Strona 45 z 92

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 23 lip 2019, 10:30
autor: profes79
Przy okazji zauważyłem, że "startowe zwłoki" wyjąłem czerwone zamiast niebieskich, ale to przecież żadna różnica, nie?
Dokładnie taki sam błąd popełnił właściciel gry tłumacząc nam pierwszy raz zasady. Skończyło się tak, że zacząłem realizować cel pt. "zabij gracza x/przeżyj jako jedyny" z dużą dozą talentu prowadząc jednostkę w kierunku autodestrukcji :P Też na drugiej karcie celu miałem te nieszczęsne niebieskie zwłoki.

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 23 lip 2019, 12:26
autor: brazylianwisnia
Nemesis raczej się dobrze sprzeda. Ładnie wydany, wejdzie do TOP 100 BGG więc hype będzie. No i z gatunku sci fi przygodowych to jednak topowa pozycja. Cena za to kosmiczna.

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 23 lip 2019, 19:01
autor: BartP
Wątek o projektancie gry i porównaniami z Trzewiczkiem przeniosłem tu:
viewtopic.php?f=64&t=62041&p=1166486#p1166486

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 25 lip 2019, 17:20
autor: Curiosity
Znalezione na BGG. Pomocne przy kroku "Kolonia Intruzów".

Obrazek

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 25 lip 2019, 17:25
autor: japanczyk
Curiosity pisze: 25 lip 2019, 17:20 Znalezione na BGG. Pomocne przy kroku "Kolonia Intruzów".
Nie rozumiem dlaczego nie ma tego gdzieś w grze na planszy albo planszetce kolonii, tylko musiałem sobie zdjęcie z instrukcji wydrukowac

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 26 lip 2019, 10:30
autor: Kitshu
brazylianwisnia pisze: 23 lip 2019, 12:26 Nemesis raczej się dobrze sprzeda. Ładnie wydany, wejdzie do TOP 100 BGG więc hype będzie. No i z gatunku sci fi przygodowych to jednak topowa pozycja. Cena za to kosmiczna.
Kosmiczna ? mi się wydaje że na te komponenty i ich jakość + design to cena jest jak najbardziej odpowiednia. Pozatym narazie podana jest cena retailowa sugerowana a to jak sklepy będą to sprzedawać to już druga sprawa. Są IMO dużo gorsze gry pod względem kontent - cena jak na przykład posiadłość szaleństwa która swoje kosztuję a figurki ma mierne, a elementy nawet nie dorastają do pięt produkcji AR. narzekanie by narzekać > ? :)

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 26 lip 2019, 13:02
autor: brazylianwisnia
Nie no, cena jest wysoka. Jak kogoś mocno jaraja figurki to może jest ok ale tak to myślę że Gloomhaven PL będzie tańszy a ma sporo więcej towaru. Moim zdaniem cena na poziomie 350zl byłaby ok. 450-500zl to jednak sporo.

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 26 lip 2019, 13:54
autor: mmag
Panowie, ale to już było wałkowane... viewtopic.php?f=64&t=61265&start=150

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 04 sie 2019, 00:50
autor: Mixthoor
Jestem po 3 misji w kampanii NIEZNANE HISTORIE #1. Czy ktoś z Was już ją ograł? Wrażenia?

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 05 sie 2019, 01:33
autor: miszczu666
Mixthoor pisze: 04 sie 2019, 00:50 Jestem po 3 misji w kampanii NIEZNANE HISTORIE #1. Czy ktoś z Was już ją ograł? Wrażenia?
Raz grałem kampanię. 3 misja piękna. Ślicznie mi statek wysadziło :lol:

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 05 sie 2019, 07:32
autor: czeczot
Mixthoor pisze: 04 sie 2019, 00:50 Jestem po 3 misji w kampanii NIEZNANE HISTORIE #1. Czy ktoś z Was już ją ograł? Wrażenia?
Ja jestem zachwycony kampanią Nemesis. Skończyłem wszystkie misje. Szkoda że taka krótka ale ostrze sobie zęby na tą która będzie później. W większości planszówek jak jest kampania to fabularnie jest co najwyżej średnio albo bardziej rzadko kiedy coś mnie w nich zaskakuje.

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 11 sie 2019, 17:56
autor: Acererak
Mixthoor pisze: 04 sie 2019, 00:50 Jestem po 3 misji w kampanii NIEZNANE HISTORIE #1. Czy ktoś z Was już ją ograł? Wrażenia?
Wrażenia przecudne, zwłaszcza że gra bardzo mocno utrudniła nam realizację celu. Przy dwóch maszynowniach pojawił się ogień, a potem wydarzenie rozprzestrzeniło nam ogień na silniki. Wydaje mi się, że grę rozkładaliśmy prawidłowo, ale jednego pomieszczenia podstawowego nie mieliśmy na statku. Zgadnijcie którego. Tak, właśnie centrum kontroli przeciwpożarowej. Efekt? Musieliśmy przez większość misji przekopywać się przez żółte przedmioty w poszukiwaniu dwóch gaśnic :D (Potem jeszcze we wrażliwym miejscu dla misji pojawiły się oczywiście dwa reproduktory plus awarie, ale to już bardziej normalna sprawa, z którą można sobie poradzić niezależnie od pomieszczeń na statku) Czy taka sytuacja może mieć w tej misji miejsce i to błąd autorów kampanii (bo takie centrum kontroli napędu narzucone w przygotowaniu zajmuje miejsce dla pomieszczenia podstawowego) czy jednak to po naszej stronie coś poszło nie tak, że to jedno pomieszczenie się na planszy nie znalazło?

Kampanii jeszcze nie oceniam, na razie jesteśmy na czwartej misji, ale już mogę stwierdzić, że kampania jest lepsza niż się spodziewałem tak mechanicznie jak i fabularnie :D

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 11 sie 2019, 21:05
autor: Morgon
A możesz takie opisy ukrywać jako spoiler? Nie grałem jeszcze kampanii.

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 12 sie 2019, 00:05
autor: Acererak
Morgon pisze: 11 sie 2019, 21:05 A możesz takie opisy ukrywać jako spoiler? Nie grałem jeszcze kampanii.
Nie widzę potrzeby, bo wydarzenie nie jest fabularne, tylko z talii wydarzeń. To samo z reproduktorami i awariami - pojawiły się z normalnych zasad gry, nie z jakichś specjalnych narzuconych przez kampanię. Ponadto celem misji nie jest gaszenie pożaru, więc to nie jest spoiler.

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 12 sie 2019, 00:43
autor: kubajakub
1) Gram dalej kampanię, przeszedłem do 4 misji, ale zupełnie nie wiem co wpływa na to, który czytam Wstęp na str 50-51?
2) W czwartej misji znacznik czasu zszedł z 15 do pozycji 12. Rozpatruję wydarzenie 01, a tam jest napisane żeby umieścić żeton wydarzenia 05 na polu 14 ToruCzasu, to chyba pomyłka jak mam się cofnąć w czasie?, to chyba ma być pole 04 ToruCzasu???

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 12 sie 2019, 01:44
autor: Acererak
kubajakub pisze: 12 sie 2019, 00:43 1) Gram dalej kampanię, przeszedłem do 4 misji, ale zupełnie nie wiem co wpływa na to, który czytam Wstęp na str 50-51?
Wstęp 1 kieruje do odpowiedniego wstępu 2 lub 3 (decydujący kadr jest na str 51)

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 12 sie 2019, 07:43
autor: Carmash
Tak czytam Wasze opinie na temat kampanii i zaczynam żałować, że ostatecznie nie wsparłem gry na KS. Mam nadzieję, że kampania znajdzie się kiedyś w jednym ze sklepowych dodatków 😄

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 12 sie 2019, 09:12
autor: Inglorion
Cześć, mam pytanie co do kampanii
ja grałem w Nemesis 3 partie, koledzy po 2, 1 osoba będzie nowa

1. Czy ma sens grać z nową osobą kampanie czy lepiej najpierw pokazać jej normalną rozgrywkę?
2. Ile trwa 1 scenariusz kampanii? Tyle co normalna rozgrywka, czy jednak są one szybsze i będziemy w stanie jednego wieczoru rozegrać dwa - trzy (zakładają, że zagralibyśmy w tym czasie jedną normalną partię)

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 12 sie 2019, 10:22
autor: feniks_ciapek
Inglorion pisze: 12 sie 2019, 09:12 Cześć, mam pytanie co do kampanii
ja grałem w Nemesis 3 partie, koledzy po 2, 1 osoba będzie nowa

1. Czy ma sens grać z nową osobą kampanie czy lepiej najpierw pokazać jej normalną rozgrywkę?
2. Ile trwa 1 scenariusz kampanii? Tyle co normalna rozgrywka, czy jednak są one szybsze i będziemy w stanie jednego wieczoru rozegrać dwa - trzy (zakładają, że zagralibyśmy w tym czasie jedną normalną partię)
1. Moim zdaniem kampania to najlepszy tryb tej gry :D, ale mogę być w tym odosobniony.
2. Zdarzyło mi się rozegrać 2 scenariusze kampanii jednego wieczora.

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 12 sie 2019, 10:48
autor: Acererak
Inglorion pisze: 12 sie 2019, 09:12 1. Czy ma sens grać z nową osobą kampanie czy lepiej najpierw pokazać jej normalną rozgrywkę?
Jak najbardziej. Kampania wprowadza zasady normalnej gry co-op stopniowo (zwiększając tym samym poziom trudności), więc jeśli 3 osoby z 4 kojarzą zasady to jak najbardziej jest sens grać - gdyby to nie był coop to inna sprawa najpewniej by była. W moim przypadku znałem zasady tylko ja, dwóch kolegów nie - świetnie ich to nauczyło zasad.
2. Ile trwa 1 scenariusz kampanii? Tyle co normalna rozgrywka, czy jednak są one szybsze i będziemy w stanie jednego wieczoru rozegrać dwa - trzy (zakładają, że zagralibyśmy w tym czasie jedną normalną partię)
Powiedziałbym, że zależy od misji. Podczas pierwszej sesji (6 h) rozegraliśmy misje 1,2 i zaczęliśmy kawałeczek 3. Drugie posiedzenie (4-5 h) to było dokończenie misji 3. Czwarta pewnie nie zajmie dużo dłużej ;)

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 12 sie 2019, 23:34
autor: Mixthoor
Przeszedłem kampanię i również jestem zachwycony.
Spoiler:
Dzięki podatności intruzów na broń energetyczną, w 4 misji truchło leżało wszędzie. W kampanii udział wzięli kapitan, mechanik oraz żołnierz. Kałduniasty mechanik był najsprawniejszym ogniwem i pomimo ogromnego bebzola wiele razy ratował nas z poważnych opresji, dzięki tunelom technicznym i wielu kartom napraw. Prócz epilogu, który przyjęliśmy z mieszanymi uczuciami, całość oceniliśmy bardzo wysoko.

Mam już za sobą każdą formę rozgrywki... Ta gra jest fenomenalna.

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 13 sie 2019, 07:50
autor: pan_satyros
Czy macie gdzieś może listę błędów w polskim wydaniu? Słyszałem że jakieś się na kartach trafiły, a nie chcę się pomylić testując.

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 13 sie 2019, 09:35
autor: Kilson
pan_satyros pisze: 13 sie 2019, 07:50 Czy macie gdzieś może listę błędów w polskim wydaniu? Słyszałem że jakieś się na kartach trafiły, a nie chcę się pomylić testując.
Najistotniejsze są chyba karty ognia zaporowego/osłonowego.
Powinny one działać tak, że wycofując się od obcego ignorujesz jego atak, za to nie mają wpływu na ewentualne pojawienie się kolejnego obcego po rzucie na szmery i ewentualny atak z zaskoczenia, a tekst na kartach sugeruje coś zupełnie innego (albo po prostu błędnie określa atak przy ucieczce jako atak z zaskoczenia).

viewtopic.php?f=64&t=60360

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 13 sie 2019, 10:20
autor: Fenrisek83
We 3 jedna rozgrywka u nas trwa około 1,5 h. Jak się bardziej ogramy to myślę, że będzie krócej. Znamy zasady i nie latamy już na oślep po statku robiąc szmery. Intruzow wychodzi tyle, że można sobie z nimi poradzić ale uczucie grozy jest. Dużo filmowych akcji typu ja przeganiam królową a kolega wywala w kosmos slużą. Gra super bo klimat jest, kombinowanie też i zasady są przemyślane. Lubię tego typu gry więc dla mnie 9 na 10.

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

: 16 sie 2019, 14:20
autor: luki075
Czy wie może ktoś czy będzie dodruk dodatków CE i TE? Posiadam wersję KS (czekam na dodatki SG) i bardzo chciałbym mieć komplet.