Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady
- zuroslawski
- Posty: 157
- Rejestracja: 21 paź 2013, 13:49
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 5 times
Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady
Mam pytanie odnosnie zasad zagrywania kart intryg:
1. W fazie agentow moge zagrac dowolna ilosc kart spisku jedna po drugiej? czy wysylajac jednego agenta, moge zagrac jedna karte, potem przy drugim, druga.
2. Jesli spasuje, a ktos jeszcze wykonuje akcje agenta czy wtedy tez moge zagrac karte spisku ?
3. Czy w fazie odkrywania, moge rowniez zagrac karte spisku ?
1. W fazie agentow moge zagrac dowolna ilosc kart spisku jedna po drugiej? czy wysylajac jednego agenta, moge zagrac jedna karte, potem przy drugim, druga.
2. Jesli spasuje, a ktos jeszcze wykonuje akcje agenta czy wtedy tez moge zagrac karte spisku ?
3. Czy w fazie odkrywania, moge rowniez zagrac karte spisku ?
-
- Posty: 3511
- Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
- Has thanked: 578 times
- Been thanked: 1376 times
Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady
1. Dowolną ilość.zuroslawski pisze: ↑03 kwie 2023, 13:07 Mam pytanie odnosnie zasad zagrywania kart intryg:
1. W fazie agentow moge zagrac dowolna ilosc kart spisku jedna po drugiej? czy wysylajac jednego agenta, moge zagrac jedna karte, potem przy drugim, druga.
2. Jesli spasuje, a ktos jeszcze wykonuje akcje agenta czy wtedy tez moge zagrac karte spisku ?
3. Czy w fazie odkrywania, moge rowniez zagrac karte spisku ?
2. Po pasie (już po odkryciu też), nie można już grać kart spisku.
3. Tak.
- Snaki
- Posty: 80
- Rejestracja: 03 kwie 2018, 09:33
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 40 times
Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady
Karty spisku możesz zagrywać podczas swojej tury - odkrywania i agentów - jak już spasowałes (odkryłes) to kolejna tura nie nadejdzie
- zuroslawski
- Posty: 157
- Rejestracja: 21 paź 2013, 13:49
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 5 times
Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady
Ok dziekuje, jeszcze jedno. Jesli mam dwoch agentow, a jeden gracz 3 plus np. mentant. Jesli swoje dwie akcje agentow juz wykorzystalem, czy odkrywam w mojej kolejce karty czy czekam az inni gracze skoncza swoje tury agentow ?
-
- Posty: 3511
- Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
- Has thanked: 578 times
- Been thanked: 1376 times
Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady
Odkrywasz normalnie w swojej.zuroslawski pisze: ↑03 kwie 2023, 13:38 Ok dziekuje, jeszcze jedno. Jesli mam dwoch agentow, a jeden gracz 3 plus np. mentant. Jesli swoje dwie akcje agentow juz wykorzystalem, czy odkrywam w mojej kolejce karty czy czekam az inni gracze skoncza swoje tury agentow ?
- Snaki
- Posty: 80
- Rejestracja: 03 kwie 2018, 09:33
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 40 times
Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady
Idąc dalej tym wątkiem: można też odkrywać zanim się zużyje agentów. To nie jest coś co wszyscy robią na końcu tylko w turze wybierasz czy chcesz zrobić turę agenta czy odkrywanie.
- zuroslawski
- Posty: 157
- Rejestracja: 21 paź 2013, 13:49
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 5 times
Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady
Aaa ok bo do tej pory gralismy z okreslona kolejnoscia. Najpierw tury agentow, pozniej tura odkrywania i dopiero walka.
- itsthisguyagain
- Posty: 645
- Rejestracja: 04 lut 2020, 22:27
- Has thanked: 264 times
- Been thanked: 449 times
Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady
Nie nie. Kiedy przychodzi twoja tira wybierasz co robisz : albo tura agenta albo odkrywania. Kiedy nie masz już agentów nie pozostaje ci inna opcja niż tura odkrywania. Potem czekasz aż inni gracze zakończą swoje tury i wtedy rozpatrujesz konflikt.
Każdego gracza w tym wypadku traktuje się indywidualnie.
W ostatniej grze w jednej rundzie miałem 6 tur agenta (sic!) Pozostali gracze dawno odkryci a ja pełnia informacji co mają w konflikcie i robię tury agentów.
Każdego gracza w tym wypadku traktuje się indywidualnie.
W ostatniej grze w jednej rundzie miałem 6 tur agenta (sic!) Pozostali gracze dawno odkryci a ja pełnia informacji co mają w konflikcie i robię tury agentów.
-
- Posty: 125
- Rejestracja: 06 lip 2006, 12:03
- Lokalizacja: Bielawa
- Has thanked: 64 times
- Been thanked: 42 times
Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady
Należy pamiętać o kartach spisku, które można zagrać w fazie walki.

Żeby przez przypadek kolega nie zinterpretował tego, że poza fazami agenta i odkrywania nie może już tego zrobić.
> Kamiya <
"Jestem starszy niż Google"
"Jestem starszy niż Google"
-
- Posty: 3511
- Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
- Has thanked: 578 times
- Been thanked: 1376 times
Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady
Mylisz pojęcia chyba. Karty spisku, to te karty intryg, które mają napisane "spisek" na dole. Je można zagrywać tylko w turze agenta lub odkrywania. To karty walki można zagrywać w walce.
- Snaki
- Posty: 80
- Rejestracja: 03 kwie 2018, 09:33
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 40 times
Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady
Nie jestem pewny czy w ogóle są takie. Jednak karty walki to już nie karty spisku tylko karty walki.
Albo ja czegoś nie widziałem albo pomyślałeś o kartach intryg

- Bludgeon
- Posty: 630
- Rejestracja: 05 kwie 2013, 10:29
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 75 times
- Been thanked: 97 times
Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady
Witam
wczoraj graliśmy pierwszy raz z nieśmiertelnością i nie mogliśmy znaleźć w instrukcji odpowiedzi, czy to tleilaxu liczy się jako tor wpływów (tak to się chyba nazywało). A konkretnie chodzi o to czy efekt pozwalający awansować na dowolnym torze pozwala na wybranie tleilaxu?
wczoraj graliśmy pierwszy raz z nieśmiertelnością i nie mogliśmy znaleźć w instrukcji odpowiedzi, czy to tleilaxu liczy się jako tor wpływów (tak to się chyba nazywało). A konkretnie chodzi o to czy efekt pozwalający awansować na dowolnym torze pozwala na wybranie tleilaxu?
Everything you do, think, or say
is in the pill you took today
is in the pill you took today
-
- Posty: 3511
- Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
- Has thanked: 578 times
- Been thanked: 1376 times
Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady
Nie można, jest w FAQ.Bludgeon pisze: ↑06 kwie 2023, 08:36 Witam
wczoraj graliśmy pierwszy raz z nieśmiertelnością i nie mogliśmy znaleźć w instrukcji odpowiedzi, czy to tleilaxu liczy się jako tor wpływów (tak to się chyba nazywało). A konkretnie chodzi o to czy efekt pozwalający awansować na dowolnym torze pozwala na wybranie tleilaxu?
- rand
- Posty: 592
- Rejestracja: 03 lis 2008, 22:07
- Lokalizacja: Gdańsk Zaspa
- Has thanked: 145 times
- Been thanked: 137 times
Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady
Mam nadzieję rozwiążecie pare wątpliwości:
1. Silne Ramie: "Tracisz żołenirza->Zdobywasz 1 pkt wpływu we frakcji ...." i ZStraszliwe poświęcenie: "Tracisz w konflikcie żołnierzy->> narysowany skarabeusz ..."
Co znaczy tracisz żołnierza? Pierwsza jest kartą spisku więc w swojej turze po prostu usuwam 1 żołmnierza, tak?
Co znaczy natomiast tracisz w konflikcie, podczas walki muszę usunąć dwóch żołnierzy, jeszcze przed ustaleniem siły?
2. Chcę pójść na liniowiec, gdzie dostaje m.in. 5 jednostek wojska. Mam 1 żołnierza w zasobach i 1 przy torze Telilaxu. Mogę więc wziąć tylko tych dwóch i wrzucić do walki + dodać do 2 żołnierzy wg standardowej zasady o miejscach, gdzie jest znacznik konfliktu? Nie mogę w tej sytuacji po prostu dodać 7 zołnierzy, czyli brakujących wziąć z garnizonu?
3. Czy broń atomowa z nowego dodatku działa również na tor Tleilaxu, tam gdzie sa karty ze wszczepami?
1. Silne Ramie: "Tracisz żołenirza->Zdobywasz 1 pkt wpływu we frakcji ...." i ZStraszliwe poświęcenie: "Tracisz w konflikcie żołnierzy->> narysowany skarabeusz ..."
Co znaczy tracisz żołnierza? Pierwsza jest kartą spisku więc w swojej turze po prostu usuwam 1 żołmnierza, tak?
Co znaczy natomiast tracisz w konflikcie, podczas walki muszę usunąć dwóch żołnierzy, jeszcze przed ustaleniem siły?
2. Chcę pójść na liniowiec, gdzie dostaje m.in. 5 jednostek wojska. Mam 1 żołnierza w zasobach i 1 przy torze Telilaxu. Mogę więc wziąć tylko tych dwóch i wrzucić do walki + dodać do 2 żołnierzy wg standardowej zasady o miejscach, gdzie jest znacznik konfliktu? Nie mogę w tej sytuacji po prostu dodać 7 zołnierzy, czyli brakujących wziąć z garnizonu?
3. Czy broń atomowa z nowego dodatku działa również na tor Tleilaxu, tam gdzie sa karty ze wszczepami?
-
- Posty: 44
- Rejestracja: 05 lis 2007, 13:19
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 19 times
- Been thanked: 7 times
Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady
Ad. 1
Tracisz żołnierza- FAQ na ostatniej stronie instrukcji do gry podstawowej mówi, że oznacza to wysłanie żołnierza do zasobów, czyli może to być zarówno z garnizonu jak i konfliktu.
Tracisz żołnierza z konfliktu - czyli cofasz go z konfliktu do zasobów zmieniając siłę w konflikcie (przed rozstrzygnięciem).
Ad. 2
Jeśli masz mniej niż narysowana liczba żołnierzy to rekrutujesz tylko tylu ilu możesz. Do konfliktu możesz wysłać maksymalnie tylu co zrekrutowałeś plus dwóch. Czyli w tym wypadku 2 zrekrutowanych i dwóch z garnizonu. (instrukcja podstawowa strona 10 - wysyłanie żołnierzy do konfliktu).
Ad. 3
Nie działa. Tor Tleilaxu to oddzielny tor - przygotowanie do gry w dodatku Nieśmiertelność punkt 3: "Utwórz rząd kart Tleilaxan ponad rzędem kart Imperium".
EDIT: wyedytowałem zgodnie z postem Koslaz poniżej
Tracisz żołnierza- FAQ na ostatniej stronie instrukcji do gry podstawowej mówi, że oznacza to wysłanie żołnierza do zasobów, czyli może to być zarówno z garnizonu jak i konfliktu.
Tracisz żołnierza z konfliktu - czyli cofasz go z konfliktu do zasobów zmieniając siłę w konflikcie (przed rozstrzygnięciem).
Ad. 2
Jeśli masz mniej niż narysowana liczba żołnierzy to rekrutujesz tylko tylu ilu możesz. Do konfliktu możesz wysłać maksymalnie tylu co zrekrutowałeś plus dwóch. Czyli w tym wypadku 2 zrekrutowanych i dwóch z garnizonu. (instrukcja podstawowa strona 10 - wysyłanie żołnierzy do konfliktu).
Ad. 3
Nie działa. Tor Tleilaxu to oddzielny tor - przygotowanie do gry w dodatku Nieśmiertelność punkt 3: "Utwórz rząd kart Tleilaxan ponad rzędem kart Imperium".
EDIT: wyedytowałem zgodnie z postem Koslaz poniżej
Ostatnio zmieniony 16 kwie 2023, 23:41 przez Piotrek85, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady
Gwoli ścisłości:
wycofanie i tracenie to dwa różne stany w jakich może znaleźć się jednostka.
Za instrukcją (ostatnia strona):
wycofanie i tracenie to dwa różne stany w jakich może znaleźć się jednostka.
Za instrukcją (ostatnia strona):
Zatem tracenie żołnierza w konflikcie, to usunięcie go z konfliktu do puli zasobów, NIE do garnizonu.Jeśli tracisz żołnierza — zwracasz go do swoich zasobów
(nie do garnizonu).
Jeśli wycofujesz żołnierza — zabierasz go z obszaru konfliktu
z powrotem do garnizonu.
- Apos
- Posty: 1304
- Rejestracja: 12 sie 2007, 14:42
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Has thanked: 529 times
- Been thanked: 1203 times
- Kontakt:
Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady
Gramy dzisiaj wieczorem pierwszy z Nieśmiertelnością. Koszulkuje karty, przy okazji poznając nowe karty i mam zagwozdkę z jedną.
Karta wszczepu Uzurpacja.
"Możesz ją wszczepić karcie z rzędu Imperium bez jej pozyskiwania. Jeśli to zrobisz, zniszcz tamtą kartę na końcu swojej tury".
Dobrze rozumiem, że karta z rzędu imperium jest zagrana wraz z Uzurpacją do końca tury gracza, a później zniszczona?
W objaśnieniach znalazłem: Karta wszczepienia pozostająca w rzędzie kart Imperium nie jest uznawana za wyłożoną kartę. Czyli nie? To jak ona działa?
Podobnie mam z kartą Zestaw do sekcji.
Zagrywam Zestaw wraz z inną kartą wszczepu i ją niszczę, aby pozyskać materiał genetyczny?
Karta wszczepu Uzurpacja.
"Możesz ją wszczepić karcie z rzędu Imperium bez jej pozyskiwania. Jeśli to zrobisz, zniszcz tamtą kartę na końcu swojej tury".
Dobrze rozumiem, że karta z rzędu imperium jest zagrana wraz z Uzurpacją do końca tury gracza, a później zniszczona?
W objaśnieniach znalazłem: Karta wszczepienia pozostająca w rzędzie kart Imperium nie jest uznawana za wyłożoną kartę. Czyli nie? To jak ona działa?

Podobnie mam z kartą Zestaw do sekcji.
Zagrywam Zestaw wraz z inną kartą wszczepu i ją niszczę, aby pozyskać materiał genetyczny?
- itsthisguyagain
- Posty: 645
- Rejestracja: 04 lut 2020, 22:27
- Has thanked: 264 times
- Been thanked: 449 times
Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady
Uzurpacja działa tak, że wykładasz uzurpację -> wybierasz kartę z rzędu imperium -> wysyłasz agenta na pole na jakie pozwala karta którą wszczepiłeś z rzędu imperium (a zatem nie możesz uzurpacji wszczepić do karty bez ikon agenta chyba, że to "Kwisatz Haderach") -> w dowolnej kolejności wykonujesz akcję pola planszy i efekt ramki agenta z wszczepionej z rzędu imperium karty -> niszczysz kartę którą wybrałeś z rzędu imperium co może uruchomić efekt rozładunku/zniszczenia karty ->kończysz turę
Karta którą wszczepiłeś z rzędu imperium nie jest przez ciebie zakupiona więc nie otrzymujesz nagród za zakupienie karty (np wszczepiając w "Lady Jessica" dobierasz 2 karty ale nie otrzymujesz 1 punktu wpływu)
Karta którą wszczepiłeś nie jest uznawana za wyłożoną kartę ze względu np na efekty bene gesserit/fremenów tj ta karta nie uruchomi ci efektów typu "jeśli masz wyłożoną inną kartę bene gesserit" lub/i nie uruchomi fremeńskiej więzi. To takie jest objaśnienie na wyrost albo może pod przyszłe dodatki.
Odnośnie Zestawu do sekcji to działa tak
Zagrywasz zestaw do sekcji z inną kartą -> wysyłasz agenta na dozwolone pole -> wykonujesz w dowolnej kolejności akcje pola i efekt ramki agenta -> w dowolnym momencie wykonywania akcji pola i ramek agenta niszczysz kartę wszczepioną w zestaw do sekcji i w nagrodę otrzymujesz 1 materiał genetyczny - ten efekt to normalne działanie ramki agenta (czyli wykonujesz je w dowolnej kolejności nawet przed wykonaniem ramki agenta z drugiej wszczepionej karty), możesz to nawet pominąć jeśli chcesz bo efekt "zniszcz wszczepioną kartę" ma strzałkę
Karta którą wszczepiłeś z rzędu imperium nie jest przez ciebie zakupiona więc nie otrzymujesz nagród za zakupienie karty (np wszczepiając w "Lady Jessica" dobierasz 2 karty ale nie otrzymujesz 1 punktu wpływu)
Karta którą wszczepiłeś nie jest uznawana za wyłożoną kartę ze względu np na efekty bene gesserit/fremenów tj ta karta nie uruchomi ci efektów typu "jeśli masz wyłożoną inną kartę bene gesserit" lub/i nie uruchomi fremeńskiej więzi. To takie jest objaśnienie na wyrost albo może pod przyszłe dodatki.
Odnośnie Zestawu do sekcji to działa tak
Zagrywasz zestaw do sekcji z inną kartą -> wysyłasz agenta na dozwolone pole -> wykonujesz w dowolnej kolejności akcje pola i efekt ramki agenta -> w dowolnym momencie wykonywania akcji pola i ramek agenta niszczysz kartę wszczepioną w zestaw do sekcji i w nagrodę otrzymujesz 1 materiał genetyczny - ten efekt to normalne działanie ramki agenta (czyli wykonujesz je w dowolnej kolejności nawet przed wykonaniem ramki agenta z drugiej wszczepionej karty), możesz to nawet pominąć jeśli chcesz bo efekt "zniszcz wszczepioną kartę" ma strzałkę
Strzałki na kartach i na planszy (->) wskazują koszt (na
lewo od strzałki albo powyżej niej), który trzeba zapłacić,
aby uzyskać efekt. Nie masz obowiązku płacenia tych
kosztów, jednak jeśli tego nie zrobisz, nie
uzyskasz też efektu z karty.
- Apos
- Posty: 1304
- Rejestracja: 12 sie 2007, 14:42
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Has thanked: 529 times
- Been thanked: 1203 times
- Kontakt:
Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady
Spoiler:
-
- Posty: 44
- Rejestracja: 05 lis 2007, 13:19
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 19 times
- Been thanked: 7 times
Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady
Pytanie ode mnie.
Satelity szpiegowskie dają na koniec gry jeden punkt za każdą frakcję w której masz 1 lub mniej pkt wpływu. Czy również sprawdzamy do tego warunku tor Bene Tleilaxan? Czyli inaczej mówiąc czy ten tor jest uznawany za tor frakcji? Z jednej strony Bene Tleilax jest frakcją, ale jednak ten tor jest specyficzny i inny od pozostałych. Dodatkowo z technologii satelitów szpiegowskich można by wówczas uzyskać 5 punktów, co wydaje się zbyt mocne jak na technologie za 4 przyprawy.
Satelity szpiegowskie dają na koniec gry jeden punkt za każdą frakcję w której masz 1 lub mniej pkt wpływu. Czy również sprawdzamy do tego warunku tor Bene Tleilaxan? Czyli inaczej mówiąc czy ten tor jest uznawany za tor frakcji? Z jednej strony Bene Tleilax jest frakcją, ale jednak ten tor jest specyficzny i inny od pozostałych. Dodatkowo z technologii satelitów szpiegowskich można by wówczas uzyskać 5 punktów, co wydaje się zbyt mocne jak na technologie za 4 przyprawy.
- Snaki
- Posty: 80
- Rejestracja: 03 kwie 2018, 09:33
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 40 times
Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady
Tleilax się nie liczy technicznie jako frakcja więc niePiotrek85 pisze: ↑27 kwie 2023, 21:01 Pytanie ode mnie.
Satelity szpiegowskie dają na koniec gry jeden punkt za każdą frakcję w której masz 1 lub mniej pkt wpływu. Czy również sprawdzamy do tego warunku tor Bene Tleilaxan? Czyli inaczej mówiąc czy ten tor jest uznawany za tor frakcji? Z jednej strony Bene Tleilax jest frakcją, ale jednak ten tor jest specyficzny i inny od pozostałych. Dodatkowo z technologii satelitów szpiegowskich można by wówczas uzyskać 5 punktów, co wydaje się zbyt mocne jak na technologie za 4 przyprawy.
- itsthisguyagain
- Posty: 645
- Rejestracja: 04 lut 2020, 22:27
- Has thanked: 264 times
- Been thanked: 449 times
Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady
Potwierdzam. Tleilax nie są frakcją. Tak samo jak dostajesz jeden wpływu np z toru dostaw nie możesz go wykorzystać jako żuczka.
Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady
Rywal przesuwa swoją kostkę do góry na wskazanym torze
wpływu. Nie otrzymuje on żadnych bonusów z toru wpływu,
ale zawiera sojusz z frakcją, jeśli ma taką możliwość.
Taki opis jest w zasadach do gry solo. Odkrywam kartę automy która pokazuje mi że przeciwnik musi pójść o jedno pole do góry i np wchodzi na 2 tor który oznacza zdobycie jednego punktu zwycięstwa. Ale zdobywa go czy nie? Według instrukcji raczej nie. Co myślicie?
wpływu. Nie otrzymuje on żadnych bonusów z toru wpływu,
ale zawiera sojusz z frakcją, jeśli ma taką możliwość.
Taki opis jest w zasadach do gry solo. Odkrywam kartę automy która pokazuje mi że przeciwnik musi pójść o jedno pole do góry i np wchodzi na 2 tor który oznacza zdobycie jednego punktu zwycięstwa. Ale zdobywa go czy nie? Według instrukcji raczej nie. Co myślicie?
Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady
Gram solo- jest tura automy-wyciągam kartę Mobilizacja (żeby jeszcze sprawę skomplikowac przyjmijmy że na tym polu na planszy jest ikona mieczów)- tam są 4 kostki-czyli rekrtutuję 4 żołnierzy-oni trafiają do zasobów, garnizonu czy na pole walki? A co jeśli nie ma mieczyków na planszy? Trafiają do zasobów czy garnizonu(bo na pole walki bez mieczyków na planszy nie mogę ich wysłać).W ogóle jakoś tego nie kumam i chyba źle gram-czy z zasobów żołnierze mogą wskoczyć od razu na pole walki czy musza po drodze zachaczyć o garnizon? No bo po skończonej rundzie wszyscy wracają do zasobów...i jakoś tak mi się porobiło że cała planszetka jest zawalona żołnierzami a garnizony stoją puste-czyli ewidentnie coś pokręciłem....ale co?
Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady
Zwolay pisze: ↑03 maja 2023, 16:16 Gram solo- jest tura automy-wyciągam kartę Mobilizacja (żeby jeszcze sprawę skomplikowac przyjmijmy że na tym polu na planszy jest ikona mieczów)- tam są 4 kostki-czyli rekrtutuję 4 żołnierzy-oni trafiają do zasobów, garnizonu czy na pole walki? A co jeśli nie ma mieczyków na planszy? Trafiają do zasobów czy garnizonu(bo na pole walki bez mieczyków na planszy nie mogę ich wysłać).W ogóle jakoś tego nie kumam i chyba źle gram-czy z zasobów żołnierze mogą wskoczyć od razu na pole walki czy musza po drodze zachaczyć o garnizon? No bo po skończonej rundzie wszyscy wracają do zasobów...i jakoś tak mi się porobiło że cała planszetka jest zawalona żołnierzami a garnizony stoją puste-czyli ewidentnie coś pokręciłem....ale co?
Ogólnie na polu mobilizacja nie ma mieczyków więc kładziesz 4 kostki w garnizonie (pobierasz ich z zasobów. Przyjmijmy ze pierwszym agentem on poszedł właśnie na mobilizację. Drugim agentem poszedł na pole z którym są mieczyki plus obok jest 1 kostka i dobranie karty. W tym momencie 1 kostka z tej właśnie akcji idzie na pole walki a z garnizonu (masz aktualnie 4 kostki z mobilizacji) możesz dołożyć do 2 kostek.
Przykład : masz 0 kostek na polu bitwy i 0 w garnizonie przed wysłaniem agenta
Po wysłaniu agenta na mobilizację masz 0 kostek na polu bitwy ale już 4 w garnizonie
Po wysłaniu drugiego agenta na pole z mieczykami w którym bonus jest jedna kostka to już możesz mieć od 1 kostki do w sumie 3 na polu bitwy a wtedy w garnizonie zostają Ci 2 kostki