Strona 43 z 43

Re: Food Chain Magnate (Jeroen Doumen, Joris Wiersinga)

: 23 wrz 2023, 18:18
autor: Chudej
Abizaas pisze: 23 wrz 2023, 16:01 Czy ktoś z Was drukował i laminował milestony? Jeżeli tak, to z jakiego pliku korzystaliście i jaki był format druku?
Drukowałem na a4 razem z trackerami i miejscami na wypłaty, a4 w zupełności wystarcza. Konkretnego pliku nie mam, bo sam sobie go posklejałem w paincie i na dysku też już nie mam. Polecam szczególnie ten track, bo wygodniejsze to niż obracanie sliskimi żetonami.

Re: Food Chain Magnate (Jeroen Doumen, Joris Wiersinga)

: 24 wrz 2023, 20:17
autor: Abizaas
pwoloszun pisze: 22 wrz 2023, 14:42
Spoiler:
A jak to wyglada u Was?
Graliśmy na 2, 4 i 5 osób i zawsze jest ostra walka o milestone od lemoniady. Jest wręcz najważniejszym milestonem poza tymi z samego otwarcia. Osoby otwierające marketerem mają przewagę w uzyskiwaniu tego milestone, przez co u nas większość woli grać marketerami. Na razie mamy poniżej 10 partii na nowych milestonach a w aktualnej rozgrywce online mamy 3 rekruterki i dwóch marketerów więc kto wie, musimy jeszcze to solidniej ograć.

Re: Food Chain Magnate (Jeroen Doumen, Joris Wiersinga)

: 26 gru 2023, 14:55
autor: inny_89
Siema kochani zarządcy sieci gastro!
Uwielbiam FCM ale mam z nim problem, że jest dosyć "czasozerny".

Takiego Horseless Carriage na 4 graczy to sobie ogrywam w 2,5h.

FCM niestety schodzi się znacznie dłużej :p może to wina moja, może ogólnie ekipy.

Ale! Słyszałem, że mechanizmy w "Kechupie" skracają rozgrywkę.
Które z nich najbardziej i jak to ocenianiacie?

Tylko ze względu na krótszy czas gry mógłbym rozważyć zakup kechupu jak już wyjdzie po polsku.

Re: Food Chain Magnate (Jeroen Doumen, Joris Wiersinga)

: 26 gru 2023, 15:18
autor: PytonZCatanu
U mnie średni czas gry na 4 graczy (obojętnie czy z dodatkiem czy bez) to 2h42.

Re: Food Chain Magnate (Jeroen Doumen, Joris Wiersinga)

: 26 gru 2023, 15:22
autor: Apos
inny_89 pisze: 26 gru 2023, 14:55
Spoiler:
Pomijając czynnik jak szybko gracze wykonują swoje tury, to czas rozgrywki w FCM jest zależny od wielkości banku oraz wojen cenowych. W podstawce dość często rozgrywka zmierza ku obniżeniu cen i bank pustoszeje powoli, a to przedłuża rozgrywkę.
Milestony oraz moduły z Ketchupa są moim zdaniem mocne, wywracają rozgrywkę podstawki w pozytywnym tego słowa znaczeniu.

Na spotkaniach gramy tylko w podstawkę z Hard Choices oraz bez bonusów za milestony z kampanii radiowej oraz CFO. Z jednej strony balansuje to rozgrywkę, niweluje efekt kuli śnieżnej i end-game jest ciekawszy, a z drugiej zabieg ten przedłuża rozgrywkę o ~1/4. W praktyce, czas gry na 4-5 graczy oscyluje od 2,5 do 3,5h.

Online gramy tylko z nowymi milestonami z Ketchupa oraz wrzucamy różne moduły - jest ciekawiej, dynamiczniej i można grać pod różne strategie. Rozgrywki są w moim odczuciu krótsze, bo wojny cenowe nie są głównym wyborem graczy.

Jak tylko pojawi się Ketchup w PL, to od razu kupuję i zapewne nie wrócimy już do podstawki.

ps. HC jest podatny na paraliż decyzyjny. Kolega grając online stwierdził, że ta gra to zło, bo może spędzić godzinę układając kafelki w swojej fabryce :lol:. Grając "live" przy stole, na szczęście aż tak źle nie jest :D Świetna gra swoją drogą i niektórym bardziej przypada do gustu niż FCM :)

Re: Food Chain Magnate (Jeroen Doumen, Joris Wiersinga)

: 26 gru 2023, 15:53
autor: inny_89
No w HC na początku czułem czasami paraliż ale teraz już się nauczyłem co i jak i osobiście wolę HC niż FCM.

Dzięki Apos czyli jednak wychodzi, że coś dzięki tym modułom udałoby się się skrócić.

Także też będę polować na keczupa. Wiadomo coś kiedy będzie?