Strona 5 z 5

Re: Lords of Heaven (Aleksander Jagodziński)

: 28 sty 2025, 16:26
autor: Uncle_Grga
Estetyka waży. INHO Wyśrodkowanie i numer krucjaty w formule ilości banerów popieram, kolorystyka neutralnie, kursywa dla fluffu agianst - nie lubię mieszanych trzcionek na kartach. Nawet jeśli to nota.

Same grafiki miód. Szacunek dla grafika. Byleby termin leżał w okolicach awizowanego, byleby leżał.. :roll:

Re: Lords of Heaven (Aleksander Jagodziński)

: 29 sty 2025, 09:54
autor: Sheade
Znalazłem kilka detali UXowych, które można było by poprawić dla spójnosci. (powyższy post kolegii odnosi się do feedbacku poniżej, który przeniosłem z poprzedniej strony by się nie zgubił w gąszczu).


Obrazek

Aktywacja kart i rozmieszczenie ikon
To co rzuciło mi się na poziomie testowania prototypu, to pewien brak logiki w umieszczeniu pół aktywacji kart. Kiedy aktywuje się dolną akcję "Development" oraz "Presence" (Czerwone ramki), najpierw opłaca się koszt na dole karty, następnie wykonuje eventy z górnej części karty. W przypadku akcji "Movement" oraz "Income" (niebieskie ramki), nie opłaca sie kosztu, ale w zamian dostaje się bonus z góry karty, a następnie w przypadku akcji "Movement" kiedy nastąpi bitwa - aktywuje podczas bitwy dolną cześć karty.

W moim mniemaniu, te akcje powinny być całkiwicie na odwrót wykonywane,. tj. Akcja "Development" oraz "Presence" powinna być umieszczona w górnym prawym rogu, tak by podcza aktywacji wykonać poniższą akcję, zaś w przypadku akcji "Movement" bonus powiniej pochodzić z dołu i jednocześnie móc też wykonać dolną częśc karty. Jak na poniższym obrazku,

Obrazek


Jest to bardziej intuicyjne podczas czytania karty - dolny bonus-dolna akcja, górny koszt-górny event. Tym bardziej, że zwykle otrzymanie czegoś powiazane jest z strzałkami do góry (wzięcie), zaś opłacenie kosztów zwykle ukazywane jest strzałkami do dołu (odłożenie), więc w tym wypadku dobrze się to zgrywa.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Karty akcji oraz karty Liderów
Następna rzecz, która w moim odczuciu jest bardzo myląca to konstrukcja kart Akcji oraz Liderów. Karty akcji mają specyficzne design, bo w zależnosci jak powyżej - czy zagra się ją w danej akcji, rozpatruje się albo dół, albo górę. To tak nie działa w przypadku Liderów (a przynajmniej na to wyglada), ponieważ mają tam umiejętnosć pasywną oraz bonus, który się otrzymuje po spełnienie warunku.

Obrazek

Dlaczego zatem obydwie karty mają bardzo podobną konstrukcję designu? Jest to wg mnie mylące i karty Liderów powinny się różnić - nie mieć tej dolnej ramki, albo przynajmniej jakoś ją zmienioną. Szczególnie, że kart liderów nie zagrywa się jak kart akcji, ale one sobie leżą na planszetce cały czas. Wg mnie developerzy powinni zastanowić się nad zmianą tego, w końcu to całkiem inny rodzaj kart.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Obrazek

Oznaczenie krucjaty
Obecnie jest to mały numerek wpisany w baner, który jest cholernie nie czytelny. Dodatkowo osoby "color-blind" moga mieć z tym dużym problem. Osobiscie sugerowałbym usunąć cyfrę, pozostawić kolory, ale je lekko stonowąć, zaś kolejnosć przynaleźności do krucjat oznaczyć ilością banerów, zamiast numeru, który nawet na ekranie jest ledwo widoczny.

Obrazek


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wypośrodkowanie tekstu
Na kartach wydarzeń tekst jest wypośrodkowany i wygląda to dobrze, w przypadku kart akcji oraz liderów niepotrzebnie ten nagłówek oraz tekst jest wyrównany do lewej. Wprawdzie zrównuje się z tekstem na dole, ale nie wygląda to dobrze kiedy są rózne wielkosci tych tekstów (lub ich brak). Dlatego proponuje górną sekcję wycentrować względem flagi, wyglądać będzie to estetycznej.

Obrazek


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kolory frakcji
Coś co rzuciło mi sie jeszcze przy okazji kampanii - nie rozumiem jaki stał zamysł za dobraniem kolorów dla wybranych frakcji, są one niezgodne z ich rzeczywistymi odpowiednikami dla Bizancjum, Seldżuków, Jerozolimy oraz Kalifatu. W przypadku Krucjat nie było jednolitej flagi, bo to były różne regiony i państwa, więc kolor tej flagi byl różny i często też czerwono-biały, więc by gryzło się z Bizancum. Dlatego proponowałbym dla Bizancum żółty, a dla Krzyżowców czerwony. Ponadto Seldźukowie mieli inne godło, ale w tej marterii sie nie znam - bazuje tylko na interenecie.

Aczkolwiek mnie obecne kolory się podobają i nie czuje potrzeby zmiany, zwracam tylko uwagę na różnice bo gra stara być wierna historii :p

Obrazek

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tekst opisowy
Na kartach wydarzeń znajdują się opisy historyczne - fajny pomysł, ale osobiście główny tekst bym nieco powiększył, zaś tekst fluffowy pomniejszył i dał kursywa, tak by użytkownik wiedziałz daleka na co patrzy.

Obrazek

Re: Lords of Heaven (Aleksander Jagodziński)

: 29 sty 2025, 10:39
autor: loaru
Tekst wyrównany do lewej czyta się łatwiej. Proponujesz kolory historycznie dopasowane, ale ten żółty i brązowy są na tyle zbliżone do siebie, że po wydruku i gorszym oświetleniu mogą być trudne do odróżnienia. Może i tym kierowali się autorzy.

Co do rozróźnienia rodzaju kart, to najprościej jest po prostu dodać słówko określające dany rodzaj, co też narysowałeś na kartach i to by wystarczyło :) Zresztą tak to działa w większości karcianek.

Re: Lords of Heaven (Aleksander Jagodziński)

: 29 sty 2025, 10:51
autor: Sheade
loaru pisze: 29 sty 2025, 10:39 Tekst wyrównany do lewej czyta się łatwiej.
Tak zgadzam się, ale jeżeli dotyczy to długich opisów ustawionych w akapity. W przypadku tak drobnych opisów nie ma całkowice takiej koniecznosci, natomiast w tym wypadku jeżeli porównasz sobie różne karty, gdzie te opisy różnia się rozłożeniem, wyglada to bardzo nie estetycznie z punktu designu - ja na to patrze holistycznie. Akurat za kartę jaką wzialem przykład - nie rzuca się to w oczy, ale popatrz na inne przykłady z aktualizacji: https://gamefound.com/pl/projects/phala ... updates/49.

loaru pisze: 29 sty 2025, 10:39 Proponujesz kolory historycznie dopasowane, ale ten żółty i brązowy są na tyle zbliżone do siebie, że po wydruku i gorszym oświetleniu mogą być trudne do odróżnienia. Może i tym kierowali się autorzy.
Też mi się tak wydaje, bo kiedy obydwia kolory są umieszczone na wspólnych symbolach, to one są mało do rozróżnienia. Dlatego napisałem, że mnie się kolory podobają - ale nie są zgodne z orginalnymi :P

Re: Lords of Heaven (Aleksander Jagodziński)

: 29 sty 2025, 11:19
autor: loaru
Można pokombinować, jeszcze jest wariant wyśrodkowany nagłówek + opisy do lewej. Ale skoro już analizujemy te karty, to tam gdzie jest możliwość, dobrze byłoby kończyć linijkę jedną instrukcją i zaczynać kolejną od nowa.

Zamiast
Place 1X in any Area
with Y. Gain Z
Mogłoby być
Place 1X in any Area with Y.
Gain Z
Tu przykład łamania linijek na siłę, zamiast wyrównania jednej linii w pionie:

Obrazek

Re: Lords of Heaven (Aleksander Jagodziński)

: 29 sty 2025, 11:37
autor: RasTafari
Sheade pisze:a następnie w przypadku akcji "Movement" kiedy nastąpi bitwa - aktywuje podczas bitwy dolną cześć karty.
Tylko że to tak nie działa :wink: Jeśli zagrasz kartę na akcję to wali Cię to co jest w brązowej ramce po lewej u dołu bo w bitwie kartę akcji zagrywasz z łapy i wtedy wali Cię wszystko inne na karcie a ważna jest ta brązowa ramka :mrgreen:
loaru pisze:ale ten żółty i brązowy są na tyle zbliżone do siebie, że po wydruku i gorszym oświetleniu mogą być trudne do odróżnienia. Może i tym kierowali się autorzy.
Tak właśnie jest. Kolory nie są jeszcze ustalone na amen, ale czytelność dla osób z problemem widzenia barw będzie jednym z kluczowych aspektów doboru kolorystycznego ostatecznej wersji.

Re: Lords of Heaven (Aleksander Jagodziński)

: 29 sty 2025, 11:37
autor: tomp
sugerowałbym sprawdzenie contrast checker'em. dla mnie na ekranie laptopa są tylko ok, ale z fizyczną kartą przy gorszym świetle może być o wiele gorzej.

Re: Lords of Heaven (Aleksander Jagodziński)

: 29 sty 2025, 12:35
autor: Sheade
RasTafari pisze: 29 sty 2025, 11:37 Kolory nie są jeszcze ustalone na amen.
Weźcie również pod uwagę że obecne żetony punktacji mają bardzo zbliżona kolorystykę do żetonów frakcji Jerozolima, będzie się to mylić.
RasTafari pisze: 29 sty 2025, 11:37 Tylko że to tak nie działa :wink: Jeśli zagrasz kartę na akcję to wali Cię to co jest w brązowej ramce po lewej u dołu bo w bitwie kartę akcji zagrywasz z łapy i wtedy wali Cię wszystko inne na karcie a ważna jest ta brązowa ramka :mrgreen:
No dobrze, ale przyznasz że jest bardziej intuicyjniej kiedy sposób zagrywania karty (dół lub góra) jest po tej samej stronie co bonus wynikajacy z tej karty :) Jest to bardziej logiczne i nie wymusza na użytkowniku zapamiętywania kiedy odpala się akcja. Ja pamiętam, że podczas testów kilka osób miało z tym wiecznie probolem, przy której akcji zwaraca się uwagę na akcję karty.

To nie jest jakiś game-changer, ale skoro gra jest na etapie developmentu to staram się wyłapać jak najwięcej UXowych caseów. Bo wiem, że później kiedy karty zaczną iść do proofreaderów i tłumaczenia to będzie temat zamknięty :)