Strona 5 z 11

Re: Frosthaven (Isaac Childres)

: 13 paź 2022, 12:52
autor: RUNner
Ciekawe ile osób po zaliczeniu Gloomhavena postanowi się szarpnąć na Frosthavena? Po drodze były przecież jeszcze Szczęki Lwa...

Re: Frosthaven (Isaac Childres)

: 13 paź 2022, 13:08
autor: Cyel
Dla mnie to byłby must-have, gdyby nie zaporowa cena.

Re: Frosthaven (Isaac Childres)

: 13 paź 2022, 13:26
autor: yrq
RUNner pisze: 13 paź 2022, 12:52 Ciekawe ile osób po zaliczeniu Gloomhavena postanowi się szarpnąć na Frosthavena? Po drodze były przecież jeszcze Szczęki Lwa...
Sądząc po sukcesie Kickstartera to mnóstwo ;)
Sam nie spodziewam się jakichś wodotrysków. W Gloomhaven graliśmy z kumplami długo i regularnie, ale nie skończyliśmy wątku głównego. Kupione Forgotten Circles wciąż leży niegrane, a po obszernej erracie nawet za bardzo nie chce mi się siadać i wprowadzać tych zmian.
Jaws of the Lion zagrane sprawnie we dwie osoby, od tego czasu leży.

Frosthaven? Zamówiłem głównie po to, żeby je mieć gdy pojawi się wena na ubijanie potworów. Dla mnie gra brzmi jak ultymatywny produkt w tej kategorii. Lubię podstawową mechanikę, tu jest trochę więcej wszystkiego plus wpływ na rozwój miasta w trakcie kampanii, brzmi jak gra dla mnie.

W tym miejscu znów chciałbym podziękować przeszłemu sobie za nauczenie się angielskiego na przyzwoitym poziomie.

Re: Frosthaven (Isaac Childres)

: 13 paź 2022, 13:35
autor: elayeth
RUNner pisze: 13 paź 2022, 12:52 Ciekawe ile osób po zaliczeniu Gloomhavena postanowi się szarpnąć na Frosthavena? Po drodze były przecież jeszcze Szczęki Lwa...
Myślę, że niemało. Sam skończyłem kampanie GH i Szczęk... czekam na FH. :)

Re: Frosthaven (Isaac Childres)

: 05 lis 2022, 00:55
autor: yrq
Widzieliście już, że apka do obsługi Frosthaven będzie dodatkowo płatna? ;)
Komentarz od Lucky Duck pod ostatnim Updatem.

Re: Frosthaven (Isaac Childres)

: 05 lis 2022, 06:25
autor: RaYell
GH również był płatny w wersji na komórki, więc jakoś zaskoczony nie jestem. Bardziej mam obawy z innych powodów:
1. W aktualizacji wprost przyznają (nawet niejako chwaląc się), że aplikację napisało dwóch stażystów - to nie napawa zbytnim optymizmem jeśli chodzi o jakość.
2. Do GH będzie osobna apka więc mimo że postacie z GH i FH (na nawet Szczęk) można mieszać to aplikacja takiego scenariusza raczej nie ogarnie.

Re: Frosthaven (Isaac Childres)

: 05 lis 2022, 09:55
autor: aeiou871
RaYell pisze: 05 lis 2022, 06:25 2. Do GH będzie osobna apka więc mimo że postacie z GH i FH (na nawet Szczęk) można mieszać to aplikacja takiego scenariusza raczej nie ogarnie.
Odpisywali w komentarzach, że ogarnie

Re: Frosthaven (Isaac Childres)

: 05 lis 2022, 10:24
autor: sin
RaYell pisze: 05 lis 2022, 06:25 1. W aktualizacji wprost przyznają (nawet niejako chwaląc się), że aplikację napisało dwóch stażystów - to nie napawa zbytnim optymizmem jeśli chodzi o jakość.
Dwóch byłych stażystów, którzy obecnie są regularnymi pracownikami. Bazując na doświadczeniu pracy w IT zdecydowanie bardziej ufam efektom pracy juniorów z Okcydentu niż seniorów z Orientu. Dodatkowo zdaję się, że LDG mocno rozwijało kompetencje w zakresie aplikacji mobilnych, co powinno przełożyć się na dojrzałość ich wewnętrznych procesów QA, takich code review czy testing. Zachowałbym spokój jeżeli chodzi o tę jakość. :-)

Re: Frosthaven (Isaac Childres)

: 05 lis 2022, 10:54
autor: elayeth
Przeszedłem cale GH i Szczęki nie używając żadnej apki, tylko kostek. :wink: Da się i wcale nie jest aż tak męcząco…

Bardziej cieszę się na Fortellera.

Re: Frosthaven (Isaac Childres)

: 05 lis 2022, 13:13
autor: RaYell
Ja przeszedłem pół Gloomhaven bez aplikacji, a drugie pół i Szczęki z aplikacją i szczerze mówiąc nie chce wracać do tych pierwszych rozgrywek. Setup się skraca znacząco a i miejsca na stole jakoś więcej się zrobiło.

Żeby być całkowicie szczerym to bardzo kibicuję Kaczkom żeby ta apka była dobra. Natomiast moim zdaniem mają ciężki orzech do zgryzienia bo GH był w mojej ocenie niemal idealnym pomocnikiem do planszowego Glooma. Lepsze wrogiem dobrego...

Re: Frosthaven (Isaac Childres)

: 12 lis 2022, 20:51
autor: eveni

Re: Frosthaven (Isaac Childres)

: 12 lis 2022, 20:57
autor: Mr_Fisq
eveni pisze: 12 lis 2022, 20:51 Unboxing Rahdo:
https://m.youtube.com/watch?v=MN0IaiE6eRU
Konkret. Widzę jeden problem... Trzeba będzie poczekać na insert, żeby ogarnąć ten ogrom zawartości...

Re: Frosthaven (Isaac Childres)

: 12 lis 2022, 20:59
autor: japanczyk
Mr_Fisq pisze: 12 lis 2022, 20:57
eveni pisze: 12 lis 2022, 20:51 Unboxing Rahdo:
https://m.youtube.com/watch?v=MN0IaiE6eRU
Konkret. Widzę jeden problem... Trzeba będzie poczekać na insert, żeby ogarnąć ten ogrom zawartości...
Czy ja wiem - w samym pudelku jest sporo mozliwosci do organizacji zawartosci
ale insert od redrewno i warboxa na pewno sie przyda :D

Re: Frosthaven (Isaac Childres)

: 13 lis 2022, 10:11
autor: Grellenort
Nope, bez insertu ndrd :p
Znaczna część pudła jest niezagospodarowana z uwagi na te 27 wyprasek, których elementy muszą być przecież jakoś posortowane i przygotowany pod sensowny czasowo setup. Ta paka woreczków to rozwiązanie dla ludzi chcących zaoszczędzić pieniądze, ale jednocześnie rozrzutnych względem swojego czasu życia :D

Re: Frosthaven (Isaac Childres)

: 21 gru 2022, 14:29
autor: Ad-M
Po tym jak brat kupił gloomhaven, ze znajomymi po roku i pół (z dodatkowymi wielki przerwami w pandemii) ukończyliśmy gloomhaven i dodatek, nie możemy się doczekać frosthaven. Zmiany w mechanikach, elementy z robudową osady, wszystko wydaje się super. Szczęki lwa zaczeliśmy z pół roki temu, ale nie było czasu na grę. Do frosthaven pewnie je ukończymy 😁

Re: Frosthaven (Isaac Childres)

: 21 gru 2022, 17:54
autor: Grellenort
A skoro już o tym mowa, to co z tym polskim Frosthavenem? Albi cokolwiek oświadczyło? Pan Rysław ostatnio tłumaczył Gloomhaven Digital (prywatnie), więc chyba żadnych plików od wydawnictwa nie dostał. A ostatnie deklaracje Albi mówiły przecież o pierwszym kwartale 2023.

Re: Frosthaven (Isaac Childres)

: 21 gru 2022, 23:06
autor: Hardkor
Grellenort pisze: 21 gru 2022, 17:54 A skoro już o tym mowa, to co z tym polskim Frosthavenem? Albi cokolwiek oświadczyło? Pan Rysław ostatnio tłumaczył Gloomhaven Digital (prywatnie), więc chyba żadnych plików od wydawnictwa nie dostał. A ostatnie deklaracje Albi mówiły przecież o pierwszym kwartale 2023.
No jest potwierdzone, że będzie i nic wiecej nie wiadomo.

Re: Frosthaven (Isaac Childres)

: 22 gru 2022, 13:44
autor: Vaspher
Hardkor pisze: 21 gru 2022, 23:06
Grellenort pisze: 21 gru 2022, 17:54 A skoro już o tym mowa, to co z tym polskim Frosthavenem? Albi cokolwiek oświadczyło? Pan Rysław ostatnio tłumaczył Gloomhaven Digital (prywatnie), więc chyba żadnych plików od wydawnictwa nie dostał. A ostatnie deklaracje Albi mówiły przecież o pierwszym kwartale 2023.
No jest potwierdzone, że będzie i nic wiecej nie wiadomo.
Też włączę się w tę dyskusję - ostatnia informacja od Albi w tym temacie (jaką znalazłem) pochodzi z lutego 2022 z komunikatem o rozpoczęciu tłumaczenia gry przez Rysława.
Czy ktoś z Szanownych Forumowiczów wie może coś więcej (jakieś insider info)? Chociaż potwierdzenie, że produkcja trwa? :)

Re: Frosthaven (Isaac Childres)

: 22 gru 2022, 13:49
autor: aeiou871
Vaspher pisze: 22 gru 2022, 13:44
Spoiler:
Jakoś w październiku na swojej transmisji Rysław mówił, że jeszcze nic nie zostało przetłumaczone, ale bardzo prawdopodobne, że od tego czasu stan rzeczy się zmienił.

Re: Frosthaven (Isaac Childres)

: 23 gru 2022, 10:10
autor: Grellenort
Świeża rzecz - po zapytaniu u źródła, Rysław odpisał, że nic nie może obecnie powiedzieć, ale można być dobrej myśli. Czyli będzie, ale na pewno nie w spekulowanym terminie. Osobiście obstawiam Q1 2024.

Re: Frosthaven (Isaac Childres)

: 23 gru 2022, 10:45
autor: Ardel12
elayeth pisze: 13 paź 2022, 13:35
RUNner pisze: 13 paź 2022, 12:52 Ciekawe ile osób po zaliczeniu Gloomhavena postanowi się szarpnąć na Frosthavena? Po drodze były przecież jeszcze Szczęki Lwa...
Myślę, że niemało. Sam skończyłem kampanie GH i Szczęk... czekam na FH. :)
A ja po przejściu GH z dodatkiem mam przesyt systemu i FH nie zamówiłem. Od kumpla pożyczę kiedyś szczęki to jeszcze się pobawię, ale GH cierpiał mocno na generyczną(nudną do bólu) fabułę i mimo wszystko powtarzalne misje. Dodatek pokazał, że się da wiele w tym aspekcie zrobić, no ale jak będzie w FH to dopiero zobaczymy...

Ostatnio wychodzi tyle topowych DC/RPG, że FH jak nie zaoferuje znacząco lepszej fabuły i ciekawszych misji niż poprzednik to dla mnie utonie w morzu innych tytułów.

Pomijając, że moja żona po ograniu poprzednika stwierdziła, że kolejny raz w ten system grać jej się na pewno nie chce xD

Re: Frosthaven (Isaac Childres)

: 23 gru 2022, 12:27
autor: brazylianwisnia
Ardel12 pisze: 23 gru 2022, 10:45
elayeth pisze: 13 paź 2022, 13:35
RUNner pisze: 13 paź 2022, 12:52 Ciekawe ile osób po zaliczeniu Gloomhavena postanowi się szarpnąć na Frosthavena? Po drodze były przecież jeszcze Szczęki Lwa...
Myślę, że niemało. Sam skończyłem kampanie GH i Szczęk... czekam na FH. :)
A ja po przejściu GH z dodatkiem mam przesyt systemu i FH nie zamówiłem. Od kumpla pożyczę kiedyś szczęki to jeszcze się pobawię, ale GH cierpiał mocno na generyczną(nudną do bólu) fabułę i mimo wszystko powtarzalne misje. Dodatek pokazał, że się da wiele w tym aspekcie zrobić, no ale jak będzie w FH to dopiero zobaczymy...

Ostatnio wychodzi tyle topowych DC/RPG, że FH jak nie zaoferuje znacząco lepszej fabuły i ciekawszych misji niż poprzednik to dla mnie utonie w morzu innych tytułów.

Pomijając, że moja żona po ograniu poprzednika stwierdziła, że kolejny raz w ten system grać jej się na pewno nie chce xD
Inne Eurasy mają jedną mape, brak fabuły i jakoś funkcjonuja ;⁠-⁠)
Szczerze to GH jest poprostu za długie i za duże jak na grę oparta właściciwie w 99% o mechanikę i 1% o fabule.

Re: Frosthaven (Isaac Childres)

: 23 gru 2022, 12:40
autor: Ardel12
brazylianwisnia pisze: 23 gru 2022, 12:27 Inne Eurasy mają jedną mape, brak fabuły i jakoś funkcjonuja ;⁠-⁠)
Dobre :D
brazylianwisnia pisze: 23 gru 2022, 12:27 Szczerze to GH jest poprostu za długie i za duże jak na grę oparta właściciwie w 99% o mechanikę i 1% o fabule.
I jednak mimo różnorodnych postaci, to robi się też powtarzalny. W drugiej połowie gry jak mamy nastukany lvl miasta i nasze postacie mogą startować od razu na 6 i wyżej(strzelam trochę, bo już nie pamiętam) to robi się nudno. Dodatkowo ekwipunek jest całkowicie opcjonalny, niby fajnie mieć, ale nie robi z nas maszynki do zabijania. Tam coś lepiej bronimy, tam coś lepiej zaatakujemy, ale tylko tyle. Takie mini bonusy. Brak mi tutaj setów, combienia się przedmiotów itp. A mechanika ulepszania kart naklejkami to u mnie była prawie całkowicie olana.

FH może wiele naprawić i gra pobije poprzednika i tego życzę jej, ale z materiałów tego nie widziałem...

Re: Frosthaven (Isaac Childres)

: 23 gru 2022, 12:58
autor: elayeth
Ardel12 pisze: 23 gru 2022, 12:40
brazylianwisnia pisze: 23 gru 2022, 12:27 Inne Eurasy mają jedną mape, brak fabuły i jakoś funkcjonuja ;⁠-⁠)
Dobre :D
brazylianwisnia pisze: 23 gru 2022, 12:27 Szczerze to GH jest poprostu za długie i za duże jak na grę oparta właściciwie w 99% o mechanikę i 1% o fabule.
I jednak mimo różnorodnych postaci, to robi się też powtarzalny. W drugiej połowie gry jak mamy nastukany lvl miasta i nasze postacie mogą startować od razu na 6 i wyżej(strzelam trochę, bo już nie pamiętam) to robi się nudno. Dodatkowo ekwipunek jest całkowicie opcjonalny, niby fajnie mieć, ale nie robi z nas maszynki do zabijania. Tam coś lepiej bronimy, tam coś lepiej zaatakujemy, ale tylko tyle. Takie mini bonusy. Brak mi tutaj setów, combienia się przedmiotów itp. A mechanika ulepszania kart naklejkami to u mnie była prawie całkowicie olana.

FH może wiele naprawić i gra pobije poprzednika i tego życzę jej, ale z materiałów tego nie widziałem...
Już pisałem o tym w innych wątkach. Nie wiem czy dalsze pisanie ma jakikolwiek sens bo to jest kwestia subiektywna. Ja nie zrozumiem ludzi, którzy mówią, że GH jest nudne, ale za to Zombicide, Massive Darknes czy Cthulhu Death May Die nie jest. Tamte fabułę mają nie lepszą, a mechaniki infantylne (w porównaniu z GH)... Chyba, że ktoś uważa, że rzucanie kostkami daje więcej frajdy niż optymalizacja na kartach. To jeszcze jestem w stanie jakoś zrozumieć... ale to już dusza ameritrashowca. Taki jegomość zazwyczaj wyśmieje eurasa i będzie wychwalał grę fabularną.

Re: Frosthaven (Isaac Childres)

: 23 gru 2022, 14:09
autor: brazylianwisnia
elayeth pisze: 23 gru 2022, 12:58
Ardel12 pisze: 23 gru 2022, 12:40
brazylianwisnia pisze: 23 gru 2022, 12:27 Inne Eurasy mają jedną mape, brak fabuły i jakoś funkcjonuja ;⁠-⁠)
Dobre :D
brazylianwisnia pisze: 23 gru 2022, 12:27 Szczerze to GH jest poprostu za długie i za duże jak na grę oparta właściciwie w 99% o mechanikę i 1% o fabule.
I jednak mimo różnorodnych postaci, to robi się też powtarzalny. W drugiej połowie gry jak mamy nastukany lvl miasta i nasze postacie mogą startować od razu na 6 i wyżej(strzelam trochę, bo już nie pamiętam) to robi się nudno. Dodatkowo ekwipunek jest całkowicie opcjonalny, niby fajnie mieć, ale nie robi z nas maszynki do zabijania. Tam coś lepiej bronimy, tam coś lepiej zaatakujemy, ale tylko tyle. Takie mini bonusy. Brak mi tutaj setów, combienia się przedmiotów itp. A mechanika ulepszania kart naklejkami to u mnie była prawie całkowicie olana.

FH może wiele naprawić i gra pobije poprzednika i tego życzę jej, ale z materiałów tego nie widziałem...
Już pisałem o tym w innych wątkach. Nie wiem czy dalsze pisanie ma jakikolwiek sens bo to jest kwestia subiektywna. Ja nie zrozumiem ludzi, którzy mówią, że GH jest nudne, ale za to Zombicide, Massive Darknes czy Cthulhu Death May Die nie jest. Tamte fabułę mają nie lepszą, a mechaniki infantylne (w porównaniu z GH)... Chyba, że ktoś uważa, że rzucanie kostkami daje więcej frajdy niż optymalizacja na kartach. To jeszcze jestem w stanie jakoś zrozumieć... ale to już dusza ameritrashowca. Taki jegomość zazwyczaj wyśmieje eurasa i będzie wychwalał grę fabularną.
Myślę że niemal każda gra jak będziemy grać w to 100h jak w Gloomhaven też klęknie. Dlatego często zestawiane są np 3 partyjki w C:DMD vs Gloomhaven po wielu godzinach gry ale gdyby odwrócic sytuację - GH po 8h a DMD po 40h to u wiele osób odwrociloby opinie. GH jest świetne ale brakuje mu nowości na dystans na jaki został zaprojektowany. Ja zazwyczaj utrzymuje ocenę gry która wydałbym po 15-20h gry w dana grę ale wiadomo że po 100 wydałbym niższa. Tyle że tak samo by było w większość gier po 100h. Jak zrobić fajną grę na 100 godz pokazuje Arkham LCG tylko tutaj koszta są dużo wyższe bo realnie to będzie 1000zl za zestaw na 100h.