birdm pisze: ↑15 maja 2023, 15:29
Marzę o jakimś fajnym tytule, z dużą ilością kart, fajnym skomplikowaniem, od czasu do czasu jakimś dodatkiem Niestety wiem, że to nie nastąpi.
A ja znalazłem! Na Steam trafiłem na francuską karciankę Mage Noire Infinity. Sam wczesny dostęp nie jest dopracowany więc sięgnąłem do źródeł i jest pełne zaskoczenie.
NOWATORSKI "system many" - wyciągnięty z talii minimalizuje flooda i screw. Ale po kolei.
Każdy gracz "czerpie" 3 esencje (eter) z 6 (woda, ogień, powietrze, arcana, minerały, roślinna) i układa na dwa stosy zaczynając od tego na którym jest mniej esencji. Potem wybiera pasujący mu stos. Już na tym etapie zaczyna się kombinowanie jaką esencję dołożyć do stosu który nie wezmę?
Swój 40 karciany deck składamy aby nie było w nim więcej niż 4 jednakowe karty (nie ma w nim "kart many/landów" mamy więc 10% szansę na interesującą nas kartę. Grę rozpoczynamy wykładając dwie ręki startowe po 5 kart (widzimy 25% kart naszej talii!) i wybieramy jedną z nich- resztę wtasowujemy w talię do dobierania.
NOWATORSKI system zagrywania kart: kartę możemy zagrać:
-do strefy Wyposażenie podkładająć pod kartę wymagany eter który pozostaje pod kartą do jej usunięcia (jest to możliwe przez niektóre czary i wtedy eter wraca na dwa stosy- my decydujemy o rozdziale eteru)
-do strefy Permanent - zasady jak wyżej
-do strefy Przygotowanie - zasady jak wyżej
-do strefy Tunelowanie - w niej czary z wyrazami kluczami pozostają do końca rozgrywki (najczęściej) wraz z eterem
-do strefy Akcji - realizujemy efekt karty i odrzucamy do odrzuconych a eter wraca na dwa stosy - my decydujemy o rozdziale eteru.
Powracający eter przyspiesza rozgrywkę ale mimo to przy wyrównanych taliach potrzeba około 20 rund na wygranie partii (przy dobrym dociągu)
NOWATORSKI status Maga: możemy zagrać kartę Rytuału - zostajemy Magiem i możemy więcej
system zagrywania mocarnych czarów jeśli w strefie tunelowania mamy czar z wymaganym słowem kluczowym.
ze strefy przygotowania możemy zagrać czar w dogodnym momencie ale może on również zostać rozproszony. strefa ta przydaje się gdy mamy na ręce ponad 7 dopuszczalnych kart a nie chcemy zasilać stosów eterem aby nie udostępnić go przeciwnikowi.
Nie wiem czy jasno to opisałem dlatego zachęcam do odwiedzin stron wydawcy Mage Noire.
We Francji jest arena turniejowa a w styczniu na KS' sie ufundowano nowe talie.
Dla mnie rewelacyjnym pomysłem są czary Arcane ,które manipulują czarami w stosie kart odrzuconych