Strona 45 z 47
Re: Food Chain Magnate (Jeroen Doumen, Joris Wiersinga)
: 27 lis 2024, 13:05
autor: mikolajl
japanczyk pisze: ↑27 lis 2024, 12:56
Sawmody pisze: ↑27 lis 2024, 12:37
Czy ta inba nie rozkręciła się trochę za bardzo? Koncept lodówki faktycznie jest zerżnięty, ale cała grafika na ich planszetkach została stworzona przez nich, z użyciem oryginalnych czcionek i ikon. Do tego na BGG nie ma żadnej notki "Tylko do użytku własnego".
kmd2000 pisze: ↑27 lis 2024, 11:04
Po pierwsze część grafiki na planszetce została przekopiowana bezpośrednio z mojego tworu - wiem to (i mogę łatwo udowodnić)
To... mozesz udowodnic w takim razie?
Bo w tej jakosci w jakiej portal udostepnil to ja nie wiem co mozna wywnioskowac poza inspiracja
Poza tym na BGG widzę "All rights reserved"
Re: Food Chain Magnate (Jeroen Doumen, Joris Wiersinga)
: 27 lis 2024, 13:10
autor: japanczyk
mikolajl pisze: ↑27 lis 2024, 13:05
Poza tym na BGG widzę "All rights reserved"
To mozna zmienic jednym kliknieciem

Aczkolwiek jest to domyslny setting i raczej tak bylo od poczatku
Wybacz
@kmd2000 , ale poza mocna inspiracja twoja lodowka (skad inad bardzo fajny pomysl) to te planszetki kolo siebie nie staly, uklad osiagniec jest calkiem inny, design klamki na tym zamazanym blobie tez wyglada na inny (twoja jest ladniejsza)
Czy moze ta czesc skopiowanej grafiki to dol lodowki i linie idace w tych samych miejscach?
Re: Food Chain Magnate (Jeroen Doumen, Joris Wiersinga)
: 27 lis 2024, 14:07
autor: kmd2000
Nie rozpisując się - to jest cltr-c ctrl-v zawartości oznaczonej jako 'all rights reserved / no derivatives / etc' - grafika, układ etc. części zerżniętej, każdy piksel jest mojego autorstwa, a wymyślenie ergonomicznego i estetycznego konceptu, tworzenie różnych wariantów i testowanie to są godziny roboty, pomimo, że rezultat to parę kresek (w końcu logo np. adidasa to też raptem 3 trójkąty, nie?

). Jak się inspirowałem innym rozwiązaniem (i to bez kopiowania), to dałem linka w pliku i podziękowałem autorowi.
Ja nic tam od nich nie chcę oprócz przyznania się - a Portal bezczelnie łże, że to ich grafik stworzył.
Napisałem im, dowody mają - jak się zachowają to już ich sprawa - od tego momentu mam w nosie co zrobią, po prostu bardzo nie lubię korpo-obłudy. To jakaś wielka afera nie jest, ale bezczelność jest na najwyższym poziomie

Re: Food Chain Magnate (Jeroen Doumen, Joris Wiersinga)
: 27 lis 2024, 15:06
autor: tomg
kmd2000 pisze: ↑27 lis 2024, 14:07
po prostu bardzo nie lubię korpo-obłudy.
Gwoli precyzji żadna to korpo-obłuda (daleko im do tego) raczej taka nasza januszo(lub ignaco)-obłuda.
Ale rozumiem Twoje wk... zdenerwowanie.
Re: Food Chain Magnate (Jeroen Doumen, Joris Wiersinga)
: 27 lis 2024, 20:05
autor: kisiel365
Ja bym szukał dobrego prawnika, bo moim zdaniem do wygrania jest kawalerka w Warszawie. Pisząc na forum za dużo, odcinasz sobie drogę do ugody z NDA i w zasadzie ryzykujesz kontrpozwem. Jak masz dowód to walcz, ale w sądzie, a nie tu, jak nie - polecałbym skasować posty. Życzę powodzenia.
Re: Food Chain Magnate (Jeroen Doumen, Joris Wiersinga)
: 27 lis 2024, 20:56
autor: psia.kostka
do wygrania jest kawalerka
... w tym samym (wyimaginowanym) apartamentowcu, co penthouse pana Kajetana, wyszarpany za "niewyplacone Robcio nadgo"
Anyway, po co jest ta cala lodowka na planszy? W te pola wpisuje sie cos markerem?
Re: Food Chain Magnate (Jeroen Doumen, Joris Wiersinga)
: 27 lis 2024, 22:33
autor: czarny kapelusz
psia.kostka pisze: ↑27 lis 2024, 20:56
Anyway, po co jest ta cala lodowka na planszy? W te pola wpisuje sie cos markerem?
Psia.kostka fudczajnowy ignorant!!
Dobra, jakoś się pozbierałem to i odpowiem. Za pierwsze wyrzucenie jedzenia dostajesz lodówkę. Pozwala ci to zatrzymywać żarełko na następne rundy. No i tam możesz sobie te drewienka kłaść. A ci, którzy jej nie mają mogą sobie ją skreślić markerem

Re: Food Chain Magnate (Jeroen Doumen, Joris Wiersinga)
: 27 lis 2024, 22:49
autor: warlock
Miałem łykać dodatek od razu, ale potem do mnie doszło, że ja nie mogę zebrać składu na podstawkę, więc komplikowanie gry dodatkowymi modułami nie ma sensu bo już kompletnie nikt w to nie zagra

. No chyba że jest w tym pudle coś (poza nowymi kamieniami milowymi), co jest turbo proste, a jednocześnie miodne i warte włączenia już niemalże od początku? Czy to raczej moduły z gatunku "jak jesteście zmęczeni "metą" w waszej grupie to przełamcie sobie schematy modułami X i Y"?

Re: Food Chain Magnate (Jeroen Doumen, Joris Wiersinga)
: 27 lis 2024, 23:15
autor: kisiel365
warlock pisze: ↑27 lis 2024, 22:49
Czy to raczej moduły z gatunku "jak jesteście zmęczeni "metą" w waszej grupie to przełamcie sobie schematy modułami X i Y"?
Raczej tak. Więcej tego samego dobrego, co było w podstawce. Raczej nikt nie gra ze wszystkimi modułami, a podzbiór daje urozmaicenie.
Re: Food Chain Magnate (Jeroen Doumen, Joris Wiersinga)
: 28 lis 2024, 08:19
autor: buhaj
warlock pisze: ↑27 lis 2024, 22:49
Miałem łykać dodatek od razu, ale potem do mnie doszło, że ja nie mogę zebrać składu na podstawkę, więc komplikowanie gry dodatkowymi modułami nie ma sensu bo już kompletnie nikt w to nie zagra

. No chyba że jest w tym pudle coś (poza nowymi kamieniami milowymi), co jest turbo proste, a jednocześnie miodne i warte włączenia już niemalże od początku? Czy to raczej moduły z gatunku "jak jesteście zmęczeni "metą" w waszej grupie to przełamcie sobie schematy modułami X i Y"?
Są moduły, które bardzo skracacają rozgrywkę oraz moim zdaniem nie tylko urozmaicają ale wręcz "trochę" naprawiają. W zasadzie niektóre nie komplikują bardziej rozgrywki ale wręcz ją upraszczają.
Re: Food Chain Magnate (Jeroen Doumen, Joris Wiersinga)
: 28 lis 2024, 13:08
autor: kmd2000
buhaj pisze: ↑28 lis 2024, 08:19
warlock pisze: ↑27 lis 2024, 22:49
Miałem łykać dodatek od razu, ale potem do mnie doszło, że ja nie mogę zebrać składu na podstawkę, więc komplikowanie gry dodatkowymi modułami nie ma sensu bo już kompletnie nikt w to nie zagra

. No chyba że jest w tym pudle coś (poza nowymi kamieniami milowymi), co jest turbo proste, a jednocześnie miodne i warte włączenia już niemalże od początku? Czy to raczej moduły z gatunku "jak jesteście zmęczeni "metą" w waszej grupie to przełamcie sobie schematy modułami X i Y"?
Są moduły, które bardzo skracacają rozgrywkę oraz moim zdaniem nie tylko urozmaicają ale wręcz "trochę" naprawiają. W zasadzie niektóre nie komplikują bardziej rozgrywki ale wręcz ją upraszczają.
A może napiszesz kilka słów opinii o co ciekawszych modułach?
Grałem póki co tylko z kawą, bo koncept interesujący, ale odczucia były analogiczne jak z grania vagabondem w Root - w teorii ciekawie łamie zasady, ale w praktyce tworzy trochę odseparowaną od całości warstwę decyzyjną.
Re: Food Chain Magnate (Jeroen Doumen, Joris Wiersinga)
: 28 lis 2024, 17:32
autor: Maleficii
buhaj pisze: ↑28 lis 2024, 08:19
warlock pisze: ↑27 lis 2024, 22:49
Miałem łykać dodatek od razu, ale potem do mnie doszło, że ja nie mogę zebrać składu na podstawkę, więc komplikowanie gry dodatkowymi modułami nie ma sensu bo już kompletnie nikt w to nie zagra

. No chyba że jest w tym pudle coś (poza nowymi kamieniami milowymi), co jest turbo proste, a jednocześnie miodne i warte włączenia już niemalże od początku? Czy to raczej moduły z gatunku "jak jesteście zmęczeni "metą" w waszej grupie to przełamcie sobie schematy modułami X i Y"?
Są moduły, które bardzo skracacają rozgrywkę oraz moim zdaniem nie tylko urozmaicają ale wręcz "trochę" naprawiają. W zasadzie niektóre nie komplikują bardziej rozgrywki ale wręcz ją upraszczają.
Znasz wszystkie moduły ? Czy mógłbyś w miarę możliwości opisać każdy z nich ?
Re: Food Chain Magnate (Jeroen Doumen, Joris Wiersinga)
: 29 lis 2024, 09:16
autor: buhaj
Nie znam wszystkich modułów. Nie mam tej gry, bo sprzedałem podstawkę kilka lat temu, gdy mi się po prostu znudziła. Teraz znajomi rozkładają z modułami z dodatku i jest mega interesująco. Przede wszystkim w te nowe układy, które grałem, nie zmieniały grubo samych zasad ale wywracały strategię. Np: jakis moduł (niestety mam słaba pamięć do zapamiętywania nazw) wprowadzał produkt, który trzeba kupić przed innymi albo inny moduł, który zmieniał reklamę, itd. Nigdy nie wymagało to długiej nauki zasada, ot 60 sekund, żeby podkreślić zmianę ale zmieniało totalnie strategię. I generalnie gry trwają dużo krócej. Na 3 osoby często rozgrywka trwa koło 1 h.
Re: Food Chain Magnate (Jeroen Doumen, Joris Wiersinga)
: 29 lis 2024, 09:27
autor: PytonZCatanu
Mam za sobą 5-6 partii z Ketchupem na wersji angielskiej w ciągu ostatnich 2-3 lat.
Ten dodatek jest świetny, poza ceną naprawdę nie ma wad i to pozycja obowiązkowa dla fanów FCM.
Re: Food Chain Magnate (Jeroen Doumen, Joris Wiersinga)
: 29 lis 2024, 10:08
autor: mat_eyo
Re: Food Chain Magnate (Jeroen Doumen, Joris Wiersinga)
: 29 lis 2024, 14:32
autor: Niewodnik
kmd2000 pisze: ↑27 lis 2024, 11:04
Portal oczywiście zaprzecza i powołuje się na bycie firmą "od fanów dla fanów". Mówię "sprawdzam"
Panie Grzegorzu,
dziękuję za szybką odpowiedź.
Po pierwsze część grafiki na planszetce została przekopiowana bezpośrednio z mojego tworu - wiem to (i mogę łatwo udowodnić), ponieważ tworzyłem ją od zera i posiadam oryginały plików, więc uważam, że to nie podlega dyskusji. Dojrzałą rzeczą byłoby przyznać się do błędu.
Co ważniejsze natomiast - myślę, że najbardziej eleganckim zachowaniem ze strony Portalu byłoby niezwłoczne udostępnienie grafik do planszetek dla wszystkich zainteresowanych graczy, jeszcze przed zakończeniem przedsprzedaży - sam pisze pan w swojej odpowiedzi o "pracy dla społeczności" i bycie firmą "od fanów dla fanów". Proponuję, aby Portal udostępnił te pliki do końca tego tygodnia, (np. piątek), aby fani nie czuli presji na preorder tylko z racji planszetek przygotowanych z udziałem rzeczonej społeczności.
Mamy piątek, zaraz kończę pracę i czuję presję preorderu. Udało się uzyskać jakąś odpowiedź?
Re: Food Chain Magnate (Jeroen Doumen, Joris Wiersinga)
: 29 lis 2024, 18:10
autor: Maleficii
Dziękuję za info o dodatku. Ten opis na BGG widziałem, ale w oczekiwaniu na grę zastanawiam się czy warto dla kogoś, kto nie zna podstawki coś dodawać. Czy to niestety jest tak, że samemu po zapoznaniu się z podstawką należy sobie dokładać, czy może ktoś zasugeruje co dorzucić na początku gry ?
Ps. odnośnie planszetek polecam poczytać pierwszy z brzegu artykuł dotyczący opracowania cudzego utworu, wykonywania praw zależnych oraz rozpowszechniania opracowania.
Re: Food Chain Magnate (Jeroen Doumen, Joris Wiersinga)
: 30 lis 2024, 09:12
autor: Gosterq
Maleficii pisze: ↑29 lis 2024, 18:10
Dziękuję za info o dodatku. Ten opis na BGG widziałem, ale w oczekiwaniu na grę zastanawiam się czy warto dla kogoś, kto nie zna podstawki coś dodawać. Czy to niestety jest tak, że samemu po zapoznaniu się z podstawką należy sobie dokładać, czy może ktoś zasugeruje co dorzucić na początku gry ?.
Nie wiem jaka była sprzedaż polskiej podstawki, w jakim tempie się wyprzedała, ale ketchup jest jednym z lepszych dodatków jakie powstały do gier planszowych i szkoda by było gdyby się wyprzedał jeśli gra podejdzie. Czy jest wymagany? Nie, gra działa świetnie bez niego. Czy warto go nabyć? Tak, wprowadza multum zmiennych do kolejnych rozgrywek.
Jeśli chodzi o dokładanie modułów, to na początek warto dołożyć ten z blokowaniem millestonow po początkowych turach. Ja gram zawsze z nim. Trochę naprowadza on na to co robić na starcie i blokuje wzięcie paru mocnych początkowych kamieni.
A dalej? Wybiera się z jakimi modułami grać. W instrukcji jest kilka przykładów na rozgrywki z danymi zestawami modułów. Nie pamiętam, po dwa czy tam trzy dodatki na rozgrywkę.
U nas zagraliśmy partię z każdym pojedynczym modułem, a później dokladaliśmy sobie te przykładowe zestawy.
Re: Food Chain Magnate (Jeroen Doumen, Joris Wiersinga)
: 02 gru 2024, 13:33
autor: warlock
Jakby ktoś chciał zrobiłem sobie osiągnięcia z gry podstawowej z modułem Trudne Wybory z dodatku, do zalaminowania i wycięcia:
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/wp- ... odatku.pdf - podmienię na link do BGG jak zaakceptują mi plik

.
Re: Food Chain Magnate (Jeroen Doumen, Joris Wiersinga)
: 02 gru 2024, 13:48
autor: mat_eyo
Dasz radę złożyć w jednym pliku z osiągnięciami z dodatku, żeby drukować dwustronnie?
Re: Food Chain Magnate (Jeroen Doumen, Joris Wiersinga)
: 02 gru 2024, 13:53
autor: warlock
Tak, ale czekam aż dostanę do reki dodatek i będę mógł uwzględnić oficjalne tłumaczenie, bo to co mam teraz to moje wypociny

.
Re: Food Chain Magnate (Jeroen Doumen, Joris Wiersinga)
: 02 gru 2024, 14:24
autor: mat_eyo
warlock pisze: ↑02 gru 2024, 13:53
Tak, ale czekam aż dostanę do reki dodatek i będę mógł uwzględnić oficjalne tłumaczenie, bo to co mam teraz to moje wypociny

.
Polska instrukcja online do dodatku nie wystarczy? W sensie nie stawiam roszczeń, próbuję pomóc

btw jest opcja dodania po obu stronach osiągnięcia "Ketchup - ktoś wykorzystał twój marketing" i oznaczenia go np. jako opcjonalny?
Re: Food Chain Magnate (Jeroen Doumen, Joris Wiersinga)
: 02 gru 2024, 14:37
autor: warlock
Nie wiem czy w tej instrukcji jest treść kamieni milowych - chyba nie ma takiego zestawienia (albo jestem ślepy)

.
Co do prośby - jasne! Ja nawet mam już taki plik pod podstawkę + moduły opcjonalne

: To co udostępniłem w poście wcześniej to po prostu moduł, który można wykorzystać nie mając w ogóle dodatku kupionego

. Ale pracuję nad takim ładnym rozszerzonym zestawieniem wszystkiego.

Re: Food Chain Magnate (Jeroen Doumen, Joris Wiersinga)
: 02 gru 2024, 15:15
autor: mat_eyo
warlock pisze: ↑02 gru 2024, 14:37
To co udostępniłem w poście wcześniej to po prostu moduł, który można wykorzystać nie mając w ogóle dodatku kupionego

. Ale pracuję nad takim ładnym rozszerzonym zestawieniem wszystkiego.
Ja mam zamiar używać osiągnięć z dodatku bez kupionego Ketchupu

ale fajnie by było mieć taką dwustronną całość - podstawowe + z modułów i dodatkowe + z modułów <3
Re: Food Chain Magnate (Jeroen Doumen, Joris Wiersinga)
: 02 gru 2024, 15:40
autor: warlock
Mogę Ci na razie zaproponować moje fanowskie tłumaczenie osiągnięć z dodatku (ale z nazewnictwem spójnym z podstawką) - po premierze zaktualizuję ten plik

.
https://boardgamegeek.com/filepage/2907 ... aminowania
Priwju:
