Strona 5 z 25

Re: Gloomhaven: Jaws of the Lion (Isaac Chidres)

: 17 lut 2021, 11:09
autor: aeiou871
Spoiler:
Znam znaczenie przytoczonych słów i przyznaję, że
Spoiler:
jest przekładem wiernym (lecz nie pięknym). Do drugiego z przytoczonych nie miałem zastrzeżeń. Wolałbym, żeby polskie nazwy nie wywoływały zażenowania u współgraczy. Angielskie nazwy nie wywoływały takiego efektu wśród osób biegle władających tym językiem - wydawały się spójne z resztą świata przedstawionego.

Re: Gloomhaven: Jaws of the Lion (Isaac Chidres)

: 17 lut 2021, 11:57
autor: pawianlsm
Rozumiem Twoje spostrzeżenia, wiem też, że wszystkim nie dogodzimy, ale to nie jest tak, że tłumaczymy byle jak, tylko nad każdą klasą były dyskusje i "kłótnie" czy taka nazwa pasuje bądź która jest lepsza. (przy JotL nie pomagałem, mówię tutaj głównie o GH).

Re: Gloomhaven: Jaws of the Lion (Isaac Chidres)

: 17 lut 2021, 18:05
autor: feniks_ciapek
Np. Opiekunka Pustki albo Kustosz Nicości brzmiałyby lepiej, zgadzam się. W naszym języku takie składanie wyrazów w jeden jest często koślawe.

Re: Gloomhaven: Jaws of the Lion (Isaac Chidres)

: 18 lut 2021, 10:34
autor: 13thSON
Strażniczka Pustki brzmi bardziej kozacko

Re: Gloomhaven: Jaws of the Lion (Isaac Chidres)

: 31 mar 2021, 21:25
autor: Propi
Czy jest jakaś szansa, żeby w nadchodzącym kwartale gra faktycznie pojawiła się nad Wisłą w rodzimej wersji?

Re: Gloomhaven: Jaws of the Lion (Isaac Chidres)

: 08 kwie 2021, 17:19
autor: Blacezard
Propi pisze: 31 mar 2021, 21:25 Czy jest jakaś szansa, żeby w nadchodzącym kwartale gra faktycznie pojawiła się nad Wisłą w rodzimej wersji?
Gandalfy wskazują na III kwartał dopiero. Brak oficjalnego info od Albi dla nas, ale może sklepy wiedzą nieco więcej.

Re: Gloomhaven: Jaws of the Lion (Isaac Chidres)

: 08 kwie 2021, 18:32
autor: shuji
Albi mi odpisało na FB że przełom września i października jak dobrze pójdzie

Re: Gloomhaven: Jaws of the Lion (Isaac Chidres)

: 08 kwie 2021, 19:03
autor: gnysek
Jak kontener z Chin nie stanie w poprzek kanału ;)

Re: Gloomhaven: Jaws of the Lion (Isaac Chidres)

: 08 kwie 2021, 22:46
autor: Polato
shuji pisze: 08 kwie 2021, 18:32 Albi mi odpisało na FB że przełom września i października jak dobrze pójdzie
Co?? Z 2Q21 zrobiło się nagle "cieszcie sie jeśli w ogóle w 2021 przyjdzie"? :p

Re: Gloomhaven: Jaws of the Lion (Isaac Chidres)

: 08 kwie 2021, 23:25
autor: Propi
Ja dostałem tylko info o "drugiej połowie roku". Czyli na chłopski rozum może na święta ;)

Re: Gloomhaven: Jaws of the Lion (Isaac Chidres)

: 08 kwie 2021, 23:37
autor: seki
Przesunięcia terminów to obecnie nic wyjątkowego. Taką sytuację mamy obecnie w wielu branżach. A w sporej część z nich oprócz dużego opóźnienia przerzuca się duży wzrost kosztów na klienta końcowego. Także, tak. Ciekawe czy byliby chętni aby zamiast opóźnienia otrzymać grę w innej jakości wykonania i z dużo wyższą ceną. To jest jedyna alternatywa dla opóźnień. Klient kręci nosem na opóźnienie w wydaniu gry. A jednocześnie fabryki z kilkudziesięcio milionową produkcją rocznie, zatrudniające kilkadziesiąt i więcej pracowników ma problem z ciągłością produkcji z uwagi na całkowity brak dostępności komponentów montażowych bądź 50-60% dynamiką wzrostu cen stali w ciągu jednego kwartału. Wydanie gry opóźni się kilka miesięcy? Nie ma co robić z igły widły.

Re: Gloomhaven: Jaws of the Lion (Isaac Chidres)

: 09 kwie 2021, 07:32
autor: shuji
Myślę że nie ma co się pienić, im na pewno zależy żeby to wydać jak najszybciej. Nie wydaje mi się żeby coś zawalili, po prostu czekają na transport

Re: Gloomhaven: Jaws of the Lion (Isaac Chidres)

: 09 kwie 2021, 11:29
autor: spongePepp
Swoją drogą czy ktoś z narzekających na obsuwę ukończył już całe Gloomhaven? :) Ja Jaws of the Lion kupię na pewno, jak wyjdzie po polsku, ale nie wiem czy zdążę przejść Gloomhaven do tego czasu, a ze znajomymi zrobiliśmy już 20 scenariuszy! :)

Re: Gloomhaven: Jaws of the Lion (Isaac Chidres)

: 09 kwie 2021, 11:33
autor: aeiou871
spongePepp pisze: 09 kwie 2021, 11:29 Swoją drogą czy ktoś z narzekających na obsuwę ukończył już całe Gloomhaven? :) Ja Jaws of the Lion kupię na pewno, jak wyjdzie po polsku, ale nie wiem czy zdążę przejść Gloomhaven do tego czasu, a ze znajomymi zrobiliśmy już 20 scenariuszy! :)
Myślę, że dla wielu potencjalnych kupców Jaws of the Lion będzie wstępem do Gloomhaven. GH odstrasza ceną i progiem wejścia, a dzięki JotL-owi można się przekonać, czy taki system komuś odpowiada bez angażowania tak wielkich środków finansowych i/lub intelektualnych.

Re: Gloomhaven: Jaws of the Lion (Isaac Chidres)

: 09 kwie 2021, 12:30
autor: pavel
aeiou871 pisze: 09 kwie 2021, 11:33
spongePepp pisze: 09 kwie 2021, 11:29 Swoją drogą czy ktoś z narzekających na obsuwę ukończył już całe Gloomhaven? :) Ja Jaws of the Lion kupię na pewno, jak wyjdzie po polsku, ale nie wiem czy zdążę przejść Gloomhaven do tego czasu, a ze znajomymi zrobiliśmy już 20 scenariuszy! :)
Myślę, że dla wielu potencjalnych kupców Jaws of the Lion będzie wstępem do Gloomhaven. GH odstrasza ceną i progiem wejścia, a dzięki JotL-owi można się przekonać, czy taki system komuś odpowiada bez angażowania tak wielkich środków finansowych i/lub intelektualnych.
Cena używanego Gloomhaven'a, to około 350zł. Za ten kontent, to jak za darmo. Próg wejścia...Jak na takiego klamota, to 25 min. i możesz zaczynać. Instrukcja jest bardzo przejrzysta. Z całym szacunkiem dla Jaws of the Lion, bo to dobry tytuł, ale Isaac myślał jednak o tych biednych osobach, co otworzyli Gloomhavena i złapali się za głowy i rzekli: Matko bosko, co teraz mam zrobić. Ilość przedmiotów w Gloomie nie świadczy o jego złożoności i trudności. A takie recenzje Jaws of the Lion jak AsiaOnTable, wypaczają coś takiego jak słowa "próg wejścia", czy trudna gra, bo straszy nas 40 stronnicową instrukcją i podkreśla "grubą czcionką", JotL to gra dla nowych graczy, natomiast Gloomhaven nią nie jest.

Re: Gloomhaven: Jaws of the Lion (Isaac Chidres)

: 09 kwie 2021, 12:48
autor: aeiou871
pavel pisze: 09 kwie 2021, 12:30
aeiou871 pisze: 09 kwie 2021, 11:33
spongePepp pisze: 09 kwie 2021, 11:29 Swoją drogą czy ktoś z narzekających na obsuwę ukończył już całe Gloomhaven? :) Ja Jaws of the Lion kupię na pewno, jak wyjdzie po polsku, ale nie wiem czy zdążę przejść Gloomhaven do tego czasu, a ze znajomymi zrobiliśmy już 20 scenariuszy! :)
Myślę, że dla wielu potencjalnych kupców Jaws of the Lion będzie wstępem do Gloomhaven. GH odstrasza ceną i progiem wejścia, a dzięki JotL-owi można się przekonać, czy taki system komuś odpowiada bez angażowania tak wielkich środków finansowych i/lub intelektualnych.
Cena używanego Gloomhaven'a, to około 350zł. Za ten kontent, to jak za darmo. Próg wejścia...Jak na takiego klamota, to 25 min. i możesz zaczynać. Instrukcja jest bardzo przejrzysta. Z całym szacunkiem dla Jaws of the Lion, bo to dobry tytuł, ale Isaac myślał jednak o tych biednych osobach, co otworzyli Gloomhavena i złapali się za głowy i rzekli: Matko bosko, co teraz mam zrobić. Ilość przedmiotów w Gloomie nie świadczy o jego złożoności i trudności. A takie recenzje Jaws of the Lion jak AsiaOnTable, wypaczają coś takiego jak słowa "próg wejścia", czy trudna gra, bo straszy nas 40 stronnicową instrukcją i podkreśla "grubą czcionką", JotL to gra dla nowych graczy, natomiast Gloomhaven nią nie jest.
Nie wiem, dlaczego przytaczasz ceny używanego GH, ale zgadzam się, że ta gra ma wyjątkowo korzystny stosunek zawartości do ceny, niezależnie od tego, czy kupisz nową czy używaną. Weź pod uwagę jednak, że dla wielu graczy nadal istnieje bariera psychologiczna powstrzymująca ich przed kupnem gry powyżej jakiegoś progu cenowego i prawdopodobnie GH jest powyżej takich progów.

Może jestem ograniczony umysłowo, ale nie wyobrażam sobie rozpoczęcie rozgrywki w GH po 25 minutach - sama instrukcja ma 82 strony i - mimo przejrzystości - nie tłumaczy wszystkich zawiłości (stąd liczne tematy z pytaniami na forach i obszerne FAQ na BGG). Mam za sobą 75 scenariuszy w GH i 25 w JotL, a nadal zdarza mi się w trakcie rozgrywki zapomnieć o którejś z reguł lub zapisywać przypadki, w których miałem wątpliwości czy dobrze pokierowałem ruchem potwora.

Re: Gloomhaven: Jaws of the Lion (Isaac Chidres)

: 09 kwie 2021, 13:16
autor: Shodan
Nie chodzi o cenę, tylko czasożerność i jednak pewien próg wejścia. Zamierzam grać z dzieciakami (11, 15 lat) i o samouczku w JOTL słyszałem wiele dobrego. Poza tym nie mamy czasu ogrywać takiej kobyły jak Gloomhaven, bo zależy nam żeby na stół trafiały także inne gry z kolekcji, a nie jeden tytuł przez najbliższe dwa lata ;-). Dlatego JOTL wydaje się rozsądną alternatywą, a wypada poznać system, który okupuje 1 i 6 miejsce w rankingu BGG.

Re: Gloomhaven: Jaws of the Lion (Isaac Chidres)

: 09 kwie 2021, 15:34
autor: 13thSON
Shodan pisze: 09 kwie 2021, 13:16 Nie chodzi o cenę, tylko czasożerność i jednak pewien próg wejścia. Zamierzam grać z dzieciakami (11, 15 lat) i o samouczku w JOTL słyszałem wiele dobrego. Poza tym nie mamy czasu ogrywać takiej kobyły jak Gloomhaven, bo zależy nam żeby na stół trafiały także inne gry z kolekcji, a nie jeden tytuł przez najbliższe dwa lata ;-). Dlatego JOTL wydaje się rozsądną alternatywą, a wypada poznać system, który okupuje 1 i 6 miejsce w rankingu BGG.
Mam dokładnie takie same zdanie, z tym że w mojej ekipie są 3 osoby dorosłe, czasami mamy czas na to żeby się spotkać na kampanię raz na miesiąc, czasami 2 razy, a czasami 0. W oryginalne Gloomhaven gralibyśmy chyba do emerytury. Dlatego właśnie chcę kupić JotL i sprawdzić dlaczego ten Gloomhaven taki fajny, a jednocześnie zaangażować się w kampanię na ok. 2 lata ;)

Re: Gloomhaven: Jaws of the Lion (Isaac Chidres)

: 09 kwie 2021, 15:59
autor: pavel
No sęk w tym, że Jaws of the Lion, to nie Gloomhaven.

Re: Gloomhaven: Jaws of the Lion (Isaac Chidres)

: 09 kwie 2021, 16:11
autor: mat_eyo
Dla mnie również duży Gloomhaven jest za duży. Nie za trudny, nie ze zbyt wysokim progiem wejścia, a za duży. Nie chcę inwestować aż tylu godzin w jedną grę. Moje maksimum na kampanię to między kilkanaście a niskie dwadzieścia rozgrywek. Tak to wyglądało np. przy Podróżach przez Śródziemie. Jaws of the Lion kupiłem i na razie jestem zadowolony.

Re: Gloomhaven: Jaws of the Lion (Isaac Chidres)

: 09 kwie 2021, 17:14
autor: pavel
Isaac rozegrał to mistrzowsko. Wiedział gdzie leży problem dla niektórych graczy w Gloomhaven. Nie dość, że zadowolił wszystkich, to jeszcze przez Jaws of the Lion zdobył, grono nowych fanów.

Re: Gloomhaven: Jaws of the Lion (Isaac Chidres)

: 10 kwie 2021, 02:27
autor: Skid_theDrifter
mat_eyo pisze: 09 kwie 2021, 16:11 Dla mnie również duży Gloomhaven jest za duży. Nie za trudny, nie ze zbyt wysokim progiem wejścia, a za duży. Nie chcę inwestować aż tylu godzin w jedną grę.
Postrzeganie Gloomhaven jako "za dużego" ma tyle różnych aspektów! Ja na przykład jestem z tych, którzy lubią mieć jedną "lifestylową" grę. Problem jednak polega na tym, że jest ich tyle, że fizycznie bym nie przerobił, nawet jakbym tylko grał. Dlatego Gloomhaven nie jest za duże samo z siebie - wręcz przeciwnie, wydaje się "w sam raz" - ale w kontekście reszty egzystencji jest nie do przetworzenia. Szkoda mi tylko tych wszystkich rozbudowanych gier, które chcą powoli się rozwijać i zaprzątać myśli swoich odbiorców przez długi czas, może nawet całymi latami. Ogromna konkurencja, przy której "jakość" systemów się brutalnie weryfikuje. Ale rozumiem w pełni pragnienie twórców do tworzenia takich rzeczy. Nawet podzielam, wbrew własnemu rozsądkowi.

Moja konkluzja na razie z obcowania z JotL jest taka, że jest w miarę satysfakcjonujące. Brakuje mi trochę rozmachu, ale nie można mieć wszystkiego jak się wybiera świadomie mniejsze doświadczenie - dlatego tytuł się broni. System przyjął się dobrze, mapy są ciekawe (i bardzo ładne!), choć najwięcej frajdy sprawia nam wykorzystywanie terenu przeciw wrogom. Kojarzy mi się to trochę z "Into the Breach". Może wołałbym jeszcze więcej nacisku na takie numery. Ze scenariuszy z którymi obcowałem nie podobał mi się tylko #23. Od strony designu nie ma z nim nic złego, jest całkiem zmyślny, ale w praktyce wydawał się przekombinowany i wyjątkowo "fiddly" - a jest to jakość po krawędzi której GH chodzi często, ze swoją wielością systemów do manualnego zarządzania. Jego abstrakcyjność wyrywała nas z doświadczenia, o.

Re: Gloomhaven: Jaws of the Lion (Isaac Chidres)

: 10 kwie 2021, 12:59
autor: Kal-El83
aeiou871 pisze: 09 kwie 2021, 11:33

Myślę, że dla wielu potencjalnych kupców Jaws of the Lion będzie wstępem do Gloomhaven. GH odstrasza ceną i progiem wejścia, a dzięki JotL-owi można się przekonać, czy taki system komuś odpowiada bez angażowania tak wielkich środków finansowych i/lub intelektualnych.
Jakbyś pisał o mnie =)
Czekam na JotL i mam nadzieję, że siądzie tak mocno, że z wywieszonym ozorem polecę po GH =)

Re: Gloomhaven: Jaws of the Lion (Isaac Chidres)

: 10 kwie 2021, 13:19
autor: RUNner
Mi Gloomhaven nie bardzo podszedł. Za długi setup, zbyt monotonne przygody (zupełnie jakbym grał w tanki na pegazusie!). Wersję skróconą biorę pod uwagę, bo setup krótszy i mniej zawartości (dla mnie zaleta).

Re: Gloomhaven: Jaws of the Lion (Isaac Chidres)

: 10 kwie 2021, 15:13
autor: Irr3versible
Jaws spokojnie czeka na swoją kolej, pewnie w okresie wakacyjnym rozpoczniemy kampanię w dwie osoby. Gloomhaven bawiłem się na kompie, system mi się podoba ale... Dla mnie jest też za długi i zbyt powtarzalny, brakuje różnorodności w celach a sama fabuła nie potrafi utrzymać momentu przez 60 plus misji. (Oczywiście to opinie z wielu rezencji, gameplayów i bgg, własne doświadczenie jest minimalne)

Jotl ma być pełnym testem mechaniki i czerpania przyjemności przez tylko kilkanaście misji. Jeśli znudzi mnie fabula/cele to zakończę swoje doświadczenie z świetnym systemem z wielkim meh. Jeśli siadzie, to spoglądam na Frosthaven - Glooma już nikt nie poprawi w w/w kwestiach. Obsługa gry nie jest dla mnie problemem, są liczne pomoce które można wykorzystać (aplikacje czy choćby dobry organizer).