Strona 45 z 130

Re: Eldritch Horror

: 04 mar 2016, 15:34
autor: Epyon
antymon pisze:skoro miejsce na odsłonięte zasoby jest, to na na kartę tajemnicy też by się może znalazło.
Ja korzystam z miejsca, na którym jest legenda z rodzajami szlaków. :)

Re: Eldritch Horror

: 05 mar 2016, 06:52
autor: krecilapka
A ja c bramy ustawiam na róży wiatrów poniżej półwyspu indyjskiego. Macie jakieś inne miejsca do zagospodarowania na planszy ;)?

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka

Re: Eldritch Horror

: 05 mar 2016, 10:44
autor: lynwith
Ja obok głównego stołu na którym mam rozłożoną grę dostawiam mniejszy stolik/ ławę i tam trzymam wszelkie karty i inne rzeczy :P

Re: Eldritch Horror

: 05 mar 2016, 13:41
autor: akahoshi
Ja rozkładam... stół :D

Powiem szczerze, Przedwieczni poniewierają mną jak tylko mogą.
Siedem gier i siedem porażek :roll: .
Nie poddaję się i próbuję ósmego podejścia.

Re: Eldritch Horror

: 05 mar 2016, 13:55
autor: antymon
Ja mam pod górkę - dysponuję jedynie stołem z ikea, tym za 30 zł kawowym, więc na potrzeby gry rozkładamy się na dodatkowym łóżku lub na ekstra dostawce: deska (na niej plansza), a na stoliku karty. Moim Przedwiecznym jest pies, czyhający na spadające żetony - cóż za emocje (;

Szczerze - przedwiecznego z mitami też na szlakach, próbowałam karty zasobów, stanów i zaklęć w dolnej części planszy (na szlakach do Sydney), ale słabo zdało egzamin. Niestety słabo z miejscem dla graczy, tak by każdy wygodnie rozłożył swoje zasoby i żetony. Bramy do rozmnażania przy kręgu omenu. Mity na szlaku zagłady (górny lewy róg planszy)

akahoshi, widzę, żeś z Krk- może kiedyś wspólna partia? ;>

Re: Eldritch Horror

: 05 mar 2016, 15:57
autor: c08mk
akahoshi pisze:Ja rozkładam... stół :D

Powiem szczerze, Przedwieczni poniewierają mną jak tylko mogą.
Siedem gier i siedem porażek :roll: .
Nie poddaję się i próbuję ósmego podejścia.
Spróbuj innych konfiguracji postaci. Dobrze jest przemyśleć combo jakie można robić z umiejętności. Spróbuj też, o ile już nie używasz, wariantu łatwego czyli kart mitów zwykłych i tych z niebieską pieczęcią. Macki zostaw na lepsze czasy : )

Re: Eldritch Horror

: 06 mar 2016, 14:52
autor: akahoshi
antymon pisze:akahoshi, widzę, żeś z Krk- może kiedyś wspólna partia? ;>
Z miłą chęcią.
Co prawda nie mieszkam w samym Krakowie, ale mam blisko. Aczkolwiek trochę się może odwlec w czasie - właśnie mi samochód padł.
c08mk pisze:Spróbuj innych konfiguracji postaci. Dobrze jest przemyśleć combo jakie można robić z umiejętności. Spróbuj też, o ile już nie używasz, wariantu łatwego czyli kart mitów zwykłych i tych z niebieską pieczęcią. Macki zostaw na lepsze czasy : )
Próbuję różnych kombinacji. Masz może coś "pewnego"? W ostatniej rozgrywce padło mi 4 Badaczy.
Nie stosuję wariantu łatwego, ale chyba czas go wypróbować.

Z innej beczki.
Znacie może jakieś ciekawe motywy muzyczne, które by jeszcze podkreślały klimat gry?

Re: Eldritch Horror

: 06 mar 2016, 15:06
autor: lynwith
akahoshi pisze:Próbuję różnych kombinacji. Masz może coś "pewnego"? W ostatniej rozgrywce padło mi 4 Badaczy.
Nie stosuję wariantu łatwego, ale chyba czas go wypróbować.

Z innej beczki.
Znacie może jakieś ciekawe motywy muzyczne, które by jeszcze podkreślały klimat gry?

Norman Withers ^^ Nie wiem na jakiej zasadzie to działa, ale przynajmniej w moich rozgrywkach ten koleś wymiata 80% skuteczność jeśli idzie o sukcesy na kostkach... Chociaż może to kwestia szczęścia :P

Co do muzyki to zespół The Vision Bleak zrobił kiedyś płytę Carpathia: A Dramatic Poem jako muzyczna opowieść w klimatach Cthulhu ;) Choć klimatu gry to aż tak nie podkreśli chyba :P

Re: Eldritch Horror

: 06 mar 2016, 15:23
autor: Alwirin
akahoshi pisze: Próbuję różnych kombinacji. Masz może coś "pewnego"? W ostatniej rozgrywce padło mi 4 Badaczy.
Nie stosuję wariantu łatwego, ale chyba czas go wypróbować.
Skład badaczy powinien być dostosowany do Przedwiecznego :wink: Czarna Koza - dużo postaci do walki, Yog-Shototh - tu trzeba jakichś czarujących do rzucania zaklęć, a u Cthulhu przyda się marynarz i postacie z dobrym wskaźnikiem poczytalności (taki żołnierz raczej odpada).

Poza tym w naszym gronie zgodnie uznaliśmy szamankę za postać najsłabszą, której nikt nie bierze. Podobnie muzyk na małą liczbę badaczy (poniżej 6) wydaje mi się słabą opcją. Zaś co do tego, kogo, moim zdaniem, warto brać:
Do walki/ekspedycji kierownika lub agentkę, jako wsparcie medium (mnóstwo wskazówek+możliwość ich przesyłania) lub polityka, a do tego co najmniej jeszcze jedną postać składaną do tłuczenia potworów (Chinka, żołnierz, marynarz) i można grać :wink: .

Warto zwrócić też uwagę na aktorkę - najbardziej uniwersalny badacz, którego w trakcie gry (dzięki przedmiotom) można dostosować do różnego typu zadań.

Re: Eldritch Horror

: 06 mar 2016, 18:00
autor: c08mk
Alwirin pisze: Poza tym w naszym gronie zgodnie uznaliśmy szamankę za postać najsłabszą, której nikt nie bierze.
U mnie (w grze solo) szamanka jest jedną z najlepszych postaci. Normalnie każda postać musi tracić akcje na zdobywanie biletów, ruch, znowu zdobywanie biletów i ruch jeżeli trzeba się gdzieś dalej przemieścić. Szamanka nie traci na to akcji, po prostu przemieszcza się tam gdzie trzeba czyli na bramy albo na wskazówki (używając zdolności). W trakcie całej gry to jest zaoszczędzone co najmniej kilkanaście akcji.
Drugi efekt to możliwość podglądnięcia bram i położeniu jednej z nich na wierzchu stosu. To znacząco ułatwia planowanie podróży do różnych części świata.

Pierwszą najważniejszą postacią jest Charlie. Na początek zdobywa masę sprzętu i sobie sam anuluje długi, a później albo sam wykonuje jakieś akcje albo jedną oddaje drugiej postaci.

Re: Eldritch Horror

: 06 mar 2016, 18:29
autor: Morsereg
c08mk pisze:
Alwirin pisze: Poza tym w naszym gronie zgodnie uznaliśmy szamankę za postać najsłabszą, której nikt nie bierze.
U mnie (w grze solo) szamanka jest jedną z najlepszych postaci. Normalnie każda postać musi tracić akcje na zdobywanie biletów, ruch, znowu zdobywanie biletów i ruch jeżeli trzeba się gdzieś dalej przemieścić. Szamanka nie traci na to akcji, po prostu przemieszcza się tam gdzie trzeba czyli na bramy albo na wskazówki (używając zdolności). W trakcie całej gry to jest zaoszczędzone co najmniej kilkanaście akcji.
Drugi efekt to możliwość podglądnięcia bram i położeniu jednej z nich na wierzchu stosu. To znacząco ułatwia planowanie podróży do różnych części świata.
chyba cos zle grasz szamanka (chyba, ze uzyles jakiegos skrotu myslowego).
jej zdolnosc polega na tym, ze po tym jak zamkniesz brame do innego swiata, to wtedy mozesz sie przeniesc na inna brame badz wskazowke, nie musisz wychodzic na tym polu co wchodziles. jesli wyladowales na wskazowce, to nastepnie dajesz z buta.
nie zmienia to faktu, ze moim zdaniem, ta postac jest nadal dosc potezna. unikanie potworow i szybkie zamykanie bram?? dla mnie bajka.

Re: Eldritch Horror

: 06 mar 2016, 19:33
autor: c08mk
Morsereg pisze: chyba cos zle grasz szamanka (chyba, ze uzyles jakiegos skrotu myslowego).
Tak, skrót myślowy : ) Nie raz bramy pojawiają się to tu to tam i trzeba by bardzo dużo akcji poświęcić na ruch. Nawet jeżeli jeden czy dwa ruchy się wykona na piechotę to i tak przemieszczanie się po zamknięciu bramy na inną bramę czy wskazówkę daje ogromne korzyści. A do tego można planować gdzie się otworzy kolejna brama dzięki drugiej umiejętności.

Re: Eldritch Horror

: 06 mar 2016, 20:32
autor: Trolliszcze
Szamanka wygrała mi już kilka gier dwuosobowych (po jednej postaci na gracza). Jej rekord to 6 bram zamkniętych tura po turze, właśnie dzięki jej zdolności. Na miejscu rzucała czar, który pozwala uniknąć spotkania z potworami, wchodziła do kolejnej bramy i tak w kółko. Być może w grze z większą liczbą postaci jej zdolność nie jest aż tak ważna, ale przy dwóch graczach mobilność to podstawa.

Re: Eldritch Horror

: 07 mar 2016, 10:50
autor: unfever
akahoshi pisze: Próbuję różnych kombinacji. Masz może coś "pewnego"?
Wiele osób poleca polityka (Charlie Kane), szczególnie przy większej ilości badaczy (chociaż u nas sprawdza się już przy 4+). Jego umiejętność rozrzucania przedmiotów po całej mapie jest OP (szczególnie przy wpływie który na starcie wynosi 4). Niektóre jego tury wyglądają: 1. pozbądź się długu 2. pozyskanie zasobów + dług. Dodatkowo jego druga umiejętność także jest bardzo silna (choć sytuacyjna) - zwróć uwagę, że w polskiej wersji wkradł się błąd w tłumaczeniu tej zdolności: badacz nie musi być na tym samym polu co Kane aby wykonać jedną dodatkową akcję (wiec polityk rozrzuca po mapie i przedmioty i akcje :D).

Tu masz obszerne statystki EH z 5000+ gier które wysyłają ludzie codziennie (można z nich wyczytać którzy bohaterowie mają największy win-rate, chociaż nic tak nie kłamie jak statystyka - najważniejszy jest odpowiedni dobór ról dla badaczy). Możesz sobie natomiast sprawdzić który przedwieczny jest najłatwiejszy, jakie są szanse na wygraną - sporo ciekawych informacji :)

https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... edit#gid=3

Re: Eldritch Horror

: 07 mar 2016, 11:05
autor: c08mk
unfever pisze:
akahoshi pisze: Próbuję różnych kombinacji. Masz może coś "pewnego"?
Wiele osób poleca polityka (Charlie Kane), szczególnie przy większej ilości badaczy (chociaż u nas sprawdza się już przy 4+). Jego umiejętność rozrzucania przedmiotów po całej mapie jest OP (szczególnie przy wpływie który na starcie wynosi 4). Niektóre jego tury wyglądają: 1. pozbądź się długu 2. pozyskanie zasobów + dług. Dodatkowo jego druga umiejętność także jest bardzo silna (choć sytuacyjna) - zwróć uwagę, że w polskiej wersji wkradł się błąd w tłumaczeniu tej zdolności: badacz nie musi być na tym samym polu co Kane aby wykonać jedną dodatkową akcję (wiec polityk rozrzuca po mapie i przedmioty i akcje :D).

Tu masz obszerne statystki EH z 5000+ gier które wysyłają ludzie codziennie (można z nich wyczytać którzy bohaterowie mają największy win-rate, chociaż nic tak nie kłamie jak statystyka - najważniejszy jest odpowiedni dobór ról dla badaczy). Możesz sobie natomiast sprawdzić który przedwieczny jest najłatwiejszy, jakie są szanse na wygraną - sporo ciekawych informacji :)

https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... edit#gid=3
Ustawiasz go jeszcze na Londynie i za chwilę masz całą mapę usłaną wskazówkami (główny efekt Londynu to rozmnażanie wskazówek).

Re: Eldritch Horror

: 09 mar 2016, 13:30
autor: Archiwista
Cytując wydawcę "...już niedługo" :-)
http://galakta.pl/zapomniany-faraon/

Uzbroić się w cierpliwość i czekać :-D

Re: Eldritch Horror

: 09 mar 2016, 13:40
autor: akahoshi
Z wypowiedzi na Forum Galakty, można wnioskować, że pojawi się pod koniec tego roku.
I całe szczęście.
Zdążę ograć dwa małe dodatki i jeden duży do tego czasu :P

Re: Eldritch Horror

: 09 mar 2016, 13:53
autor: level up strefa
To będzie świetny prezent pod choinkę (ale nie obrażę się jak się pojawi wcześniej, np na Mikołaja lub Halloween :P)

Re: Eldritch Horror

: 09 mar 2016, 14:15
autor: c08mk
Na forum Galakty Michał pisał w odpowiedzi dla użytkownika który pytał czy można się spodziewać piramid na gwiazdkę.
Słyszałem, że piramidy najlepiej odwiedzać w lecie, ale jak ktoś chce zimą, to nie powinno być to większym problemem niż zwykle ;)
Biorąc pod uwagę humorystyczny ton wypowiedzi, jest szansa że piramidy będą końcem lata, a biorąc pod uwagę standardowe opóźnienia to się ich spodziewam w jesieni.

Re: Eldritch Horror

: 09 mar 2016, 14:52
autor: level up strefa
c08mk pisze:Biorąc pod uwagę humorystyczny ton wypowiedzi, jest szansa że piramidy będą końcem lata.
Gdyby im się udało do lata skończyć i wydać piramidy to bym z radości skakała, ale im nie wierze jakoś ;) Wolę się przygotować na późną jesień i najwyżej miło zaskoczyć :)

Re: Eldritch Horror

: 09 mar 2016, 14:55
autor: akahoshi
Zdrowe podejście :D

Re: Eldritch Horror

: 09 mar 2016, 18:19
autor: bulaxyz82
Galakta zaktualizowała także plany wydawnicze. Na 16 marca będzie najnowszy dodatek :)

Re: Eldritch Horror

: 09 mar 2016, 19:57
autor: akahoshi
Już zamówione w przedsprzedaży 8)

Re: Eldritch Horror

: 09 mar 2016, 20:07
autor: level up strefa
Nie no, też zamówiliśmy w przedsprzedaży i akurat 17 wyjeżdżamy na weekend :(
No to sobie szybko nie zagramy :(

Re: Eldritch Horror

: 10 mar 2016, 11:30
autor: Bary
bulaxyz82 pisze:Galakta zaktualizowała także plany wydawnicze. Na 16 marca będzie najnowszy dodatek :)
Najnowszy jest zapowiedziany na drugą połowę 2016. 16 marca będą Tajemnicze Ruiny.