Strona 5 z 13

Re: Thorgal: The Board Game (J. Kijanka, J. Maurycy, R. Szyma)

: 05 gru 2022, 19:50
autor: garg
j_g pisze: 05 gru 2022, 19:31 Na mój gust Portal pisze tak jak pisze, żebyście Wy pisali to co piszecie, a uogólniając, by było pisane.
Co do zasady masz rację.

Tylko to odbije im się potem czkawką. Kiedy pierwszy raz dowiedziałem się o grze, byłem od razu zdecydowany na kupno. Im więcej widzę tego chaosu informacyjnego i ściemy marketingowej, tym bardziej ochota na kupno mi przechodzi.

Oczywiście mogę nie być grupą docelową i wtedy ten bełkot marketingowy działa zgodnie z ich intencjami :) .

Re: Thorgal: The Board Game (J. Kijanka, J. Maurycy, R. Szyma)

: 05 gru 2022, 20:02
autor: tomp
j_g pisze: 05 gru 2022, 19:31 Na mój gust Portal pisze tak jak pisze, żebyście Wy pisali to co piszecie, a uogólniając, by było pisane.
I o to chodzi, nie ważne co piszą, byle nie pomylili nazwy. Zasada stara jak Hollywood :)

Re: Thorgal: The Board Game (J. Kijanka, J. Maurycy, R. Szyma)

: 09 gru 2022, 21:25
autor: Portal Games
Cześć, w tym tygodniu mamy nowy felieton o grze Thorgal napisany przez Ignacego Trzewiczka. Łapcie zajawkę tutaj:

✒️ Pamiętam moją pierwszą rozgrywkę w Zapomniane morza. Oczka świeciły mi się jak dziecku na jarmarku świątecznym, ręce dosłownie mi się trzęsły, nie mogłem się nacieszyć, nie mogłem usiąść, stałem nad stołem, a designer we mnie dosłownie wył z radości. Księga obszarów, zbindowany zestaw plansz po których biegamy w trakcie zabawy otwierał przed graczami nieograniczony ocean możliwości. Na stronie 2 jesteśmy w Porcie, lecz potem wypływamy, przewracamy na stronę 8, na Archipelag, a tam po kilku kolejkach trafiamy do Zatoki z tajemniczą grotą, a skoro grota, to przechodzimy na stronę 18 i oto przed nami ujawnia się tajemnicza…

✒️ Każda strona to mini świat. Każda strona to nowy zestaw mini reguł, to nowe wyzwanie, to nowa przygoda. Zapomniane morza kopniakiem wywarzyły drzwi do komnaty, komnaty kryjącej dziesiątki nowych pomysły na gry.

✒️ Od samego początku, od pierwszego prototypu wiedzieliśmy, że projektujemy grę z księgą plansz. Zespół dev odrobił pracę domową i ograł wszystkie możliwe gry z tą mechaniką, choć przyznajmy, takich gier nie ma jeszcze na rynku zbyt wiele, to początek rewolucji, ta fala nowych pomysłów wywołana przez Sleeping Gods, Jaws of the Lion i Forgotten Waters dopiero nadchodzi.

Pełna wersja dostępna tutaj: https://portalgames.pl/pl/thorgal-felieton-2/

Re: Thorgal: The Board Game (J. Kijanka, J. Maurycy, R. Szyma)

: 09 gru 2022, 23:42
autor: bulczan
A kiedy jakieś szczegóły dot, kampanii? Kiedy ma wystartować?

Re: Thorgal: The Board Game (J. Kijanka, J. Maurycy, R. Szyma)

: 13 gru 2022, 13:09
autor: khomaniac
Pojawił się nowy update:
https://gamefound.com/projects/portalga ... /updates/4

System walki. Ciekawa sprawa. Na podstawie umiejętności, ekwipunku, cech postaci dobieramy zestaw kości, którymi rzucamy... a ścianki przedstawiają kafelki "polyominoes", którymi musimy przykryć odpowiednie ikony na karcie przeciwnika, żeby go pokonać (obrazek w linku). Przy tym możemy przykryć ikony dające nam inne bonusy (punkty doświadczenia), lub zadające nam obrażenia.

Ciekawy system, trochę mam obawy jak to może działać, ale jestem zaintrygowany. Na pewno wydaje się mało klimatyczny :lol:

Re: Thorgal: The Board Game (J. Kijanka, J. Maurycy, R. Szyma)

: 13 gru 2022, 13:14
autor: vektor
https://gamefound.com/projects/portalga ... /updates/4

Nowy update z mechaniką walki w Thorgalu. Jest ciekawie.

+ niezły przytyk w stronę Starego Świata
In solo play, players can enjoy complicated systems and have fun in tactical fights that last many rounds, but here, when three or four players sit at the table, no one wants to watch you fight a pack of wolves for 10 minutes.

Re: Thorgal: The Board Game (J. Kijanka, J. Maurycy, R. Szyma)

: 13 gru 2022, 13:41
autor: japanczyk
Widze tu mocne inspiracje Spire's End i Sleeping Gods
+ to troche clunky system moze byc, no ale to w akcji wyjdzie

Re: Thorgal: The Board Game (J. Kijanka, J. Maurycy, R. Szyma)

: 13 gru 2022, 14:41
autor: menelobej
Czyli walka to mini Tetris. Ciekawe jak to działa w praktyce, bo faktycznie wydaje się, że klimatu walki to w tym nie ma.

Re: Thorgal: The Board Game (J. Kijanka, J. Maurycy, R. Szyma)

: 13 gru 2022, 14:52
autor: Miszon
Czyli ponownie elementy Sleeping Gods, jak przy mapie.

Re: Thorgal: The Board Game (J. Kijanka, J. Maurycy, R. Szyma)

: 13 gru 2022, 15:07
autor: Mr_Fisq
Zamiast patrzeć jak ktoś walczy przez 10m będziemy przez 3 sami układać tetrisa. Jest postęp :mrgreen:

Re: Thorgal: The Board Game (J. Kijanka, J. Maurycy, R. Szyma)

: 13 gru 2022, 17:13
autor: goldsun
Eeeeee, ok ....
Może to i ciekawe rozwiązanie.
Czy odpowiadające klimatowi gry? nie wiem. Jakoś to dziwne, że pokonam przeciwnika i mogę nie zdobyć za to doświadczenia. I w ogóle nie rozumiem - będzie tylko jedna runda i jeden rzut kością? Bo trochę tak wygląda. I bez tury przeciwnika? Nie wiem nawet jak właściwie miałaby wyglądać - zdejmowanie tych tetrisów?
Natomiast nie widzę tu jakiegoś modyfikatora obrony od przeciwnika? Czyli taki sam przeciwnik zawsze jest taki sam w walce? Wilk zawsze będzie takim samym wilkiem i zmiany walki z takimi samymi przeciwnikami zależą tylko od rozwoju mojej postaci? Zastanawiam się pod kątem regrywalności.
I przy okazji - to jest i będzie zawsze tylko coop? Nie ma opcji walki z innym graczem, który by też mógł się jakoś dozbroić?

Re: Thorgal: The Board Game (J. Kijanka, J. Maurycy, R. Szyma)

: 14 gru 2022, 02:18
autor: japanczyk
goldsun pisze: 13 gru 2022, 17:13 Natomiast nie widzę tu jakiegoś modyfikatora obrony od przeciwnika? Czyli taki sam przeciwnik zawsze jest taki sam w walce? Wilk zawsze będzie takim samym wilkiem i zmiany walki z takimi samymi przeciwnikami zależą tylko od rozwoju mojej postaci? Zastanawiam się pod kątem regrywalności.
Pewnie bedzie talia kart, ktore dociagasz, wiec bedzie z 5 wilkow czy innych stworow, ktore beda mialy symbole w roznych miejscach rozrzucone i sztuczka bedzie pozostawienie odkrytych miejsc, ktore daja nam bonusy, a nie pozwalaja wrogowi zadac obrazen
System mechanicznie abrdzo fajny, ale tematycznie dramat

Re: Thorgal: The Board Game (J. Kijanka, J. Maurycy, R. Szyma)

: 14 gru 2022, 06:38
autor: goldsun
japanczyk pisze: 14 gru 2022, 02:18
goldsun pisze: 13 gru 2022, 17:13 Natomiast nie widzę tu jakiegoś modyfikatora obrony od przeciwnika? Czyli taki sam przeciwnik zawsze jest taki sam w walce? Wilk zawsze będzie takim samym wilkiem i zmiany walki z takimi samymi przeciwnikami zależą tylko od rozwoju mojej postaci? Zastanawiam się pod kątem regrywalności.
Pewnie bedzie talia kart, ktore dociagasz, wiec bedzie z 5 wilkow czy innych stworow, ktore beda mialy symbole w roznych miejscach rozrzucone i sztuczka bedzie pozostawienie odkrytych miejsc, ktore daja nam bonusy, a nie pozwalaja wrogowi zadac obrazen
System mechanicznie abrdzo fajny, ale tematycznie dramat
Wiem, że mechanicznie to może być ciekawe, bo "inne niż zwykle".
A klimatyczne? to zależy jak to dokładnie rozwiążą. Jeśli te pola do zakrywania będą miały kształt tego przeciwnika? Kwestia narysowania różnych obrazków i przeciwników w różnych pozach, żeby te tetrisy były różne. Na tych kawałkach z kostek, też mogą być narysowane różne "ciosy" i wtedy klimat już by bardziej działał. Jakby te kawałki tetrisów były jeszcze z przezroczystym tłem? - pod spodem przeciwnik, a nad nim ruchy "twojej" ręki/miecza/cokolwiek, wtedy byłoby to bardzo tematyczne, bo w ten sposób powstawałby obrazek komiksowy za każdym razem. ;-)

Re: Thorgal: The Board Game (J. Kijanka, J. Maurycy, R. Szyma)

: 14 gru 2022, 08:21
autor: nidhog
Dla mnie takie rozwiązanie walki - dramat. Kojarzy mi się to z patchworkiem.
Moje pierwsze skojarzenie jest takie:
Obrazek


Jestem zawiedziony. W tym roku latały pogłoski o dwóch grach, z mojego dzieciństwa, które byłem pewny, że kupię.
Herosi sa już skreśleni dla mnie
A teraz wygląda na to, że Thorgal tez odpadł. Dla mnie ta gra powinna ociekać klimatem w każdym stopniu, a nie wprowadzać mechaniki odrywające je od tego.
Mechanicznie może to i ciekawe, ale nie w tej grze.

Dobrze, że znienacka pojawiła się adaptacja Commandos, to może jeszcze da się rok uratować :)

Re: Thorgal: The Board Game (J. Kijanka, J. Maurycy, R. Szyma)

: 14 gru 2022, 08:46
autor: tomp
nie zakładajcie, że nie będzie klimatu po informacji o systemie walki. to jeden z elementów całości.
ja już widzę homerule, aby pominąć ten element, bo trochę od czapy i nudny.
Mam nadzieję, że podczas kampanii zostaną udostępnione gameplaye gry, aby przyjrzeć się grze.

Re: Thorgal: The Board Game (J. Kijanka, J. Maurycy, R. Szyma)

: 14 gru 2022, 09:10
autor: nidhog
tomp pisze: 14 gru 2022, 08:46 nie zakładajcie, że nie będzie klimatu po informacji o systemie walki. to jeden z elementów całości.
ja już widzę homerule, aby pominąć ten element, bo trochę od czapy i nudny.
Mam nadzieję, że podczas kampanii zostaną udostępnione gameplaye gry, aby przyjrzeć się grze.
Nie zakładam braku klimatu. Ale traktuje grę pod tym względem całościowo. Nie zamierzam kupować gry, by ją naprawiać homerulami.
A ta walka dla mnie jest w stanie zabić najlepszy klimat.
Wczuwasz się w przygodę i nagle musisz układać tetrisa. Sorki, ale nie. Jak chce sobie takie kafelki poukładać - mam od tego Planete Unknown, a nie kampanijna grę z Thorgalem.

Re: Thorgal: The Board Game (J. Kijanka, J. Maurycy, R. Szyma)

: 14 gru 2022, 09:27
autor: BOLLO
khomaniac pisze: 13 gru 2022, 13:09 Pojawił się nowy update:
https://gamefound.com/projects/portalga ... /updates/4

System walki. Ciekawa sprawa. Na podstawie umiejętności, ekwipunku, cech postaci dobieramy zestaw kości, którymi rzucamy... a ścianki przedstawiają kafelki "polyominoes", którymi musimy przykryć odpowiednie ikony na karcie przeciwnika, żeby go pokonać (obrazek w linku). Przy tym możemy przykryć ikony dające nam inne bonusy (punkty doświadczenia), lub zadające nam obrażenia.

Ciekawy system, trochę mam obawy jak to może działać, ale jestem zaintrygowany. Na pewno wydaje się mało klimatyczny :lol:
No nie wiem. Analizowałem to i nie spina mi się ten system walki. W skrócie...walka polega na tym aby rzucić kośćmi i ułożyć Ubongo na planszetce. 🙂 Gwarantuje że takie układanie będzie trwało dłużej bo "myślący" gracze zawsze będą uważali że "...a może jednak tak ułożę....a gdybym jednak tak przeniósł ten żeton....albo nie to jest najbardziej optymalne..." Obym się mylił ale układanie tetrisa to nie jest dobry pomysł na walkę.
Spoiler:


Obrazek

Re: Thorgal: The Board Game (J. Kijanka, J. Maurycy, R. Szyma)

: 14 gru 2022, 09:54
autor: Miszon
O ile pamiętam, w recenzjach Uśpionych Bogów to akurat walka (bardzo podobna) była najbardziej chwalona. Także jeśli to będzie dobre, to czemu nie - co mi po klimacie, jak gra jest słaba, lepiej lepsza z nieco mniejszym klimatem (idealne byłoby połączenie jednego z drugim, ale ideał nie istnieje).

Re: Thorgal: The Board Game (J. Kijanka, J. Maurycy, R. Szyma)

: 14 gru 2022, 09:55
autor: kci83
Jak dla mnie porażka. Zero klimatu, to co pokazali na screenie wygląda jakby było wyciągnięte z innej gry (mam nadzieję, że to tylko poglądowo)... ale rozumiem, że tam finalnie będą jakieś pokrzywione, czy dziwnie poukładane w tetrisa miecze, ciosy itp. Cóż, ostudzili mój zapał do gry ;/. Sporo ludzi nie przepada za turlankami w walce, niektórzy również nie lubią tetrisa / polyomino w grach, tutaj mamy dwa w jednym ;).

Re: Thorgal: The Board Game (J. Kijanka, J. Maurycy, R. Szyma)

: 14 gru 2022, 09:58
autor: Shodan
Rozumiem, że to prototyp, jednak na tę chwilę zarówno same kości jak i planszetka (karta?) przeciwnika wyglądają aklimatycznie. Chyba, że Thorgal walczy akurat z wężem ;-)
Ja bym w ogóle wyrzucił tego tetrisa i ograniczył system do rzucania odpowiednich symboli na kościach, które później umieszczałoby się bezpośrednio w przeciwniku - rzucasz kośćmi i w zależności od tego co wypadło przydzielasz je na odpowiednie pola na planszetce wroga odpalając przypisane efekty. W takim systemie kluczowe byłoby budowanie odpowiedniego dice poll, oraz posiadanie zdolności do generowania przerzutów, itp.

Re: Thorgal: The Board Game (J. Kijanka, J. Maurycy, R. Szyma)

: 14 gru 2022, 10:47
autor: sliff
Wygląda na +/- sleeping gods:thorgal.

Ale to raczej na plus. Co do grafik część ikonek jest z robinsona, jedynie mam nadzieje że jakieś portrety wrogów się tam znajdą a nie że walka odbywać się będzie za każdym razem z siatką 5x5. Kości koniec końców też pewnie będą rzeźbione w streach golu za million (bo development kosztuje).

Re: Thorgal: The Board Game (J. Kijanka, J. Maurycy, R. Szyma)

: 14 gru 2022, 11:04
autor: khomaniac
Ja czuje też duży problem w samej obsłudze tego rozwiązania. Wyrzucamy np. 3 kształty, które musimy wyszukać w sporej puli całkiem podobnych do siebie. Może jakaś sensownie zaprojektowana tacka da rade, ale mimo tego może tu być problem z dynamiką starć. W sumie mało mamy "gry" w czasie walki, a wymaga to dosyć dużego nakładu szukania, przekładania, układania (i odkładania) elementów.

Tematycznie może byłoby to do ugryzienia. Np. broń sieczna zadawałaby "podłużne" obrażenia, a więc długie kształty, a bronie obuchowe kwadraty. Może sztylet jako szybka broń "zadaje" pojedyncze kwadraciki, ale ponieważ jest szybki można przesuwać je po dołożeniu itd.
Portret przeciwnika na takiej planszetce może mieć uwidocznione słabe punkty, w które właśnie można zadawać obrażenia. Nie mamy chyba wątpliwości, że headshot powinien dawać dodatkowe doświadczenie? :P Ale to już tylko moje dywagacje, bo na razie nie wygląda to najlepiej.

Re: Thorgal: The Board Game (J. Kijanka, J. Maurycy, R. Szyma)

: 14 gru 2022, 11:16
autor: japanczyk
khomaniac pisze: 14 gru 2022, 11:04 Ja czuje też duży problem w samej obsłudze tego rozwiązania. Wyrzucamy np. 3 kształty, które musimy wyszukać w sporej puli całkiem podobnych do siebie. Może jakaś sensownie zaprojektowana tacka da rade, ale mimo tego może tu być problem z dynamiką starć. W sumie mało mamy "gry" w czasie walki, a wymaga to dosyć dużego nakładu szukania, przekładania, układania (i odkładania) elementów.
Jakby... nie znasz calosci rozwiazania a zakladasz dziwne problemy - ja w ogole tego nei widze, rownie dobrze w momencie zdobywania ekwipunku mozesz dodawac do swojej puli okreslony ksztalt, lub zestaw ksztaltow zwiazany z kolorem ekwipunku, wiec caly czas bedziesz mial te ksztalty w swojej strefie
moze byc tez tak, ze dana kosc ma prypisany zestaw np. trzech ksztaltow, ktore wypadaja itp. itd.
To wyglada jak szybka prosta ukladanka - podobne rozwiazanie jest zastosowane w Spire's End Hildegard i dziala calkiem sprawnie (tam kosci maja rozne symbole i trzea zebrac okreslony zestaw symboli zeby przejsc test - tutaj polaczone to ejst z rozwiazaniem ze Sleeping Gods gdzie zakrywamy orkeslone czesci gridu

Poczekalbym na rozwiniecie opisu tej mechaniki niz gdybanie swoich przekonan i narzekanie na to czym nie jest, skoro jest to dopiero teaser i rpzedstawienie dzialania w dwoch zdaniach

Re: Thorgal: The Board Game (J. Kijanka, J. Maurycy, R. Szyma)

: 14 gru 2022, 11:22
autor: kiniol1
khomaniac pisze: 14 gru 2022, 11:04 Ja czuje też duży problem w samej obsłudze tego rozwiązania. Wyrzucamy np. 3 kształty, które musimy wyszukać w sporej puli całkiem podobnych do siebie. Może jakaś sensownie zaprojektowana tacka da rade, ale mimo tego może tu być problem z dynamiką starć. W sumie mało mamy "gry" w czasie walki, a wymaga to dosyć dużego nakładu szukania, przekładania, układania (i odkładania) elementów.
Takie rozwiązanie z różnymi kształtami ataków układanych na kartach wrogów jest w Kingdom Rush. Nie ma problemu z obsługą a tam są różne kształty i różne typy ataków (fizyczne magiczne itp). Po prostu odpowiednio zaprojektowana tacka na te żetony robi robotę.

Re: Thorgal: The Board Game (J. Kijanka, J. Maurycy, R. Szyma)

: 14 gru 2022, 11:32
autor: khomaniac
japanczyk pisze: 14 gru 2022, 11:16 Poczekalbym na rozwiniecie opisu tej mechaniki niz gdybanie swoich przekonan i narzekanie na to czym nie jest, skoro jest to dopiero teaser i rpzedstawienie dzialania w dwoch zdaniach
kiniol1 pisze: 14 gru 2022, 11:22 Takie rozwiązanie z różnymi kształtami ataków układanych na kartach wrogów jest w Kingdom Rush. Nie ma problemu z obsługą a tam są różne kształty i różne typy ataków (fizyczne magiczne itp). Po prostu odpowiednio zaprojektowana tacka na te żetony robi robotę.
Nie narzekam, mam nadzieję, że to będzie działać dobrze ;) Wyrażam swoje obawy co do takiego rozwiązania, bo sam w nic podobnego nie grałem. Jestem wrażliwy na punkcie minimalizowania obsługi gry, a ponieważ projekt mnie interesuje wolałbym żeby tutaj nie było wtopy ;)