Strona 5 z 12

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

: 13 lis 2022, 20:34
autor: Damon22
prib4 pisze: 13 lis 2022, 15:10 "Gambit wypowiedział się na temat planszowego Heroes 3. Populacja wspierających zmniejsza się" :D
Idealnie trafiłeś tym żartem/faktem :shock: :lol:
Ja również jak koledzy zrezygnowałem z kampanii:
upadly_bankowiec pisze: 13 lis 2022, 17:22 Gram w herosa trójkę do tej pory, ale tylko w HOTA ... Ja naprawdę chcę wesprzeć tą planszówkę, ale materiał Gambita tylko mnie utwierdził w przekonaniu że raczej nie będę miał tam czego szukać.
...
Ale nie ukrywam że coraz bardziej biorę pod uwagę zakup Mage Knighta. Tylko obawiam się że mogę mieć problem ze znalezieniem chętnych do gry.
Nie martw się w ogóle, bo:
Emil_1 pisze: 13 lis 2022, 15:13 I zrezygnowałem ze wsparcia. Opinia gambit pokrywa się z moją w 99%. Dzięki jego recenzji przekonałem się by kupić Mage knighta (mimo, że wszyscy mówili, że trudne, długie) i jest moją ulubioną grą.
Też do dzisiaj pogrywam w HOTA. Tyle, że solo.
Co do Heroes 3 BG:
- grafiki oryginalne na sentymencie, a co się stało z potworami?
- walka i mapa w podstawce - dramat, brak taktycznych możliwości i "downtime" (walka prawie na każdym hexie?), może niewielki, ale w poprawionej wersji, czyt. płatnym dodatku... jeszcze większy,
- czary, artefakty i umiejętności wrzucone do "decku" jako mechanika budowania talii... (bez komentarza, albo trafię super zbroję, albo spróbuję rozwalić mapkę... oj, magiczną strzałą),
- parę drobiazgów subiektywnych, dla mnie największy: grafika na okładkę... od razu czułem, że nie :twisted: Ale się łudziłem, że "gameplay" itp...
No i w końcu: oczywiście wszystkim polecam Mage Knight!
Jak kolega:
Luko_b pisze: 13 lis 2022, 17:59 Bierz MK w ciemno :) ... Ta gra ma wszystko tak jak trzeba, idealny early game, czuc jak postac rosnie wraz z rozgrywa, jest endgame. MK to przygoda za kazdym razem. Dziala solo, dziala w kilka osob. Nie zmienilbym w MK niczego.
Jeśli ktoś z Was (przyszłych graczy MK) grał w Cywilizację Poprzez Wieki to poświadczam, że MK jest równie genialnie wymyślony i dopracowany. Odbijają się od niej, moim zdaniem, głownie źle nastawieni "ameriludki", bo to niby nie przygoda :roll:. Losowa (przez układ mapy i przeciwników) i zawsze różna gra w wielu scenariuszach. Rozwój i taktyczne palenie zwojów mózgowych co turę, w razie problemów gra mega podatna na różne oficjalne warianty i "home rules".

Oby H3 po fali małego hejtu, w kampanii zyskały nowe oblicze, a wtedy życzę wszystkim, żebyśmy się rzucili na sprzedaż "retaila" bądź ostatnich egzemplarzy kampanijnych.

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

: 13 lis 2022, 22:54
autor: Bartoszeg02
@Damon22
Mam pytanie do jednego cytatu z Ciebie:
""" brak taktycznych możliwości i "downtime" """ #Walka
Zastanawiam się jak sobie wyobrażasz przeniesienie walki z Homm'a na planszę gdzie jednocześnie będziemy mieli taktykę z gry komputerowej jak również downtime będzie ograniczony do minimum? Ja nie raz się zastanawiałem nad tym jak powinien Homm3 wyglądać w wersji planszowej no ale nie ma cudów; jak dla mnie nie ma opcji przedstawienia systemu walki z gry komputerowej w grze w którą mogłoby grać np. 4 graczy. Jak na mój gust to planszy w ogóle nie powinno tam być ale wtedy ludzie by krzyczeli że to nie homm bo bez planszy :P ...
Dlam nie planszowy heroes to powinien być jakiś abstrakt w stylu Cywilizacji poprzez wieki; tzn. ciekawa mechanika z lekkim posmakiem homma :)

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

: 13 lis 2022, 23:22
autor: Emil_1
Ja mam cały czas nadzieję, że poprawią to pole walki, zrobią 3 poziomy artefaktów i poziomy czarów, dadzą więcej kafelków. Mi się podoba idea, że można ostateczną walkę rozegrać na dużym polu. Ostatecznie to element kończący grę:) Nie ma co udawać, że po walce można wrócić do gry:)

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

: 13 lis 2022, 23:25
autor: Gambit
Emil_1 pisze: 13 lis 2022, 23:22 Ja mam cały czas nadzieję, że poprawią to pole walki, zrobią 3 poziomy artefaktów i poziomy czarów, dadzą więcej kafelków. Mi się podoba idea, że można ostateczną walkę rozegrać na dużym polu. Ostatecznie to element kończący grę:) Nie ma co udawać, że po walce można wrócić do gry:)
Trzy poziomy artefaktów już są, ale w jednej talii. Tak samo dwa poziomy czarów i tak samo w jednej talii.

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

: 13 lis 2022, 23:33
autor: Emil_1
Gambit pisze: 13 lis 2022, 23:25
Emil_1 pisze: 13 lis 2022, 23:22 Ja mam cały czas nadzieję, że poprawią to pole walki, zrobią 3 poziomy artefaktów i poziomy czarów, dadzą więcej kafelków. Mi się podoba idea, że można ostateczną walkę rozegrać na dużym polu. Ostatecznie to element kończący grę:) Nie ma co udawać, że po walce można wrócić do gry:)
Trzy poziomy artefaktów już są, ale w jednej talii. Tak samo dwa poziomy czarów i tak samo w jednej talii.
Nie jest trudno wymyślić mechanik z tym powiązanych. Wyższy poziom gildii - jeden na dwa czary poziomu wyższego. Artefakty lepsze strzeżone przez lepsze stwory. Genius? Mam nadzieję, że takie rzeczy poprawią po informacji zwrotnej od wspierających. Inna sprawa, że niektórzy mainstreamie cenzenci już polecieli z pochwałami więc osoby bardziej zainteresowane i wtajemniczone będą się zastanawiać.

A dodatkowo -
Gdyby nie to, że ruscy to kretyni to by ten KS więcej kasy zebrał ( chyba nie będą wysyłać do ruskich a tam jest największa i najmocniejsza scena homm3).

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

: 14 lis 2022, 08:02
autor: RUNner
Mage Knight to dla mnie solówka :)
A H3 na planszy? Tak jak większość tutaj piszących, mam ogromny sentyment do komputerowego pierwowzoru, ale niestety też spore obawy co do planszowej adaptacji. Nie zamykam się na wersję sklepową, ale w ciemno tego na pewno nie kupię.

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

: 14 lis 2022, 08:31
autor: grzeslaw90
Po gejplejowych prezentacjach gry zdecydowałem się odpuścić kampanię. Przez pierwszy etap gry robimy szereg decyzji, z których żadna nie ma znaczenia i daje semi-randomowe nagrody. Co nam da 'los' używamy potem do z góry ustalonych upgrade'ów armii, miasta i talii. Jeden wybór jest zawsze lepszy od drugiego, a wrzucenie wszystkiego do jednej talii mocno oddala mechanikę planszówki od pierwowzoru. Walki z neutralnymi potworami to żart i nie stanowią one żadnego wyzwania. Wszystko sprowadza się do ciułania przez całą grę bez możliwości ustalenia strategii, aby na końcu któryś z graczy zebrał nieodwracalny wpierdziel.

Spotkałem się z wieloma opiniami, że gra miała stanowić prostszą alternatywę dla Mage Knighta. W moim odczuciu jest to jednak upośledzona "alternatywa".

Zresztą czemu grafiki potworów neutralnych nie są odzwierciedleniem tych z wersji komputerowej?

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

: 14 lis 2022, 16:12
autor: Kowal04
goldsun pisze: 13 lis 2022, 17:28Edit: do zmniejszenia downtime przy walkach, można zastosować jakąś regułę, że przy odpowiedniej przewadze, nie rozgrywamy walki, tylko od razu uznajemy za wygraną. Czyli oddział neutrali od razu się poddaje albo ucieka. ;-) Trzeba by pewnie jakoś dopracować jak taka reguła miałaby wyglądać, co brać pod uwagę z każdej strony. I spokojnie zakładam dodanie takiej reguły ewentualnie jako homerule.
Właśnie jest taka zasada. Trzeba mieć wyższy poziom niż poziom na heksie.Wtedy automatycznie jest wygrana.

Obrazek

Co do downtime'u to jakoś w Twilight Imperium większe bitwy polegające na naprzemiennym rzucaniu kośćmi przez pół godziny przechodzą. Tylko wtedy gapiami jest pozostałe 4-6 współgraczy a nie 1.

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

: 14 lis 2022, 19:02
autor: arma001
Jestem bardzo ciekaw ile zmian jeszcze wprowadzą. Ciężki orzech do zgryzienia.
Grafiki jednostek/potwór rzeczywiście mogłyby być bardziej podobne do wersji PC, tak samo jak zrobili z bohaterami. Wiadomo, że ta gra głównie będzie zarabiać na sentymencie

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

: 14 lis 2022, 19:51
autor: grzeslaw90
Kowal04 pisze: 14 lis 2022, 16:12 Co do downtime'u to jakoś w Twilight Imperium większe bitwy polegające na naprzemiennym rzucaniu kośćmi przez pół godziny przechodzą. Tylko wtedy gapiami jest pozostałe 4-6 współgraczy a nie 1.
Powtórzę, bo mi usunięto posta mimo, że odnosił się do HoMM.
W Twilight Imperium walki są mocno opcjonalne, a w HoMM niestety konieczne.

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

: 15 lis 2022, 09:41
autor: Backero
Jest jakieś oficjalne info, że maksymalna ilość graczy z All-In to będzie 4? Myślę, że dodanie do booka jednej strony poświęconej scenariuszowi na 5 czy 6 osób nie byłoby jakieś przecież kosztowne, a nawet jeśli większość nie skorzysta z takiego scenariusza, to dobrze by było mieć chociaż opcję.

Natomiast jeśli 4 zostaje jako max, to czy myślicie, że na podstawie zasad, będzie możliwa gra na customowym (nieoficjalnym, fanowskim) scenariuszu na więcej niż 4 osoby, czy to raczej niemożliwe z jakiegoś powodu (np brak komponentów). Zakładając przy tym, że oczywiście ma się te 5-6 różnych frakcji (mówimy o All-In).

A, i tak, mam świadomość jaki to downtime, nie musicie mi przypominać.

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

: 15 lis 2022, 09:56
autor: prib4
Przy grze na 6 osób to już by nie był downtime :P Trzeba by tak ogranizować spotkania: 'Basia, zaczynasz jako pierwszy gracz o 8.00, około 9 możesz wpaść znowu na swoją drugą turę'.

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

: 15 lis 2022, 10:02
autor: ave.crux
Uważam, że byłaby to sytuacja analogiczna do mage knight. Nikt nie broni grać w 4 czy 5, ale nawet najwięksi zajawkowicze nie siadają do tej gry na więcej niż 3 osoby. Po prostu czas oczekiwania jest niewspółmierny do funu z gry w pewnym momencie.

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

: 15 lis 2022, 11:20
autor: goldsun
ale tak czysto teoretycznie ;-)
- kostek powinno wystarczyć, bo każda frakcja ma swoje, a dodatki dokładają też czarne kostki
- karty Ability - wydaje mi się, że może zabraknąć ;-) bo jeśli się nie mylę, każdy gracz, przy podniesieniu poziomu dostaje jedną kartę, przy wszystkich na 7 poziomie oznacza potrzebę 6*6=36 takich kart, a w podstawce mamy 26 plus po 4 w dodatkach = 34 - o 2 za mało ;-)
- karty artefaktów zależą od znalezisk na mapie - zakładam, że to byłaby duża mapa, jeśli założyć znalezienie 1 artefaktu na każdej planszetce, to may 20 kart z podstawki plus po 8 z dodatków = 36 artefaktów - powinno wystarczyć
- kart czarów - dodatki dodają dużo, więc powinno wystarczyć
- kart statystyk - 24 +8 +7 = 39 ale one się dzielą na 4 rodzaje, jeśli każdy gracz miałby np. po 2 karty tego samego typu, to byłoby 12 kart np. mocy - tyle może nie być dostępnych
- karty specjalizacji - każdy ma swoje, więc nie ma problemu
- tokenów morale jest IMHO za mało nawet dla 4 graczy ... (bo można mieć więcej niż 1)
oczywiście w SG mogą jakieś karty jeszcze dojść, więc może by się bardziej dało.

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

: 15 lis 2022, 12:02
autor: gogovsky
Backero pisze: 15 lis 2022, 09:41 Jest jakieś oficjalne info, że maksymalna ilość graczy z All-In to będzie 4? Myślę, że dodanie do booka jednej strony poświęconej scenariuszowi na 5 czy 6 osób nie byłoby jakieś przecież kosztowne, a nawet jeśli większość nie skorzysta z takiego scenariusza, to dobrze by było mieć chociaż opcję.

Natomiast jeśli 4 zostaje jako max, to czy myślicie, że na podstawie zasad, będzie możliwa gra na customowym (nieoficjalnym, fanowskim) scenariuszu na więcej niż 4 osoby, czy to raczej niemożliwe z jakiegoś powodu (np brak komponentów). Zakładając przy tym, że oczywiście ma się te 5-6 różnych frakcji (mówimy o All-In).

A, i tak, mam świadomość jaki to downtime, nie musicie mi przypominać.
Nie ma sensu dodać scenariusza na 5-6, bo więcej nie zagrasz jak gra wyląduje za oknem.

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

: 15 lis 2022, 13:49
autor: Backero
Ok, jednak będzie możliwość grania w 5-6 :D Dostałem ostatecznie potwierdzenie na BBG od autora :D
Yes, it's possible. :-) Moreover, we'll provide you with the "map editor" in the Tournament Rules Booklet. :-)

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

: 15 lis 2022, 16:05
autor: goldsun
Zadałem pytanie o balans w przypadku większej ilości graczy.
Dokładniej o sytuację:
- dwóch bohaterów graczy ze sobą walczy, jeden pokonuje drugiego, ale przecież on też straci część swojej armii
- czy w takim przypadku trzeci gracz, nie będzie mógł bardzo łatwo pokonać tego który wcześniej wygrał, bo będzie miał swoją armię "nie ruszoną", więc silniejszą, więc to on wygra całą grę?
Odpowiedź:
- jak zdobędziesz miasto innego gracza, to scenariusz przewiduje bonusy
Czyli niefajnie, bo balans jest ratowany scenariuszem, a sama gra go nie załatwia.

Dopytałem o walkę dwóch bohaterów w ogóle, bo przecież nie muszą walczyć w mieście, więc wtedy nie wejdzie bonus za zdobycie innego miasta.
A jeszcze gorzej, że wtedy to ten trzeci może sam zdobyć miasto któregoś z tych dwóch graczy, zgarnąć bonus i już w ogóle "pozamiatać w grze".
Odpowiedź:
"Ogólnie rzecz biorąc, walki all-in bez powodu są odradzane, ale poza premiami za przejmowanie miast, nie musisz też wydawać wszystkich swoich zasobów na jednostki, więc jeśli przegrasz bitwę, możesz szybko odbudować całą armię. Możliwe jest również poddanie się i zapłacenie trochę złota przeciwnikowi, jeśli nie jesteś pewien, czy uda ci się go pokonać."
Nooo, nie powiem, żeby mi się ta odpowiedź podobała. Bo to spowoduje szachy na planszy, gracze będą próbować jakoś siebie obejść nawzajem. A autorzy sami odradzają walkę, która jest jakby clue gry ...
To jest to czego cały czas się obawiam - dla więcej niż 2 graczy - ta gra się nie skaluje i słabo działa, po prostu na poziomie mechaniki gry i można to ratować tylko scenariuszem/innymi home rulesami.

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

: 15 lis 2022, 17:19
autor: Skydancer1974
Rozumiem że nie ma szans na wersję dodatków bez figurek ?

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

: 15 lis 2022, 17:35
autor: goldsun
Skydancer1974 pisze: 15 lis 2022, 17:19 Rozumiem że nie ma szans na wersję dodatków bez figurek ?
Jest już oficjalnie w FAQ
"Can we buy expansions without miniatures?
No. The faction expansions, which are included in Pledges, and separate Add-ons come with the miniatures."

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

: 15 lis 2022, 17:47
autor: ave.crux
Przydałoby się pytanie:
Jeżeli kupię podstawkę bez figurek oraz battlefield jako addon, to jak wówczas grać w dodatek battlefield?

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

: 15 lis 2022, 18:03
autor: psia.kostka
ave.crux pisze: 15 lis 2022, 17:47 Przydałoby się pytanie:
Jeżeli kupię podstawkę bez figurek oraz battlefield jako addon, to jak wówczas grać w dodatek battlefield?
Odpowiedz z FAQ:
Spoiler:

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

: 15 lis 2022, 23:15
autor: kurzyszpon
Pewnie wyjdzie, że było wcześniej mówione / pisane, ale i tak spytam tych co grali / widzieli więcej ;) Jak wygląda deck building w tej grze? Są jakieś opcje manipulowania
( widziałem przedmiot, który wymienia x kart, ale to mocno sytuacyjne) tym co mamy w ręce czy talia tylko rośnie i albo masz szczęście, albo nie?

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

: 15 lis 2022, 23:40
autor: ravenone
goldsun pisze: 15 lis 2022, 17:35
Skydancer1974 pisze: 15 lis 2022, 17:19 Rozumiem że nie ma szans na wersję dodatków bez figurek ?
Jest już oficjalnie w FAQ
"Can we buy expansions without miniatures?
No. The faction expansions, which are included in Pledges, and separate Add-ons come with the miniatures."
No to z pupy bardzo, bo elfami już nie pogram. A kupowanie figurek w ten grze mija się dla mnie z celem, nie chcę grać w skirmisha, tylko przygodówkę. Słabo to zrobili.

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

: 15 lis 2022, 23:47
autor: Emil_1
Tu chodzi o rozpoznawalność marki. Heroes 3 samocsię sprzedaję. Są figurki? Jest nazwa Heroes? Jest kilka pozytywnych komentarzy? Jedziemy.

A jak już ruszyła kula śnieżna to ludzie myślą, że jest super, skoro inni wspierają. Dowód społeczny i owczy pęd;)

Re: Heroes of Might and Magic 3 (Kamil Białkowski, Jakub S. Olekszyk)

: 16 lis 2022, 00:46
autor: BigBadSheep
Jak dla mnie gra wydaje się bardzo ciekawa. Walka jest do wywalenia(w szczególności na mapce 3x5), na szczęście twócy już o to zadbali.

Zostały dwie rzeczy skopane przez deck bliding rzeczy (optyuje za wywaleniem deck bilingu)
  • dodanie planszetek bochatera gdzie można by ubierać itemki
  • dodanie ksiązki ala mage war arena (taki klasterek) gdzie można by trzymać spelki do walki
Czy znacząco by to wydłużyło gre? Chyba nie. Czy oddało by to znacznie lepiej herosy, a nie spowodowało by to znacznych utrudnień zasad? Chyba też nie...

Jak dla mnie te zmiany całkowicie naprawiły by wszystkie bolączki, a jak uważacie? :)