XTrmnTR pisze: ↑03 cze 2023, 15:17
Kolejna wątpliwość z Na krawędzi ziemi.
Karta "Zerowa widoczność"
Treachery
Hazard.
Revelation – Put Zero Visibility into play in your threat area.
As an additional cost for you to leave a location with a treachery attached to it, you must spend 1 action.
Forced – At the end of your turn: Test (2). If you succeed, discard Zero Visibility.
Czyli ta karta nie działa sama z siebie, tylko jeśli jest druga karta podstępu na lokacji?
Mając ja w obszarze zagrożenia poruszam się między lokacjami, które nie mają dołączonych kart zagrożenia bez dodatkowego kosztu opuszczenia jej ?
Karta ,, Rzeczy Takady,, ma na końcu ,,usuń Rzeczy Takady z gry,,. Rozumiem ,że po zagraniu jej usuwam ją z gry, ale czy wraca ona do decku po zakończeniu scenariusza? Właściwie żadna znana mi mechanika nie pozwala na włożenie jej z powrotem do decku co czyni ją taką jednorazówką, choć mam nadzieję że się mylę.
Koslaz pisze: ↑13 sie 2023, 16:46
Nie, jeśli efekt nie wspomina jednoznacznie, że karta wraca do talii, odkładasz ją do pudełka i nie masz do niej dostępu.
Na szczęście jest pewna nadzieja. Informacja której szukasz jest zawarta w dokumencie FAQ. Niestety najnowsza polska wersja (v1.5) tego jeszcze nie ma, ale angielska (v2.0) ma następujący fragment:
(1.18) Maintaining Legal Deck Size
If 1 or more cards are forcibly removed from an investigator’s deck and
returned to the collection (such as when a card is exiled, or when a
campaign effect forces an investigator to remove cards from their deck),
that investigator must purchase cards so that a legal deck size is maintained.
When purchasing cards in this manner, that investigator may purchase level 0
cards at 0 experience cost until a legal deck size is reached.
=This rule also applies if an effect alters an investigator’s deck size,
deckbuilding restrictions, or deckbuilding options such that 1 or
more cards must be removed from or added to their deck as a result.
Znaczy to, że jeśli na koniec scenariusza Twoja talia nie zawiera wymaganej liczby kart (wspomnianej na odwrocie karty badacza), możesz za darmo dodać karty o poziomie 0 zgodnie z wymaganiami tworzenia talii.
Co wy mówicie. Usuń z gry, a Wygnaj (exile) to są dwie różne mechaniki. Usuń z gry, a usuń z talii to nie to samo.
Karty która mają "usuń z gry" (jak np. rzeczy Takady, ale też dużo kart ocaleńca) normalnie "wracają" do decku na koniec scenariusza i są dostępne na kolejny. Karty się usuwa z gry dlatego, że jest dużo kart które pozwala manipulować discardem i fakt, że można je zagrać tylko "jednorazowo na scenariusz" to jest część ich balansu.
Czymś innym są karty exile - czyli np. gaśnica i flara. One są jednorazowe i są usuwane z decku. W którymś dodatku jest też karta która pozwala później kupować karty z exile taniej, ale nie pamietam która.
W nowym faqu najbardziej cieszy mnie usunięcie z listy tabu Higher Education. Mój ulubiony kolo to Harvey Walters (w każdej grze Arkham Files), więc nie będę musiał już tak kombinować, żeby zdobyć tę kartę. Nie uważam, żeby dla Big Hand Harviego ten atut był niezbędny ze względu mechaniki i kombosów. Zwłaszcza kiedy baza kart jest tak przepastna, jak teraz. Chodzi mi raczej o klimat, no bo co to za profesor bez wyższego wykształcenia?
Dodatek Na krawędzi ziemi, scenariusz 3 Miasto Starszych Istot, przygotowanie scenariusza (w.1) 37 strona księgi kampanii.
Wątpliwość co do punktu ,,główny badacz wybiera jedna z 8 najbardziej oddalonych od środka lokalizacji,, . Z mapy (str 39) wynika że ,,najbardziej oddalonych,, lokalizacji jest 4. Czyli takich , z których trzeba wykonać 3 ruchy do środka. 8 lokalizacji wymaga 2 ruchów, 4 lokacji wymaga jednego ruchu.
Skrajnych na mapie lokacji jest faktycznie 8 ale tylko 4 z nich są ,,najbardziej oddalone,,. Może się czepiam ale chciałbym to wyjaśnić.
Dodatkowo w punkcie ,,usuń z gry każda kopie osłabień Odmrożony,, jest błąd. Karta ta nazywa się Odmrożenie ,a nie Odmrożony.
XTrmnTR pisze: ↑16 wrz 2023, 18:54
Dodatek Na krawędzi ziemi, scenariusz 3 Miasto Starszych Istot, przygotowanie scenariusza (w.1) 37 strona księgi kampanii.
Wątpliwość co do punktu ,,główny badacz wybiera jedna z 8 najbardziej oddalonych od środka lokalizacji,, . Z mapy (str 39) wynika że ,,najbardziej oddalonych,, lokalizacji jest 4. Czyli takich , z których trzeba wykonać 3 ruchy do środka. 8 lokalizacji wymaga 2 ruchów, 4 lokacji wymaga jednego ruchu.
Skrajnych na mapie lokacji jest faktycznie 8 ale tylko 4 z nich są ,,najbardziej oddalone,,. Może się czepiam ale chciałbym to wyjaśnić.
Dodatkowo w punkcie ,,usuń z gry każda kopie osłabień Odmrożony,, jest błąd. Karta ta nazywa się Odmrożenie ,a nie Odmrożony.
W angielskim podręczniku jest "outermost", co można tłumaczyć dwojako. Ale jest też mowa o ośmiu (tak jak w podręczniku PL) więc co chyba jednoznacznie wskazuje na tłumaczenie tego jako na "zewnętrzne" lokacje, a nie "najbardziej oddalone".
Tak czy tak, trochę już tego scenariusza nie pamiętam, ale to chyba ten w którym trzeba zbierać z planszy pary symboli, więc w gruncie rzeczy lokacja startowa nie jest aż tak istotna, bo i tak zwiedzasz całą mapę.
Re: Arkham Horror: The Card Game / Horror w Arkham: Gra karciana LCG (N. French, M. Newman)
: 08 paź 2023, 16:57
autor: Rafal1970
Mam pytanie i nie znalazłem odpowiedzi w instrukcji. Chodzi o przeciwników z żetonami zagłady. Normalnie jest tak, że te żetony "zalicza się" do postępu tajemnicy. Czy po zabiciu takiego wroga ten żeton zagłady z niego trafia na kartę tajemnicy ? Czy też "spada" z gry i w ten sposób "zmniejsza postęp". Chodzi też o to, czy opłaca się w pierwszej kolejności likwidować wrogów z żetonami, aby opóźniać postęp tajemnicy albo może nie ma to żadnego znaczenia ?
Re: Arkham Horror: The Card Game / Horror w Arkham: Gra karciana LCG (N. French, M. Newman)
: 08 paź 2023, 17:12
autor: hejcz
Rafal1970 pisze: ↑08 paź 2023, 16:57
Mam pytanie i nie znalazłem odpowiedzi w instrukcji. Chodzi o przeciwników z żetonami zagłady. Normalnie jest tak, że te żetony "zalicza się" do postępu tajemnicy. Czy po zabiciu takiego wroga ten żeton zagłady z niego trafia na kartę tajemnicy ? Czy też "spada" z gry i w ten sposób "zmniejsza postęp". Chodzi też o to, czy opłaca się w pierwszej kolejności likwidować wrogów z żetonami, aby opóźniać postęp tajemnicy albo może nie ma to żadnego znaczenia ?
Mam w lokacji wroga ,,Potężny pingwin albinos,, ,jego karta mówi ,,jako dodatkowy koszt twojego wejścia lub opuszczenia lokalizacji tego wroga, musisz wydać 1 akcję.,,
Mój badacz ma zagrane ,,Buty Ellswortha,,
,,po tym, jak zostanie odkryta ostatnia wskazówka z twojej lokalizacji, wyczerp Buty:porusz się do połączonej lokalizacji(...),,.
Czy po spełnieniu warunku z Butów ,używając ich nadal płacę dodatkową akcję za Pingwina ,czy pozwala mi to użycie Butów tego uniknąć?
Płacisz akcję.
Z butami płacisz jedną, bez butów dwie.
Gdyby karta pingu mówiła "kiedy wykonujesz akcję ruchu, do lokalizacji pingu bądź z lokalizacji pingu, musisz ponieść dodatkowy koszt jednej extra akcji" to wtedy buty Ellswortha pozwalały by na ruch za friko. A to dlatego, że efekt wspomnianych kapci to odpowiedź, a nie akcja.
Płacisz akcję, ponieważ czy poruszyłeś się poprzez akcję, czy jakikolwiek efekt, który poruszył badacza, to nadal wchodzisz lub wychodzisz z lokalizacji pingu i tym samym wpisujesz się w polecenie karty pingu.
Muszczu pisze: ↑13 paź 2023, 20:00
Czy wróg z cecha łowca w momencie gdy poruszy się do lokalizacji z badaczem i wejdzie z nim w zwarcie atakuje czy wejście w zwarcie kończy jego ruch ?
Szlak do carcosy.
Dowolna lokacja ze,,Zwycięstwo 1". Badam ja z sukcesem, nie ma żadnych wskazówek, dodaje 1xp do puli zwycięstwa.
Podczas fazy mitów dobieram Udręka ducha, która ma opcję użycia -> umieść 1 z twoich żetonów wskazówek na lokalizacji do której została dołączona ta karta.
Co teraz się dzieje? Lokacja staje się z powrotem niezbadana więc usuwam ją z puli zwycięstwa czy mogę ją ,,zaliczyc" ponownie i ponownie umieścić w puli zwycięstwa?
XTrmnTR pisze: ↑15 paź 2023, 15:56
Co teraz się dzieje? Lokacja staje się z powrotem niezbadana więc usuwam ją z puli zwycięstwa czy mogę ją ,,zaliczyc" ponownie i ponownie umieścić w puli zwycięstwa?
Punkty zwycięstwa za lokalizacje liczysz po ukończeniu scenariusza, więc jak wyczysciles lokacje a potem pojawiła się na niej wskazówka której nie podniosłeś to nie liczysz tego pkt zwycięstwa..
Czyli z wrogami jest podobnie?
Jeśli pokonałem emisariusza, jest w puli zwycięstwa +2xp, ale gram dalej, zostaje wystawiony ponownie, tym razem go nie pokonuje i scenariusz się kończy to te 2xp mi się nie zaliczają.
W sumie sensowne, choć szkoda
Mam pytanie co do Szkarłatnych Kluczy i toru upływu czasu. Dotuptaliśmy do finałowego scenariusza w takim sposób, że w ostatnim ruchu kończącym się w lokacji ze scenariuszem zakreśliliśmy ostatnie pole. Sposób postępowania zależy teraz od tego czy doszliśmy sami, czy też skończył nam się czas. W sumie spełniamy oba warunki. Zastanawiał się ktoś nad rozwiązaniem ?
XTrmnTR pisze: ↑15 paź 2023, 18:08
Czyli z wrogami jest podobnie?
Jeśli pokonałem emisariusza, jest w puli zwycięstwa +2xp, ale gram dalej, zostaje wystawiony ponownie, tym razem go nie pokonuje i scenariusz się kończy to te 2xp mi się nie zaliczają.
W sumie sensowne, choć szkoda
wrogowie z XP nie wracają do talii tylko poza grę lecą, na pulę zwycięstwa.
Zresztą, inaczej mógłbyś zapomnieć, że ich pokonałeś i nie doliczyć XP.
XTrmnTR pisze: ↑15 paź 2023, 18:08
Czyli z wrogami jest podobnie?
Jeśli pokonałem emisariusza, jest w puli zwycięstwa +2xp, ale gram dalej, zostaje wystawiony ponownie, tym razem go nie pokonuje i scenariusz się kończy to te 2xp mi się nie zaliczają.
W sumie sensowne, choć szkoda
wrogowie z XP nie wracają do talii tylko poza grę lecą, na pulę zwycięstwa.
Zresztą, inaczej mógłbyś zapomnieć, że ich pokonałeś i nie doliczyć XP.
Owszem.
Tyle że Tajemnica nakazała mi przeszukać karty odłożone poza grę oraz karty puli zwycięstwa i danego przeciwnika wstawic do gry. Więc w puli zwycięstwa na koniec gry się nie znajdował. Czyli mimo, że już raz go pokonałem, exp za niego mi się nie zalicza.
Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)
: 16 paź 2023, 08:39
autor: Miszon
W takim razie niepotrzebnie pytałeś. Jak gra zmienia zasady, to pytanie o zasady jest trochę bez sensu.
szutek pisze: ↑15 paź 2023, 19:54
Mam pytanie co do Szkarłatnych Kluczy i toru upływu czasu. Dotuptaliśmy do finałowego scenariusza w takim sposób, że w ostatnim ruchu kończącym się w lokacji ze scenariuszem zakreśliliśmy ostatnie pole. Sposób postępowania zależy teraz od tego czy doszliśmy sami, czy też skończył nam się czas. W sumie spełniamy oba warunki. Zastanawiał się ktoś nad rozwiązaniem ?
W mojej ocenie skończył się Wam czas. Jak w filmie, ujęcie na zegar, wybiła 12, ding dong i koniec czasu. Gdybyśmy mieli taką sytuację na stole, to wybralibyśmy sposób postępowania określony poprzez skończenie się dostępnego czasu.
Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)
: 18 paź 2023, 21:16
autor: XTrmnTR
Mam lokację bez zadnych wskazówek, w której rozstawiony jest atut, na którym jest żeton wskazówki.
Czy w takim wypadku możliwe jest zagranie karty z warunkiem ,,zagraj tylko gdy w twojej lokalizacji znajduje się żeton wskazówki,, ?
Moim zdaniem tak, technicznie rzecz biorąc żeton jest w lokalizacji tyle że nie na niej bezpośrednio. Poprawcie mnie jeśli się mylę.
I pokrewne. Jeśli ja jako badacz posiadam zebrane żetony wskazówki, to czy będąc w lokacji bez wskazówek mogę uznać, że takowe się w niej znajdują (w moim ekwipunku) i zagrać kartę z ww. warunkiem?
Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)
: 20 paź 2023, 17:06
autor: XTrmnTR
Angielska wersja tego warunku brzmi
,, Commit to a skill test only if there is a clue at your location.''
Więc teraz bardziej skłaniam się do tego , że wskazówka musi być na lokalizacji, nie znajdować się w niej pośrednio na aucie czy w ekwipunku.
I moim zdaniem tak powinno być na karcie. ,,jeśli NA twojej lokalizacji ,, a nie ,,W twojej lokalizacji,,. Wtedy byłoby to jasne.
Karta to Dociekliwy umysł.