Panowie - zaryzykowałem i nabyłem DO
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
. I pokuszę się o krótką recezję
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
.
Przede wszystkim gratulacje dla autora, że tak "z niczego" z raczkującym wydawnictwem wydał taką grę.
Może na początek minusy, bo jest ich mniej, a właściwie moim zdaniem tylko jeden - instrukcja. Gra jest rozbudowana, zasad do zapamiętania sporo, a tymczasem jes parę niejasności. Dobrze
bajeczny, że zrobiłeś ten dział FAQ na rakugames.pl., to bardzo pomoże rozwiać wszelkie wątpliwości odnośnie reguł.
A plusów całkiem sporo: świetna jakość wykonania (grube karty, orginalne kostki), fajne klimatyczne grafiki (niektóre rysunki trochę niedopracowane, ale dla mnie to mało ważne). Przede wszystkim zaś mechanika gry - za każdym razem mamy inną, losowo układaną planszę, każda tura to możliwość walki, zdobycia lub wypełnienia misji, rzucanie zaklęć, a nie tylko rzycanie k6 i przestawianie pionka (co do pionków to akurat mogłby być figurki zamiast kartoników na podstawkach, może autor dorzuci w jakiś dodatkach...?). Sama walka składa się z paru faz i jej wynik bardziej zależy od użytych zaklęć, umiejętności i statystyk niż rzutu kostką.
Jednak sedno sprawy to RPG-owski klimat prowadzenia postaci, co moim zdaniem bardzo pozytywnie wpływa na urozmaicenie zabawy. Na razie zagraliśmy ze znajomymi tylko parę razy, ale widać, że każdy bohater wymaga innej strategii (trzeba rozwijać inne statystki, chodzić inną "ścieżką" po planszy, korzystać z określonych umiejętności). Szczerze mówiąc to DO trzeba się chyba "nauczyć", bo każda rozgrywka to zupełnie inna bajka. Nie jest to łatwe - na początku każdy z nas co rusz uśmiercał postać albo błąkał się bezsensownie po planszy. Moim zdaniem to jednak godziwa cena za mnogość wariantów. Dzięki temu DO będzie emocjonujące nawet po kilkudziesięciu rozgrywkach.
Reasumując - polecam. Pzdr