Genialne rozwiązania
Re: Genialne rozwiązania
chętnie bym zobaczył jakieś jednozdaniowe uzasadnienia co jest takiego genialnego w części z tych mechanizmów
osobiście nie bardzo wiem co w nich takiego fajnego
np mechanizm z ttr wygląda raczej na łatanie dziury:
- hmm jakby każdy mógł stawiać co chce to by było za łatwo, dajmy karty
- hmm proste losowanie kart jest głupie - dajmy wybór z kilku
- hmm czasem nie ma co wybrać... to dajmy opcję dociągnięcia losowej
- hmm lokomotyw są lepsze niż wagony, to powiedzmy że normalne wagony można ciągnąć 2 a lokomotywę jedną
o działa, wow
nie twierdzę że jego konsekwencje nie są ciekawe, ale jakoś nic tak interesującego żeby wyróżnić wśród innych mechanizmów nie widzę
osobiście np nie wymieniłem żadnego mechanizmu z moich ulubionych caylusa i brassa, bo wydaje mi się że żaden z mechanizmów z tych gier w oderwaniu od całości nie daje nic ciekawego
osobiście nie bardzo wiem co w nich takiego fajnego
np mechanizm z ttr wygląda raczej na łatanie dziury:
- hmm jakby każdy mógł stawiać co chce to by było za łatwo, dajmy karty
- hmm proste losowanie kart jest głupie - dajmy wybór z kilku
- hmm czasem nie ma co wybrać... to dajmy opcję dociągnięcia losowej
- hmm lokomotyw są lepsze niż wagony, to powiedzmy że normalne wagony można ciągnąć 2 a lokomotywę jedną
o działa, wow
nie twierdzę że jego konsekwencje nie są ciekawe, ale jakoś nic tak interesującego żeby wyróżnić wśród innych mechanizmów nie widzę
osobiście np nie wymieniłem żadnego mechanizmu z moich ulubionych caylusa i brassa, bo wydaje mi się że żaden z mechanizmów z tych gier w oderwaniu od całości nie daje nic ciekawego
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
R.Feynman
Re: Genialne rozwiązania
Każdy z Twoich neuronów, w oderwaniu od całości, również nie daje nic ciekawego. Ale jak się je połączy to zobacz jakie nam cudo powstajezephyr pisze:chętnie bym zobaczył jakieś jednozdaniowe uzasadnienia co jest takiego genialnego w części z tych mechanizmów
osobiście nie bardzo wiem co w nich takiego fajnego...
nie twierdzę że jego konsekwencje nie są ciekawe, ale jakoś nic tak interesującego żeby wyróżnić wśród innych mechanizmów nie widzę
osobiście np nie wymieniłem żadnego mechanizmu z moich ulubionych caylusa i brassa, bo wydaje mi się że żaden z mechanizmów z tych gier w oderwaniu od całości nie daje nic ciekawego
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
TtR jest naprawdę świetnie pomyślaną grą. De facto tłumaczysz ludziom, że mogą zrobić 2 akcje: wziąć karty, albo wybudować połączenie (stacje, ciągnięcie biletów to wyjątki). W pierwszej chwili można pomyśleć: tylko tyle? co z tego ma wyniknąć? Jednak nie miną nawet 3 kolejki, a już ludzie, którzy nigdy nie grali, zaczynają kombinować, obmyślać plany, angażować się itp. itd. Wciągnięcie w grę ludzi postronnych jest błyskawiczne. Tak samo jak w Osadnikach z Catanu, gdy do wszystkich nowych po chwili konsternacji dojdzie, że w tej grze naprawdę można dowolnie handlować
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
Re: Genialne rozwiązania
Ludzie wypisują mechanizmy które im się podobają, niekoniecznie genialne ![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Nigdy więcej karcianek kolekcjonerskich i pseudo kolekcjonerskich. [W trakcie infiltracji mafii Twilightowej ]
- Fruczak Gołąbek
- Posty: 918
- Rejestracja: 29 wrz 2009, 00:56
- Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 39 times
Re: Genialne rozwiązania
Genialnie to FFG ma rozwiązaną sprawę przechowywania gier w ich wielkich pudełkach
( w końcu temat to po prostu "Genialne rozwiązania"
)
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Re: Genialne rozwiązania
Tego nie ma w regułach, to po prostu sposób prowadzenia rozgrywki. Niewymagany, a często niepolecanypikpol pisze:Impas w Brydżu:)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Natomiast powiązanie ilości lew jakie musi zebrać rozgrywający z wysokością licytacji jest bardzo dobre.
No i kontra.
- pikpol
- Posty: 523
- Rejestracja: 02 gru 2008, 12:17
- Lokalizacja: Chełmża
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Genialne rozwiązania
ale wywoławcza czy karna??
no i skoro jest kontra to powinna być rekontra a no dokładkę stayman!!
no i skoro jest kontra to powinna być rekontra a no dokładkę stayman!!
Re: Genialne rozwiązania
Z tego, co mi na szybko przychodzi do głowy:
Hamburgum: jeśli powstaje nowy budynek produkcyjny, na rynku momentalnie spada cena produkowanego przez niego towaru.
Vikings: pozyskiwanie żetonów wyspy i wikingów na kole.
Louis XIV: możliwość przekładania pionków na najbliższe kafelki postaci.
Hamburgum: jeśli powstaje nowy budynek produkcyjny, na rynku momentalnie spada cena produkowanego przez niego towaru.
Vikings: pozyskiwanie żetonów wyspy i wikingów na kole.
Louis XIV: możliwość przekładania pionków na najbliższe kafelki postaci.
Re: Genialne rozwiązania
Teby - listwa czasu
gry zupełnie nie trawię za samo losowanie przy wykopaliskach, ale mechanizm listwy czasowej za jednym zamachem rozwiązuje problem kolejności graczy i różnej ceny różnych akcji dodając parę tricków taktycznych
gry zupełnie nie trawię za samo losowanie przy wykopaliskach, ale mechanizm listwy czasowej za jednym zamachem rozwiązuje problem kolejności graczy i różnej ceny różnych akcji dodając parę tricków taktycznych
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
R.Feynman
Re: Genialne rozwiązania
Zgodnie z sugestią - Rok 1920, czyli Polacy vs. Bolszewicy. Są trzy genialne rozwiązania.
Pierwsze to reguły dotyczące odwrotu - jednostki nie ponoszą strat w wyniku przegranej bitwy. Dostają podczas odwrotu i tylko wówczas, gdy są zmuszone uciekać przez niekorzystny teren (np. rzekę), lub mają wtedy z flanki wrogie oddziały. Jednostki wykonują odwrót niejako automatycznie, to znaczy w taki sposób, żeby dostały jak najmniejsze straty.
Każda jednostka ma "strefę kontroli", która tworzy wokół niej bufor wiążący słabsze oddziały wroga i utrudniający odwrót wrażych jednostek. Im jest silniejsza, tym ma więcej swobody w poruszaniu się po planszy.
Trzecia jest najlepsza, czyli tor morale, czyli coś w rodzaju punktów chwały. Uzyskuje się je za sukcesy na froncie oraz zajmowanie strategicznie ważnych miejsc (na niektórych polach są liczby pokazujące ile morale zyska wojsko). Przy czym ciekawostka - dla Bolszewików front zachodni i południowo-zachodni jest liczony oddzielnie. Odpowiednio wysokie morale dawało bonusy przy bitwach.
Pierwsze to reguły dotyczące odwrotu - jednostki nie ponoszą strat w wyniku przegranej bitwy. Dostają podczas odwrotu i tylko wówczas, gdy są zmuszone uciekać przez niekorzystny teren (np. rzekę), lub mają wtedy z flanki wrogie oddziały. Jednostki wykonują odwrót niejako automatycznie, to znaczy w taki sposób, żeby dostały jak najmniejsze straty.
Każda jednostka ma "strefę kontroli", która tworzy wokół niej bufor wiążący słabsze oddziały wroga i utrudniający odwrót wrażych jednostek. Im jest silniejsza, tym ma więcej swobody w poruszaniu się po planszy.
Trzecia jest najlepsza, czyli tor morale, czyli coś w rodzaju punktów chwały. Uzyskuje się je za sukcesy na froncie oraz zajmowanie strategicznie ważnych miejsc (na niektórych polach są liczby pokazujące ile morale zyska wojsko). Przy czym ciekawostka - dla Bolszewików front zachodni i południowo-zachodni jest liczony oddzielnie. Odpowiednio wysokie morale dawało bonusy przy bitwach.
+ (BGG)
- Andy
- Posty: 5130
- Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
- Lokalizacja: Piastów
- Has thanked: 77 times
- Been thanked: 192 times
Re: Genialne rozwiązania
A dokładniej: nie "strefę kontroli" (która była szeroko stosowana we wcześniejszych grach), ale linie kontroli. Pozornie rozwiązanie podobne, ale w rzeczywistości o niebo lepsze i nowatorskie.SeeM pisze:Każda jednostka ma "strefę kontroli"
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Re: Genialne rozwiązania
Mój błąd. W wyobraźni pamiętałem rysunki w instrukcji, ale źle to wyraziłem.Andy pisze:A dokładniej: nie "strefę kontroli" (która była szeroko stosowana we wcześniejszych grach), ale linie kontroli. Pozornie rozwiązanie podobne, ale w rzeczywistości o niebo lepsze i nowatorskie.SeeM pisze:Każda jednostka ma "strefę kontroli"
+ (BGG)
- Legun
- Posty: 1802
- Rejestracja: 20 wrz 2005, 19:22
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 78 times
- Been thanked: 167 times
Re: Genialne rozwiązania
Tu się splatają się dwie sprawy. "Linia kontroli" to de facto tylko skrót od "przejście z jednego heksa ze strefą kontroli na drugi heks ze strefą kontroli tej samej jednostki", co jakąś szczególną rewolucją nie jest. Oddzielną sprawą jest "strefa kontroli" wynikająca z relacji pomiędzy siłą (zmodyfikowaną przez jakość) jednostki a fazą ruchu odwodu - w praktyce faktycznie jest to "ograniczenie ruchu jednostki wynikające z przylegania do silniejszych i sprawniejszych jednostek przeciwnika".Andy pisze:A dokładniej: nie "strefę kontroli" (która była szeroko stosowana we wcześniejszych grach), ale linie kontroli. Pozornie rozwiązanie podobne, ale w rzeczywistości o niebo lepsze i nowatorskie.SeeM pisze:Każda jednostka ma "strefę kontroli"
Tak czy inaczej - takie opinie to miód na serce (zaraz zaczęło mi się chcieć grać
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Najlepsze gry to te, w które wygrywa się dzięki wybitnej inteligencji, zaś przegrywa przez brak szczęścia...
- Andy
- Posty: 5130
- Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
- Lokalizacja: Piastów
- Has thanked: 77 times
- Been thanked: 192 times
Re: Genialne rozwiązania
Istota różnicy między strefą a linią kontroli zawiera się w tym, że linie utrudniają, jak piszesz, ruch w obrębie (wirtualnej) strefy kontroli, ale nie utrudniają wejścia w nią. W którejś (którychś?) starej grze Dragona za wejście w strefę kontroli przeciwnika płaci się dodatkowymi punktami ruchu.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.