Pomijając czynnik jak szybko gracze wykonują swoje tury, to czas rozgrywki w FCM jest zależny od wielkości banku oraz wojen cenowych. W podstawce dość często rozgrywka zmierza ku obniżeniu cen i bank pustoszeje powoli, a to przedłuża rozgrywkę.
Milestony oraz moduły z Ketchupa są moim zdaniem mocne, wywracają rozgrywkę podstawki w pozytywnym tego słowa znaczeniu.
Na spotkaniach gramy tylko w podstawkę z Hard Choices oraz bez bonusów za milestony z kampanii radiowej oraz CFO. Z jednej strony balansuje to rozgrywkę, niweluje efekt kuli śnieżnej i end-game jest ciekawszy, a z drugiej zabieg ten przedłuża rozgrywkę o ~1/4. W praktyce, czas gry na 4-5 graczy oscyluje od 2,5 do 3,5h.
Online gramy tylko z nowymi milestonami z Ketchupa oraz wrzucamy różne moduły - jest ciekawiej, dynamiczniej i można grać pod różne strategie. Rozgrywki są w moim odczuciu krótsze, bo wojny cenowe nie są głównym wyborem graczy.
Jak tylko pojawi się Ketchup w PL, to od razu kupuję i zapewne nie wrócimy już do podstawki.
ps. HC jest podatny na paraliż decyzyjny. Kolega grając online stwierdził, że ta gra to zło, bo może spędzić godzinę układając kafelki w swojej fabryce
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
. Grając "live" przy stole, na szczęście aż tak źle nie jest
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Świetna gra swoją drogą i niektórym bardziej przypada do gustu niż FCM
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)