Portal Games - plany wydawnicze 2022

Plany wydawnicze i dyskusje o wydawnictwach polskich i zagranicznych
czeczot
Posty: 1275
Rejestracja: 09 wrz 2017, 20:23
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 29 times
Been thanked: 71 times

Re: Portal Games - plany wydawnicze 2022

Post autor: czeczot »

japanczyk pisze: 23 sty 2022, 15:37 Wojna szeptów - ciekawa mechanika, niestety gra po kilku partiach wieje nudą
Pax jest dobry, ale to jedna z dwóch gier na cały rok zapowiedzi
Alone - Fajnie poznac, zagrac i sprzedac - nic ciekawego, nie wiem dla kogo ta gra jest wydawana
Vampire - j.w., z tego co wiem to szrot niewarty wydania, co z tego ze cos innego niz Pandemic, skoro kolejny Pandemic jakkolwiek wtorny by nie byl bedzie lepszy?
Nemo's War - super, z tego co wiem to gra na kilka razy, bo robi sie wtorna
Machina - to druga po paxie gra
I tu dochodzimy do sedna. Te 5-6 gier jest wartych zagrani kilka razy a pewnie ze 2 zostaną na dłużej. Coś wzbudza moje zainteresowanie. Dla mnie z prawie każdej gry portalu wieje nudą jak czytam jej opis. Ja nie chce kolejnej gry z podobną mechaniką o niczym oprócz zbierania punktów. Ja mam excela w pracy i już go w domu nie potrzebuje. Wole grę w która zagram kilka razy i sprzedam / wyrzucę jak się okaże średnia niż grę w która od początku nie chce grać. Portfolio portalu coraz bardzie nie jest dla mnie. 16 zapowiedzi z tego 2 mnie zaciekawiły.
japanczyk pisze: 23 sty 2022, 15:37 Sorry, ale ja wole zagrac w dobra gre z wtórną mechanika niz w "ciekawy" szrot, który ma misz masz mechnaik, ale nie potrafi ich wyjkorzystac (vide Vampir Dziedzictwo)
Zreszta gry portalu są ciekawe - chociazby przytaczany Oath jest oryginalny mechanicznie, ale takie rzeczy warto jednak ocenic po zagraniu w dany tytuł, ale nie rzucajac okiem na zapowiedzi...
nawet głupi Massive Darkness 2 robi coś cieawego z Dungeon Crawlerami dodajac kazdej klasie postaci interesujaca i asymetryczna mechanike rozwoju, nie mówiąc o takich tytułach jak chociazby Circadians czy Golem
Ty wolisz odgrzewanego kotleta ja nowe dania ponosząc ryzyko że mogę się naciąć i je wyrzucę.
Massive Darkness 2 wyglada ciekawie ale dla mnie to w dalszym ciagu podkręcony zombicide który mi się już znudził. I ja nie mam pretensji do portalu że wydaje Zombicide. Świetnie że ktoś tą niezła grę do piwa wydał.
japanczyk pisze: 23 sty 2022, 15:37 A czacha Games wydała w zeszłym roku chyba 5 gry - rzeczywiscie dynamiczny rozwój ;-) Znaleźli swoją KSowa nisze duzych tytułów, ale bądźmy poważni. Deep Madness jak dobrą grą by nie był nigdy nie zyska popularności Zombicide, Rallyman znalazł swój sukces na wyprzedażach, Paris poszedł jak swieze bułeczki bo to Kiesling, Strogonov chyba trafil na koniec grudnia do sprzedazy wiec nie wiem co tam ciekawego o tym mozna powiedziec, ale chyba bez echa, a Blood of the Northam to tez zaden sukces wydawniczy
Zycze Czacha Games dobrze, ale jednak nie stawiałbym ich gdziekolwiek obok Portalu czy Galakty poki co
Jak rok wcześniej wydał 2 gry to rozwój jest bardzo dynamiczny to 250% :)
Zresztą zapowiedzi na ten rok ma imponujące BLACK ROSE WARS, BLACK ROSE WARS Rebirth (zebrali w przedsprzedaży prawie 600 000 na wydanie gry!!!), Nova Aetas, Twisted Fables, Dawn of Madness, Salomon Kean (to chyba nie na ten rok o ile będzie) i może coś jeszcze z Mythic Games. Z tego kupię pewnie prawie wszystko i żadna z tych gier nie zapowiada się na nudną, ogrzewany kotlet ani na szrot.
pcyzm
Posty: 751
Rejestracja: 21 kwie 2020, 17:03
Has thanked: 214 times
Been thanked: 242 times

Re: Portal Games - plany wydawnicze 2022

Post autor: pcyzm »

czeczot pisze: 23 sty 2022, 16:41 Jak rok wcześniej wydał 2 gry to rozwój jest bardzo dynamiczny to 250% :)
Zresztą zapowiedzi na ten rok ma imponujące (...)
I bardzo dobrze, że konkurencja nie śpi. Ponoć na takich Węgrzech jest tylko jeden duży gracz na rynku, nie chciałbym mieć takiej sytuacji w Polsce.
Awatar użytkownika
karmazynowy
Posty: 1152
Rejestracja: 15 lut 2011, 18:26
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 221 times
Been thanked: 504 times

Re: Portal Games - plany wydawnicze 2022

Post autor: karmazynowy »

czeczot pisze: 23 sty 2022, 16:41 Jak rok wcześniej wydał 2 gry to rozwój jest bardzo dynamiczny to 250% :)
Zresztą zapowiedzi na ten rok ma imponujące BLACK ROSE WARS, BLACK ROSE WARS Rebirth (zebrali w przedsprzedaży prawie 600 000 na wydanie gry!!!), Nova Aetas, Twisted Fables, Dawn of Madness, Salomon Kean (to chyba nie na ten rok o ile będzie) i może coś jeszcze z Mythic Games. Z tego kupię pewnie prawie wszystko i żadna z tych gier nie zapowiada się na nudną, ogrzewany kotlet ani na szrot.
Dla mnie z kolei te gry, które wymieniłeś to szrot, który zlewa mi się w jedno i który w ogóle mnie nie interesuje z prostego powodu - nie jestem fanem ameri czy DC. Nie narzekam jednak na to co wydaje Czacha, po prostu to omijam.

I właśnie tu jest problem, patrzysz z subiektywnego punktu widzenia, co Tobie się podoba a co nie. To czy Portal trafił z zapowiedziami czy nie pokażą wyniki sprzedaży. Jak na razie można się domyślać, że strzelają dobrze. Jedyne co można stwierdzić to to, że Portal skręca ostatnio mocniej w stronę euro gier, które bardziej pasowalyby do katalogu np. Lacerty. Mi to akurat pasuje, bo lubię takie gry.

Ark Nova, Weather Machine, Messina, Golem, Newton, Suburbia, Oath. Bardzo mocne tytuły jak dla mnie a to na pewno nie koniec na ten rok.
Na półce | Na stole | Na sprzedaż (Gdynia) | Podzielę się rabatem: Grybezpradu.eu - 5% | Planszostrefa.pl - 11%
czeczot
Posty: 1275
Rejestracja: 09 wrz 2017, 20:23
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 29 times
Been thanked: 71 times

Re: Portal Games - plany wydawnicze 2022

Post autor: czeczot »

Tylko portal miał kiedyś bardziej zróżnicowana ofertę a teraz mocno skręca w Euro i stąd moje rozczarowanie ich zapowiedziami.
Jednak od tak dużego wydanictwa oczekiwałem wyszukania jakiś ciekawych gier w tematyce która mnie interesuje a że takie gry są pokazuje i Czacha i Galakta.
Awatar użytkownika
Mr_Fisq
Administrator
Posty: 5841
Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1707 times
Been thanked: 1859 times

Re: Portal Games - plany wydawnicze 2022

Post autor: Mr_Fisq »

japanczyk pisze: 23 sty 2022, 15:37
Mr_Fisq pisze: 23 sty 2022, 12:48 Endless Winter w żadnym razie nie nazwał bym randomowym KS'em. Nie jest to kolejny Zombicide, ale do anonimowości temu daleko (może pomyliłeś z The Shadow Planet?).
A powiedz mi co Endless winter oferuje ciekawego poza wyglądem? ;-)
Chyba inaczej rozumiemy pojęcie Randomowy KS.
Co jest ciekawego w kolejnej inkarnacji Zombiecide? IMHO totalnie nic. Czy można określić np. Zombicide: Undead or Alive mianem randomowego KS'a? Moim zdaniem zdecydowanie nie.
japanczyk pisze: 23 sty 2022, 15:37
Spoiler:
I co tutaj jest wybitnego czy ciekawego poza Paxem i MA?
To ja może podkreślę, żeby było widać z czym się nie zgadzałem:
Mr_Fisq pisze: 23 sty 2022, 12:48 To czy gry są rozreklamowane i odniosą sukces, czy wydawca je zaniedbuje to zupełnie inna kwestia niż zróżnicowanie oferty. Można zarzucić Galakcie, że ma trochę podrzędnych i przypadkowych tytułów (trochę gier od KOSMOS, jakieś dziwne KS'y), część tytułów które zapowiadały się bardzo ciekawie ostatecznie nie spełniło oczekiwań: Dylematy Króla, Wojna Szeptów gry z uniwersum Vampira, ale różnorodności w ofercie im odmówić nie można ;)
japanczyk pisze: 23 sty 2022, 15:37 Widzisz problemem Galakty jest to, ze oni szukaja i podnosza jakies randomowe gry nie tworzac zadnego portfolio - tutaj będzie Pax, tam Mysthea, tam jeszcze Machina Arcana czy Wojna Szeptów - rzeczy, które są powiedzmy, ze dobre, ae nic co jest rzeczywiscie jakas rewelacja
O.o stwierdzenie że Pax jest "powiedzmy dobry, ale nie żadna rewelacja" przyznam że zbiło mnie z tropu. W zeszłym roku grą na miarę Paxa w ofercie Portalu był FCM. W zapowiedziach tegorocznych mamy co najwyżej pretendentów do tego poziomu (w moim odczuciu). Wojna Szeptów - ma swoje problemy, o Mysthei się nie wypowiem, bo była zupełnie poza moim zainteresowaniem. Machina Arcana natomiast wydaje się klasowym DC, więcej napiszę jak uda mi się zagrać...

Co do jednolitego portfolio, to tak - Portal ma spójne portfolio, Galakta obecnie ma różnorodność - wydaje mi się, że nigdzie nie twierdziłem inaczej.

Edit:
Pozwoliłem sobie z portalowych zapowiedzi wyciąć kontynuacje linii wydawniczych oraz dodatki do zapowiedzianych gier z zeszłorocznych zapowiedzi, w kontekście Twojego zarzutu, że Arkham Horror: LCG się nie liczy bo to kontynuacja:
Spoiler:
Poza FCM nie wygląda to imponująco...

PS. Z wyrokami w sumie najlepiej poczekać aż wszyscy zapowiedzą, co mają zapowiedzieć :)
Sprzedam: Czerwcowe obniżki (m.in.: Królestwa Północy, SPQR Deluxe, League of Dungeoneers)
Przygarnę: Zone Wars, Agricola: Torfowisko (pierwsze wydanie PL)
Moonz
Posty: 290
Rejestracja: 14 sty 2022, 13:55
Has thanked: 62 times
Been thanked: 30 times

Re: Portal Games - plany wydawnicze 2022

Post autor: Moonz »

Ale się zagotowało, ja powiem tyle, biłem brawo jak zobaczyłem, że to Portal wydaje Ark Novę, łapałem się za głowę jak zobaczyłem WM i Golema. Tak lubię gry euro ;). Do Galakty też się ukłonię za MA i gdyby nakład czachy wyglądał inaczej to i u nich bym pewnie coś wziął. Nie ma co się smucić
Awatar użytkownika
karmazynowy
Posty: 1152
Rejestracja: 15 lut 2011, 18:26
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 221 times
Been thanked: 504 times

Re: Portal Games - plany wydawnicze 2022

Post autor: karmazynowy »

shuji pisze: 24 sty 2022, 08:48 Każdy patrzy pod swoim kątem. Ja na przykład bardziej patrzyłem w stronę autorskich gier portalu. Robienie gier to jedyne co portal potrafi :) Tutaj się okazało, że niestety tylko jedna oparta o Batmana (plus Wędrowycz)... liczyłem na więcej. Ale zobaczymy, może będzie coś jeszcze w trakcie roku.

Tych zapowiedzianych niestety nic nie kojarzę, wiec pozwolę sobie zapytać mądrzejszych - czy któryś z tych tytułów to kooperacja?
Massive Darkness 2, MARVEL UNITED: X-MEN, Batman to Detektyw a więc koop, Forgotten Waters wg. BGG semi-coop.
Na półce | Na stole | Na sprzedaż (Gdynia) | Podzielę się rabatem: Grybezpradu.eu - 5% | Planszostrefa.pl - 11%
toblakai
Posty: 1603
Rejestracja: 19 mar 2014, 13:57
Has thanked: 409 times
Been thanked: 421 times

Re: Portal Games - plany wydawnicze 2022

Post autor: toblakai »

shuji pisze: 24 sty 2022, 08:48 Każdy patrzy pod swoim kątem. Ja na przykład bardziej patrzyłem w stronę autorskich gier portalu. Robienie gier to jedyne co portal potrafi :) Tutaj się okazało, że niestety tylko jedna oparta o Batmana (plus Wędrowycz)... liczyłem na więcej. Ale zobaczymy, może będzie coś jeszcze w trakcie roku.

Tych zapowiedzianych niestety nic nie kojarzę, wiec pozwolę sobie zapytać mądrzejszych - czy któryś z tych tytułów to kooperacja?
Chyba na Q&A padło, że to nie wszystkie zapowiedzi, a ich autorskie projekty będą w ciągu roku ujawniane. Na pewno coś do 51. będzie, ale w związku z tym, że za chwilę KS to raczej trzymają to na wtedy. Same zapowiedzi ciekawe, może z 1-2 tytuły wezmę, ale miałem ochotę na jakieś autorskie ogłoszenia. Brak tego trochę zmniejszył fun z oglądania, ale i tak fajna oferta na ten rok. Prawie każdy coś tam może wyrwać.
pcyzm
Posty: 751
Rejestracja: 21 kwie 2020, 17:03
Has thanked: 214 times
Been thanked: 242 times

Re: Portal Games - plany wydawnicze 2022

Post autor: pcyzm »

shuji pisze: 24 sty 2022, 08:48 Każdy patrzy pod swoim kątem. Ja na przykład bardziej patrzyłem w stronę autorskich gier portalu. Robienie gier to jedyne co portal potrafi :) Tutaj się okazało, że niestety tylko jedna oparta o Batmana (plus Wędrowycz)... liczyłem na więcej. Ale zobaczymy, może będzie coś jeszcze w trakcie roku.
Mają jeszcze do wydania zaległy dodatek do Królestw Północy zapowiedziany na zeszłym Portalconie no i trwają prace nad kontynuacją Sekretów Rodu.
Awatar użytkownika
Mr_Fisq
Administrator
Posty: 5841
Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1707 times
Been thanked: 1859 times

Re: Portal Games - plany wydawnicze 2022

Post autor: Mr_Fisq »

pcyzm pisze: 24 sty 2022, 09:31 Mają jeszcze do wydania zaległy dodatek do Królestw Północy zapowiedziany na zeszłym Portalconie no i trwają prace nad kontynuacją Sekretów Rodu.
Nie zapominajmy o Dzikim Samogonie :mrgreen:
Sprzedam: Czerwcowe obniżki (m.in.: Królestwa Północy, SPQR Deluxe, League of Dungeoneers)
Przygarnę: Zone Wars, Agricola: Torfowisko (pierwsze wydanie PL)
staniach21
Posty: 547
Rejestracja: 06 mar 2020, 08:43
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 207 times
Been thanked: 166 times

Re: Portal Games - plany wydawnicze 2022

Post autor: staniach21 »

czeczot pisze: 23 sty 2022, 17:34 Tylko portal miał kiedyś bardziej zróżnicowana ofertę a teraz mocno skręca w Euro i stąd moje rozczarowanie ich zapowiedziami.
Jednak od tak dużego wydanictwa oczekiwałem wyszukania jakiś ciekawych gier w tematyce która mnie interesuje a że takie gry są pokazuje i Czacha i Galakta.
Przecież to gracze decydują, w która stronę "skręca" wydawnictwo. Jak widać Euro dużo lepiej się przyjmują niż "rzucanie kością i ruszanie ludzikami do przodu ;)". Natomiast bawi te przerzucenie się, a te wydawnictwo to to, a te tamto.... Na polskim rynku mamy teraz Lacerde, Paxy i Splottera. Może i po jednym przedstawicielu, ale to jest już bardzo dobry kierunek. Jak spojrzymy na topke BGG to też większość została wydana. 7th Continent wydaję się grą z bardzo silnym rankingiem i brakiem wydania na polskim rynku. Po to masz kilka lub kilkanaście wydawnictw, żeby mieć różnorodną ofertę. Nie trzeba na siłę jej szukać wśród jednego wydawcy :) Trzeba się cieszyć z siły polskiego rynku, a nie przerzucać oskarżeniami :) Ja tam jestem w stanie spojrzeć w lustro i powiedzieć jestem nudnym mainstreamowym graczem EURO(chociaż czytając komentarze Paxy, Lacerdy i Splottery to nisza niszy, więc może nie do końca ;) ) .
Faziee
Posty: 152
Rejestracja: 30 paź 2012, 13:26
Has thanked: 6 times
Been thanked: 8 times

Re: Portal Games - plany wydawnicze 2022

Post autor: Faziee »

EVOCATVS pisze: 22 sty 2022, 23:38 Tak patrzę i myślę , ale w tym roku nic portalowego, na ten moment, nie trafia na listę zakupową. W sumie dobrze, bo ostatnio tak średnio mam warunki do grania tyle, ile bym chciał, a półka wstydu puchnie :) W zeszłym roku więcej zamieszania zapowiedziami zrobili.
Czy ja wiem, jednak w zeszłym roku to były hity ale jednak starych gier (co najwyżej wznowienia jak Clash), w tym roku bym powiedział, że zgarnęli chyba najciekawsze eurasy z tegorocznego Essen, ale fakt, że trochę przystopowali z ameri, z czego to jednak wydawnictwo słynęło. A teraz to okazuje się, że to jest najlepsze wydawnictwo od euro.
Faziee
Posty: 152
Rejestracja: 30 paź 2012, 13:26
Has thanked: 6 times
Been thanked: 8 times

Re: Portal Games - plany wydawnicze 2022

Post autor: Faziee »

czeczot pisze: 23 sty 2022, 14:42
rav126 pisze: 23 sty 2022, 14:12
Czach games - oni praktycznie nic nie dodrukowują a widać że się rozwijają świetnie.
Ale tam to robi jeden człowiek, to tam dla siebie coś zarobi, a nie musi utrzymywać wielkiej firmy.
ktrebor
Posty: 1
Rejestracja: 15 lis 2021, 09:00

Re: Portal Games - plany wydawnicze 2022

Post autor: ktrebor »

Dla mnie super zapowiedzi. Czy kupię wszystko, nie wiem. Nie gram we wszystko co kupiłem, czy mogli wydać więcej, raczej nie. Biorąc pod uwagę cenę papieru i koszty transportu, ten rok może być kluczowy dla sporej części wydawnictw. Cieszymy się, że mamy ich tyle obecnie na rynku, bo raczej nie wszystkie przetrwają.
Awatar użytkownika
rav126
Posty: 851
Rejestracja: 27 paź 2010, 00:56
Has thanked: 458 times
Been thanked: 559 times

Re: Portal Games - plany wydawnicze 2022

Post autor: rav126 »

Zaraz, to nie cytat z mojego posta. Nie napisałbym czegoś takiego o Czacha Games :)
Faziee pisze: 24 sty 2022, 13:04
czeczot pisze: 23 sty 2022, 14:42
rav126 pisze: 23 sty 2022, 14:12
Czach games - oni praktycznie nic nie dodrukowują a widać że się rozwijają świetnie.
Ale tam to robi jeden człowiek, to tam dla siebie coś zarobi, a nie musi utrzymywać wielkiej firmy.
Ostatnio zmieniony 24 sty 2022, 14:15 przez rav126, łącznie zmieniany 1 raz.
Darkstorm
Posty: 1093
Rejestracja: 04 gru 2018, 09:48
Lokalizacja: Wielkie Cesarstwo Północy Gdańsk
Has thanked: 184 times
Been thanked: 312 times

Re: Portal Games - plany wydawnicze 2022

Post autor: Darkstorm »

A ja w tym roku z zapowiedzi Portalconu niestety nie widzę niczego interesującego dla siebie. Może poza tym Massive Darkness ale tylko na tyle by przyjrzeć się bliżej co to za gra a nie od razu kupować.
Awatar użytkownika
Bruno
Posty: 2274
Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1707 times
Been thanked: 1298 times

Re: Portal Games - plany wydawnicze 2022

Post autor: Bruno »

shuji pisze: 24 sty 2022, 08:48 Każdy patrzy pod swoim kątem. Ja na przykład bardziej patrzyłem w stronę autorskich gier portalu. Robienie gier to jedyne co portal potrafi :) Tutaj się okazało, że niestety tylko jedna oparta o Batmana (plus Wędrowycz)... liczyłem na więcej. Ale zobaczymy, może będzie coś jeszcze w trakcie roku.
Zaraz, zaraz - Portal ma wydać w tym roku co najmniej 3 własne tytuły: Batman, Wędrowicz, Eleven***. Jeśli to jest mało, to kto wydaje więcej? (pamiętajmy o skali - Portal wciąż nie jest gigantem typu Rebel).
***
Spoiler:
czeczot pisze: 23 sty 2022, 17:34 Tylko portal miał kiedyś bardziej zróżnicowana ofertę a teraz mocno skręca w Euro i stąd moje rozczarowanie ich zapowiedziami.
Jednak od tak dużego wydanictwa oczekiwałem wyszukania jakiś ciekawych gier w tematyce która mnie interesuje a że takie gry są pokazuje i Czacha i Galakta.
Mogłeś od tego zacząć, zamiast wywoływać burzę w szklance wody, pisząc że:
czeczot pisze: 23 sty 2022, 10:19 Portal wybiera tytuły bezpieczne. (...) Mage Knight, clash of cultures bo to gry o których dużo osób słyszało / czytało.
Portal nie ryzykuje czyli nie wydaje gier które mogą okazać się hitem albo będą zawalać magazyn. Jest ryzyko to nie to wydawnictwo. Przez to stał się wydawcą nudnym.
Jeśli uważasz, że wydanie w 2019 roku gry:
- bardzo jak na ówczesne standardy polskiego rynku drogiej (SCD 450 pln),
- która raptem 7 lat wcześniej nie okazała się u nas hitem sprzedażowym (mimo iż była wtedy dużo tańsza, bo wyszła tylko podstawka),
- o której krążą uzasadnione opinie, że to gra o skomplikowanych regułach
- i która w zasadzie nadaje się tylko do rozgrywek solo (to akurat nie moje zdanie :wink: )
... nie było decyzją ryzykowną, to słabo się znasz na tym biznesie.

Tak naprawdę to m.in. sukces Mage Knighta UE przetarł w Portalu szlak do wydawania drogich i ciężkich tytułów. Kolejny sukces - FCM - ten trend naszego rynku potwierdził i stąd zapewne Lacerda w tegorocznej zapowiedzi. Co jednak nie oznacza, że FCM był pewniakiem. Bo gra jednak specyficzna: euro z faktyczną eliminacją graczy, uchodząca za brzydką (znów - to nie moje zdanie :wink: ) i do tego nie tania. Jak najbardziej mogła się nie przyjąć i bez problemu znajdziesz posty "Kasandrów" wieszczących tu rychły wysyp prywatnych ofert dot. sprzedaży tej gry, kiedy ludzie się od niej odbiją. Ale nie odbili się na szczęście.

Inny ryzykowny ruch: wydanie zeszłorocznego "Dreadful Circus" B. Faiduttiego. Nazwisko autora co prawda znane, ale to zabawa dla większego grona (które w dobie pandemii zebrać trudniej), w niepokojąco groteskowej oprawie. To nie brzmi jak gotowy przepis na sukces. I faktycznie tu udało się chyba tak średnio, bo nie słychać o dodatkach, a gra już ma cenę obniżoną o 1/6 w sklepie Portalu.

Moim zdaniem "polski" Lacerda jest wciąż trochę ryzykownym pomysłem, bo nawet jeśli Ciebie pytało o inną jego grę 20-30 osób, to nie oznacza, że polskie wydanie Weather Machine sprzeda się na pniu. Oczywiście wiele zależy od ceny, ale jeśli będzie to ok. 400 pln (realnie w sklepach, nie SCD), to moim zdaniem bardzo zawęzi to krąg odbiorców. Nie mówiąc o tym, że może i projektant "kultowy", ale nie każdy gracz euro jest gotowy na pierdyliard mikromechanizmów w jednej grze (ja nie jestem :wink: ).
Ale oczywiście niczego nie przesądzam - szczęśliwie nasz rynek już się rozwinął i dojrzał na tyle, że najwyraźniej są chętni wysupłać cięższy grosz na wymagający tytuł.

A to, że poza tym Portal zgarnął w tym roku tytuły z czołówki "hotness" na BGG czy inne popularne gry, które Ty nazywasz "bezpiecznymi"? To super, to świadczy o tym, że firma znakomicie się rozwija i zapewnia sobie podstawy dla dalszego wzrostu.
Ale nie zapomina przy tym o tytułach, hm, prestiżowych, które de facto są obarczone pewnym ryzykiem (latoś: Lacerda).
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię DGT Cube!
Fojtu
Posty: 3518
Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
Has thanked: 581 times
Been thanked: 1380 times

Re: Portal Games - plany wydawnicze 2022

Post autor: Fojtu »

Bruno pisze: 24 sty 2022, 15:04
shuji pisze: 24 sty 2022, 08:48 Każdy patrzy pod swoim kątem. Ja na przykład bardziej patrzyłem w stronę autorskich gier portalu. Robienie gier to jedyne co portal potrafi :) Tutaj się okazało, że niestety tylko jedna oparta o Batmana (plus Wędrowycz)... liczyłem na więcej. Ale zobaczymy, może będzie coś jeszcze w trakcie roku.
Zaraz, zaraz - Portal ma wydać w tym roku co najmniej 3 własne tytuły: Batman, Wędrowicz, Eleven***. Jeśli to jest mało, to kto wydaje więcej? (pamiętajmy o skali - Portal wciąż nie jest gigantem typu Rebel).
***
Spoiler:
Batman - czy to nie będzie po prostu kolejny detektyw?
Eleven - trochę ciężko to zaliczyć do gier z tego roku, poza tym jednak jest to reedycja, jakkolwiek nie odświeżona, to jednak reedycja, ciężko powiedzieć, że to "autorska gra portalu".
Samogon - spoko, faktycznie ich wewnętrzny tytuł.
Awatar użytkownika
Bruno
Posty: 2274
Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1707 times
Been thanked: 1298 times

Re: Portal Games - plany wydawnicze 2022

Post autor: Bruno »

Fojtu pisze: 24 sty 2022, 15:23 Batman - czy to nie będzie po prostu kolejny detektyw?
Eleven - trochę ciężko to zaliczyć do gier z tego roku, poza tym jednak jest to reedycja, jakkolwiek nie odświeżona, to jednak reedycja, ciężko powiedzieć, że to "autorska gra portalu".
Samogon - spoko, faktycznie ich wewnętrzny tytuł.
Ad. Batman - a w czym to umniejsza fakt, że to ich oryginalne, własne wydawnictwo? (a nie licencja obcej gry; IP to inna sprawa). Ponadto, akurat w przypadku gier z serii Detektywa zwykły re-skin nie wystarczy. Trzeba jednak całą treść wymyślić, a i mechaniki bywają w nich , może nie skrajnie, ale trochę różniące się od siebie.

Ad. Eleven - ale przecież to tak samo tegoroczny tytuł, jak i Samogon i jak te rzeczy, co już je sprzedawali na Portalconie (czyli przygotowane były mniej lub bardziej już w roku 2021). To gra zaplanowana na ten rok. Różni się od innych tylko sposobem finansowania. I z tą "reedycją" nie przesadzajmy. Jednak "trochę" przy niej podłubali...
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię DGT Cube!
Awatar użytkownika
tomp
Posty: 2604
Rejestracja: 26 kwie 2020, 21:49
Has thanked: 339 times
Been thanked: 570 times

Re: Portal Games - plany wydawnicze 2022

Post autor: tomp »

A propo Oath ?
Grał ktoś w wersję angielską ? Podobny odbiór jak u Gambita ?
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
Fojtu
Posty: 3518
Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
Has thanked: 581 times
Been thanked: 1380 times

Re: Portal Games - plany wydawnicze 2022

Post autor: Fojtu »

Bruno pisze: 24 sty 2022, 15:42
Fojtu pisze: 24 sty 2022, 15:23 Batman - czy to nie będzie po prostu kolejny detektyw?
Eleven - trochę ciężko to zaliczyć do gier z tego roku, poza tym jednak jest to reedycja, jakkolwiek nie odświeżona, to jednak reedycja, ciężko powiedzieć, że to "autorska gra portalu".
Samogon - spoko, faktycznie ich wewnętrzny tytuł.
Ad. Batman - a w czym to umniejsza fakt, że to ich oryginalne, własne wydawnictwo? (a nie licencja obcej gry; IP to inna sprawa). Ponadto, akurat w przypadku gier z serii Detektywa zwykły re-skin nie wystarczy. Trzeba jednak całą treść wymyślić, a i mechaniki bywają w nich , może nie skrajnie, ale trochę różniące się od siebie.

Ad. Eleven - ale przecież to tak samo tegoroczny tytuł, jak i Samogon i jak te rzeczy, co już je sprzedawali na Portalconie (czyli przygotowane były mniej lub bardziej już w roku 2021). To gra zaplanowana na ten rok. Różni się od innych tylko sposobem finansowania. I z tą "reedycją" nie przesadzajmy. Jednak "trochę" przy niej podłubali...
Dla mnie kolejne wersje detektywa to odcinanie kuponów, swoją drogą przy diunie wyraźnie coś nie pykło. Spoko, praca przy tym jest, ale imo to dalej odgrzewany kotlet.

Eleven - ok, można to pewnie wciągnąć na ten rok, masz rację. Dłubanie, dłubaniem, to dalej reedycja.

Ja bym chciał zobaczyć coś prawdziwie nowego, autorskiego od Portalu a nie Detektyw 3.0 i Eleven 2.0.
Awatar użytkownika
Bruno
Posty: 2274
Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1707 times
Been thanked: 1298 times

Re: Portal Games - plany wydawnicze 2022

Post autor: Bruno »

Fojtu pisze: 24 sty 2022, 15:55
Bruno pisze: 24 sty 2022, 15:42
Fojtu pisze: 24 sty 2022, 15:23 Batman - czy to nie będzie po prostu kolejny detektyw?
Eleven - trochę ciężko to zaliczyć do gier z tego roku, poza tym jednak jest to reedycja, jakkolwiek nie odświeżona, to jednak reedycja, ciężko powiedzieć, że to "autorska gra portalu".
Samogon - spoko, faktycznie ich wewnętrzny tytuł.
Ad. Batman - a w czym to umniejsza fakt, że to ich oryginalne, własne wydawnictwo? (a nie licencja obcej gry; IP to inna sprawa). Ponadto, akurat w przypadku gier z serii Detektywa zwykły re-skin nie wystarczy. Trzeba jednak całą treść wymyślić, a i mechaniki bywają w nich , może nie skrajnie, ale trochę różniące się od siebie.

Ad. Eleven - ale przecież to tak samo tegoroczny tytuł, jak i Samogon i jak te rzeczy, co już je sprzedawali na Portalconie (czyli przygotowane były mniej lub bardziej już w roku 2021). To gra zaplanowana na ten rok. Różni się od innych tylko sposobem finansowania. I z tą "reedycją" nie przesadzajmy. Jednak "trochę" przy niej podłubali...
Dla mnie kolejne wersje detektywa to odcinanie kuponów, swoją drogą przy diunie wyraźnie coś nie pykło. Spoko, praca przy tym jest, ale imo to dalej odgrzewany kotlet.

Eleven - ok, można to pewnie wciągnąć na ten rok, masz rację. Dłubanie, dłubaniem, to dalej reedycja.

Ja bym chciał zobaczyć coś prawdziwie nowego, autorskiego od Portalu a nie Detektyw 3.0 i Eleven 2.0.
No, to wedle takich kryteriów faktycznie mamy bodajże tylko zeszłoroczny Dreadful Circus i pierwszego Detektywa z 2018. Rozumiem, że to może być mało, ale to też kwestia zakresu oczekiwań :wink:
Dla mnie trzy wyżej wzmiankowane to już wystarczające nowości :D
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię DGT Cube!
czeczot
Posty: 1275
Rejestracja: 09 wrz 2017, 20:23
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 29 times
Been thanked: 71 times

Re: Portal Games - plany wydawnicze 2022

Post autor: czeczot »

Bruno pisze: 24 sty 2022, 15:04 - bardzo jak na ówczesne standardy polskiego rynku drogiej (SCD 450 pln),
- która raptem 7 lat wcześniej nie okazała się u nas hitem sprzedażowym (mimo iż była wtedy dużo tańsza, bo wyszła tylko podstawka),
- o której krążą uzasadnione opinie, że to gra o skomplikowanych regułach
- i która w zasadzie nadaje się tylko do rozgrywek solo (to akurat nie moje zdanie :wink: )
... nie było decyzją ryzykowną, to słabo się znasz na tym biznesie.
Tak dla ścisłości prowadzę 2 firmy z sukcesami więc na biznesie się znam :)

To moje kontr argumenty :)
- 7 lat to w tej branży przepaść na polskim rynku.
- Wystarczy spojrzeć ile Polacy wydali na KS na Nemesis, TAINTED GRAIL i pewnie jeszcze jakieś tytułu o których nie pamietam.
- w Polsce były sprzedawane gry Lacerdy które były droższe niż ten tytuł i też trochę się ich sprzedało. Sprzedawało to chyba Hobbity czyli wydawnictwo o który nie nie wie ze istnieje.
- marketing Portalu, przecież to jest jedyna firma w tej branży która ma na takim poziomie marketing.
- Jeden bardzo znany YouTuber który nonstop chwali tytuł i zamieszcza go w topkach
- u innych YouTuberów przewijał się też w Topkach.
- Cena z kosmosu egzemplarzy używanych co też powoduje zainteresowanie grą
- niewielki nakład,
- dla takiej duże firmy która potrafi sprzedać 100 000 detektywa to nie aż tak duże ryzyko finansowe

Ja z takim marketingiem, taka pozycja w branży bym drukował.
Bruno pisze: 24 sty 2022, 15:04 Tak naprawdę to m.in. sukces Mage Knighta UE przetarł w Portalu szlak do wydawania drogich i ciężkich tytułów.


Szlaki przetarł Blood Rage, Rating Sun, Rebelia i jeszcze kilka tytułów od Galaktyka a następnie Nemezis gdzie na KS Polacy kupili 1300 kopi gry która kosztowała od 380 do 731 bez kosztów przesyłu. Na przedsprzedaży, na mało znanej platformie, na portalu który nie jest w Polsce, gdzie trzeba płacić w euro!

Na podstawie tego widzisz jaki jest potencjał rynku.

Ja nie pamiętam który pracownik innego wydawcy to powiedział ale coś mi świta Lucrum że dla nich sprzedanie w Polsce Małe Knight jest nie osiągalne. Oni by z tym zostali w magazynie. To świadczy o potencjale Portalu i wizerunku prezesa.

Mage Knight pierwszy nakład to było badanie rynku niewielkim nakładem - teraz co roku jest znane duże, drogie euro.
Zombicide BlacPlague bez dodatków to też było badanie rynku teraz idzie wszystko z tej serii
TO samo dotyczył Blood Rage potem Langa szło wszystko
Bruno pisze: 24 sty 2022, 15:04 A to, że poza tym Portal zgarnął w tym roku tytuły z czołówki "hotness" na BGG czy inne popularne gry, które Ty nazywasz "bezpiecznymi"? To super, to świadczy o tym, że firma znakomicie się rozwija i zapewnia sobie podstawy dla dalszego wzrostu.
Ale nie zapomina przy tym o tytułach, hm, prestiżowych, które de facto są obarczone pewnym ryzykiem (latoś: Lacerda).


W dalszym ciagu uważam że Portal sprowadza gry bezpieczne .... pewnie dobre. To nie są gry z potencjałem na super hit pod warunkiem że się przyjmą na rynku. Przywołam tu Czachę z BLACK ROSE WARS to jest ryzyko. Bardzo droga gra, bardzo mało znana w Polsce, której nie ma w Topkach recenzentów i Gambia nie wspomina o niej przynajmniej raz w miesiącu, małe wydawnictwo ze średnią opinią i albo sprzedasz albo masz gruby problem. Podejrzewam ze Portal sprzedał by tego dwa razy więcej niż Czacha.
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 12813
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3739 times
Been thanked: 3947 times

Re: Portal Games - plany wydawnicze 2022

Post autor: japanczyk »

Fojtu pisze: 24 sty 2022, 15:55 Eleven - ok, można to pewnie wciągnąć na ten rok, masz rację. Dłubanie, dłubaniem, to dalej reedycja.
No come on. To jest INNA gra reimplementujaca club stories
Tamto było solo/co-op na 2 osoby - tutaj masz rywalizacje 1-4 i zmaczna zmianę części mechanik
To tak jakbys powiedzial ze Descent 2nd Ed i Legendy to ta sama gra z lekkim podlubaniem ;)
Fojtu
Posty: 3518
Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
Has thanked: 581 times
Been thanked: 1380 times

Re: Portal Games - plany wydawnicze 2022

Post autor: Fojtu »

japanczyk pisze: 24 sty 2022, 17:35
Fojtu pisze: 24 sty 2022, 15:55 Eleven - ok, można to pewnie wciągnąć na ten rok, masz rację. Dłubanie, dłubaniem, to dalej reedycja.
No come on. To jest INNA gra reimplementujaca club stories
Tamto było solo/co-op na 2 osoby - tutaj masz rywalizacje 1-4 i zmaczna zmianę części mechanik
To tak jakbys powiedzial ze Descent 2nd Ed i Legendy to ta sama gra z lekkim podlubaniem ;)
Chodzi mi o to, że jednak ciężko to nazwać nową autorską grą portalu, szczególnie jeżeli główny designer jest w dalszym ciągu ten sam. Nie mówię, że to nic nie warty projekt a jedynie, że nie jest to jakieś wewnętrzne WOW Portalu. Chciałbym, żeby po prostu Portal wyciągnął coś naprawdę fajnego z szafy własnej produkcji.
Zablokowany