Neuroshima Hex - pytanie o zasady
- dicer
- Posty: 765
- Rejestracja: 11 sty 2014, 00:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 8 times
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Przeczytałem na razie część tego FAQ-a i jestem mocno skonfundowany:
Ożywianie – Czy wykładanie znaczników ran na pola zabitych przez Death Breath przeciwników jest zdolnością Sztabu, czy cechą armii? Czy jeśli sztab Death Breath jest zasieciowany, to czy wykłada się znaczniki ran na polach, na których jednostki Death Breath zabiły przeciwnika?
Jest to cecha armii. Wykłada się.
Tu jestem w lekkim szoku...
W instrukcji jest wyraźnie napisane, że Ożywianie to cecha Sztabu Death Breath, a więc zasieciowanie Sztabu DB powinno uniemożliwiać wykorzystanie Ożywiania.
Atak dystansowy Death Breath – Czy po zabiciu jednostki przeciwnika takim atakiem jest kładziony żeton rany?
Tak.
Tego nie rozumiem. Przecież DB nie ma jednostek atakujących na dystans...
Czy Mephisto może użyć Szczęk (wywołać Bitwę) po tym, jak który którykolwiek gracz pociągnął ostatni żeton?
Nie.
A to jest sprzeczne z dotychczasową wykładnią, bo na podstawie przepisów z podstawki była ona taka, że może.
To na razie kilka uwag po przeczytaniu zaledwie niewielkiego fragmentu FAQ-a. A miał on rozwiać wątpliwości...
Ożywianie – Czy wykładanie znaczników ran na pola zabitych przez Death Breath przeciwników jest zdolnością Sztabu, czy cechą armii? Czy jeśli sztab Death Breath jest zasieciowany, to czy wykłada się znaczniki ran na polach, na których jednostki Death Breath zabiły przeciwnika?
Jest to cecha armii. Wykłada się.
Tu jestem w lekkim szoku...

W instrukcji jest wyraźnie napisane, że Ożywianie to cecha Sztabu Death Breath, a więc zasieciowanie Sztabu DB powinno uniemożliwiać wykorzystanie Ożywiania.
Atak dystansowy Death Breath – Czy po zabiciu jednostki przeciwnika takim atakiem jest kładziony żeton rany?
Tak.
Tego nie rozumiem. Przecież DB nie ma jednostek atakujących na dystans...

Czy Mephisto może użyć Szczęk (wywołać Bitwę) po tym, jak który którykolwiek gracz pociągnął ostatni żeton?
Nie.
A to jest sprzeczne z dotychczasową wykładnią, bo na podstawie przepisów z podstawki była ona taka, że może.
To na razie kilka uwag po przeczytaniu zaledwie niewielkiego fragmentu FAQ-a. A miał on rozwiać wątpliwości...

Ostatnio zmieniony 12 lis 2017, 19:03 przez dicer, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 347
- Rejestracja: 03 cze 2013, 10:24
- Lokalizacja: Włocławek
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 11 times
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Może w sojuszu z Hegemonią mieć. Pozostałe 2 Twoje pytania zastanawiają także mnie. Albo zmieniają zasady albo będzie poprawka do FAQdicer pisze:Atak dystansowy Death Breath – Czy po zabiciu jednostki przeciwnika takim atakiem jest kładziony żeton rany?
Tak.
Tego nie rozumiem. Przecież DB nie ma jednostek atakujących na dystans...![]()
- GrzeL
- Administrator
- Posty: 1143
- Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
- Lokalizacja: okolica Warszawy
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 61 times
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Regulamin forum i komentarzyl pisze:9. Zmniejszanie czytelności postów poprzez nadużywanie emotikonów, stosowanie wielu kolorów, oraz częste zmiany formatowania tekstu (kursywa, pogrubienie, zmiany wielkości kroju pisma) na przestrzeni jednej wiadomości są niemile widziane. Kolor "red" zastrzeżony jest dla administracji forum.
Pytanie dotyczy wykładania znaczników ran, a nie samego Ożywiania. Pojawienie się następującego zdania: „Zawsze, gdy jednostka Death Breath zabije jednostkę przeciwnika, na pustym polu po zabitej jednostce należy położyć znacznik Rany.” w części zatytułowanej Ożywianie, bez dodatkowego zastrzeżenia jest trochę niefortunne.dicer pisze:Ożywianie – Czy wykładanie znaczników ran na pola zabitych przez Death Breath przeciwników jest zdolnością Sztabu, czy cechą armii? Czy jeśli sztab Death Breath jest zasieciowany, to czy wykłada się znaczniki ran na polach, na których jednostki Death Breath zabiły przeciwnika?
Jest to cecha armii. Wykłada się.
Tu jestem w lekkim szoku...![]()
W instrukcji jest wyraźnie napisane, że Ożywianie to cecha Sztabu Death Breath, a więc zasieciowanie Sztabu DB powinno uniemożliwiać wykorzystanie Ożywiania.
Pytanie znajduje się w sekcji ogólnej, bo zarówno w grze wieloosobowej, jak i z dodatkami niearmijnymi może dojść do takiej sytuacji.dicer pisze:Atak dystansowy Death Breath – Czy po zabiciu jednostki przeciwnika takim atakiem jest kładziony żeton rany?
Tak.
Tego nie rozumiem. Przecież DB nie ma jednostek atakujących na dystans...![]()
Wykładni, która opierała się na braku informacji o zakazie i domniemaniu, że jeśli coś nie jest zakazane, to jest dozwolone.dicer pisze:Czy Mephisto może użyć Szczęk (wywołać Bitwę) po tym, jak który którykolwiek gracz pociągnął ostatni żeton?
Nie.
A to jest sprzeczne z dotychczasową wykładnią, bo na podstawie przepisów z podstawki była ona taka, że może.
- dicer
- Posty: 765
- Rejestracja: 11 sty 2014, 00:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 8 times
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
OK - już poprawiłem.GrzeL pisze:Regulamin forum i komentarzyl pisze:9. Zmniejszanie czytelności postów poprzez nadużywanie emotikonów, stosowanie wielu kolorów, oraz częste zmiany formatowania tekstu (kursywa, pogrubienie, zmiany wielkości kroju pisma) na przestrzeni jednej wiadomości są niemile widziane. Kolor "red" zastrzeżony jest dla administracji forum.
Czy mam to rozumieć w ten sposób, że Ożywianie jest cechą Sztabu i nie działa, gdy Sztab DB jest zasieciowany, natomiast wykładanie znaczników jest cechą armii i działa zawsze?GrzeL pisze:Pytanie dotyczy wykładania znaczników ran, a nie samego Ożywiania. Pojawienie się następującego zdania: „Zawsze, gdy jednostka Death Breath zabije jednostkę przeciwnika, na pustym polu po zabitej jednostce należy położyć znacznik Rany.” w części zatytułowanej Ożywianie, bez dodatkowego zastrzeżenia jest trochę niefortunne.dicer pisze:Ożywianie – Czy wykładanie znaczników ran na pola zabitych przez Death Breath przeciwników jest zdolnością Sztabu, czy cechą armii? Czy jeśli sztab Death Breath jest zasieciowany, to czy wykłada się znaczniki ran na polach, na których jednostki Death Breath zabiły przeciwnika?
Jest to cecha armii. Wykłada się.
Tu jestem w lekkim szoku...![]()
W instrukcji jest wyraźnie napisane, że Ożywianie to cecha Sztabu Death Breath, a więc zasieciowanie Sztabu DB powinno uniemożliwiać wykorzystanie Ożywiania.
W takim razie chyba powinno się to znaleźć w rozdziałach "Rozgrywki wieloosobowe"/"Dodatki niearmijne"?GrzeL pisze:Pytanie znajduje się w sekcji ogólnej, bo zarówno w grze wieloosobowej, jak i z dodatkami niearmijnymi może dojść do takiej sytuacji.dicer pisze:Atak dystansowy Death Breath – Czy po zabiciu jednostki przeciwnika takim atakiem jest kładziony żeton rany?
Tak.
Tego nie rozumiem. Przecież DB nie ma jednostek atakujących na dystans...![]()
Zresztą nieważne. W sumie to sprawa drugorzędna.
Wykładni, która opierała się na dwóch zapisach z instrukcji.GrzeL pisze:Wykładni, która opierała się na braku informacji o zakazie i domniemaniu, że jeśli coś nie jest zakazane, to jest dozwolone.dicer pisze:Czy Mephisto może użyć Szczęk (wywołać Bitwę) po tym, jak który którykolwiek gracz pociągnął ostatni żeton?
Nie.
A to jest sprzeczne z dotychczasową wykładnią, bo na podstawie przepisów z podstawki była ona taka, że może.
Z instrukcji ogólnej:
Żetonu Bitwy nie można już zagrać, jeśli którykolwiek z graczy pociągnął swój ostatni żeton.
Czyli że to ograniczenie dotyczy tylko zagrania żetonu Bitwy.
I z instrukcji Mephista:
Raz na turę gracz może uruchomić jeden z leżących na planszy Wszczepów jego własnej armii.
Czyli rozumiem, że od teraz oficjalnie obowiązuje wykładnia z FAQ-a i nie można wywołać Bitwy odpalając Szczęki, gdy któryś z graczy dociągnął swój ostatni żeton?
- GrzeL
- Administrator
- Posty: 1143
- Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
- Lokalizacja: okolica Warszawy
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 61 times
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Tak.dicer pisze:Czy mam to rozumieć w ten sposób, że Ożywianie jest cechą Sztabu i nie działa, gdy Sztab DB jest zasieciowany, natomiast wykładanie znaczników jest cechą armii i działa zawsze?GrzeL pisze:Pytanie dotyczy wykładania znaczników ran, a nie samego Ożywiania. Pojawienie się następującego zdania: „Zawsze, gdy jednostka Death Breath zabije jednostkę przeciwnika, na pustym polu po zabitej jednostce należy położyć znacznik Rany.” w części zatytułowanej Ożywianie, bez dodatkowego zastrzeżenia jest trochę niefortunne.dicer pisze:Ożywianie – Czy wykładanie znaczników ran na pola zabitych przez Death Breath przeciwników jest zdolnością Sztabu, czy cechą armii? Czy jeśli sztab Death Breath jest zasieciowany, to czy wykłada się znaczniki ran na polach, na których jednostki Death Breath zabiły przeciwnika?
Jest to cecha armii. Wykłada się.
Tu jestem w lekkim szoku...![]()
W instrukcji jest wyraźnie napisane, że Ożywianie to cecha Sztabu Death Breath, a więc zasieciowanie Sztabu DB powinno uniemożliwiać wykorzystanie Ożywiania.
W instrukcji użyto słowa „zawsze”, mimo że do słów „zawsze” oraz „każdy” podchodzę sceptycznie, bo niestety nie każdy autor instrukcji uważa, że wyjątki od takich reguł należy opisać wprost, to w tym przypadku do działania jako cechy Sztabu wymagane byłyby dodatkowe reguły, których nie ma (a bez nich nie wiadomo jak należałoby grać) oraz naniesienie poprawek do już istniejących (a właściwie opisanie ich w sposób, aby nie robiły konfliktów).
Tak.dicer pisze:Wykładni, która opierała się na dwóch zapisach z instrukcji.GrzeL pisze:Wykładni, która opierała się na braku informacji o zakazie i domniemaniu, że jeśli coś nie jest zakazane, to jest dozwolone.dicer pisze:Czy Mephisto może użyć Szczęk (wywołać Bitwę) po tym, jak który którykolwiek gracz pociągnął ostatni żeton?
Nie.
A to jest sprzeczne z dotychczasową wykładnią, bo na podstawie przepisów z podstawki była ona taka, że może.
Z instrukcji ogólnej:
Żetonu Bitwy nie można już zagrać, jeśli którykolwiek z graczy pociągnął swój ostatni żeton.
Czyli że to ograniczenie dotyczy tylko zagrania żetonu Bitwy.
I z instrukcji Mephista:
Raz na turę gracz może uruchomić jeden z leżących na planszy Wszczepów jego własnej armii.
Czyli rozumiem, że od teraz oficjalnie obowiązuje wykładnia z FAQ-a i nie można wywołać Bitwy odpalając Szczęki, gdy któryś z graczy dociągnął swój ostatni żeton?
- dicer
- Posty: 765
- Rejestracja: 11 sty 2014, 00:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 8 times
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Trochę to skomplikowane...GrzeL pisze:Tak.dicer pisze: Czy mam to rozumieć w ten sposób, że Ożywianie jest cechą Sztabu i nie działa, gdy Sztab DB jest zasieciowany, natomiast wykładanie znaczników jest cechą armii i działa zawsze?
W instrukcji użyto słowa „zawsze”, mimo że do słów „zawsze” oraz „każdy” podchodzę sceptycznie, bo niestety nie każdy autor instrukcji uważa, że wyjątki od takich reguł należy opisać wprost, to w tym przypadku do działania jako cechy Sztabu wymagane byłyby dodatkowe reguły, których nie ma (a bez nich nie wiadomo jak należałoby grać) oraz naniesienie poprawek do już istniejących (a właściwie opisanie ich w sposób, aby nie robiły konfliktów).

W takim razie wracam do mojej poprzedniej wątpliwości (którą w zasadzie miałem już rozwianą, aż tu nagle FAQ

Death Breath vs. Mephisto
Mephisto sieciuje Sztab DB. Ale po bitwie sieć automatycznie spada.
Czy DB może kłaść swoje jednostki na polach po zniszczonych żetonach Mephista, czy nie może?
- GrzeL
- Administrator
- Posty: 1143
- Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
- Lokalizacja: okolica Warszawy
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 61 times
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Zgodnie z FAQ, może.dicer pisze:Death Breath vs. Mephisto
Mephisto sieciuje Sztab DB. Ale po bitwie sieć automatycznie spada.
Czy DB może kłaść swoje jednostki na polach po zniszczonych żetonach Mephista, czy nie może?
Analogicznie jest z Siecią dystansową Iron Gang.
Re: Neuroshima Hex
a to gra sie nie konczy w momencie gdy zaden zeton nie spada? czy konczy sie dopiero gdy dodatkowo nikt nie zadaje obrazen?dicer pisze:W półfinale doszło do bezprecedensowej sytuacji. Grał Mephisto przeciwko Missisipi. Pod koniec gry Mephisto prowadził chyba 14:3 i w ostatnim dociągu, gdy zapełniono planszę, okazało się, że po bitwie nie spada żaden żeton, a Cień Missisipi walił w Sztab Mephisto.
Ponieważ z planszy nie spadał żaden żeton, bitwy były powtarzane aż do całkowitego wyzerowania Sztabu Mephista!
- warlock
- Posty: 4990
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1227 times
- Been thanked: 2382 times
Re: Neuroshima Hex
A która zasada w instrukcji mówi o tym, że jeśli żaden żeton nie spada to rozgrywa się bitwy do skutku? Przecież Sztaby nie miały tyle samo wytrzymałości, żeby uruchamiać jakieś dodatkowe procedury tiebreakera (dodatkowe tury). W tej sytuacji powinien wygrać Mephisto. Poprawcie mnie jeśli się mylę, ale chyba ktoś ładnie ograbił gracza Mephisto ze zwycięstwaW półfinale doszło do bezprecedensowej sytuacji. Grał Mephisto przeciwko Missisipi. Pod koniec gry Mephisto prowadził chyba 14:3 i w ostatnim dociągu, gdy zapełniono planszę, okazało się, że po bitwie nie spada żaden żeton, a Cień Missisipi walił w Sztab Mephisto.
Ponieważ z planszy nie spadał żaden żeton, bitwy były powtarzane aż do całkowitego wyzerowania Sztabu Mephista!


Re: Neuroshima Hex
Zasady do Missisipi mówią, że w przypadku zapełnionej planszy po rozegranej bitwie, należy natychmiast rozegrać kolejną bitwę i powtarzać, dopóki nie zdejmiemy jakiegoś żetonu lub wytrzymałość sztabu nie spadnie do zera.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
- KamradziejTomal
- Posty: 1162
- Rejestracja: 04 kwie 2016, 16:40
- Has thanked: 387 times
- Been thanked: 460 times
Re: Neuroshima Hex
Jeśli dobrze pamiętam (grałem tylko na appce) to wygląda to chyba tak:
1) Początek rundy z pustymi polami
2) Dołożenie kafelków, które w pełni zapełnią planszę - odpalenie bitwy
3) Przejechanie wszystkich ataków/efektów w kolejności, jeżeli rany dostały tylko sztab to nic nie spada z planszy, koniec rundy
4) Nowa runda brak możliwości dołożenia kafelków - natychmiastowe odpalenie bitwy
5) Przejechanie wszystkich ataków/efektów w kolejności, jeżeli rany dostały tylko sztab to nic nie spada z planszy, koniec rundy
6) Nowa runda...
I w ten sposób ma to sens że jeden sztab dostaje łomot aż do końca punktów życia (tak na mój chłopski rozum + ogarnianie gry na podstawie appki).
1) Początek rundy z pustymi polami
2) Dołożenie kafelków, które w pełni zapełnią planszę - odpalenie bitwy
3) Przejechanie wszystkich ataków/efektów w kolejności, jeżeli rany dostały tylko sztab to nic nie spada z planszy, koniec rundy
4) Nowa runda brak możliwości dołożenia kafelków - natychmiastowe odpalenie bitwy
5) Przejechanie wszystkich ataków/efektów w kolejności, jeżeli rany dostały tylko sztab to nic nie spada z planszy, koniec rundy
6) Nowa runda...
I w ten sposób ma to sens że jeden sztab dostaje łomot aż do końca punktów życia (tak na mój chłopski rozum + ogarnianie gry na podstawie appki).
- warlock
- Posty: 4990
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1227 times
- Been thanked: 2382 times
Re: Neuroshima Hex
Ok, sprawdzałem tylko zasadę w głównej instrukcji (a ta milczy na temat takiej sytuacji). Dzięki za wyjaśnienietomb pisze:Zasady do Missisipi mówią, że w przypadku zapełnionej planszy po rozegranej bitwie, należy natychmiast rozegrać kolejną bitwę i powtarzać, dopóki nie zdejmiemy jakiegoś żetonu lub wytrzymałość sztabu nie spadnie do zera.


Nie przyszło mi do głowy, żeby tak podstawowej zasady szukać w jakimś dodatku frakcyjnymZAPEŁNIONA PLANSZA
Zawsze gdy po rozegraniu Bitwy z planszy nie spadnie nawet jeden żeton, automatycznie rozgrywana jest kolejna Bitwa – aż do momentu, gdy jakiś żeton spadnie z planszy lub wytrzymałość któregoś ze Sztabów spadnie do zera. Jeśli po rozegraniu Bitwy z planszy nie spadnie nawet jeden żeton ani żadna jednostka lub Sztab nie otrzyma ani jednej rany, gra kończy się w tym momencie (należy porównać poziom wytrzymałości Sztabów by wyłonić zwycięzcę)

Re: Neuroshima Hex
Myślę, że dopiero grając Missisipi dochodziło do takich sytuacji (też mi się zdarzyło). Paraliże i Zasłona Dymna robią swoje.warlock pisze: Nie przyszło mi do głowy, żeby tak podstawowej zasady szukać w jakimś dodatku frakcyjnym.
Naprawdę kuriozalne byłoby zblokowanie się w partii bez udziału bez Missisipi.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
- dicer
- Posty: 765
- Rejestracja: 11 sty 2014, 00:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 8 times
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Oficjalny FAQ to potwierdza:
"Zapełniona plansza – Co dzieje się w przypadku, jeśli po Bitwie z zapełnienia planszy nie spadnie żadna jednostka?
Zawsze, gdy po rozegraniu Bitwy z planszy nie spadnie nawet jedna jednostka albo natychmiast po zakończeniu zapełni się ponownie, automatycznie rozgrywana jest kolejna Bitwa (przed jej rozpoczęciem należy zdjąć wszystkie znaczniki, które powinny spaść na koniec albo po Bitwie oraz Vegas może obrócić jednostki, które przejęła podczas właśnie rozpatrzonej Bitwy) – aż do momentu, gdy jakaś jednostka spadnie z planszy, w tym wytrzymałość któregoś ze Sztabów (lub Obiektów) spadnie do zera.
Za wywołującego kolejną Bitwę uważany jest:
Jeśli żadna jednostka nie spadła: ten z graczy, który wywołał poprzednią Bitwę.
Jeśli została zapełniona ponownie plansza: ten z graczy, który dostawił jednostkę dopełniającą planszę.
Jeśli podczas rozgrywania Bitwy żadna z jednostek nie otrzymała obrażeń lub została zdjęta z planszy ani nie zaszła zmiana na planszy (w Bitwie lub bezpośrednio po niej), która mogłaby doprowadzić do przerwania impasu w skończonej liczbie Bitew, to gra kończy się w tym momencie (należy porównać poziom wytrzymałości Sztabów (lub Obiektów), by wyłonić zwycięzcę)."
"Zapełniona plansza – Co dzieje się w przypadku, jeśli po Bitwie z zapełnienia planszy nie spadnie żadna jednostka?
Zawsze, gdy po rozegraniu Bitwy z planszy nie spadnie nawet jedna jednostka albo natychmiast po zakończeniu zapełni się ponownie, automatycznie rozgrywana jest kolejna Bitwa (przed jej rozpoczęciem należy zdjąć wszystkie znaczniki, które powinny spaść na koniec albo po Bitwie oraz Vegas może obrócić jednostki, które przejęła podczas właśnie rozpatrzonej Bitwy) – aż do momentu, gdy jakaś jednostka spadnie z planszy, w tym wytrzymałość któregoś ze Sztabów (lub Obiektów) spadnie do zera.
Za wywołującego kolejną Bitwę uważany jest:
Jeśli żadna jednostka nie spadła: ten z graczy, który wywołał poprzednią Bitwę.
Jeśli została zapełniona ponownie plansza: ten z graczy, który dostawił jednostkę dopełniającą planszę.
Jeśli podczas rozgrywania Bitwy żadna z jednostek nie otrzymała obrażeń lub została zdjęta z planszy ani nie zaszła zmiana na planszy (w Bitwie lub bezpośrednio po niej), która mogłaby doprowadzić do przerwania impasu w skończonej liczbie Bitew, to gra kończy się w tym momencie (należy porównać poziom wytrzymałości Sztabów (lub Obiektów), by wyłonić zwycięzcę)."
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Może za malo wnikliwie czytałem albo poprostu nie ma tego info.
Mam pytanie odnośnie sztabu Misisipi + podłączonego do niego bojlera.
W związku że sztab atakuje to również może dostać zdolność jad.
Czy w przypadku gdy obok stoi sztab przeciwnika to go zatruwamy czy nie, bo
normalnym atakiem sztaby nie mogą się atakować.
Pozdrawiam
Mam pytanie odnośnie sztabu Misisipi + podłączonego do niego bojlera.
W związku że sztab atakuje to również może dostać zdolność jad.
Czy w przypadku gdy obok stoi sztab przeciwnika to go zatruwamy czy nie, bo
normalnym atakiem sztaby nie mogą się atakować.
Pozdrawiam
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Ale nie musi byc obrazenia żeby, zatruć. Przykład masz w trucicielu on nie ma ataków. Stąd sztab obrażenia fizycznego nie może zadać drugiemu, ale po podlaczeniu bojlera uzyskuje zdolnosc jad tak jak u truciciela a że nie jest to rozpatrywane jako atak to chyba może to zrobić drugiemu sztabowi.
Jesli się mylę to poprawcie mnie;)
Jesli się mylę to poprawcie mnie;)
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Jest różnica miedzy Jadem a Zatruciem. Zatrucie to atak Truciciela - nie zadaje ran, ale wyłącznie kładzie znacznik jadu.
Bojler dodaje cechę Jad ciosom i strzałom - zatem tylko po ataku, który zada ranę, dodatkowo kładzie się na zranionej jednostce znacznik jadu.
A skoro sztaby nie ranią się nawzajem, to i nie kładzie się znacznika jadu.
Bojler dodaje cechę Jad ciosom i strzałom - zatem tylko po ataku, który zada ranę, dodatkowo kładzie się na zranionej jednostce znacznik jadu.
A skoro sztaby nie ranią się nawzajem, to i nie kładzie się znacznika jadu.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
-
- Posty: 50
- Rejestracja: 18 gru 2017, 18:56
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 14 times
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Pofatygowałem się, zajrzałem do instrukcji Sharrash i widzę, że potrzebna Ci informacja jest tam kilkukrotnie powtórzona: Dziura wciąga na siebie jednostkę przeciwnika.
Szanowni, jak to kolega Andy ma w podpisie:" Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji."
Szanowni, jak to kolega Andy ma w podpisie:" Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji."
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
-
- Posty: 50
- Rejestracja: 18 gru 2017, 18:56
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 14 times
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Faktycznie tak jest napisane, ale niedawno na turnieju przeciwnik grający szczurami tak zrobił, twierdząc że można. Jako że grał Sharrashem na ostatnich mistrzostwach Polski nie negowałem,
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Witam proszę o pomoc Stalowa Policja vs Nowy jork kwesta szpiega...
1.Zdolność Szpiega - jak jest w przypadku podłączenia go do sztabu stalowej policji? Grający Nowym Jorkiem może rzucać stalowa siecią i odejmować w ten sposób punkty sztabowi SP? jeśli tak to kto rzuca sieć ? koto pierwszy ten lepszy?
cytując instrukcję:"Jednostka może przyłączać się do wrogich Modułów (lub Sztabów) tak jakby były to Moduły (lub Sztaby) własnej armii i po przyłączeniu automatycznie korzysta z dawanych przez nie bonusów"
Dodam tylko że w wersji gry na androida po podłączeniu szpiega do sztabu Stalowej Policji nie mogę rzucić sieci ...
2. Rozumiem że w przypadku podłączenia się do wrogich modułów nie ma ograniczeń w ilości? moge np skorzystać z dodatkowej inicjatywy + pancerza itp.
1.Zdolność Szpiega - jak jest w przypadku podłączenia go do sztabu stalowej policji? Grający Nowym Jorkiem może rzucać stalowa siecią i odejmować w ten sposób punkty sztabowi SP? jeśli tak to kto rzuca sieć ? koto pierwszy ten lepszy?
cytując instrukcję:"Jednostka może przyłączać się do wrogich Modułów (lub Sztabów) tak jakby były to Moduły (lub Sztaby) własnej armii i po przyłączeniu automatycznie korzysta z dawanych przez nie bonusów"
Dodam tylko że w wersji gry na androida po podłączeniu szpiega do sztabu Stalowej Policji nie mogę rzucić sieci ...
2. Rozumiem że w przypadku podłączenia się do wrogich modułów nie ma ograniczeń w ilości? moge np skorzystać z dodatkowej inicjatywy + pancerza itp.
- dicer
- Posty: 765
- Rejestracja: 11 sty 2014, 00:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 8 times
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Cytat z oficjalnego FAQ:bendoza pisze:Witam proszę o pomoc Stalowa Policja vs Nowy jork kwesta szpiega...
1.Zdolność Szpiega - jak jest w przypadku podłączenia go do sztabu stalowej policji? Grający Nowym Jorkiem może rzucać stalowa siecią i odejmować w ten sposób punkty sztabowi SP? jeśli tak to kto rzuca sieć ? koto pierwszy ten lepszy?
cytując instrukcję:"Jednostka może przyłączać się do wrogich Modułów (lub Sztabów) tak jakby były to Moduły (lub Sztaby) własnej armii i po przyłączeniu automatycznie korzysta z dawanych przez nie bonusów"
Zdolność Szpieg – Czy jednostka ze zdolnością szpieg może korzystać ze zdolności nietypowych sztabów przeciwnika jak: tworzenie macierzy, rzucanie stalowej sieci, przejmowanie, ożywianie?
Nie.
Nie ma ograniczeń. Korzystasz ze wszystkiego, do czego jesteś podłączony.bendoza pisze:2. Rozumiem że w przypadku podłączenia się do wrogich modułów nie ma ograniczeń w ilości? moge np skorzystać z dodatkowej inicjatywy + pancerza itp.