że niemal każda gra jak będziemy grać w to 100h jak w Gloomhaven też klęknie. Dlatego często zestawiane są np 3 partyjki w C:DMD vs Gloomhaven po wielu godzinach gry ale gdyby odwrócic sytuację - GH po 8h a DMD po 40h to u wiele osób odwrociloby opinie. GH jest świetne ale brakuje mu nowości na dystans na jaki został zaprojektowany. Ja zazwyczaj utrzymuje ocenę gry która wydałbym po 15-20h gry w dana grę ale wiadomo że po 100 wydałbym niższa. Tyle że tak samo by było w większość gier po 100h. Jak zrobić fajną grę na 100 godz pokazuje Arkham LCG tylko tutaj koszta są dużo wyższe bo realnie to będzie 1000zl za zestaw na 100h.
Sprzedam:ATO, Oathsworn, Lords of Ragnarok,eurasy, inne
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
ODPOWIEDZ