Strona 42 z 49

Re: Arkham Horror / Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 19 maja 2023, 09:27
autor: Hexor
No to kolejna rzecz którą robiłem źle. Tych rzeczy jest kilka i wygląda na to że sam sobie zrobiłem poziom ultra hard w niektórych zasadach. Dzięki 💪

Re: Arkham Horror / Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 24 maja 2023, 10:16
autor: XTrmnTR
Mam wątpliwości co do sposobu działania karty Prowizorka z dodatku Na krawędzi ziemi.
Czytałem po polsku ,po angielsku i arkhamdb mimo to nadal nie rozumiem .
Mogę ją np założyć na Latarkę i wtedy -2 zasłony przez działanie prowizorki (+2 do wartości ) wyniesie 0? Czy -4
Czy w ogóle nie mogę na Latarkę jej założyć ,bo nie jest to test umiejętności?
Jeśli ktoś mógłby to łopatologicznie na przykładzie jakimś wytłumaczyć byłbym niezmiernie wdzięczny.

Re: Arkham Horror / Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 24 maja 2023, 10:23
autor: Koslaz
XTrmnTR pisze: 24 maja 2023, 10:16 Mam wątpliwości co do sposobu działania karty Prowizorka z dodatku Na krawędzi ziemi.
Czytałem po polsku ,po angielsku i arkhamdb mimo to nadal nie rozumiem .
Mogę ją np założyć na Latarkę i wtedy -2 zasłony przez działanie prowizorki (+2 do wartości ) wyniesie 0? Czy -4
Czy w ogóle nie mogę na Latarkę jej założyć ,bo nie jest to test umiejętności?
Jeśli ktoś mógłby to łopatologicznie na przykładzie jakimś wytłumaczyć byłbym niezmiernie wdzięczny.
Podaj treść karty albo angielską nazwę - łatwiej będzie się odnieść.

Znalazłem, Jury-Rig.
Efekty działają na dwa różne sposoby. Latarka obniża zasłonę o 2, to ulepszenie dodaje +2 do badanej wartości.
Czyli odejmujesz od zasłony 2, dodajesz do swojej umiejętności 2, więc w praktyce ułatwiasz ten test o 4.

Re: Arkham Horror / Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 24 maja 2023, 11:00
autor: shuji
Koslaz pisze: 24 maja 2023, 10:23
XTrmnTR pisze: 24 maja 2023, 10:16 Mam wątpliwości co do sposobu działania karty Prowizorka z dodatku Na krawędzi ziemi.
Czytałem po polsku ,po angielsku i arkhamdb mimo to nadal nie rozumiem .
Mogę ją np założyć na Latarkę i wtedy -2 zasłony przez działanie prowizorki (+2 do wartości ) wyniesie 0? Czy -4
Czy w ogóle nie mogę na Latarkę jej założyć ,bo nie jest to test umiejętności?
Jeśli ktoś mógłby to łopatologicznie na przykładzie jakimś wytłumaczyć byłbym niezmiernie wdzięczny.
Podaj treść karty albo angielską nazwę - łatwiej będzie się odnieść.

Znalazłem, Jury-Rig.
Efekty działają na dwa różne sposoby. Latarka obniża zasłonę o 2, to ulepszenie dodaje +2 do badanej wartości.
Czyli odejmujesz od zasłony 2, dodajesz do swojej umiejętności 2, więc w praktyce ułatwiasz ten test o 4.
w sensie, to nie jest jedno pokrętło, które zmieniasz o 4, tylko dwa różne - jedno -2 a drugie +2 :)

Re: Arkham Horror / Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 24 maja 2023, 11:23
autor: Koslaz
Dlatego napisałem "w praktyce ułatwiasz ten test o 4", a nie "zwiększasz swoją zdolność o 4", ani "zmniejszasz trudność testu o 4".
Ma to związek z innymi zasadami, w szczególności: tej o uznawaniu umiejętności gracza za 0, jeśli jest ujemna oraz tej o zaliczeniu testu o trudności zero o ile nie dobierze się żetonu automatycznej porażki (lub innej równoważnej zasady scenariusza).

Re: Arkham Horror / Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 24 maja 2023, 13:42
autor: shuji
Koslaz pisze: 24 maja 2023, 11:23 Dlatego napisałem "w praktyce ułatwiasz ten test o 4", a nie "zwiększasz swoją zdolność o 4", ani "zmniejszasz trudność testu o 4".
Ma to związek z innymi zasadami, w szczególności: tej o uznawaniu umiejętności gracza za 0, jeśli jest ujemna oraz tej o zaliczeniu testu o trudności zero o ile nie dobierze się żetonu automatycznej porażki (lub innej równoważnej zasady scenariusza).
tak, dobrze napisałeś, tylko wydaje mi się, że mogło to nie do końca być zrozumiałe dla początkującego, więc trochę uprościłem komunikat :)

Re: Arkham Horror / Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 03 cze 2023, 15:17
autor: XTrmnTR
Kolejna wątpliwość z Na krawędzi ziemi.

Karta "Zerowa widoczność"
Treachery
Hazard.

Revelation – Put Zero Visibility into play in your threat area.

As an additional cost for you to leave a location with a treachery attached to it, you must spend 1 action.

Forced – At the end of your turn: Test (2). If you succeed, discard Zero Visibility.
Czyli ta karta nie działa sama z siebie, tylko jeśli jest druga karta podstępu na lokacji?
Mając ja w obszarze zagrożenia poruszam się między lokacjami, które nie mają dołączonych kart zagrożenia bez dodatkowego kosztu opuszczenia jej ?

Dodatkowo, karta Roald Ellsworth ( karta 42 z zestawu Zagubieni pośród nocy ) ma na karcie błąd.
Jest ,,...umieść na nim 1 żeton wskazówki"(co czyni go niezdobywalnym), a wg wersji angielskiej powinno być ,,... 1 żeton zasobów ".

Re: Arkham Horror / Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 03 lip 2023, 20:19
autor: nolify
XTrmnTR pisze: 03 cze 2023, 15:17 Kolejna wątpliwość z Na krawędzi ziemi.

Karta "Zerowa widoczność"
Treachery
Hazard.

Revelation – Put Zero Visibility into play in your threat area.

As an additional cost for you to leave a location with a treachery attached to it, you must spend 1 action.

Forced – At the end of your turn: Test (2). If you succeed, discard Zero Visibility.
Czyli ta karta nie działa sama z siebie, tylko jeśli jest druga karta podstępu na lokacji?
Mając ja w obszarze zagrożenia poruszam się między lokacjami, które nie mają dołączonych kart zagrożenia bez dodatkowego kosztu opuszczenia jej ?
Dokładnie tak.

Re: Arkham Horror / Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 13 sie 2023, 15:53
autor: XTrmnTR
Karta ,, Rzeczy Takady,, ma na końcu ,,usuń Rzeczy Takady z gry,,. Rozumiem ,że po zagraniu jej usuwam ją z gry, ale czy wraca ona do decku po zakończeniu scenariusza? Właściwie żadna znana mi mechanika nie pozwala na włożenie jej z powrotem do decku co czyni ją taką jednorazówką, choć mam nadzieję że się mylę.

Re: Arkham Horror / Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 28 sie 2023, 15:30
autor: Potato Queen
Koslaz pisze: 13 sie 2023, 16:46 Niestety najnowsza polska wersja (v1.5) tego jeszcze nie ma
Było chyba o tym w KKZ, ale jak na złość nie mogę tego znaleźć :(

Re: Arkham Horror / Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 28 sie 2023, 15:46
autor: kubaf7
Spoiler:
Co wy mówicie. Usuń z gry, a Wygnaj (exile) to są dwie różne mechaniki. Usuń z gry, a usuń z talii to nie to samo.

Karty która mają "usuń z gry" (jak np. rzeczy Takady, ale też dużo kart ocaleńca) normalnie "wracają" do decku na koniec scenariusza i są dostępne na kolejny. Karty się usuwa z gry dlatego, że jest dużo kart które pozwala manipulować discardem i fakt, że można je zagrać tylko "jednorazowo na scenariusz" to jest część ich balansu.

Czymś innym są karty exile - czyli np. gaśnica i flara. One są jednorazowe i są usuwane z decku. W którymś dodatku jest też karta która pozwala później kupować karty z exile taniej, ale nie pamietam która.

Re: Arkham Horror / Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 02 wrz 2023, 09:39
autor: nolify
W nowym faqu najbardziej cieszy mnie usunięcie z listy tabu Higher Education. Mój ulubiony kolo to Harvey Walters (w każdej grze Arkham Files), więc nie będę musiał już tak kombinować, żeby zdobyć tę kartę. Nie uważam, żeby dla Big Hand Harviego ten atut był niezbędny ze względu mechaniki i kombosów. Zwłaszcza kiedy baza kart jest tak przepastna, jak teraz. Chodzi mi raczej o klimat, no bo co to za profesor bez wyższego wykształcenia? 🙂

Re: Arkham Horror / Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 16 wrz 2023, 18:54
autor: XTrmnTR
Dodatek Na krawędzi ziemi, scenariusz 3 Miasto Starszych Istot, przygotowanie scenariusza (w.1) 37 strona księgi kampanii.
Wątpliwość co do punktu ,,główny badacz wybiera jedna z 8 najbardziej oddalonych od środka lokalizacji,, . Z mapy (str 39) wynika że ,,najbardziej oddalonych,, lokalizacji jest 4. Czyli takich , z których trzeba wykonać 3 ruchy do środka. 8 lokalizacji wymaga 2 ruchów, 4 lokacji wymaga jednego ruchu.
Skrajnych na mapie lokacji jest faktycznie 8 ale tylko 4 z nich są ,,najbardziej oddalone,,. Może się czepiam ale chciałbym to wyjaśnić.

Dodatkowo w punkcie ,,usuń z gry każda kopie osłabień Odmrożony,, jest błąd. Karta ta nazywa się Odmrożenie ,a nie Odmrożony.

Re: Arkham Horror / Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 16 wrz 2023, 23:01
autor: kubaf7
XTrmnTR pisze: 16 wrz 2023, 18:54 Dodatek Na krawędzi ziemi, scenariusz 3 Miasto Starszych Istot, przygotowanie scenariusza (w.1) 37 strona księgi kampanii.
Wątpliwość co do punktu ,,główny badacz wybiera jedna z 8 najbardziej oddalonych od środka lokalizacji,, . Z mapy (str 39) wynika że ,,najbardziej oddalonych,, lokalizacji jest 4. Czyli takich , z których trzeba wykonać 3 ruchy do środka. 8 lokalizacji wymaga 2 ruchów, 4 lokacji wymaga jednego ruchu.
Skrajnych na mapie lokacji jest faktycznie 8 ale tylko 4 z nich są ,,najbardziej oddalone,,. Może się czepiam ale chciałbym to wyjaśnić.

Dodatkowo w punkcie ,,usuń z gry każda kopie osłabień Odmrożony,, jest błąd. Karta ta nazywa się Odmrożenie ,a nie Odmrożony.
W angielskim podręczniku jest "outermost", co można tłumaczyć dwojako. Ale jest też mowa o ośmiu (tak jak w podręczniku PL) więc co chyba jednoznacznie wskazuje na tłumaczenie tego jako na "zewnętrzne" lokacje, a nie "najbardziej oddalone".

Tak czy tak, trochę już tego scenariusza nie pamiętam, ale to chyba ten w którym trzeba zbierać z planszy pary symboli, więc w gruncie rzeczy lokacja startowa nie jest aż tak istotna, bo i tak zwiedzasz całą mapę.

Re: Arkham Horror: The Card Game / Horror w Arkham: Gra karciana LCG (N. French, M. Newman)

: 08 paź 2023, 16:57
autor: Rafal1970
Mam pytanie i nie znalazłem odpowiedzi w instrukcji. Chodzi o przeciwników z żetonami zagłady. Normalnie jest tak, że te żetony "zalicza się" do postępu tajemnicy. Czy po zabiciu takiego wroga ten żeton zagłady z niego trafia na kartę tajemnicy ? Czy też "spada" z gry i w ten sposób "zmniejsza postęp". Chodzi też o to, czy opłaca się w pierwszej kolejności likwidować wrogów z żetonami, aby opóźniać postęp tajemnicy albo może nie ma to żadnego znaczenia ?

Re: Arkham Horror: The Card Game / Horror w Arkham: Gra karciana LCG (N. French, M. Newman)

: 08 paź 2023, 17:12
autor: hejcz
Rafal1970 pisze: 08 paź 2023, 16:57 Mam pytanie i nie znalazłem odpowiedzi w instrukcji. Chodzi o przeciwników z żetonami zagłady. Normalnie jest tak, że te żetony "zalicza się" do postępu tajemnicy. Czy po zabiciu takiego wroga ten żeton zagłady z niego trafia na kartę tajemnicy ? Czy też "spada" z gry i w ten sposób "zmniejsza postęp". Chodzi też o to, czy opłaca się w pierwszej kolejności likwidować wrogów z żetonami, aby opóźniać postęp tajemnicy albo może nie ma to żadnego znaczenia ?
Spada z gry i nie liczy się do tajemnicy.

Re: Arkham Horror / Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 12 paź 2023, 14:49
autor: XTrmnTR
Mam w lokacji wroga ,,Potężny pingwin albinos,, ,jego karta mówi ,,jako dodatkowy koszt twojego wejścia lub opuszczenia lokalizacji tego wroga, musisz wydać 1 akcję.,,
Mój badacz ma zagrane ,,Buty Ellswortha,,
,,po tym, jak zostanie odkryta ostatnia wskazówka z twojej lokalizacji, wyczerp Buty:porusz się do połączonej lokalizacji(...),,.

Czy po spełnieniu warunku z Butów ,używając ich nadal płacę dodatkową akcję za Pingwina ,czy pozwala mi to użycie Butów tego uniknąć?

Re: Arkham Horror / Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 12 paź 2023, 19:26
autor: nolify
Płacisz akcję.
Z butami płacisz jedną, bez butów dwie.

Gdyby karta pingu mówiła "kiedy wykonujesz akcję ruchu, do lokalizacji pingu bądź z lokalizacji pingu, musisz ponieść dodatkowy koszt jednej extra akcji" to wtedy buty Ellswortha pozwalały by na ruch za friko. A to dlatego, że efekt wspomnianych kapci to odpowiedź, a nie akcja.

Płacisz akcję, ponieważ czy poruszyłeś się poprzez akcję, czy jakikolwiek efekt, który poruszył badacza, to nadal wchodzisz lub wychodzisz z lokalizacji pingu i tym samym wpisujesz się w polecenie karty pingu.

Re: Arkham Horror / Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 13 paź 2023, 20:00
autor: Muszczu
Czy wróg z cecha łowca w momencie gdy poruszy się do lokalizacji z badaczem i wejdzie z nim w zwarcie atakuje czy wejście w zwarcie kończy jego ruch ?

Re: Arkham Horror / Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 13 paź 2023, 20:04
autor: Pollus89
Muszczu pisze: 13 paź 2023, 20:00 Czy wróg z cecha łowca w momencie gdy poruszy się do lokalizacji z badaczem i wejdzie z nim w zwarcie atakuje czy wejście w zwarcie kończy jego ruch ?
Atakuje

Re: Arkham Horror / Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 13 paź 2023, 20:12
autor: Muszczu
Ok każdy przeciwnik atakuje jak wchodzi z badaczem w zwarcie czy tylko łowca w fazie wrogów ?

Re: Arkham Horror / Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 13 paź 2023, 20:56
autor: Pollus89
Muszczu pisze: 13 paź 2023, 20:12 Ok każdy przeciwnik atakuje jak wchodzi z badaczem w zwarcie czy tylko łowca w fazie wrogów ?
Wszystkie przygotowane potwory które są w zwarciu z badaczem atakują w fazie wrogów.

Re: Arkham Horror / Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 15 paź 2023, 15:56
autor: XTrmnTR
Szlak do carcosy.
Dowolna lokacja ze,,Zwycięstwo 1". Badam ja z sukcesem, nie ma żadnych wskazówek, dodaje 1xp do puli zwycięstwa.

Podczas fazy mitów dobieram Udręka ducha, która ma opcję użycia -> umieść 1 z twoich żetonów wskazówek na lokalizacji do której została dołączona ta karta.

Co teraz się dzieje? Lokacja staje się z powrotem niezbadana więc usuwam ją z puli zwycięstwa czy mogę ją ,,zaliczyc" ponownie i ponownie umieścić w puli zwycięstwa?

Re: Arkham Horror / Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 15 paź 2023, 16:16
autor: Pollus89
XTrmnTR pisze: 15 paź 2023, 15:56 Co teraz się dzieje? Lokacja staje się z powrotem niezbadana więc usuwam ją z puli zwycięstwa czy mogę ją ,,zaliczyc" ponownie i ponownie umieścić w puli zwycięstwa?
Punkty zwycięstwa za lokalizacje liczysz po ukończeniu scenariusza, więc jak wyczysciles lokacje a potem pojawiła się na niej wskazówka której nie podniosłeś to nie liczysz tego pkt zwycięstwa..

Re: Arkham Horror / Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 15 paź 2023, 18:08
autor: XTrmnTR
Czyli z wrogami jest podobnie?
Jeśli pokonałem emisariusza, jest w puli zwycięstwa +2xp, ale gram dalej, zostaje wystawiony ponownie, tym razem go nie pokonuje i scenariusz się kończy to te 2xp mi się nie zaliczają.
W sumie sensowne, choć szkoda