Strona 5 z 28

: 24 kwie 2006, 22:15
autor: ThomasBittern
Wydaje mi się, że idea tego medalu jest jednak inna. Według mnie powinno być dokładnie tak jak jest to zapisane w instrukcji. Gdy jednostka opuszcza most lub zostaje zniszczona to medal przepada. W końcu teoretycznie dajemy szansę wrogowi na wysadzenie mostu.

: 24 kwie 2006, 23:20
autor: Elemele
Hmm, grając wg instrukcji rzeczywiście trzeba by odrzucić medale.
Ale wg Twojej teori (o wysadzeniu mostu) to naziści mogliby to zrobić wycofując się za most (np. gdy stwierdzą, że nie są w stanie utrzymać mostu, to się przez niego wycofają i zniszczą)

Ale oczywiście grając ściśle wg instrukcji medal odrzucamy.

: 25 kwie 2006, 00:03
autor: ThomasBittern
Och! Gra to pewne daleko posunięte uproszczenie i obaj o tym wiemy :) .
To nie RTS, wszystkiego zasymulować się nie da i nawet nie ma takowej potrzeby. Tu jest miejsce na wyobraźnię i dopowiedzenie sobie pewnych rzeczy. Oczywiście gdy, to się komuś nie podoba, to nic nie stoi na przeszkodzie żeby grać według własnych zasad, choć dla mnie oryginalne są zupełnie logiczne 8) .

: 25 kwie 2006, 00:48
autor: Elemele
Co prawda to prawda :)
Zawsze można sobie we własnym gronie modyfikować zasady, a grać i tak będzie się grało świetnie. To chyba najwiękasza zaleta tej gry - niewiarygodna elastyczność oraz nieskończenie wiele kombinacji ułożenia pola bitwy (przy własnych scenariuszach - jestem w trakcie ściągania scenariuszy fanowskich i jak na razie zatrzymałem się przy chyba 60. :) dalej nie miałem sił :) ale w końcu ściągnę, choć potrwa to kilka dni :D

: 25 kwie 2006, 21:05
autor: ram
W sprawie medali - cytat z forum Days of Wonder:
Randwulf wrote on Sun, 12 March 2006

ok I may not be official... but yes thats the way it works. If the objective is abandoned or unit is forced off the hex by retreat or elimination, the medal go's back on the board...

You are correct and official!

Richard Borg
Pozdrawiam.

: 25 kwie 2006, 21:42
autor: ThomasBittern
To właściwie zamyka temat. Swoją drogą planszówki zaczynają mi dosć poważnie przypominać gry komputerowe. Najpierw wydajmy, a później będziemy dopracowywać komponenty i zasady. Denerwujące jest tylko to, że o ile rozumiem niektóre FAQi łopatologicznie objaśniające to co i tak zawarte jest w instrukcji, to zupełnie nie wiem dlaczego nie można było przeprowadzić wystarczających testów, aby uniknąć zmieniania zasad o 180 stopni. Tym bardziej, że omawiany przez nas problem bardzo szybko wychodzi w rozgrywkach.

Memoir zaczyna mi się śnić po nocach :lol: Najpierw zmiana zasad karty "Behind Enemy Lines", a teraz ten kFiatek... To na pewno nie koniec. Dodatki już wyszły...

: 25 kwie 2006, 23:04
autor: Hudson
Kmmm...ja od razu wiedzialem o co chodzi z tymi medalami, i tak gralem.

: 25 kwie 2006, 23:08
autor: Elemele
Aaaa czekam na dodatki :twisted:

Co do testów, to oczywiście masz ThomasBitternie rację, ale weź też pod uwagę możliwości finansowe wydawców gier komputerowych...
A w tak różnorodnej grze jak Memoir możliwości jest wiele, często wszystkie są prawidłowe i ciężko projektantowi zdecydować się na tylko jeden wariat (bo mogłoby to zuborzyć grę).

A na dodatek ludzie jak to ludzie potrafią znajdować problemy tam gdzie inni ich nie widzą :lol:

: 25 kwie 2006, 23:19
autor: Nataniel
ThomasBittern pisze:Najpierw zmiana zasad karty "Behind Enemy Lines",
Jaka zmiana?

: 25 kwie 2006, 23:25
autor: Elemele
Nataniel pisze:
ThomasBittern pisze:Najpierw zmiana zasad karty "Behind Enemy Lines",
Jaka zmiana?
Thomas ma na swojej karcie napisane "Terrain movement and battle restrictions still apply"
u mnie zaś jest "(...)Terrain movement
restrictions are ignored.
Terrain battle restrictions still apply.(...)"

Tak jakby były dwa wydania tej gry i w starszym na karcie jest napis jak u Thomasa.

: 25 kwie 2006, 23:41
autor: ThomasBittern
Rzeczywiście jest tak jak pisze Elemele. Gdy opracowywaliśmy instrukcję to robiliśmy to na podstawie pierwszego wydania /jeżeli słowo wydanie nie jest tu nadużyciem/. Do Memoira szybko powstał FAQ. I w tejże publikacji wyżej wzmiankowana karta znalazła swoje miejsce. A stoi tam, że choć autor gry napisał na niej "białe", to dla wszystkich powinno być oczywiste, że myślał o "czarnym" i tak powinno być to traktowane. Ponieważ ten zapis wzbudzał kontrowersje, a pytania odnośnie prawidłowego użycia karty się mnożyły, to DoW postanowiło zakończyć dyskusję i zmienić błędny zapis na karcie. I tak finalnie, w kolejnych dodrukach, zamiast zastosowania obu ograniczeń - dotyczących zarówno terenu jak i walki - pozostały ograniczenia dotyczące walki, a te odnośnie terenu należy po prostu ignorować. Ostatecznie, więc karta "Behind Enemy Lines" to bardzo mocna karta - jeden z większych "asów w rękawie" :lol:

Ale jak już jesteśmy przy Memoirze, to może ktoś pochwaliłby się własnymi scenariuszami, w końcu utalentowanych strategów u nas chyba nie brakuje?

: 26 kwie 2006, 00:03
autor: Nataniel
A to nigdy sie nie spotkalem z tym wczesniejszym wydaniem - mialem zawsze tak jak piszecie, ze jest w pozniejszym.

: 26 kwie 2006, 00:38
autor: Elemele
Pozwólcie, że powtórzę moja prośbę o tym, byście podali mi, gdzie przechowujecie żetony medali i naszywek (bo u mnie tak średnio śię mieszczą w pudełku).

A żeby nie było, że się powtarzam to garść nowych pytań :)
Czy w dodatku Terrain Pack heksy terenu są dwustronne? (na stronie nie ma takiej adnotacji). I od razu sobie odpowiem, jeśli się okaże, że są jednostronne :) że to straszna kicha, wręcz marnowanie kartonu by było ;)

: 26 kwie 2006, 09:19
autor: Nataniel
Zetony medali trzymam pod zetonami terenu - jest tam sporo miejsca, akurat sie mieszcza.

Mysle, ze zetony w Terrain Pack sa dwustronne, ale nie widzialem ich jeszcze.

: 26 kwie 2006, 11:44
autor: Dani
Wszystkie żetony, lądu, znaczniki, bunkry itp. są obustronne.

: 26 kwie 2006, 11:59
autor: Muttah
ja wszystko zaworeczkowałem i wrzucam w miejsce po kartach (same karty zalaminowałem i już nie mieszczą się w przegródce).

Denerwują mnie natomiast pudełka na oddziały. Moje są już tak sciachane, że ciężko je domknąć (nadłamania, pęknięcia itd - wszytko się haczy). Także chyba zainwestuję w więcej worków, albo za przykładem kuzyna po prostu wszystko jak leci wrzucę do przegródek w pudełku (chociaż przy transporcie robiłby się niezły burdel). Chyba że ktoś ma jakiś inny pomysł?

: 26 kwie 2006, 12:16
autor: Hudson
Mi sie nie mieszcza podstawki pod karty. Wywalilem pudelka na figurki i wszystko trzymam w przegrodkach.

: 26 kwie 2006, 12:27
autor: ram
A tak przy okazji - udało się Wam kiedykolwiek wygrać Omaha Beach aliantami?
Szczęście w kostkach czy kartach? Plus, oczywiście, genialne dowodzenie :)

Wasz największy sukces w M'44?

: 26 kwie 2006, 14:49
autor: Elemele
Dani pisze:Wszystkie żetony, lądu, znaczniki, bunkry itp. są obustronne.
Wow, to znaczy, że w samym Terrai Pack'u jest 176 heksów terenów (2 * 88, a 88 wzięło mi się z: 66 terrain tiles i 22 landmark tiles). Dobrze czaję?? No to boski dodatek :twisted:

Moim największym sukcesem jak na razie jest zainteresowanie tą grą mojej dziewczyny :P

: 28 kwie 2006, 13:53
autor: Larry
ThomasBittern pisze: Ale jak już jesteśmy przy Memoirze, to może ktoś pochwaliłby się własnymi scenariuszami, w końcu utalentowanych strategów u nas chyba nie brakuje?
Uważam, że to dobry pomysł. Nie wszystkim chce się wydawać 20 dolarów na edytor na stronie Memoira, ale można go przecież "spróbować" i zrobić screena, którego można tu zamieścić :) . Sam tak chyba niedługo zrobię.
Mam pytanie- czy w Polsce są organizowane jakieś turnieje?

A tak swoją drogą witam wszystkich, to mój pierwszy post na tym forum :) .

: 29 kwie 2006, 07:29
autor: Dani
ram pisze:A tak przy okazji - udało się Wam kiedykolwiek wygrać Omaha Beach aliantami?
Szczęście w kostkach czy kartach? Plus, oczywiście, genialne dowodzenie :)

Wasz największy sukces w M'44?
No, mogę się pochwalić, że ten czyn mi się udał, co nie było łatwe. Czy to było szczęście czy geniusz strategiczny ;) nie wnikam, ale mam zamiar powtórzyć to wyzwanie. Z reguły gram w tą gre Niemcami, więc wiem jak łatwo w tym scenariuszu wykosić aliantów.

pytanie o zasady

: 08 maja 2006, 15:53
autor: charlie brown
Rozegrałem wczoraj pierwszą bitwę na plaży (sword beach) i mam krótkie pytanie o zasady.

1. Na plaży można się poruszać max. o 2 hexy. Jeśli dobrze rozumiem to ograniczenie ma wpływ tylko na czołgi, bo piechota normalnie i tak nie może się ruszyć dalej niż 2 hexy?

2. W bunkrze mogą się bronić jednostki jednej ze stron. Załóżmy, że bunkier jest niemiecki, a ja wchodzę do niego piechotą aliancką. Rozumiem, że wtedy traktuję to pole tak, jakby bunkru tam wcale nie było?

: 08 maja 2006, 16:26
autor: Elemele
Ad. 1 - Pamiętaj, że w tej misji Alianci mają jednostki specjalne, które mogą poruszać się o 2pola i walczyć, lub o 3 pola bez walki, więc zasada ruchu na plaży także ich dotyczy. (czyli mogą poruszyć się max. 2 heksy i walczyć, bądź nie)

Ad. 2 - W bunkrze z jego właściwości obronnych (minusowe kostki, ignorowanie flagi) może korzystać tylko jego właściciel (w tej misji Naziści). Oczywiście bunkier w dalszym ciągu blokuje linię widoczności.

: 08 maja 2006, 17:04
autor: charlie brown
Pamiętaj, że w tej misji Alianci mają jednostki specjalne, które mogą poruszać się o 2pola i walczyć, lub o 3 pola bez walki
dzięki za szybką odpowiedź. Przejrzałem właśnie na szybko polską instrukcję i nie widzę tam wzmianki o tym, że jednostki specjalne mogą poruszyć się o 3 pola bez walki (nie licząc FRO, który może się wycofywać o 3 pola...)

: 08 maja 2006, 18:20
autor: Elemele
O cholera :oops: ale byka zrobiłem, oczywiście masz rację - jednostki specjalne mogą się poruszać o max 2 heksy i dalej walczyć.
Sorki za błąd.

Co do FFI, to oni przy wycofywaniu mogą poruszyć się za każdą flagę od 1 do 3 heksów. (Czyli przy wylosowaniu 3 flag, mogą wycofać się nawet o 9 heksów, a minimum o 3)