Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
jolietjake
Posty: 849
Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex

Post autor: jolietjake »

Adamso97 pisze:Borgo wcale nie jest najsilniejsze. Po prostu jednymi gra się łatwiej, a innymi trzeba więcej kombinować.
AMEN!
Joliet Jake na BGG
Dabi
Posty: 1256
Rejestracja: 24 wrz 2005, 01:08
Lokalizacja: Lublin
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Dabi »

Tak, tak Borgo oczywiście nie jest najmocniejsze po prostu Posterunek, Hegemonia i Moloch są słabsze :mrgreen:

Temat rzeka - obrońcy legendy o balansie dalej na stanowiskach. I dalej ten sam argument - po prostu sa frakcje prostsze do nauki i odporne na pecha a inne wymagaja medytacji, nauki oraz szczescia ale sa sobie rowne. Nie warto znowu bojów toczyć.
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4164
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 577 times
Been thanked: 1030 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: RUNner »

To wszystko przez Michała Oracza który wymyślił sobie jakieś frakcje i niepotrzebnie je tak zróżnicował. ;) Temat też zauważalny w Tezeuszu :)
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Awatar użytkownika
Leser
Posty: 1752
Rejestracja: 22 lut 2009, 23:38
Lokalizacja: pod - Warszawa
Has thanked: 576 times
Been thanked: 1438 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Leser »

Dabi pisze: Nie warto znowu bojów toczyć.
Nie ma po co, bo sprawa jest oczywista - Moloch i Hegemonia mogą z palcem w nosie rozjechać Borgo i nie potrzebują do tego żadnego szczęścia. Z Posterunkiem jest faktycznie nieco inaczej - nim trzeba po pierwsze naprawdę umieć grać, po drugie mieć trochę farta (lub może wyrażę się precyzyjniej: nie mieć zbyt dużego pecha;)
I rozjarzam się na mgnienie w uśmiechu z tych, co to trzeba mieć ten polor we krwi, żeby zmieścić bez pośpiechu pozdrowienie mimo energicznego pośpiechu przecież.
Awatar użytkownika
kwiatosz
Posty: 7874
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 132 times
Been thanked: 417 times
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex

Post autor: kwiatosz »

Jedyna mocnośś Borgo to wejście sieciarzy w takim momencie, że przeciwnik przed bitwą ich nie zdejmie (a nie daj bogowie przeżyje jeszcze do następnej bitwy) - jeżeli dojdą w dobrym momencie to robią grę dla Borgo, jeśli przeciwnik się obroni, to nagle Borgo trudniej się gra. Żadna inna armia chyba nie ma takiego oczywistego punktu dającego lub odbierającego przewagę - łatwość jego identyfikacji w Borgo i jedenastosekundowy namysł potrzebny na jego trwale skuteczne wykorzystywanie sprawiają, że Borgo może być postrzegane jako mocniejsze - ale to tyle, żadna magia i niezbalansowanie.
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
Awatar użytkownika
Portal Games
Posty: 1363
Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 27 times
Been thanked: 303 times
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Portal Games »

Rzut okiem na nową edycję Neuroshimy Hex na blogu Kosmit'a.
Lucf
Posty: 1346
Rejestracja: 09 lip 2008, 22:29
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Lucf »

Wiem, ze to pierdółka, ale wkurza maxymalnie. Odpakowałem dodatkową armię Mefisto kupioną jakiśczas temu, no i kurde ZNOWU JEST PROBLEM z krzywo wyciętymi żetonami. Nie wiem ile Portal może pracować nad poprawątego problemu! I to jeszcze nie, że wszystkie żetony tylko dwie wypraski, no i oczywiście akurat przesunięta jest ta wypraska gdzie jest SZTAB - podstawowa jednostka która zawsze będzie na planszy i zawsze kiedy ją wyjmę - będzie - patrz jaka krzywizna. Miało być to poprawione i nie jest, echhhhhhh.
Awatar użytkownika
SeeM
Posty: 936
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: SeeM »

Portal Games pisze:Rzut okiem na nową edycję Neuroshimy Hex na blogu Kosmit'a.
A teraz wyobraźcie sobie co by było, gdyby pierwsza edycja tak wyglądała. :) Dla mnie super. Może 2.5 potanieje i będe mógł kupić trochę armii.
+ (BGG)
Awatar użytkownika
Portal Games
Posty: 1363
Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 27 times
Been thanked: 303 times
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Portal Games »

Z przyjemnością informujemy, iż podpisaliśmy umowę na wydanie nowej Neuroshimy Hex w Rosji. Wydawcą gry będzie wydawnictwo Mosigra, jeden z największych wydawców gier w tym kraju. Nowe wydanie Neuroshimy Hex ukaże się na początku przyszłego roku!



Obrazek
Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 4721
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 384 times
Been thanked: 886 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: BartP »

Gratulacje!
Нэурошима Хэкс
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3370
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 126 times
Been thanked: 131 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: maciejo »

Zajebist 8)

A co do NH 3.0 to mimo to,że posiadam obie poprzednie wersje - tę kupię też :!:
Ta gra to chyba jakiś fenomen jest.

Pozdrawiam Autora i życzę dalszych sukcesów :D
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Awatar użytkownika
Brylantino
Posty: 1385
Rejestracja: 19 lut 2013, 22:30
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 192 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Brylantino »

A ja w końcu zagrałem w Hexa! Co prawda w pierwszą edycję, która jest strasznie brzydka (sic!), jednak bardzo mi się całość spodobała i wydanie 3.0 tym bardziej cieszy.
Awatar użytkownika
kwiatosz
Posty: 7874
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 132 times
Been thanked: 417 times
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex

Post autor: kwiatosz »

To logo rosyjskiego wydawcy celowo jest w formie kieliszka? Będzie specjalna wersja zasad z powodu kieliszkowego profilu nowego wydawcy?
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
Awatar użytkownika
SeeM
Posty: 936
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: SeeM »

kwiatosz pisze:To logo rosyjskiego wydawcy celowo jest w formie kieliszka? Będzie specjalna wersja zasad z powodu kieliszkowego profilu nowego wydawcy?
Może będzie specjalny żeton akcji, że pijemy po kielichu. :) W sumie sam bym na to zagrał.
+ (BGG)
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4164
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 577 times
Been thanked: 1030 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: RUNner »

Z opinii osób które już miały w ręku nową wersję, można wywnioskować że jest bardzo udana. Pojawiają się tylko zastrzeżenia do koloru krawędzi oznaczającej pancerz, ale to pewnie kwestia przyzwyczajenia. Na fotkach nie wygląda to na nieczytelne, chociaż może zamiast czarnego koloru lepiej by się sprawdził metalik?
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Awatar użytkownika
to tylko ja
Posty: 179
Rejestracja: 07 gru 2008, 19:51
Lokalizacja: Suwałki

Re: Neuroshima Hex

Post autor: to tylko ja »

RUNner pisze:Z opinii osób które już miały w ręku nową wersję, można wywnioskować że jest bardzo udana. Pojawiają się tylko zastrzeżenia do koloru krawędzi oznaczającej pancerz, ale to pewnie kwestia przyzwyczajenia. Na fotkach nie wygląda to na nieczytelne, chociaż może zamiast czarnego koloru lepiej by się sprawdził metalik?
Grałem z osobą, która nie miała styczności z wcześniejszymi wersjami i podczas bitew zwracała mi uwagę, że "mam pancerz, nie trafiasz mnie". Mi się mieszało z czarną obwódką, bo grałem we wszystkie poprzednie edycje, ale jest to pewnie kwestia ogrania. Zmiana koloru na grafitowy to mógłby być dobry pomysł. Może w 4.0? ;) Graficznie NS 3 jest świetny, plansza kapitalna... jedyne czego miałbym się czepiać to przesunięcie rewersów o którym wspominałem wcześniej.
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3370
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 126 times
Been thanked: 131 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: maciejo »

to tylko ja pisze:
RUNner pisze:Z opinii osób które już miały w ręku nową wersję, można wywnioskować że jest bardzo udana. Pojawiają się tylko zastrzeżenia do koloru krawędzi oznaczającej pancerz, ale to pewnie kwestia przyzwyczajenia. Na fotkach nie wygląda to na nieczytelne, chociaż może zamiast czarnego koloru lepiej by się sprawdził metalik?
Grałem z osobą, która nie miała styczności z wcześniejszymi wersjami i podczas bitew zwracała mi uwagę, że "mam pancerz, nie trafiasz mnie". Mi się mieszało z czarną obwódką, bo grałem we wszystkie poprzednie edycje, ale jest to pewnie kwestia ogrania. Zmiana koloru na grafitowy to mógłby być dobry pomysł. Może w 4.0? ;) Graficznie NS 3 jest świetny, plansza kapitalna... jedyne czego miałbym się czepiać to przesunięcie rewersów o którym wspominałem wcześniej.

No i te oznaczenia "strzałów".Co komu przeszkadzał czarny kolor z białą obwódką."Ciosy" genialni graficy zrobili jak w poprzednich wersjach natomiast strzały wyglądają jak Działka Gaussa.No chyba,że wszystkie jednostki są w nie wyposażone (instrukcji jeszcze nie czytałem) :(
Oczywiście dla nowicjuszy to bez znaczenia ale dla takich starych pryków jak ja toż to nie przymierzając trzęsienie ziemi :wink:
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Awatar użytkownika
xel4
Posty: 392
Rejestracja: 13 sie 2012, 17:39
Lokalizacja: Gliwice
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex

Post autor: xel4 »

maciejo pisze:
to tylko ja pisze:
RUNner pisze:Z opinii osób które już miały w ręku nową wersję, można wywnioskować że jest bardzo udana. Pojawiają się tylko zastrzeżenia do koloru krawędzi oznaczającej pancerz, ale to pewnie kwestia przyzwyczajenia. Na fotkach nie wygląda to na nieczytelne, chociaż może zamiast czarnego koloru lepiej by się sprawdził metalik?
Grałem z osobą, która nie miała styczności z wcześniejszymi wersjami i podczas bitew zwracała mi uwagę, że "mam pancerz, nie trafiasz mnie". Mi się mieszało z czarną obwódką, bo grałem we wszystkie poprzednie edycje, ale jest to pewnie kwestia ogrania. Zmiana koloru na grafitowy to mógłby być dobry pomysł. Może w 4.0? ;) Graficznie NS 3 jest świetny, plansza kapitalna... jedyne czego miałbym się czepiać to przesunięcie rewersów o którym wspominałem wcześniej.

No i te oznaczenia "strzałów".Co komu przeszkadzał czarny kolor z białą obwódką."Ciosy" genialni graficy zrobili jak w poprzednich wersjach natomiast strzały wyglądają jak Działka Gaussa.No chyba,że wszystkie jednostki są w nie wyposażone (instrukcji jeszcze nie czytałem) :(
Oczywiście dla nowicjuszy to bez znaczenia ale dla takich starych pryków jak ja toż to nie przymierzając trzęsienie ziemi :wink:
Nie przesadzasz?:p odrazu trzęsienie ;D Grałem w 2.0, 2.5 i 3.0. I stwierdzam, że to kwestia przyzwyczajenia;)
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3370
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 126 times
Been thanked: 131 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: maciejo »

xel4 pisze:
maciejo pisze: No i te oznaczenia "strzałów".Co komu przeszkadzał czarny kolor z białą obwódką."Ciosy" genialni graficy zrobili jak w poprzednich wersjach natomiast strzały wyglądają jak Działka Gaussa.No chyba,że wszystkie jednostki są w nie wyposażone (instrukcji jeszcze nie czytałem) :(
Oczywiście dla nowicjuszy to bez znaczenia ale dla takich starych pryków jak ja toż to nie przymierzając trzęsienie ziemi :wink:
Nie przesadzasz?:p od razu trzęsienie ;D Grałem w 2.0, 2.5 i 3.0. I stwierdzam, że to kwestia przyzwyczajenia;)
No dobra - małe tsunami :wink:
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Awatar użytkownika
mig
Posty: 4046
Rejestracja: 24 lip 2010, 16:41
Lokalizacja: Konin
Been thanked: 4 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: mig »

kwiatosz pisze:To logo rosyjskiego wydawcy celowo jest w formie kieliszka? Będzie specjalna wersja zasad z powodu kieliszkowego profilu nowego wydawcy?
Kieliszka? Chyba raczej szklanki ;-)
Planszostrefa - 11%, 3 Trolle - 5%
Mam / Chcę mieć / Sprzedam
Awatar użytkownika
kwiatosz
Posty: 7874
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 132 times
Been thanked: 417 times
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex

Post autor: kwiatosz »

Literatki niech będzie ;)
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
Pixa
Posty: 1992
Rejestracja: 10 lip 2013, 13:24
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Pixa »

BartP pisze:Gratulacje!
Нэурошима Хэкс
Mysle, ze bardziej: Нeурошима Хeкс ;-)
--
Próbówka Music House - sale prób i studio nagrań we Wrocławiu
www.sala-prob-wroclaw.pl
Awatar użytkownika
grzemek
Posty: 291
Rejestracja: 17 mar 2013, 14:07
Lokalizacja: Wrocław
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex

Post autor: grzemek »

Wczoraj zagrałem w nowe wydanie Neuroshimy jest naprawde rewlecyjnie zrobione, wszystko mi się w nowej wersji podoba!:) żetony czytelne, grube z tyłu nadruk na nich dobrze zrobiony (nic nie ucieka na boki). Plansza świetnie się prezentuje na stole. Znaczniki obrażen,siatek dużo ułatwiają gre, plansze pomocy dobre na początek (za ciekawostke można uznać to że w moim egzemplarzu dostałem razy 2 karty pomocy dla każdej armii, mam nadzieje, że w czyimś egzemplarzu przez to ich nie zabraknie;). Ruchome plansze obrażeń wykonane solidnie. Brakuje woreczków strunowych w zestawie żeby nie latało wszystko razem, a pudełko rozmiarów standardowych typu Tezeusz czy Dziedzictwo więc na półce komponuje się ładnie. Wypraska do wywalenia a miejsce czeka na nowe armie:)
Tak więc za tą cene około 100zł dostajemy świetną gre w nowej (ładniejszej - rzecz gustu) szacie.
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4164
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 577 times
Been thanked: 1030 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: RUNner »

W pełni się podpisuję pod powyższą opinią! Wykonanie bardzo trafiło w mój gust. Kolory są stonowane, całość zaprojektowana ze smakiem. Czasem może cierpi na tym czytelność w porównaniu do poprzedniej edycji, ale mimo to szybko się można przyzwyczaić.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Peter128
Posty: 636
Rejestracja: 23 lip 2012, 15:11
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Peter128 »

ODPOWIEDZ