![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
W tym temacie można się wstępnie umawiać, ewentualnie PW.
To nie działa na ustalenie, tylko są wymagania do scenariusza. Np. podbij miasto/miasta w czasie 3 dni (3 rundy dnia i 3 rundy nocy). Ale scenariusze pozwalają na drobne modyfikacje poziomu trudności poprzez ustalenie siły obronców miast.Jabol pisze:1. Czy można na przykład ustalić, że pierwszy gracz, który zdobędzie coś tam albo zabije jakiegoś stwora wygrywa?
Spójrz tutaj.Jabol pisze:3. Czy gra pozwala na jakieś sensowne tworzenie ich samemu? A jeśli tak to czy można to jakoś przyrównać do klasycznych, papierowych RPGów czy raczej jest to na zasadzie "macie krainę, tu jest taki super zły smok do ubicia, do tego dążcie" a reszta to już niejako "tworzy się sama" w trakcie gry, poprzez odwiedzane lokacje, karty itp?
Jeśli szukasz czegoś w klimatach RPG, to chyba bardziej poleciłbym Descenta niż Mage Knighta. Mage Knight jest rewelacyjną grą i jest w moim Top 3, ale to właśnie Descent jest bardziej podobny do RPG moim zdaniem.Jabol pisze:Rozglądam się za czymś w klimatach RPG i rozważam zakup Mage Knigta właśnie i mam dość ogólne pytanie. Czy jest to gra przede wszystkim nastawiona na kooperację, rywalizację między graczami która jasno wyłania zwycięzcę w określonym momencie gry czy też raczej dość swobodny RPG w którym każdy sobie skupia się wyłącznie na rozwoju swojej postaci?
Mage Knight ma dwa typy "potworów" których ubicie może skończyć grę. To miasta i Volkare z dodatku Lost Legion. Tworzyć scenariuszy raczej nie trzeba, bo wszystkie te, które są w instrukcji, są różnorodne i pokrywają mnóstwo sposobów rozgrywki.Jabol pisze:1. Czy można na przykład ustalić, że pierwszy gracz, który zdobędzie coś tam albo zabije jakiegoś stwora wygrywa?
2. Albo czy są tego typu scenariusze
Znowu wydaje mi się, że do takiego podejścia bardziej będzie pasował Descent.Jabol pisze:3. Czy gra pozwala na jakieś sensowne tworzenie ich samemu? A jeśli tak to czy można to jakoś przyrównać do klasycznych, papierowych RPGów czy raczej jest to na zasadzie "macie krainę, tu jest taki super zły smok do ubicia, do tego dążcie" a reszta to już niejako "tworzy się sama" w trakcie gry, poprzez odwiedzane lokacje, karty itp?
Jeśli masz na myśli "zdolność", która pozwala każdemu bohaterowi na wzięcie raz w turze kostkę many, to bierze się tę kość ze źródła i musi ona być dostępna.okon pisze:Nie dawno kupiłem gre i dopiero zaczynaqm czytać instrukcje .
Z wiązku ze słabą znajomością tytułu mam małą wątpliwość dotycząca umiejętności bohaterów które mówią żeby dobrać dany znacznik many .
I teraz :
1) Ze źródła ?
2) z puli kostek nie używanych ?
3)ze źródła jeżeli taki kolor jest dostępny ?
Ostrożnie z tym wyjaśnieniem, bo może trochę pogmatwać. Nie wiem jak to jest w polskiej wersji, ale w angielskiej są przynajmniej trzy różne określenia many:ogi pisze:Jeśli otrzymujemy manę albo znacznik to nie bierzemy kryształu ani kości tylko oznacz to, że taka manę mamy dostępną w tej chwili i przepada ona na koniec tury. Kryształy czy kostki bierzemy tylko i wyłącznie jak jest to wyraźnie zaznaczone.
No tak. Jeśli chodzi o umiejętności, czyli te małe tokeny otrzymywane przy levelowaniu, to faktycznie bierze się z banku.sqb1978 pisze:Okonowi chodziło skąd dobrać znacznik many w wyniku użycia żetonu umiejętności postaci.
Właśnie się zaczerwieniłemokon pisze:Aha Gambit to przez twoją video recenzję kupiłem ten tytuł