Strona 44 z 51

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 10 lis 2017, 15:17
autor: Kisun
Jest oficjalne faq. No, to jest wydarzenie: http://portalgames.pl/pl/oficjalne-faq- ... y-hex-3-0/

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 10 lis 2017, 19:27
autor: dicer
Przeczytałem na razie część tego FAQ-a i jestem mocno skonfundowany:

Ożywianie – Czy wykładanie znaczników ran na pola zabitych przez Death Breath przeciwników jest zdolnością Sztabu, czy cechą armii? Czy jeśli sztab Death Breath jest zasieciowany, to czy wykłada się znaczniki ran na polach, na których jednostki Death Breath zabiły przeciwnika?
Jest to cecha armii. Wykłada się.

Tu jestem w lekkim szoku... :shock:
W instrukcji jest wyraźnie napisane, że Ożywianie to cecha Sztabu Death Breath, a więc zasieciowanie Sztabu DB powinno uniemożliwiać wykorzystanie Ożywiania.

Atak dystansowy Death Breath – Czy po zabiciu jednostki przeciwnika takim atakiem jest kładziony żeton rany?
Tak.
Tego nie rozumiem. Przecież DB nie ma jednostek atakujących na dystans... :?

Czy Mephisto może użyć Szczęk (wywołać Bitwę) po tym, jak który którykolwiek gracz pociągnął ostatni żeton?
Nie.

A to jest sprzeczne z dotychczasową wykładnią, bo na podstawie przepisów z podstawki była ona taka, że może.

To na razie kilka uwag po przeczytaniu zaledwie niewielkiego fragmentu FAQ-a. A miał on rozwiać wątpliwości... :roll:

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 11 lis 2017, 13:01
autor: Matti_C
dicer pisze:Atak dystansowy Death Breath – Czy po zabiciu jednostki przeciwnika takim atakiem jest kładziony żeton rany?
Tak.
Tego nie rozumiem. Przecież DB nie ma jednostek atakujących na dystans... :?
Może w sojuszu z Hegemonią mieć. Pozostałe 2 Twoje pytania zastanawiają także mnie. Albo zmieniają zasady albo będzie poprawka do FAQ

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 11 lis 2017, 13:29
autor: GrzeL
Regulamin forum i komentarzyl pisze:9. Zmniejszanie czytelności postów poprzez nadużywanie emotikonów, stosowanie wielu kolorów, oraz częste zmiany formatowania tekstu (kursywa, pogrubienie, zmiany wielkości kroju pisma) na przestrzeni jednej wiadomości są niemile widziane. Kolor "red" zastrzeżony jest dla administracji forum.
dicer pisze:Ożywianie – Czy wykładanie znaczników ran na pola zabitych przez Death Breath przeciwników jest zdolnością Sztabu, czy cechą armii? Czy jeśli sztab Death Breath jest zasieciowany, to czy wykłada się znaczniki ran na polach, na których jednostki Death Breath zabiły przeciwnika?
Jest to cecha armii. Wykłada się.

Tu jestem w lekkim szoku... :shock:
W instrukcji jest wyraźnie napisane, że Ożywianie to cecha Sztabu Death Breath, a więc zasieciowanie Sztabu DB powinno uniemożliwiać wykorzystanie Ożywiania.
Pytanie dotyczy wykładania znaczników ran, a nie samego Ożywiania. Pojawienie się następującego zdania: „Zawsze, gdy jednostka Death Breath zabije jednostkę przeciwnika, na pustym polu po zabitej jednostce należy położyć znacznik Rany.” w części zatytułowanej Ożywianie, bez dodatkowego zastrzeżenia jest trochę niefortunne.
dicer pisze:Atak dystansowy Death Breath – Czy po zabiciu jednostki przeciwnika takim atakiem jest kładziony żeton rany?
Tak.
Tego nie rozumiem. Przecież DB nie ma jednostek atakujących na dystans... :?
Pytanie znajduje się w sekcji ogólnej, bo zarówno w grze wieloosobowej, jak i z dodatkami niearmijnymi może dojść do takiej sytuacji.
dicer pisze:Czy Mephisto może użyć Szczęk (wywołać Bitwę) po tym, jak który którykolwiek gracz pociągnął ostatni żeton?
Nie.

A to jest sprzeczne z dotychczasową wykładnią, bo na podstawie przepisów z podstawki była ona taka, że może.
Wykładni, która opierała się na braku informacji o zakazie i domniemaniu, że jeśli coś nie jest zakazane, to jest dozwolone.

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 12 lis 2017, 19:34
autor: dicer
GrzeL pisze:
Regulamin forum i komentarzyl pisze:9. Zmniejszanie czytelności postów poprzez nadużywanie emotikonów, stosowanie wielu kolorów, oraz częste zmiany formatowania tekstu (kursywa, pogrubienie, zmiany wielkości kroju pisma) na przestrzeni jednej wiadomości są niemile widziane. Kolor "red" zastrzeżony jest dla administracji forum.
OK - już poprawiłem.
GrzeL pisze:
dicer pisze:Ożywianie – Czy wykładanie znaczników ran na pola zabitych przez Death Breath przeciwników jest zdolnością Sztabu, czy cechą armii? Czy jeśli sztab Death Breath jest zasieciowany, to czy wykłada się znaczniki ran na polach, na których jednostki Death Breath zabiły przeciwnika?
Jest to cecha armii. Wykłada się.

Tu jestem w lekkim szoku... :shock:
W instrukcji jest wyraźnie napisane, że Ożywianie to cecha Sztabu Death Breath, a więc zasieciowanie Sztabu DB powinno uniemożliwiać wykorzystanie Ożywiania.
Pytanie dotyczy wykładania znaczników ran, a nie samego Ożywiania. Pojawienie się następującego zdania: „Zawsze, gdy jednostka Death Breath zabije jednostkę przeciwnika, na pustym polu po zabitej jednostce należy położyć znacznik Rany.” w części zatytułowanej Ożywianie, bez dodatkowego zastrzeżenia jest trochę niefortunne.
Czy mam to rozumieć w ten sposób, że Ożywianie jest cechą Sztabu i nie działa, gdy Sztab DB jest zasieciowany, natomiast wykładanie znaczników jest cechą armii i działa zawsze?

GrzeL pisze:
dicer pisze:Atak dystansowy Death Breath – Czy po zabiciu jednostki przeciwnika takim atakiem jest kładziony żeton rany?
Tak.
Tego nie rozumiem. Przecież DB nie ma jednostek atakujących na dystans... :?
Pytanie znajduje się w sekcji ogólnej, bo zarówno w grze wieloosobowej, jak i z dodatkami niearmijnymi może dojść do takiej sytuacji.
W takim razie chyba powinno się to znaleźć w rozdziałach "Rozgrywki wieloosobowe"/"Dodatki niearmijne"?
Zresztą nieważne. W sumie to sprawa drugorzędna.
GrzeL pisze:
dicer pisze:Czy Mephisto może użyć Szczęk (wywołać Bitwę) po tym, jak który którykolwiek gracz pociągnął ostatni żeton?
Nie.

A to jest sprzeczne z dotychczasową wykładnią, bo na podstawie przepisów z podstawki była ona taka, że może.
Wykładni, która opierała się na braku informacji o zakazie i domniemaniu, że jeśli coś nie jest zakazane, to jest dozwolone.
Wykładni, która opierała się na dwóch zapisach z instrukcji.
Z instrukcji ogólnej:
Żetonu Bitwy nie można już zagrać, jeśli którykolwiek z graczy pociągnął swój ostatni żeton.
Czyli że to ograniczenie dotyczy tylko zagrania żetonu Bitwy.

I z instrukcji Mephista:
Raz na turę gracz może uruchomić jeden z leżących na planszy Wszczepów jego własnej armii.

Czyli rozumiem, że od teraz oficjalnie obowiązuje wykładnia z FAQ-a i nie można wywołać Bitwy odpalając Szczęki, gdy któryś z graczy dociągnął swój ostatni żeton?

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 13 lis 2017, 11:54
autor: GrzeL
dicer pisze:
GrzeL pisze:
dicer pisze:Ożywianie – Czy wykładanie znaczników ran na pola zabitych przez Death Breath przeciwników jest zdolnością Sztabu, czy cechą armii? Czy jeśli sztab Death Breath jest zasieciowany, to czy wykłada się znaczniki ran na polach, na których jednostki Death Breath zabiły przeciwnika?
Jest to cecha armii. Wykłada się.

Tu jestem w lekkim szoku... :shock:
W instrukcji jest wyraźnie napisane, że Ożywianie to cecha Sztabu Death Breath, a więc zasieciowanie Sztabu DB powinno uniemożliwiać wykorzystanie Ożywiania.
Pytanie dotyczy wykładania znaczników ran, a nie samego Ożywiania. Pojawienie się następującego zdania: „Zawsze, gdy jednostka Death Breath zabije jednostkę przeciwnika, na pustym polu po zabitej jednostce należy położyć znacznik Rany.” w części zatytułowanej Ożywianie, bez dodatkowego zastrzeżenia jest trochę niefortunne.
Czy mam to rozumieć w ten sposób, że Ożywianie jest cechą Sztabu i nie działa, gdy Sztab DB jest zasieciowany, natomiast wykładanie znaczników jest cechą armii i działa zawsze?
Tak.
W instrukcji użyto słowa „zawsze”, mimo że do słów „zawsze” oraz „każdy” podchodzę sceptycznie, bo niestety nie każdy autor instrukcji uważa, że wyjątki od takich reguł należy opisać wprost, to w tym przypadku do działania jako cechy Sztabu wymagane byłyby dodatkowe reguły, których nie ma (a bez nich nie wiadomo jak należałoby grać) oraz naniesienie poprawek do już istniejących (a właściwie opisanie ich w sposób, aby nie robiły konfliktów).
dicer pisze:
GrzeL pisze:
dicer pisze:Czy Mephisto może użyć Szczęk (wywołać Bitwę) po tym, jak który którykolwiek gracz pociągnął ostatni żeton?
Nie.

A to jest sprzeczne z dotychczasową wykładnią, bo na podstawie przepisów z podstawki była ona taka, że może.
Wykładni, która opierała się na braku informacji o zakazie i domniemaniu, że jeśli coś nie jest zakazane, to jest dozwolone.
Wykładni, która opierała się na dwóch zapisach z instrukcji.
Z instrukcji ogólnej:
Żetonu Bitwy nie można już zagrać, jeśli którykolwiek z graczy pociągnął swój ostatni żeton.
Czyli że to ograniczenie dotyczy tylko zagrania żetonu Bitwy.

I z instrukcji Mephista:
Raz na turę gracz może uruchomić jeden z leżących na planszy Wszczepów jego własnej armii.

Czyli rozumiem, że od teraz oficjalnie obowiązuje wykładnia z FAQ-a i nie można wywołać Bitwy odpalając Szczęki, gdy któryś z graczy dociągnął swój ostatni żeton?
Tak.

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 13 lis 2017, 14:32
autor: dicer
GrzeL pisze:
dicer pisze: Czy mam to rozumieć w ten sposób, że Ożywianie jest cechą Sztabu i nie działa, gdy Sztab DB jest zasieciowany, natomiast wykładanie znaczników jest cechą armii i działa zawsze?
Tak.
W instrukcji użyto słowa „zawsze”, mimo że do słów „zawsze” oraz „każdy” podchodzę sceptycznie, bo niestety nie każdy autor instrukcji uważa, że wyjątki od takich reguł należy opisać wprost, to w tym przypadku do działania jako cechy Sztabu wymagane byłyby dodatkowe reguły, których nie ma (a bez nich nie wiadomo jak należałoby grać) oraz naniesienie poprawek do już istniejących (a właściwie opisanie ich w sposób, aby nie robiły konfliktów).
Trochę to skomplikowane... :?

W takim razie wracam do mojej poprzedniej wątpliwości (którą w zasadzie miałem już rozwianą, aż tu nagle FAQ :wink: ) :

Death Breath vs. Mephisto
Mephisto sieciuje Sztab DB. Ale po bitwie sieć automatycznie spada.
Czy DB może kłaść swoje jednostki na polach po zniszczonych żetonach Mephista, czy nie może?

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 14 lis 2017, 07:56
autor: GrzeL
dicer pisze:Death Breath vs. Mephisto
Mephisto sieciuje Sztab DB. Ale po bitwie sieć automatycznie spada.
Czy DB może kłaść swoje jednostki na polach po zniszczonych żetonach Mephista, czy nie może?
Zgodnie z FAQ, może.
Analogicznie jest z Siecią dystansową Iron Gang.

Re: Neuroshima Hex

: 06 lut 2018, 10:26
autor: koczkodan
dicer pisze:W półfinale doszło do bezprecedensowej sytuacji. Grał Mephisto przeciwko Missisipi. Pod koniec gry Mephisto prowadził chyba 14:3 i w ostatnim dociągu, gdy zapełniono planszę, okazało się, że po bitwie nie spada żaden żeton, a Cień Missisipi walił w Sztab Mephisto.
Ponieważ z planszy nie spadał żaden żeton, bitwy były powtarzane aż do całkowitego wyzerowania Sztabu Mephista!
a to gra sie nie konczy w momencie gdy zaden zeton nie spada? czy konczy sie dopiero gdy dodatkowo nikt nie zadaje obrazen?

Re: Neuroshima Hex

: 06 lut 2018, 10:33
autor: warlock
W półfinale doszło do bezprecedensowej sytuacji. Grał Mephisto przeciwko Missisipi. Pod koniec gry Mephisto prowadził chyba 14:3 i w ostatnim dociągu, gdy zapełniono planszę, okazało się, że po bitwie nie spada żaden żeton, a Cień Missisipi walił w Sztab Mephisto.
Ponieważ z planszy nie spadał żaden żeton, bitwy były powtarzane aż do całkowitego wyzerowania Sztabu Mephista!
A która zasada w instrukcji mówi o tym, że jeśli żaden żeton nie spada to rozgrywa się bitwy do skutku? Przecież Sztaby nie miały tyle samo wytrzymałości, żeby uruchamiać jakieś dodatkowe procedury tiebreakera (dodatkowe tury). W tej sytuacji powinien wygrać Mephisto. Poprawcie mnie jeśli się mylę, ale chyba ktoś ładnie ograbił gracza Mephisto ze zwycięstwa :shock: :roll:

Re: Neuroshima Hex

: 06 lut 2018, 10:42
autor: koczkodan
tez mi cos tam nie pasowalo...
swoja droga przepraszam ze nie przerzucilem tego do dzialu z zasadami.

Re: Neuroshima Hex

: 06 lut 2018, 10:42
autor: tomb
Zasady do Missisipi mówią, że w przypadku zapełnionej planszy po rozegranej bitwie, należy natychmiast rozegrać kolejną bitwę i powtarzać, dopóki nie zdejmiemy jakiegoś żetonu lub wytrzymałość sztabu nie spadnie do zera.

Re: Neuroshima Hex

: 06 lut 2018, 10:44
autor: KamradziejTomal
Jeśli dobrze pamiętam (grałem tylko na appce) to wygląda to chyba tak:

1) Początek rundy z pustymi polami
2) Dołożenie kafelków, które w pełni zapełnią planszę - odpalenie bitwy
3) Przejechanie wszystkich ataków/efektów w kolejności, jeżeli rany dostały tylko sztab to nic nie spada z planszy, koniec rundy
4) Nowa runda brak możliwości dołożenia kafelków - natychmiastowe odpalenie bitwy
5) Przejechanie wszystkich ataków/efektów w kolejności, jeżeli rany dostały tylko sztab to nic nie spada z planszy, koniec rundy
6) Nowa runda...

I w ten sposób ma to sens że jeden sztab dostaje łomot aż do końca punktów życia (tak na mój chłopski rozum + ogarnianie gry na podstawie appki).

Re: Neuroshima Hex

: 06 lut 2018, 10:49
autor: warlock
tomb pisze:Zasady do Missisipi mówią, że w przypadku zapełnionej planszy po rozegranej bitwie, należy natychmiast rozegrać kolejną bitwę i powtarzać, dopóki nie zdejmiemy jakiegoś żetonu lub wytrzymałość sztabu nie spadnie do zera.
Ok, sprawdzałem tylko zasadę w głównej instrukcji (a ta milczy na temat takiej sytuacji). Dzięki za wyjaśnienie ;). Zaiste kuriozalna sytuacja, trochę materiał na film, jak pojedynek pokera w Casino Royale :D
ZAPEŁNIONA PLANSZA
Zawsze gdy po rozegraniu Bitwy z planszy nie spadnie nawet jeden żeton, automatycznie rozgrywana jest kolejna Bitwa – aż do momentu, gdy jakiś żeton spadnie z planszy lub wytrzymałość któregoś ze Sztabów spadnie do zera. Jeśli po rozegraniu Bitwy z planszy nie spadnie nawet jeden żeton ani żadna jednostka lub Sztab nie otrzyma ani jednej rany, gra kończy się w tym momencie (należy porównać poziom wytrzymałości Sztabów by wyłonić zwycięzcę)
Nie przyszło mi do głowy, żeby tak podstawowej zasady szukać w jakimś dodatku frakcyjnym ;).

Re: Neuroshima Hex

: 06 lut 2018, 10:59
autor: tomb
warlock pisze: Nie przyszło mi do głowy, żeby tak podstawowej zasady szukać w jakimś dodatku frakcyjnym ;).
Myślę, że dopiero grając Missisipi dochodziło do takich sytuacji (też mi się zdarzyło). Paraliże i Zasłona Dymna robią swoje.
Naprawdę kuriozalne byłoby zblokowanie się w partii bez udziału bez Missisipi.

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 08 lut 2018, 20:43
autor: dicer
Oficjalny FAQ to potwierdza:

"Zapełniona plansza – Co dzieje się w przypadku, jeśli po Bitwie z zapełnienia planszy nie spadnie żadna jednostka?

Zawsze, gdy po rozegraniu Bitwy z planszy nie spadnie nawet jedna jednostka albo natychmiast po zakończeniu zapełni się ponownie, automatycznie rozgrywana jest kolejna Bitwa (przed jej rozpoczęciem należy zdjąć wszystkie znaczniki, które powinny spaść na koniec albo po Bitwie oraz Vegas może obrócić jednostki, które przejęła podczas właśnie rozpatrzonej Bitwy) – aż do momentu, gdy jakaś jednostka spadnie z planszy, w tym wytrzymałość któregoś ze Sztabów (lub Obiektów) spadnie do zera.
Za wywołującego kolejną Bitwę uważany jest:
Jeśli żadna jednostka nie spadła: ten z graczy, który wywołał poprzednią Bitwę.
Jeśli została zapełniona ponownie plansza: ten z graczy, który dostawił jednostkę dopełniającą planszę.
Jeśli podczas rozgrywania Bitwy żadna z jednostek nie otrzymała obrażeń lub została zdjęta z planszy ani nie zaszła zmiana na planszy (w Bitwie lub bezpośrednio po niej), która mogłaby doprowadzić do przerwania impasu w skończonej liczbie Bitew, to gra kończy się w tym momencie (należy porównać poziom wytrzymałości Sztabów (lub Obiektów), by wyłonić zwycięzcę)."

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 23 kwie 2018, 11:01
autor: Xardas123
Może za malo wnikliwie czytałem albo poprostu nie ma tego info.
Mam pytanie odnośnie sztabu Misisipi + podłączonego do niego bojlera.
W związku że sztab atakuje to również może dostać zdolność jad.
Czy w przypadku gdy obok stoi sztab przeciwnika to go zatruwamy czy nie, bo
normalnym atakiem sztaby nie mogą się atakować.
Pozdrawiam

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 23 kwie 2018, 19:28
autor: dicer
Jeżeli nie zostało zadane obrażenie, to nie ma też zatrucia.
A z zasady Sztaby nie zadają sobie wzajemnie obrażeń (wyjątek: Sztab Mephisto).

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 24 kwie 2018, 16:40
autor: Xardas123
Ale nie musi byc obrazenia żeby, zatruć. Przykład masz w trucicielu on nie ma ataków. Stąd sztab obrażenia fizycznego nie może zadać drugiemu, ale po podlaczeniu bojlera uzyskuje zdolnosc jad tak jak u truciciela a że nie jest to rozpatrywane jako atak to chyba może to zrobić drugiemu sztabowi.
Jesli się mylę to poprawcie mnie;)

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 24 kwie 2018, 17:26
autor: tomb
Jest różnica miedzy Jadem a Zatruciem. Zatrucie to atak Truciciela - nie zadaje ran, ale wyłącznie kładzie znacznik jadu.
Bojler dodaje cechę Jad ciosom i strzałom - zatem tylko po ataku, który zada ranę, dodatkowo kładzie się na zranionej jednostce znacznik jadu.

A skoro sztaby nie ranią się nawzajem, to i nie kładzie się znacznika jadu.

Re: Neuroshima Hex

: 19 maja 2018, 19:00
autor: Uranopolis
Czy dziura szczurów może wciągnąć na siebie swoją własną jednostkę?

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 19 maja 2018, 23:33
autor: tomb
Pofatygowałem się, zajrzałem do instrukcji Sharrash i widzę, że potrzebna Ci informacja jest tam kilkukrotnie powtórzona: Dziura wciąga na siebie jednostkę przeciwnika.
Szanowni, jak to kolega Andy ma w podpisie:" Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji."

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 20 maja 2018, 13:01
autor: Uranopolis
Faktycznie tak jest napisane, ale niedawno na turnieju przeciwnik grający szczurami tak zrobił, twierdząc że można. Jako że grał Sharrashem na ostatnich mistrzostwach Polski nie negowałem,

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 29 maja 2018, 08:19
autor: bendoza
Witam proszę o pomoc Stalowa Policja vs Nowy jork kwesta szpiega...
1.Zdolność Szpiega - jak jest w przypadku podłączenia go do sztabu stalowej policji? Grający Nowym Jorkiem może rzucać stalowa siecią i odejmować w ten sposób punkty sztabowi SP? jeśli tak to kto rzuca sieć ? koto pierwszy ten lepszy?
cytując instrukcję:"Jednostka może przyłączać się do wrogich Modułów (lub Sztabów) tak jakby były to Moduły (lub Sztaby) własnej armii i po przyłączeniu automatycznie korzysta z dawanych przez nie bonusów"
Dodam tylko że w wersji gry na androida po podłączeniu szpiega do sztabu Stalowej Policji nie mogę rzucić sieci ...
2. Rozumiem że w przypadku podłączenia się do wrogich modułów nie ma ograniczeń w ilości? moge np skorzystać z dodatkowej inicjatywy + pancerza itp.

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 29 maja 2018, 23:06
autor: dicer
bendoza pisze:Witam proszę o pomoc Stalowa Policja vs Nowy jork kwesta szpiega...
1.Zdolność Szpiega - jak jest w przypadku podłączenia go do sztabu stalowej policji? Grający Nowym Jorkiem może rzucać stalowa siecią i odejmować w ten sposób punkty sztabowi SP? jeśli tak to kto rzuca sieć ? koto pierwszy ten lepszy?
cytując instrukcję:"Jednostka może przyłączać się do wrogich Modułów (lub Sztabów) tak jakby były to Moduły (lub Sztaby) własnej armii i po przyłączeniu automatycznie korzysta z dawanych przez nie bonusów"
Cytat z oficjalnego FAQ:

Zdolność Szpieg – Czy jednostka ze zdolnością szpieg może korzystać ze zdolności nietypowych sztabów przeciwnika jak: tworzenie macierzy, rzucanie stalowej sieci, przejmowanie, ożywianie?
Nie.

bendoza pisze:2. Rozumiem że w przypadku podłączenia się do wrogich modułów nie ma ograniczeń w ilości? moge np skorzystać z dodatkowej inicjatywy + pancerza itp.
Nie ma ograniczeń. Korzystasz ze wszystkiego, do czego jesteś podłączony.