Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
O do czorta!!! Prawie udało mi się zdobyć drugie miasto. już jestem specem w tą grą.
Jest jednak taka mechanika, która wydaje mi się dziwna trochę i nie wiem czy dobrze gram.
Jedna rzecz, która trochę utrudniła mi, to czy rozwścieczony wróg aktywuje się jak szturmuję miasto? To jest wypasiony wróg i pod koniec jest problematyczny. No ale to już chyba wyjaśniliśmy. Mówicie, że się aktywuje.
Przejdę do rzeczy ale chcę wam postarać się dobrze wytłumaczyć byście zrozumieli; jest ostatnia bitwa - szturm na miasto. Czy jest tak, że mogę całkowicie olać wszystkie zadawane obrażenia? Bo idą mi na stos kart odrzuconych i nie mają już żadnego znaczenia. Wyjątek jest jedynie z wrogiem który ma zdolność paraliż bo wtedy trzeba odrzucić karty z ręki. Powiedzcie jak to z tym jest?
Rany idą na rękę, możesz nazbierać max o jedną mniej niż jest Twój limit kart które dobierasz, bo w przeciwnym razie nie zagrasz kart w fazie ataku. Z tego co pamiętam możesz jeszcze dobić przeciwników jednostkami jeśli przekroczysz limit ran.
Doprecyzowując: w trakcie walki, jeśli dostaniesz z dowolnego źródła (obrażenia/efekty kart) rany w ilości równej (lub większej) obecnemu limitowi dobierania to odrzucasz wszystkie karty z ręki
(FAZA ZADAWANIA OBRAŻEŃ podpunkt 5.c. str. 10)
"Ogłuszenie: Jeśli liczba kart Ran dobranych na rękę pod- czas walki jest równa lub wyższa od niezmodyfikowanego limitu kart na ręce (cyfra po prawej stronie żetonu poziomu twojego Bohatera), zostajesz ogłuszony – natychmiast od- rzućwszystkie kartyzręki, poza Ranami.
• Sprawdzając, czy zostałeś ogłuszony, weź również pod uwagę karty Ran otrzymane zinnych źródeł (np. działa- nia kart zagranych podczas walki).
• Gdy jesteś ogłuszony, twoje Jednostki mogą dalej walczyć. Możesz także używać swoich Umiejętności. Bierzesz rów- nież karty Ran, jeśli musisz przydzielić kolejne obrażenia swojemu Bohaterowi."
Gramy od niedawna w super grę planszowa mage knight, ale mamy problem z przypisywaniem ran jednostkom, podam na przykładzie. Jeśli będzie niepoprawny proszę niech to ktoś lepiej wytłumaczy najlepiej też na przykładzie
Włączyli ze smokiem atak ogniem 9 bez specjalnych zdolności smoka. Jest to pojedynczy wróg, decydujemy się przyjąć obrażenia na jednostki chłopów który ma 3 pancerza. I tak chłop dostaję 1 ranę następnie 9-3= 6 i tyle ran mam przydzielić chłopom, czy łoże tylko jeszcze 2 i 4 rany mam przypisać innym jednostkom albo sobie?? Przyznam że instrukcja trochę nie jasan dla nas proszę o pomoc
Najpierw na chłopów -> chłopi dostają jedną ranę i redukują 3 z 9ciu. Reszta ran (6) idzie w bohatera. Załóżmy, że ma on pancerz 4. Bierze 1 ranę i redukuje 4 z 6. Bierze 2gą ranę i redukuje pozostałe 2.
Ostatecznie jedna karta rany na jednostce i dwie w rękę.
Na początku pisałem „blokuje” zamiast „redukuje”, ale to może być mylące.
Przydzielasz jednostce z odpornością hity. Jeśli te nie przekroczą pancerza jednostki z odpornością, to nie dajesz rany na jedn. Jeśli przekroczy, to dajesz ranę i rozpatrujesz pancerz tej jedn. (łącznie) dwukrotnie.
Jeśli masz pancerz 3 i odporność, to możesz łącznie rozpatrzeć 3 hity bez rany i 6 hitów z raną.
Sturla pisze: ↑08 lip 2025, 22:22
Sorki, ale ja trochę tępy, podam przykład na tym przykładzie mi wytłumaczcie
Idzie atak ogniem 9, moja jednostka ma 3 pancerza i odpornoac na ogień, jak przydzielić poprawnie obrazenia?
Przydzielasz ranę jednostce i masz jeszcze 3 (9-6=3) obrażenia do przydzielenia kolejnej jednostce lub bohaterowi.
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-) Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony. Kupię DGT Cube!