Strona 42 z 48

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

: 18 lut 2021, 00:23
autor: piogar
Jak jest z tymi mikrozasadami - sa upierdliwe i ciezko je spamietac, czy raczej w czasie gry wszystko naturalnie sie uklada w spojna calosc?

Pytam, bo obejrzalem godzinny filmik z zasadam/gameplayem i o ile trzon gry wydaje sie byc w porzadku, to liczba malych elementow o ktorych trzeba pamietac wydaje sie byc dosc duza. Przyklad: mamy atak, zadaje on X obrazen, ale odejmujemy cos z uwagi na event, odejmujemy cos z uwagi na osaczenie, dodajemy cos z uwagi na rodzaj i konkretny egzemplarz potwora.... Generalnie wyglada mi na to, ze elemementow jest duzo i trudno jest o czyms zapomniec i wygrac/przegrac przez to gre.

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

: 18 lut 2021, 00:34
autor: Irr3versible
System naliczenia obrażeń jest najbardziej narażony na błędy, to prawda.
Z czasem jednak to się staje naturalne, dominujesz (obrażenia, brak uniku), przeciwnik leży (ma słabszą defensywę), ogień się dopala i stopniowo wygasza, trucizna zostaję w organizmie (rzut kością co rundę)... i tak wymieniać. Jeśli już na tym etapie to Cię nie odstrasza, to po maks dwóch misjach stanie się to dla Ciebie chlebem powszednim (albo inaczej, dla mnie tak się stało).
Moim zdaniem warto.
PS. Żona się odbiła, syn (lat 9) złapał zajawkę - właśnie z w/w powodów :)

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

: 19 mar 2021, 06:29
autor: ericwright
Hej.
Nie wiecie czy w sprzedaży pojawią się jeszcze hero packi? Za późno kupiłem chyba ta grę, nigdzie ich nie ma już :(

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

: 19 mar 2021, 07:09
autor: adman
Galakta ma na swojej stronie w planowanych dodrukach na rok 2021, tylko nie ma konkretnej daty.

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

: 22 mar 2021, 22:35
autor: Herman666
Mam pytanie, bo lekko się zagubiłem i może mnie ktoś oświeci ;)

Na chwilę obecną mamy 2 kampanie. Pierwsza - nieśmiertelne dusze, która zawiera 3 duże dodatki. Core set + portal jako uzupełnienie pierwszego aktu, później jest darkness falls jako akt drugi i uzupełnienie go w postaci dodatku Vastaryous Lair. I tu pytanie: wszędzie jest informacja o aktach od 1 do 3. Darkness Falls jest drugim. Co z trzecim? Bo z opisów Darkness falls zarówno z zapowiedzi polskiego dodatku jak i angielskiego wychodzi, że to ostatni, gdzie osiągniemy najwyższy poziom postaci/itemów itp. Jak to z tym faktycznie jest?

Dalej mamy kampanię niezależną Ancient Chronicles (core set nr 2) również z planowanymi 3 dodatkami. Przy czym będziemy mogli korzystać w niej z postaci/potworów itp z pierwszej kampanii i chyba vice versa. Zgadza się? Jeśli tak będzie, że w nieśmiertelnych duszach będzie można używać potworów z drugiej kampanii oraz całej reszty, to zrobi się z tego faktycznie bardzo przyjemny i duży tytuł. Pytanie tylko czy to faktycznie tak będzie działało?

Nie mam podobnego tytułu na stanie, nie brałem udziału w kampanii kickstartera, za to cholernie mnie galakta ucieszyła polską wersją językową i chciałbym wiedzieć czego mniej więcej finalnie się spodziewać.

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

: 23 mar 2021, 13:23
autor: 13thSON
Herman666 pisze: 22 mar 2021, 22:35 Na chwilę obecną mamy 2 kampanie. Pierwsza - nieśmiertelne dusze, która zawiera 3 duże dodatki. Core set + portal jako uzupełnienie pierwszego aktu, później jest darkness falls jako akt drugi i uzupełnienie go w postaci dodatku Vastaryous Lair. I tu pytanie: wszędzie jest informacja o aktach od 1 do 3. Darkness Falls jest drugim. Co z trzecim? Bo z opisów Darkness falls zarówno z zapowiedzi polskiego dodatku jak i angielskiego wychodzi, że to ostatni, gdzie osiągniemy najwyższy poziom postaci/itemów itp. Jak to z tym faktycznie jest?
jest akt 1 i akt 2 dodatkiem do aktu 1 jest wydany już po polsku Portal a dodatkiem na zakończenie całej kampanii jest VL. Nie ma aktu 3.

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

: 23 mar 2021, 14:16
autor: Herman666
13thSON pisze: 23 mar 2021, 13:23
Herman666 pisze: 22 mar 2021, 22:35 Na chwilę obecną mamy 2 kampanie. Pierwsza - nieśmiertelne dusze, która zawiera 3 duże dodatki. Core set + portal jako uzupełnienie pierwszego aktu, później jest darkness falls jako akt drugi i uzupełnienie go w postaci dodatku Vastaryous Lair. I tu pytanie: wszędzie jest informacja o aktach od 1 do 3. Darkness Falls jest drugim. Co z trzecim? Bo z opisów Darkness falls zarówno z zapowiedzi polskiego dodatku jak i angielskiego wychodzi, że to ostatni, gdzie osiągniemy najwyższy poziom postaci/itemów itp. Jak to z tym faktycznie jest?
jest akt 1 i akt 2 dodatkiem do aktu 1 jest wydany już po polsku Portal a dodatkiem na zakończenie całej kampanii jest VL. Nie ma aktu 3.
Tyle to i ja wiem, nawet to napisałem (Core set + portal jako uzupełnienie pierwszego aktu, później jest darkness falls jako akt drugi i uzupełnienie go w postaci dodatku Vastaryous Lair). Na bgg, w opisach tych wszystkich rozszerzeń wszędzie jest informacja o 3 aktach, a nie o dwóch jak jest na tą chwilę. Dlatego pytam - czy jest to pomyłka, błąd lub też zmieniły się założenia w trakcie produkcji - zamiast celować w akt 3 woleli robić osobne kampanie o podobnej długości, które mogą łączyć się ze sobą tym samym rozbudowując każdą z nich dodając więcej zawartości i zmiennych.

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

: 12 kwie 2021, 13:14
autor: 13thSON
Czy ktoś z was się orientuje czy zostaną wydane po polsku dusze bohaterów z podstawki ?

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

: 14 kwie 2021, 16:20
autor: akahoshi
Gdzieś komuś się obiło o uszy kiedy ma wyjść "Nadejście mroku"?

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

: 14 kwie 2021, 16:45
autor: lazarro
Jak wyszlo tlumaczenie na PL "Tajemnego Portalu"? Czy pojawiły się jakieś baboki?

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

: 11 maja 2021, 19:35
autor: chrislion73
Szukam "Księgi sekretów" do Sword & Sorcery w PDF (wersja PL).
Czy ktoś może mi pomóc?

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

: 12 maja 2021, 11:51
autor: 13thSON
chrislion73 pisze: 11 maja 2021, 19:35 Szukam "Księgi sekretów" do Sword & Sorcery w PDF (wersja PL).
Czy ktoś może mi pomóc?
W apce jest angielska. Polskiej nigdzie nie widziałem...

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

: 14 cze 2021, 14:56
autor: aithieel
Hej

Czy ktoś może mieszał wersję polską z angielskimi dodatkami? Zastanawiam się czy jest to bardzo uciążliwe.

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

: 14 cze 2021, 16:06
autor: Sir_Yaro
aithieel pisze: 14 cze 2021, 14:56 Hej

Czy ktoś może mieszał wersję polską z angielskimi dodatkami? Zastanawiam się czy jest to bardzo uciążliwe.
Ja miałem wszystko angielskie i stopniowo, jak wychodzi, wymieniam poszczególne elementy na polskie wersje. Osobiście nie widzę żadnego w tym problemu.

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

: 15 cze 2021, 10:10
autor: aithieel
Dziękuję bardzo, pomogłeś mi :). Na razie maluje figurki i dopiero będę grał, ale chciałbym zacząć zw świadomością, że mam przed sobą „całą” historię.

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

: 05 lis 2021, 13:18
autor: 13thSON
Niedawno ukończyliśmy grać I akt kampanii Nieśmiertelne Dusze. Graliśmy w 3 osoby w składzie:
Laegon (Łucznik)
Auriel (Zaklinaczka)
Thorgar (Mistrz Run)
Każde zadanie przechodziliśmy za pierwszym razem. Zadanie 7 było śmiesznie proste. Instrukcję czytałem całą 3 razy i przed każdym spotkaniem sobie przypominałem, żeby nie było wtopy.

Szczerze mówiąc nie wiem, czy to kwestia skalowania na 3 bohaterów czy fartownie wydropionych przedmiotów (Laegon miał bardzo fajny łuk +2 obrażenia przeciwko Humanoidom, Thorgar bardzo fajną zbroję z 1 magiczną osłoną). W pierwszych 2 zadaniach ginęliśmy w miarę często, ale od kiedy Thorgar zaczął używać broni jednoręcznej i tarczy (zamiast tego młota dwuręcznego ze skrytki), to mniej więcej jeden z nas ginął w każdym zadaniu. Po 4 zadaniu gra zrobiła się w mojej opinii trochę za prosta, nie utrudnialiśmy nic (zgodnie z instrukcją) bo nie wiedzieliśmy co nas czeka. Kart wydarzeń też nam zostawało w miarę, nie było takiego pospiechu, że jak zrobię to, to już nie zdążymy wygrać.

Jak zaczynaliśmy kampanię, to byłem pewien że kupno dodatku to tylko kwestia czasu, a po zakończeniu 1 aktu nie mam już takiego parcia. Było fajnie, ale mimo wszystko w naszej ekipie lepiej bawiliśmy się grając w Imperium Atakuje i Descent.

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

: 08 gru 2021, 20:36
autor: Emil_1
Przepraszam za offtop, ale siedzę i płaczę ze śmiechu:
Spoiler:

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

: 08 gru 2021, 21:53
autor: Jools
Bo on ryby łowi 😀
A tak generalnie to suszarka/ciepła woda i po temacie.

Figurki w S&S mają kiepski plastik (giętki).

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

: 08 gru 2021, 21:59
autor: Sir_Yaro
Emil_1 pisze: 08 gru 2021, 20:36 Przepraszam za offtop, ale siedzę i płaczę ze śmiechu:
Spoiler:
nieodparcie kojarzy mi się z jakimś typem wywijającym gumowym dildo... :D :D

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

: 09 gru 2021, 00:22
autor: Emil_1
Rycerz Impotencjusz;)
Gorąca woda i wrócił do formy ;)
Swoją drogą jak widzicie regrywalność tytułu? Dzisiaj w 2h machnęliśmy pierwszy scenariusz z podstawki (plus tłumaczenie). Dodatkowo kupiony mam pierwszy dodatek (a jest planowany przez galaktę też drugi). Jakoś boję się, że kilka wieczorów (jeden na scenariusz) i gra na sell, jak to było u mnie w przypadku Podróży przez śródziemie.

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

: 09 gru 2021, 07:56
autor: 13thSON
Emil_1 pisze: 09 gru 2021, 00:22 Rycerz Impotencjusz;)
Gorąca woda i wrócił do formy ;)
Swoją drogą jak widzicie regrywalność tytułu? Dzisiaj w 2h machnęliśmy pierwszy scenariusz z podstawki (plus tłumaczenie). Dodatkowo kupiony mam pierwszy dodatek (a jest planowany przez galaktę też drugi). Jakoś boję się, że kilka wieczorów (jeden na scenariusz) i gra na sell, jak to było u mnie w przypadku Podróży przez śródziemie.
Ja zagrałem raz cały pierwszy akt, 2 raz idziemy innym składem (2 bohaterów i jest w mojej opinii trudniej). Na bgg jest wrzucona fanowska kampania po polsku (ale chyba jeszcze nie cała - jest jeszcze tworzona). Bardzo mi się spodobała pierwsza misja z niej, także polecam.

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

: 09 gru 2021, 08:26
autor: Zorak
Plastik imo mimo że giętki to jest spoko. Fajnie się maluje a też nie ma strachu że coś się połamie :D Ciepła woda i konar .. znaczy miecz płonie :).

Regrywalność zależy od podejścia do tego typu gier. póki co przeszedłem 3 razy podstawkę i 1 raz portal (czekam na kolejne) i dziś planuje rozpocząć kolejne podejście.
Każdą kampanię gram innym składem i jest ciekawie. O ile wybory fabularne zwykle starczą na 2 razy tak taktycznie gra się inaczej w zależności od drużyny jaką złożymy. Mi tego typu kombinowanie z grą sprawia fun i zapewnia regrywalność.

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

: 09 gru 2021, 08:58
autor: lotheg
Ja też mogę wypowiedzieć się, że regrywalność jest w miarę ok...oczywiście o ile nie oczekujesz zupełnie innej historii za każdym razem.
Najpierw grałem z żoną na 2 postaci i doszliśmy do 4 questu i jakoś nie było czas dalej grać.
Potem przeszedłem całą kampanię z podstawki sam na 3 postaci i obecnie z kolegą przechodzę jeszcze raz - każdy kontroluje 2 bohaterów i jesteśmy przy 5 queście.

Sporo się zmienia - także pod względem wrogów, a zatem i taktyki przy różnicy w liczbie bohaterów. Ponadto różny rozwój i złożenie zespołu może też odróżniać rozgrywki. Kolega mi mówił, że robi kolejne podejście, gdzie gra samymi dystansowymi postaciami - Auriel, Thorgarem i kimś jeszcze (może kimś z hero packa) i daje radę :) Ale do tego trzeba mieć trochę doświadczenia z grą, bo na początku (i nie tylko na początku) jednak łatwiej jest jak w drużynie jest przynajmniej 1 tank.

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

: 14 gru 2021, 08:36
autor: 13thSON
Zorak pisze: 09 gru 2021, 08:26 Plastik imo mimo że giętki to jest spoko. Fajnie się maluje a też nie ma strachu że coś się połamie :D Ciepła woda i konar .. znaczy miecz płonie :).
Mi się flaga od Tristana złamała podczas malowania. Dodam, że nie spadł ani nic. 2 figurki orków przyszły do mnie połamane - na szczęście to Galakta mi wymieniła.

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

: 14 sty 2022, 22:24
autor: Ardel12
Wyruszyłem z żoną na wyprawę w kolejną grę z kampanią. Każdy sterując jednym ożywionym bohaterem, przebiliśmy się przez dwie pierwsze misje. Zanim jednak to nastąpiło, potrzebowałem kilku godzin na przeczytanie i zrozumienie zasad. 50 stronnicowa instrukcja to nie przelewki i wypełniona jest sporą liczbą reguł. Większość wchodzi od ręki, część jest jednak nieintuicyjna i granie z instrukcją przy stole pierwszego a nawet drugiego scenariusza było u mnie niezbędne. Porównując do gier z podobną ilością zasad jak KDM, Middara czy GH, to nie odczuwałem by było ich więcej, czy znacznie gorzej opisanych. System RPG wymaga jednak sporego opisu by pozostawić jak najmniej wątpliwości w różnych sytuacjach, które umożliwia na planszy. Dla mnie na razie sprawdza się dobrze. Dla kogoś jednak kto nie miał przyjemności zagrać w jeden z wymienionych wcześniej tytułów lub zbliżony, to liczba zasad na pewno może być przytłaczająca i męcząca.

Sama rozgrywka dotychczas jest w sumie nieciekawa. Liczba opcji na 2os raczej niska, a poziom trudności pozwala grać na Jana. Pierwsza misja to typowy tutorial, więc poziom powinien pozwalać na spokojnie zapoznać się z tytułem, drugi jednak nie podbija poziomu i jest kolejnym tunelowym spacerkiem. Liczę, że z kolejnymi będzie trudniej i gra wymusi kombinowanie oraz taktyczne zagrywki z mojej strony. Sama gra walką stoi jak każdy DC i tutaj system nie zawodzi. Bronie i zbroje oferują różne parametry oraz bonusy odpalane za wyrzucone symbole na kościach. Podobnie operują przeciwnicy, którzy dodatkowo kierują się sztuczną inteligencją, która polega na wykonaniu akcji X w zależności od spełnionego warunku. Przeciwnicy różnią się między sobą oraz między różnymi poziomami tego samego potwora, więc na powtarzalność na razie nie ponarzekam. Ogólnie cały system oceniam na co najmniej dobry.

Niestety nie mogę tego powiedzieć o szacie graficznej kafelków, które wygladają szaro i nijako. Po prostu nudno. Grafiki na kartach prezentują się dobrze, ale przy żadnej serce mi szybciej nie zabiło. Figurki z kolei wyglądają średnio łamane na słabo. Nie pomaga ich powyginanie w każdą stronę. Miecze wyglądają jak bicze, magiczne laski jak węże, a część postaci wykonuje unik jak z Matrixa. Żetony spełniają swą rolę i są po prostu OK. Ogólnie szata graficzna mnie nie przyciągnęła i nie jest elementem, który by mnie przy grze utrzymał.

Na BGG natknąłem się na powtarzający się temat z balansem dostępnych pieniędzy i w sumie po 2 misjach już go mam xD W Emporium w sumie nie ma co kupować. Broń i zbroje to jakiś szrot podobny lub niewiele lepszy od dostępnego za darmo od początku gry w skrytce. Ratują sytuacje przedmioty do leczenia i bronie miotane, ale nie za wiele tego. Nie wiem na razie jakie nastawienie będę mieć do losowania znacznie lepszych zbroi i broni z talii, która nie jest w żaden sposób podzielona. Na razie wylosowaliśmy niezłe zbroje oraz płonący miecz, który kosi niemiłosiernie przeciwników dzięki podpaleniu. Jak istnieje szansa wylosowania broni w pierwszych scenariuszach, które będą najlepsze do końca gry...to słabizna(a o tym widziałem wspominają gracze tutaj).

Szczerze powiedziawszy ani ja ani żona grą zachwyceni nie jesteśmy. Na razie jest po prostu ok. Wrócę z podsumowaniem po ukończeniu kampanii. Liczę na poprawę, ale szykuję się na męczarnię :D