Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
: 10 lis 2017, 15:17
Jest oficjalne faq. No, to jest wydarzenie: http://portalgames.pl/pl/oficjalne-faq- ... y-hex-3-0/
Fascynaci planszówek - łączcie się!
https://www.gry-planszowe.pl/
Może w sojuszu z Hegemonią mieć. Pozostałe 2 Twoje pytania zastanawiają także mnie. Albo zmieniają zasady albo będzie poprawka do FAQdicer pisze:Atak dystansowy Death Breath – Czy po zabiciu jednostki przeciwnika takim atakiem jest kładziony żeton rany?
Tak.
Tego nie rozumiem. Przecież DB nie ma jednostek atakujących na dystans...![]()
Regulamin forum i komentarzyl pisze:9. Zmniejszanie czytelności postów poprzez nadużywanie emotikonów, stosowanie wielu kolorów, oraz częste zmiany formatowania tekstu (kursywa, pogrubienie, zmiany wielkości kroju pisma) na przestrzeni jednej wiadomości są niemile widziane. Kolor "red" zastrzeżony jest dla administracji forum.
Pytanie dotyczy wykładania znaczników ran, a nie samego Ożywiania. Pojawienie się następującego zdania: „Zawsze, gdy jednostka Death Breath zabije jednostkę przeciwnika, na pustym polu po zabitej jednostce należy położyć znacznik Rany.” w części zatytułowanej Ożywianie, bez dodatkowego zastrzeżenia jest trochę niefortunne.dicer pisze:Ożywianie – Czy wykładanie znaczników ran na pola zabitych przez Death Breath przeciwników jest zdolnością Sztabu, czy cechą armii? Czy jeśli sztab Death Breath jest zasieciowany, to czy wykłada się znaczniki ran na polach, na których jednostki Death Breath zabiły przeciwnika?
Jest to cecha armii. Wykłada się.
Tu jestem w lekkim szoku...![]()
W instrukcji jest wyraźnie napisane, że Ożywianie to cecha Sztabu Death Breath, a więc zasieciowanie Sztabu DB powinno uniemożliwiać wykorzystanie Ożywiania.
Pytanie znajduje się w sekcji ogólnej, bo zarówno w grze wieloosobowej, jak i z dodatkami niearmijnymi może dojść do takiej sytuacji.dicer pisze:Atak dystansowy Death Breath – Czy po zabiciu jednostki przeciwnika takim atakiem jest kładziony żeton rany?
Tak.
Tego nie rozumiem. Przecież DB nie ma jednostek atakujących na dystans...![]()
Wykładni, która opierała się na braku informacji o zakazie i domniemaniu, że jeśli coś nie jest zakazane, to jest dozwolone.dicer pisze:Czy Mephisto może użyć Szczęk (wywołać Bitwę) po tym, jak który którykolwiek gracz pociągnął ostatni żeton?
Nie.
A to jest sprzeczne z dotychczasową wykładnią, bo na podstawie przepisów z podstawki była ona taka, że może.
OK - już poprawiłem.GrzeL pisze:Regulamin forum i komentarzyl pisze:9. Zmniejszanie czytelności postów poprzez nadużywanie emotikonów, stosowanie wielu kolorów, oraz częste zmiany formatowania tekstu (kursywa, pogrubienie, zmiany wielkości kroju pisma) na przestrzeni jednej wiadomości są niemile widziane. Kolor "red" zastrzeżony jest dla administracji forum.
Czy mam to rozumieć w ten sposób, że Ożywianie jest cechą Sztabu i nie działa, gdy Sztab DB jest zasieciowany, natomiast wykładanie znaczników jest cechą armii i działa zawsze?GrzeL pisze:Pytanie dotyczy wykładania znaczników ran, a nie samego Ożywiania. Pojawienie się następującego zdania: „Zawsze, gdy jednostka Death Breath zabije jednostkę przeciwnika, na pustym polu po zabitej jednostce należy położyć znacznik Rany.” w części zatytułowanej Ożywianie, bez dodatkowego zastrzeżenia jest trochę niefortunne.dicer pisze:Ożywianie – Czy wykładanie znaczników ran na pola zabitych przez Death Breath przeciwników jest zdolnością Sztabu, czy cechą armii? Czy jeśli sztab Death Breath jest zasieciowany, to czy wykłada się znaczniki ran na polach, na których jednostki Death Breath zabiły przeciwnika?
Jest to cecha armii. Wykłada się.
Tu jestem w lekkim szoku...![]()
W instrukcji jest wyraźnie napisane, że Ożywianie to cecha Sztabu Death Breath, a więc zasieciowanie Sztabu DB powinno uniemożliwiać wykorzystanie Ożywiania.
W takim razie chyba powinno się to znaleźć w rozdziałach "Rozgrywki wieloosobowe"/"Dodatki niearmijne"?GrzeL pisze:Pytanie znajduje się w sekcji ogólnej, bo zarówno w grze wieloosobowej, jak i z dodatkami niearmijnymi może dojść do takiej sytuacji.dicer pisze:Atak dystansowy Death Breath – Czy po zabiciu jednostki przeciwnika takim atakiem jest kładziony żeton rany?
Tak.
Tego nie rozumiem. Przecież DB nie ma jednostek atakujących na dystans...![]()
Wykładni, która opierała się na dwóch zapisach z instrukcji.GrzeL pisze:Wykładni, która opierała się na braku informacji o zakazie i domniemaniu, że jeśli coś nie jest zakazane, to jest dozwolone.dicer pisze:Czy Mephisto może użyć Szczęk (wywołać Bitwę) po tym, jak który którykolwiek gracz pociągnął ostatni żeton?
Nie.
A to jest sprzeczne z dotychczasową wykładnią, bo na podstawie przepisów z podstawki była ona taka, że może.
Tak.dicer pisze:Czy mam to rozumieć w ten sposób, że Ożywianie jest cechą Sztabu i nie działa, gdy Sztab DB jest zasieciowany, natomiast wykładanie znaczników jest cechą armii i działa zawsze?GrzeL pisze:Pytanie dotyczy wykładania znaczników ran, a nie samego Ożywiania. Pojawienie się następującego zdania: „Zawsze, gdy jednostka Death Breath zabije jednostkę przeciwnika, na pustym polu po zabitej jednostce należy położyć znacznik Rany.” w części zatytułowanej Ożywianie, bez dodatkowego zastrzeżenia jest trochę niefortunne.dicer pisze:Ożywianie – Czy wykładanie znaczników ran na pola zabitych przez Death Breath przeciwników jest zdolnością Sztabu, czy cechą armii? Czy jeśli sztab Death Breath jest zasieciowany, to czy wykłada się znaczniki ran na polach, na których jednostki Death Breath zabiły przeciwnika?
Jest to cecha armii. Wykłada się.
Tu jestem w lekkim szoku...![]()
W instrukcji jest wyraźnie napisane, że Ożywianie to cecha Sztabu Death Breath, a więc zasieciowanie Sztabu DB powinno uniemożliwiać wykorzystanie Ożywiania.
Tak.dicer pisze:Wykładni, która opierała się na dwóch zapisach z instrukcji.GrzeL pisze:Wykładni, która opierała się na braku informacji o zakazie i domniemaniu, że jeśli coś nie jest zakazane, to jest dozwolone.dicer pisze:Czy Mephisto może użyć Szczęk (wywołać Bitwę) po tym, jak który którykolwiek gracz pociągnął ostatni żeton?
Nie.
A to jest sprzeczne z dotychczasową wykładnią, bo na podstawie przepisów z podstawki była ona taka, że może.
Z instrukcji ogólnej:
Żetonu Bitwy nie można już zagrać, jeśli którykolwiek z graczy pociągnął swój ostatni żeton.
Czyli że to ograniczenie dotyczy tylko zagrania żetonu Bitwy.
I z instrukcji Mephista:
Raz na turę gracz może uruchomić jeden z leżących na planszy Wszczepów jego własnej armii.
Czyli rozumiem, że od teraz oficjalnie obowiązuje wykładnia z FAQ-a i nie można wywołać Bitwy odpalając Szczęki, gdy któryś z graczy dociągnął swój ostatni żeton?
Trochę to skomplikowane...GrzeL pisze:Tak.dicer pisze: Czy mam to rozumieć w ten sposób, że Ożywianie jest cechą Sztabu i nie działa, gdy Sztab DB jest zasieciowany, natomiast wykładanie znaczników jest cechą armii i działa zawsze?
W instrukcji użyto słowa „zawsze”, mimo że do słów „zawsze” oraz „każdy” podchodzę sceptycznie, bo niestety nie każdy autor instrukcji uważa, że wyjątki od takich reguł należy opisać wprost, to w tym przypadku do działania jako cechy Sztabu wymagane byłyby dodatkowe reguły, których nie ma (a bez nich nie wiadomo jak należałoby grać) oraz naniesienie poprawek do już istniejących (a właściwie opisanie ich w sposób, aby nie robiły konfliktów).
Zgodnie z FAQ, może.dicer pisze:Death Breath vs. Mephisto
Mephisto sieciuje Sztab DB. Ale po bitwie sieć automatycznie spada.
Czy DB może kłaść swoje jednostki na polach po zniszczonych żetonach Mephista, czy nie może?
a to gra sie nie konczy w momencie gdy zaden zeton nie spada? czy konczy sie dopiero gdy dodatkowo nikt nie zadaje obrazen?dicer pisze:W półfinale doszło do bezprecedensowej sytuacji. Grał Mephisto przeciwko Missisipi. Pod koniec gry Mephisto prowadził chyba 14:3 i w ostatnim dociągu, gdy zapełniono planszę, okazało się, że po bitwie nie spada żaden żeton, a Cień Missisipi walił w Sztab Mephisto.
Ponieważ z planszy nie spadał żaden żeton, bitwy były powtarzane aż do całkowitego wyzerowania Sztabu Mephista!
A która zasada w instrukcji mówi o tym, że jeśli żaden żeton nie spada to rozgrywa się bitwy do skutku? Przecież Sztaby nie miały tyle samo wytrzymałości, żeby uruchamiać jakieś dodatkowe procedury tiebreakera (dodatkowe tury). W tej sytuacji powinien wygrać Mephisto. Poprawcie mnie jeśli się mylę, ale chyba ktoś ładnie ograbił gracza Mephisto ze zwycięstwaW półfinale doszło do bezprecedensowej sytuacji. Grał Mephisto przeciwko Missisipi. Pod koniec gry Mephisto prowadził chyba 14:3 i w ostatnim dociągu, gdy zapełniono planszę, okazało się, że po bitwie nie spada żaden żeton, a Cień Missisipi walił w Sztab Mephisto.
Ponieważ z planszy nie spadał żaden żeton, bitwy były powtarzane aż do całkowitego wyzerowania Sztabu Mephista!
Ok, sprawdzałem tylko zasadę w głównej instrukcji (a ta milczy na temat takiej sytuacji). Dzięki za wyjaśnienietomb pisze:Zasady do Missisipi mówią, że w przypadku zapełnionej planszy po rozegranej bitwie, należy natychmiast rozegrać kolejną bitwę i powtarzać, dopóki nie zdejmiemy jakiegoś żetonu lub wytrzymałość sztabu nie spadnie do zera.
Nie przyszło mi do głowy, żeby tak podstawowej zasady szukać w jakimś dodatku frakcyjnymZAPEŁNIONA PLANSZA
Zawsze gdy po rozegraniu Bitwy z planszy nie spadnie nawet jeden żeton, automatycznie rozgrywana jest kolejna Bitwa – aż do momentu, gdy jakiś żeton spadnie z planszy lub wytrzymałość któregoś ze Sztabów spadnie do zera. Jeśli po rozegraniu Bitwy z planszy nie spadnie nawet jeden żeton ani żadna jednostka lub Sztab nie otrzyma ani jednej rany, gra kończy się w tym momencie (należy porównać poziom wytrzymałości Sztabów by wyłonić zwycięzcę)
Myślę, że dopiero grając Missisipi dochodziło do takich sytuacji (też mi się zdarzyło). Paraliże i Zasłona Dymna robią swoje.warlock pisze: Nie przyszło mi do głowy, żeby tak podstawowej zasady szukać w jakimś dodatku frakcyjnym.
Cytat z oficjalnego FAQ:bendoza pisze:Witam proszę o pomoc Stalowa Policja vs Nowy jork kwesta szpiega...
1.Zdolność Szpiega - jak jest w przypadku podłączenia go do sztabu stalowej policji? Grający Nowym Jorkiem może rzucać stalowa siecią i odejmować w ten sposób punkty sztabowi SP? jeśli tak to kto rzuca sieć ? koto pierwszy ten lepszy?
cytując instrukcję:"Jednostka może przyłączać się do wrogich Modułów (lub Sztabów) tak jakby były to Moduły (lub Sztaby) własnej armii i po przyłączeniu automatycznie korzysta z dawanych przez nie bonusów"
Nie ma ograniczeń. Korzystasz ze wszystkiego, do czego jesteś podłączony.bendoza pisze:2. Rozumiem że w przypadku podłączenia się do wrogich modułów nie ma ograniczeń w ilości? moge np skorzystać z dodatkowej inicjatywy + pancerza itp.