Strona 5 z 7

Re: Air, Land & Sea (Jon Perry)

: 04 lut 2021, 10:18
autor: TOMEQ
Taka jakaś pustawa ta karta, w porównaniu z innymi. Samolot mały i mało epicki, w porównaniu z pancernikiem... Może jakieś drzewa, albo bunkier zrobiłyby robotę...
Nie no, Pancernik to w ogóle inna liga... ehhh
Karta do przerobienia to wiadome...

Muszę przyznać, że najlepsze to chyba karty Manewr z każdego obszaru.

Re: Air, Land & Sea (Jon Perry)

: 09 lut 2021, 20:37
autor: TOMEQ
update 998

Karta Air - 2 - Zrzut ale dalej mi coś nie pasuje... Może jakieś drzewo brak? Sam nie wiem. W końcu to niby pustynia.
Karta Air - 4 - Lotnisko

Spoiler:

Re: Air, Land & Sea (Jon Perry)

: 09 lut 2021, 20:53
autor: j_g
TOMEQ pisze: 09 lut 2021, 20:37 update 998

Karta Air - 2 - Zrzut ale dalej mi coś nie pasuje... Może jakieś drzewo brak? Sam nie wiem. W końcu to niby pustynia.
Jeśli pytasz to piszę: pierwsze wrażenie - słabe jest to, że góry nie mają zróżnicowanych, realistycznych konturów, tylko są to w zasadzie trójkąty. Jakby był taki jeden to rzucającego się w oczy schematu by nie było, ale wiele warstw trójkątnych nałożonych na siebie wygląda sztucznie... Rozumiem, że to może wydmy, ale efekt jest efektem. To abstrahując od pracochłonności obu rozwiązań.

Karta Lotnisko - bardzo fajna; jeśli podchodzić mocno krytycznie - z małym minusem dla sztucznej pozy środkowej postaci (jeślibyś wyznaczył sobie everest i chciał na siłę ulepszać, ale nie ma to sensu).

Re: Air, Land & Sea (Jon Perry)

: 09 lut 2021, 20:58
autor: Lothrain
Ten Zrzut nie gra, bo samolot i skoczkowie są w innej skali niż tło. Wyszły góry, a miała być pustynia. Twoja pierwsza propozycja była ciut zbyt płaska i niewiele się działo, teraz zrobiło się zbyt stromo. Wydaje się, że to, co zaproponował sasquach byłoby najlepsze, jeśli faktycznie chcesz oddać pustynię.

Re: Air, Land & Sea (Jon Perry)

: 10 lut 2021, 00:14
autor: Lukić
Dalsze spadochrony zrób trochę jaśniejsze. Powinno dodać głębi.

Re: Air, Land & Sea (Jon Perry)

: 10 lut 2021, 02:57
autor: sasquach
Zobacz na tą pustynię co Ci podesłałem wyżej. Czubki są zaokrąglone, a zbocza łagodniejsze. Do tego wszędzie jest ta lina dzielące pagórek na pół z jaśniejszą i ciemniejszą stroną.

Re: Air, Land & Sea (Jon Perry)

: 12 lut 2021, 20:33
autor: TOMEQ
Update 1.017

Bardzo dziękuję za podpowiedzi.
Zrezygnowałem jednak z pustyni, bo "teoretycznie" na pustyni nic nie ma...

Piszcie co myślicie.

Karta AIR - 2 - Zrzut

Spoiler:

Re: Air, Land & Sea (Jon Perry)

: 12 lut 2021, 23:03
autor: TOMEQ
Update 1.047

Karta Air - 5 - Izolacja


Spoiler:

Re: Air, Land & Sea (Jon Perry)

: 13 lut 2021, 20:23
autor: j_g
Zrzut - jest ok, choć trochę środek karty pustawy; może obniżyć nieco samolot? Nie wiem, czy skala "samolot-obiekty na ziemi" jest ok.

Izolacja - ja pozbyłbym się tych dwóch najniżej lecących samolocików - ten frontowy robi duże wrażenie (trzymasz poziom, brawo; może lewe skrzydełko dałoby się zmieścić?), tylny subtelny jest spoko (choć można by mu wtedy zmienić kąt, aby był inny niż frontowego), te niższe trochę te wrażenie rozmywają... i zaburzają trochę głębię przestrzeni i skalę, jeśli chodzi o odniesienie do wieżowców.

Jak nikt inny mnie nie poprze i Ty także nie, to nie zmieniaj. Pewnie wydziwiam.

Re: Air, Land & Sea (Jon Perry)

: 14 lut 2021, 19:13
autor: TOMEQ
update 1.098

Karta Air 5 - Izolacja - wariant 1
Spoiler:
Zrzut - jest ok, choć trochę środek karty pustawy; może obniżyć nieco samolot? Nie wiem, czy skala "samolot-obiekty na ziemi" jest ok.
Samolot teoretycznie przeleciał już nad wioską, w sensie wioska jest tam, a samolot tu. Czy słabo to oddaje to co napisałem?

Re: Air, Land & Sea (Jon Perry)

: 14 lut 2021, 19:29
autor: TOMEQ
update 1.104

Karta Air - 4 - Lotnisko

Która?

Spoiler:

Re: Air, Land & Sea (Jon Perry)

: 14 lut 2021, 19:49
autor: tomg
Pierwsza

Re: Air, Land & Sea (Jon Perry)

: 14 lut 2021, 20:18
autor: TOMEQ
Update 1.123

Propozycja

6ki - ponieważ użyłem innej kolorystyki i żeby były zgodne, pomyślałem o czymś takim.
Co sądzicie?

Spoiler:

Re: Air, Land & Sea (Jon Perry)

: 14 lut 2021, 20:27
autor: playerator
TOMEQ pisze: 14 lut 2021, 20:18 (...) Co sądzicie?
Te proste wektory były fajniejsze (czołg).

Re: Air, Land & Sea (Jon Perry)

: 14 lut 2021, 20:53
autor: imssah
Tomeq, każdy będzie ciągnął w swoją stronę. Bądźże mężczyzną i wystaw pliki :) Jak się komuś nie podoba niech sobie zmieni.

Re: Air, Land & Sea (Jon Perry)

: 14 lut 2021, 21:51
autor: TOMEQ
Sprawa jasna i klarowna. Jutro będą. 💪💪💪

Re: Air, Land & Sea (Jon Perry)

: 14 lut 2021, 22:39
autor: j_g
czołg - wybitny, bombowiec - trochę za bardzo symetryczny rozkład, na pierwszy rzut oka jak nalot jakichś ufoków.

Re: Air, Land & Sea (Jon Perry)

: 15 lut 2021, 11:09
autor: TOMEQ
bombowiec - trochę za bardzo symetryczny rozkład, na pierwszy rzut oka jak nalot jakichś ufoków.
Tak po prostu wygląda bombowiec Northrop B-2 Spirit.

Re: Air, Land & Sea (Jon Perry)

: 15 lut 2021, 11:20
autor: j_g
TOMEQ pisze: 15 lut 2021, 11:09 Tak po prostu wygląda bombowiec Northrop B-2 Spirit.
Bardziej miałem na myśli układ całej formacji.
imssah pisze: 14 lut 2021, 20:53 Jak się komuś nie podoba niech sobie zmieni.
Myślisz, że Tomeq chciałby wystawiać w pliki w edytowalnej postaci? Nie wydaje mi się, choć mogę się mylić.

Re: Air, Land & Sea (Jon Perry)

: 15 lut 2021, 12:50
autor: TOMEQ
Myślisz, że Tomeq chciałby wystawiać w pliki w edytowalnej postaci? Nie wydaje mi się, choć mogę się mylić.
Wydaje mi się, że byłoby to nie fair względem autora gry. Tak samo jak ktoś wstawił wersje ze zwierzątkami, tak ja wymyśliłem wygląd taki jaki właśnie prezentuję. Mogłem zrobić to po swojemu i tylko dla siebie. Wybrałem forum dla polskich graczy.

Nie wiem, czy puszczanie tego w świat do edycji dla każdego jest dobrym pomysłem. Raczej do tego nie dojdzie.
Ktoś wymyślił grę, siedział nad nią może nawet tygodnie, miesiące. Nadal mam jakieś moralne doły...

Wybrałem forum, robimy "wspólnie" polska edycję i finalnie wyjdzie dostępna jako PnP po polsku.
Natomiast... jeśli ktoś sobie życzy w kolorach: musztardowy, sinokoperkowy i fuksja to mogę to wykonać...
Wedle uznania. Trwa to 30 sekund na kartę.

Cała misja stworzenia tej gry (grafiki) po nowemu była wynikiem tego, że ta gra nie trafiła jeszcze na polski rynek w języku polskim.
To był najważniejszy powód jakim się kierowałem.
Cieszę się natomiast bardzo, że większości się podoba. Mam nadzieję, że przysporzy wiele frajdy z gry... w języku polskim.

Dzisiaj wieczorem wstawię pierwszą próbkę całości. Bez tokenów, bez plansz obszarów działań. Też jest plan ich zrobienia.

Będą dostępne tylko tutaj. Napiszę oczywiście jeszcze do autora, czy mogę wstawić na BGG. Jeśli się zgodzi będzie i tam. Po polsku.

Re: Air, Land & Sea (Jon Perry)

: 15 lut 2021, 21:00
autor: TOMEQ
no ok, przepraszam. napisałem, że będzie dzisiaj, ale nie będzie.

ostatnią kartę Air - 6 - Bombowiec trochę zmieniłem. ostateczna wersja poniżej.

Może nie jest to dokładnie "bombowiec", tylko SR-71, czyli szpieg dalekiego zasięgu, ale jakoś lepiej pasował. A bombę możliwe, że też wozi jakąś więc... może też być bombowcem.
Spoiler:

Re: Air, Land & Sea (Jon Perry)

: 16 lut 2021, 00:00
autor: Perf
W Zrzucie (zarówno starej, jak i nowej wersji) zgrzyta mi to, że nie wiadomo, w którą stronę leci samolot.

Tak, wiem, z "kontekstu" widać, że w stronę obserwatora, ale (z racji tego, że mamy tylko jednolity zarys, nic więcej) mój mózg zawsze najpierw ustawia to w odwrotną stronę, a potem muszę go sobie w głowie odwracać. :D Więc może warto dodać do niego jakieś elementy typu okienka kabiny pilotów albo coś w tym stylu?

Sama perspektywa jest też chyba dość nienaturalna dla sytuacji przedstawionej na karcie. Wrzuciłem w Google'a zapytania "desant powietrzny" (aby sprawdzić fotografie) oraz "spadochroniarz żółty tygrys" (aby sprawdzić przedstawienia graficzne), przejrzałem kilkanaście pierwszych stron i samolot desantowy zawsze widoczny jest z tyłu bądź z boku, nigdy z przodu.


A przy okazji: może "szóstki" zatytułować Ciężkie Czołgi, Ciężkie Bombowce, Superpancernik, tak jak w oryginale.

Re: Air, Land & Sea (Jon Perry)

: 16 lut 2021, 10:25
autor: TOMEQ
A przy okazji: może "szóstki" zatytułować Ciężkie Czołgi, Ciężkie Bombowce, Superpancernik, tak jak w oryginale.
Zmienię.
Tak, wiem, z "kontekstu" widać, że w stronę obserwatora, ale (z racji tego, że mamy tylko jednolity zarys, nic więcej) mój mózg zawsze najpierw ustawia to w odwrotną stronę, a potem muszę go sobie w głowie odwracać. :D Więc może warto dodać do niego jakieś elementy typu okienka kabiny pilotów albo coś w tym stylu?
Spróbuję coś dodać.

Re: Air, Land & Sea (Jon Perry)

: 16 lut 2021, 21:11
autor: TOMEQ
Tak, wiem, z "kontekstu" widać, że w stronę obserwatora, ale (z racji tego, że mamy tylko jednolity zarys, nic więcej) mój mózg zawsze najpierw ustawia to w odwrotną stronę, a potem muszę go sobie w głowie odwracać. :D Więc może warto dodać do niego jakieś elementy typu okienka kabiny pilotów albo coś w tym stylu?

Spróbuję coś dodać.
update 1.113

Karta Air - 2 - Zrzut
Dodałem okna kokpitu. Mam nadzieję, że teraz już rozwiane wątpliwości.

Spoiler:

Re: Air, Land & Sea (Jon Perry)

: 16 lut 2021, 21:25
autor: TOMEQ
Witam serdecznie wszystkich zainteresowanych

Podstawowe karty zostały wykonane.

LINK do Air Land & Sea PnP PL
https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing

Można pobierać, drukować i grać, oczywiście brakuje jeszcze elementów: monet, kart obszarów i dowódców, ale to wszystko w następnych dniach.

W katalogu jest 1 wersja AIR, jedna wersja SEA oraz 3 wersje LAND. Do wyboru. Jeśli ktoś ma preferencje do innych kolorów proszę o maila. Jeśli ktoś chce jakiś napis, np. żeby zrobić komuś prezent etc. MOGĘ DODAĆ WEDLE WOLI. Proszę o kontakt.

BARDZO DZIĘKUJĘ WSZYSTKIM ZA DOTYCHCZASOWE WSPARCIE MENTALNE, DUCHOWE etc. etc. etc.
Mam nadzieję, że wybaczycie mi mały podpis na kartach.


Do zrobienia pozostało:
- monety;
- karty obszarów działań;
- karty dowódców;
- możliwe - pudełko;
- możliwe - wypraska.

pozdrawiam serdecznie Tomeq (aka RAGU3L)