Znalazłem kilka detali UXowych, które można było by poprawić dla spójnosci. (
powyższy post kolegii odnosi się do feedbacku poniżej, który przeniosłem z poprzedniej strony by się nie zgubił w gąszczu).
Aktywacja kart i rozmieszczenie ikon
To co rzuciło mi się na poziomie testowania prototypu, to pewien brak logiki w umieszczeniu pół aktywacji kart. Kiedy aktywuje się
dolną akcję "
Development" oraz "
Presence" (Czerwone ramki), najpierw opłaca się koszt na
dole karty, następnie wykonuje eventy z
górnej części karty. W przypadku akcji "Movement" oraz "Income" (niebieskie ramki), nie opłaca sie kosztu, ale w zamian dostaje się bonus z
góry karty, a następnie w przypadku akcji "Movement" kiedy nastąpi bitwa - aktywuje podczas bitwy
dolną cześć karty.
W moim mniemaniu, te akcje powinny być
całkiwicie na odwrót wykonywane,. tj. Akcja "Development" oraz "Presence" powinna być umieszczona w górnym prawym rogu, tak by podcza aktywacji wykonać poniższą akcję, zaś w przypadku akcji "Movement" bonus powiniej pochodzić z dołu i jednocześnie móc też wykonać dolną częśc karty. Jak na poniższym obrazku,
Jest to bardziej intuicyjne podczas czytania karty - dolny bonus-dolna akcja, górny koszt-górny event. Tym bardziej, że zwykle otrzymanie czegoś powiazane jest z strzałkami do góry (wzięcie), zaś opłacenie kosztów zwykle ukazywane jest strzałkami do dołu (odłożenie), więc w tym wypadku dobrze się to zgrywa.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Karty akcji oraz karty Liderów
Następna rzecz, która w moim odczuciu jest bardzo myląca to konstrukcja kart Akcji oraz Liderów. Karty akcji mają specyficzne design, bo w zależnosci jak powyżej - czy zagra się ją w danej akcji, rozpatruje się albo dół, albo górę. To tak nie działa w przypadku Liderów (a przynajmniej na to wyglada), ponieważ mają tam umiejętnosć pasywną oraz bonus, który się otrzymuje po spełnienie warunku.
Dlaczego zatem obydwie karty mają bardzo podobną konstrukcję designu? Jest to wg mnie mylące i karty Liderów powinny się różnić - nie mieć tej dolnej ramki, albo przynajmniej jakoś ją zmienioną. Szczególnie, że kart liderów nie zagrywa się jak kart akcji, ale one sobie leżą na planszetce cały czas. Wg mnie developerzy powinni zastanowić się nad zmianą tego, w końcu to całkiem inny rodzaj kart.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Oznaczenie krucjaty
Obecnie jest to mały numerek wpisany w baner, który jest cholernie nie czytelny. Dodatkowo osoby "color-blind" moga mieć z tym dużym problem. Osobiscie sugerowałbym usunąć cyfrę, pozostawić kolory, ale je lekko stonowąć, zaś kolejnosć przynaleźności do krucjat oznaczyć ilością banerów, zamiast numeru, który nawet na ekranie jest ledwo widoczny.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wypośrodkowanie tekstu
Na kartach wydarzeń tekst jest wypośrodkowany i wygląda to dobrze, w przypadku kart akcji oraz liderów niepotrzebnie ten nagłówek oraz tekst jest wyrównany do lewej. Wprawdzie zrównuje się z tekstem na dole, ale nie wygląda to dobrze kiedy są rózne wielkosci tych tekstów (lub ich brak). Dlatego proponuje górną sekcję wycentrować względem flagi, wyglądać będzie to estetycznej.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kolory frakcji
Coś co rzuciło mi sie jeszcze przy okazji kampanii - nie rozumiem jaki stał zamysł za dobraniem kolorów dla wybranych frakcji, są one niezgodne z ich rzeczywistymi odpowiednikami dla Bizancjum, Seldżuków, Jerozolimy oraz Kalifatu. W przypadku Krucjat nie było jednolitej flagi, bo to były różne regiony i państwa, więc kolor tej flagi byl różny i często też czerwono-biały, więc by gryzło się z Bizancum. Dlatego proponowałbym dla Bizancum żółty, a dla Krzyżowców czerwony. Ponadto Seldźukowie mieli inne godło, ale w tej marterii sie nie znam - bazuje tylko na interenecie.
Aczkolwiek mnie obecne kolory się podobają i nie czuje potrzeby zmiany, zwracam tylko uwagę na różnice bo gra stara być wierna historii :p
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tekst opisowy
Na kartach wydarzeń znajdują się opisy historyczne - fajny pomysł, ale osobiście główny tekst bym nieco powiększył, zaś tekst fluffowy pomniejszył i dał kursywa, tak by użytkownik wiedziałz daleka na co patrzy.
