Ekspedycyje / Expeditions (Jamey Stegmaier)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
bdm
Posty: 598
Rejestracja: 18 mar 2019, 13:41
Has thanked: 403 times
Been thanked: 69 times

Re: Ekspedycyje / Expeditions (Jamey Stegmaier)

Post autor: bdm »

Zgadzam się. Grałem na 5 os. nawet i było bardzo źle. Zagrałem solo i od tamtej pory gra jest moim pierwszym wyborem. Na 2 osoby z kolei można dodać automę i też jest ciekawie.
Awatar użytkownika
sopel82
Posty: 491
Rejestracja: 17 lis 2022, 11:07
Has thanked: 163 times
Been thanked: 166 times

Re: Ekspedycyje / Expeditions (Jamey Stegmaier)

Post autor: sopel82 »

W czerwcu wjeżdża rozszerzenie Gears of Corruption. Dojdą 2 nowe mechy, dwu-warstwowe planszetki, tokeny mapy z efektami, moduł ze spaczonym mechem (corrupted mech), golden worker na starcie (uniwersalny worker, teoretycznie rozwiązanie problemu, że dalsi gracze nie mogą pozyskać workera na początku), przyspieszacze startu (zasoby startowe), nowe postacie oraz (co dziwne) rozszerzenie na 6 graczy (choć autor sam przyznał, że nie spodziewa się, żeby dużo osób tak grało).

W Polsce wyda oczywiście Phalanx, ale na razie nie wiadomo kiedy. Pewnie późna jesień.
sprzedam / bgg contribs / “an’ it harm none, do what ye will”
Wildcard
Posty: 111
Rejestracja: 18 lut 2024, 12:42
Has thanked: 25 times
Been thanked: 19 times

Re: Ekspedycyje / Expeditions (Jamey Stegmaier)

Post autor: Wildcard »

I po co ten 6 gracz? Nikomu niepotrzebny a zwiększa koszta.

Grałem raz na 4 osoby i jeden kumpel miał AP... nigdy więcej :⁠-⁠D
Awatar użytkownika
sopel82
Posty: 491
Rejestracja: 17 lis 2022, 11:07
Has thanked: 163 times
Been thanked: 166 times

Re: Ekspedycyje / Expeditions (Jamey Stegmaier)

Post autor: sopel82 »

Wildcard pisze: 29 maja 2024, 16:16 I po co ten 6 gracz? Nikomu niepotrzebny a zwiększa koszta.
W praktyce nie ma żadnego dodatkowego komponentu z tym związanego (podstawka na figurke, kilka lini tekstu?), więc kosztów nie zwiększa. 2 dodatkowe mechy nie zostały dodane z myślą o wariancie na 6 graczy. Tego trybu nawet za bardzo nie reklamują na stronie rozszerzenia.

Cytat: Thanks to the various ways these additions accelerate the game, I decided to give players the option of adding a 6th player (green). After all, you have enough mechs for a 6-player game (but not 7, due to a module I haven’t discussed yet). I doubt that many people will play Expeditions at 6, but it’s nice to have the option when a bigger group wants to play the same game.
sprzedam / bgg contribs / “an’ it harm none, do what ye will”
Awatar użytkownika
Mrukar
Posty: 173
Rejestracja: 06 cze 2021, 13:48
Has thanked: 149 times
Been thanked: 90 times

Re: Ekspedycyje / Expeditions (Jamey Stegmaier)

Post autor: Mrukar »

Zacząłem ostatnio się interesować Ekspedycyjami, bo brakuje mi fajnego engine buildera, opinie są raczej pozytywne, odstrasza tylko cena.
Patrząc po zawartości dodatku wygląda to trochę jak patch do podstawki, czy rzeczywiście wymaga ona łatania?
Awatar użytkownika
sopel82
Posty: 491
Rejestracja: 17 lis 2022, 11:07
Has thanked: 163 times
Been thanked: 166 times

Re: Ekspedycyje / Expeditions (Jamey Stegmaier)

Post autor: sopel82 »

Mrukar pisze: 29 maja 2024, 16:30 Patrząc po zawartości dodatku wygląda to trochę jak patch do podstawki, czy rzeczywiście wymaga ona łatania?
Opinie naprawdę są różne. Moim osobistym zdaniem to rozszerzenie sprawi, że - w zależności od dodanych modułów - gra będzie pełniejsza i bardziej regrywalna, bardziej emocjonująca i trochę szybsza. Ten "patch" jest efektem wielu uwag ludzi już po wydaniu gry, więc moim zdaniem warto.
sprzedam / bgg contribs / “an’ it harm none, do what ye will”
Awatar użytkownika
salaba
Posty: 308
Rejestracja: 08 maja 2020, 14:40
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 173 times
Been thanked: 259 times

Re: Ekspedycyje / Expeditions (Jamey Stegmaier)

Post autor: salaba »

Czekałam na oficjalne ogłoszenie tego dodatku. Z przecieków (Phalanx się wygadał na live) wiedziałam, że ma być dodany moduł spaczonego mecha, którego tej grze zdecydowanie brakowało, inaczej było sucho...
Kiedy się przecieki potwierdziły to mogę powiedzieć z całą stanowczością, że ten dodatek jest dokładnie tym czego ta gra potrzebowała. W moich oczach jest to zdecydowanie patch do podstawki i jedyny powód dlaczego swojej nie sprzedałam. Czekam z ekscytacją na polską wersję :)
Evertsen
Posty: 11
Rejestracja: 17 paź 2021, 18:39
Been thanked: 3 times

Re: Ekspedycyje / Expeditions (Jamey Stegmaier)

Post autor: Evertsen »

salaba pisze: 29 maja 2024, 22:03 z ekscytacją
Z ekscytacyją ;)

Podstawka jest bardzo fajna, ale potrzebowała szlifów. Dodatek plus zestaw naprawczy od Phalanxów to coś, na co ta gra zasługiwała.
Tak btw. dostałem info, że zostałem wpisany na listę oczekujących na rzeczony zestaw. Jeśli kto chce, to musi pisać do Phalanx.
Awatar użytkownika
salaba
Posty: 308
Rejestracja: 08 maja 2020, 14:40
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 173 times
Been thanked: 259 times

Re: Ekspedycyje / Expeditions (Jamey Stegmaier)

Post autor: salaba »

Evertsen pisze: 29 maja 2024, 22:41 Tak btw. dostałem info, że zostałem wpisany na listę oczekujących na rzeczony zestaw. Jeśli kto chce, to musi pisać do Phalanx.
Mi na Facebooku niby pisali, że można teraz pisać maila lub podczas zamawiania dodatku napisać w uwagach. Podobno nie powinno być problemu z dostaniem. Jednak nie mam doświadczenia w takich sprawach i nie wiem jak dobra jest obsługa Phalanx by zaufać, że dostanę... Chyba jednak napiszę zaraz. Dzięki za przypomnienie :)
Awatar użytkownika
sopel82
Posty: 491
Rejestracja: 17 lis 2022, 11:07
Has thanked: 163 times
Been thanked: 166 times

Re: Ekspedycyje / Expeditions (Jamey Stegmaier)

Post autor: sopel82 »

Rozszerzenie w wersji Ironclad wyprzedało się ze sklepów Stonemaier Games się w jeden dzień. Mocno nie doszacowali zainteresowania.
sprzedam / bgg contribs / “an’ it harm none, do what ye will”
Awatar użytkownika
salaba
Posty: 308
Rejestracja: 08 maja 2020, 14:40
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 173 times
Been thanked: 259 times

Re: Ekspedycyje / Expeditions (Jamey Stegmaier)

Post autor: salaba »

sopel82 pisze: 07 cze 2024, 10:58 Rozszerzenie w wersji Ironclad wyprzedało się ze sklepów Stonemaier Games się w jeden dzień. Mocno nie doszacowali zainteresowania.
Zwykle jest tak, że dodatki sprzedają się gorzej, więc siłą rzeczy mają mniejsze nakłady. Natomiast w tym przypadku niedoszacowali dlatego, że nie zrozumieli jak bardzo ten dodatek to tak naprawdę patch do gry, która w podstawowej wersji nie spełniła oczekiwań wielu posiadaczy podstawki. Dla mnie ten dodatek to integralna część podstawki, więc nakład powinien być w moim odczuciu szacowany właśnie na poziomie pierwszego druku podstawki a nie 2000 kopii na USA itd.
Wildcard
Posty: 111
Rejestracja: 18 lut 2024, 12:42
Has thanked: 25 times
Been thanked: 19 times

Re: Ekspedycyje / Expeditions (Jamey Stegmaier)

Post autor: Wildcard »

Mozesz poweidziec czemu ten dodatek jest niezbedny? Co takiego naprawia?
Awatar użytkownika
sopel82
Posty: 491
Rejestracja: 17 lis 2022, 11:07
Has thanked: 163 times
Been thanked: 166 times

Re: Ekspedycyje / Expeditions (Jamey Stegmaier)

Post autor: sopel82 »

salaba pisze: 07 cze 2024, 11:46 w moim odczuciu szacowany właśnie na poziomie pierwszego druku podstawki a nie 2000 kopii na USA itd.
Bez przesady. Nie ma szans, że wszyscy co kupili podstawkę, to kupią dodatek do gry, zwłaszcza, że jest wiele osób, które nie widzi aż takiego problemu z podstawką, ale też nie można powiedzieć, żeby gra była jakimś szczególnym hitem, żeby dużo ludzi chciało ładować w nią jeszcze więcej kasy.

Co do ilości, to przynajmniej ironclad w sklepie puścili w ilości 8x ilość osób, które wyraziło zainteresowanie z ich newslettera. Całkiem sporo. To tylko pokazuje jak rynek potrafi być nieprzewidawalny.

Jestem ciekawy jak będzie w PL. Mam wrażenie, że u nas gra się przyjęła gorzej niż w US.
Wildcard pisze: 07 cze 2024, 11:55 Mozesz poweidziec czemu ten dodatek jest niezbedny? Co takiego naprawia?
Przede wszystkim start z tzw goldenem workerem dla kazdego co rozwiązuje zablokowanie zdobywania workera dla 3-go i dalszego gracza na początku (co w sumie można ogarnąć sobie dowolnymi meplami z innej gry) oraz warunki startowe dla szybszego startu (co też w sumie można sobie ogarnąć z grafik w necie). Dodaje też efekty na żetonach mapy, więc eksploracja i zbieranie żetonów są trochę ciekawsze. Moduł spaczonego mecha też powinien sprawić, że gra będzie bardziej interesująca (negatywne efekty). Ten dodatek ogólnie jest na tyle mały, że moim zdaniem powinien być integralna częścią reprintów Expeditions.
sprzedam / bgg contribs / “an’ it harm none, do what ye will”
Awatar użytkownika
salaba
Posty: 308
Rejestracja: 08 maja 2020, 14:40
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 173 times
Been thanked: 259 times

Re: Ekspedycyje / Expeditions (Jamey Stegmaier)

Post autor: salaba »

sopel83 sam sobie przeczysz - najpierw piszesz, że dodatku nie kupią wszyscy posiadacze podstawki a potem, że jest na tyle mały, że powinien być integralną częścią podstawki ;)

Co do niezbędności dodatku.
Grze od początku brakowało elementu ekscytacji z odkrywania kafli ( żetony mapy dają teraz dodatkowe bonusy, dzięki czemu eksploracja jest ciekawsza) oraz poczucia zagrożenia (corrupted mech załatwia teraz sprawę, bo nie chcesz być obok niego, poza tym możesz z nim "walczyć"). Problem workera dotyczył za to partii na 3+ graczy, więc hero załatwia sprawę elegancko, bo każdy na start takiego dzikiego workera dostaje.
Awatar użytkownika
sopel82
Posty: 491
Rejestracja: 17 lis 2022, 11:07
Has thanked: 163 times
Been thanked: 166 times

Re: Ekspedycyje / Expeditions (Jamey Stegmaier)

Post autor: sopel82 »

salaba pisze: 07 cze 2024, 15:17 najpierw piszesz, że dodatku nie kupią wszyscy posiadacze podstawki
to jest stwierdzenie faktu
salaba pisze: 07 cze 2024, 15:17 a potem, że jest na tyle mały, że powinien być integralną częścią podstawki ;)
to jest prywatna opinia


to że dodatek jest mały i moim zdaniem powinien być częścią podstawki nie sprawia, że wszyscy posiadacze podstawki go kupią
sprzedam / bgg contribs / “an’ it harm none, do what ye will”
Awatar użytkownika
sopel82
Posty: 491
Rejestracja: 17 lis 2022, 11:07
Has thanked: 163 times
Been thanked: 166 times

Re: Ekspedycyje / Expeditions (Jamey Stegmaier)

Post autor: sopel82 »

salaba pisze: 07 cze 2024, 11:46 nakład powinien być w moim odczuciu szacowany właśnie na poziomie pierwszego druku podstawki a nie 2000 kopii na USA itd.
Właśnie wyczytałem, że łączny nakład ironclad dodatku to było 5000 kopi. Pierwszy printing ironclad expeditions to było 7500 kopii. W odpowiedzi na ich newsletera chęć na zakup wyraziło 600 osób.

EDIT. Wyprodukowali też 8000 sztuk standardowej wersji rozszerzenia.
Ostatnio zmieniony 08 cze 2024, 17:22 przez sopel82, łącznie zmieniany 1 raz.
sprzedam / bgg contribs / “an’ it harm none, do what ye will”
Awatar użytkownika
Yooreck
Posty: 152
Rejestracja: 28 kwie 2014, 06:35
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 60 times
Been thanked: 43 times

Re: Ekspedycyje / Expeditions (Jamey Stegmaier)

Post autor: Yooreck »

W przypadku Ironclad mnie to jakoś nie zaskakuje, że się wyprzedało. Sam kupiłem od razu, bo później jakbym miał dokupić plastik do metalu, który już mam, to wydaje się zupełnie bez sensu. Podejrzewam, że większość posiadaczy Ironclad poszło tym tropem.
ODPOWIEDZ