Strona 45 z 52

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 26 gru 2023, 18:22
autor: nolify
Yanek pisze: 26 gru 2023, 13:09
PawelGd pisze: 26 gru 2023, 11:50 Cześć, mam pytanie - czy po wykorzystaniu surowców z np latarki (staje się bezużyteczna) aby ją odrzucić trzeba zapłacić ponownie jej koszt? Na YT w jednym z tutoriali ktoś tak robił, a w instrukcji nie znalazłem wzmianki na ten temat.
Zostaje i zajmuje slot - ręka. Możesz ją odrzucić jedynie wystawiając atut na jej miejsce.
Lub używając wydarzenia, które wymaga odrzucenia atutu zajmującego slot ręki.

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 27 gru 2023, 18:22
autor: PawelGd
Dzięki za odpowiedź. Kolejna sprawa:
1) KKZ, strona 3, atak towarzyszący: …jeśli gracz będący w zwarciu wykona inną akcję niż walka, wynikanie się lub aktywuje zdolność ona niż pertraktacje lub rezygnacja…. czy mogę skorzystać z Darmowej aktywacji i odrzucić Gliniarza żeby zadać obrażenie wrogowi w mojej lokalizacji, bez aktywowania ataku towarzyszącego, jako że Darmowa aktywacja nie kosztuje akcji?
2) W jakim celu w Holu i Salonie są symbole zasłon skoro nie bada się tych lokalizacji w celu zebierania stamtąd żadnych wskazówek?

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 27 gru 2023, 19:49
autor: Pollus89
PawelGd pisze: 27 gru 2023, 18:22 Dzięki za odpowiedź. Kolejna sprawa:
1) KKZ, strona 3, atak towarzyszący: …jeśli gracz będący w zwarciu wykona inną akcję niż walka, wynikanie się lub aktywuje zdolność ona niż pertraktacje lub rezygnacja…. czy mogę skorzystać z Darmowej aktywacji i odrzucić Gliniarza żeby zadać obrażenie wrogowi w mojej lokalizacji, bez aktywowania ataku towarzyszącego, jako że Darmowa aktywacja nie kosztuje akcji?
2) W jakim celu w Holu i Salonie są symbole zasłon skoro nie bada się tych lokalizacji w celu zebierania stamtąd żadnych wskazówek?
1. Szybkie/darmowe akcje nie wywołują ataków towarzyszących.
2. Każda lokacja ma wartość zasłony, ponieważ możesz badać takie lokalizacje nawet jeżeli nie ma na nich wskazówek. Po co to robić? Zerknij na kartę Włamanie (zielona z podstawki). Są też sytuacje że badacz może upuścić wskazówkę na lokację.

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 30 gru 2023, 08:12
autor: PawelGd
Dzięki za odpowiedź.
1) Amulet Wendy - możesz zagrać najbliższą kartę wydarzenia z twojego stosu kart odrzuconych.... Czy kosztuje to akcję? Na karcie nie ma ani symbolu Darmowej aktywacji, ani Aktywacji akcją.
2) Kakofonia głosów - nie możesz zagrywać kart atutów ani wydarzeń. Tak dla pewności, nie mogę zagrywać z ręki, czyli umieszczać w grze kolejnych kart po opłaceniu ich kosztu, ale mogę korzystać z tych atutów co już są na stole?

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 30 gru 2023, 08:26
autor: Pollus89
PawelGd pisze: 30 gru 2023, 08:12 Dzięki za odpowiedź.
1) Amulet Wendy - możesz zagrać najbliższą kartę wydarzenia z twojego stosu kart odrzuconych.... Czy kosztuje to akcję? Na karcie nie ma ani symbolu Darmowej aktywacji, ani Aktywacji akcją.
2) Kakofonia głosów - nie możesz zagrywać kart atutów ani wydarzeń. Tak dla pewności, nie mogę zagrywać z ręki, czyli umieszczać w grze kolejnych kart po opłaceniu ich kosztu, ale mogę korzystać z tych atutów co już są na stole?
1. To zależy od wydarzenia leżącego na wierzchu stosu kart odrzuconych. Jeżeli na karcie masz napisane szybka to nie kosztuje akcji, jeżeli nie to wydajesz akcję.
2. Karty leżące na stole możesz używać, nie możesz ich jedynie zagrywać. Pamiętaj że możesz je przeznaczać do testów umiejętności. Kakofonia głosów tego nie blokuje.

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 30 gru 2023, 12:29
autor: PawelGd
Dzięki, teraz Nowicjusz wiedzy tajemnej: - po tym jak Nowicjusz wodzie do gry umieść na nim 1 żeton zagłady. Wyczerp nowicjusza i przeszukaj... W czym przeszkodzi ten żeton zagłady na karcie?

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 30 gru 2023, 12:44
autor: Pollus89
PawelGd pisze: 30 gru 2023, 12:29 Dzięki, teraz Nowicjusz wiedzy tajemnej: - po tym jak Nowicjusz wodzie do gry umieść na nim 1 żeton zagłady. Wyczerp nowicjusza i przeszukaj... W czym przeszkodzi ten żeton zagłady na karcie?
Każdy żeton zagłady liczy się kiedy sprawdzasz czy Agenda postępuje, więc w pewnym sensie zabiera ci on jedną turę gry, jeżeli nie zdążysz go zdjąć.

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 30 gru 2023, 13:59
autor: kubaf7
Pollus89 pisze: 30 gru 2023, 12:44
PawelGd pisze: 30 gru 2023, 12:29 Dzięki, teraz Nowicjusz wiedzy tajemnej: - po tym jak Nowicjusz wodzie do gry umieść na nim 1 żeton zagłady. Wyczerp nowicjusza i przeszukaj... W czym przeszkodzi ten żeton zagłady na karcie?
Każdy żeton zagłady liczy się kiedy sprawdzasz czy Agenda postępuje, więc w pewnym sensie zabiera ci on jedną turę gry, jeżeli nie zdążysz go zdjąć.

Do tego warto dodać, że wszystkie żetony zagłady na kartach (np. na kultystach którzy pojawiają się już w Nocy Fanatyka) zostają ściągnięte w momencie kiedy Agenda awansuje.

Trick na zagrywanie kart które wchodzą z żetonami zagładami polega na tym, żeby zagrywać je w ostatniej rundzie danej agendy.

Sprawdzenie czy na planszy jest wystarczającą dużo żetonów zagłady następują dopiero na początku następnej rundy w fazie Mythosów i wszystkie żetony zagłady zostają ściągnięte z gry (chyba, że w danym scenariuszu/karcie jest przewidziany jakiś wyjątek); nawet jeżeli do awansu agenda trzeba było 3 żetonów zagłady, a ty na planszy masz ich 7 i tak wszystkie zostają ściągnięte tak samo; nadmiarowe nie przechodzą do następnych rund.

Uczulam, bo niektóre karty (głównie mythosów) mogą wywołać efekt sprawdzania czy jest wystarczająco dużo żetonów zagłady do awansu agendy, poza kolejka (normalnie najpierw dokładasz zagładę na agendę, potem sprawdzasz czy przekraczasz próg, a na samym końcu dobierasz mythosy).

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 30 gru 2023, 18:55
autor: nolify
kubaf7 pisze: 30 gru 2023, 13:59 Trick na zagrywanie kart które wchodzą z żetonami zagładami polega na tym, żeby zagrywać je w ostatniej rundzie danej agendy.
To jest oczywiście spoko takta, ale nie jedyna. Karty takie jak Marie Lambeau dają spoko benefity, kiedy w grze są karty gracza z zagładą. Szkoda byłoby korzystać z nich tylko w rundzie, która poprzedza postęp agendy. Korzystając ze znajomości danego scenariusza i powiedzmy wiedząc, że nie korzysta on z zestawu Pradawne Zło (lub innych popychających zagładę do przodu), warto grać z zagładą na swoich kartach tak szybko, jak tylko się da. Oczywiście granie z zagładą to trochę risky biznes, ale za to jest fun :D

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 31 gru 2023, 11:45
autor: PawelGd
Dzięki, jedziemy dalej:
1) Nieuchwytność - ... i porusz się do odkrytej lokalizacji, w której nie ma żadnych wrogów. Czy ta lokalizacja nie musi być połączona z tą, w której się obecnie znajduję?
2) Karty umiejętności - na tych kartach jest napisane, że na każdy test umiejętności można przeznaczyć maksymalnie 1 taką kartę. "Jedną taką kartę" czyli tylko jedną kartę typu umiejętność, czy "jedną taką kartę" , czyli tylko jedną kartę danej umiejętności, np. Sprawność manualna, a drugą np. Niespodziewana odwaga, z dwoma symbolami (?) (?) jokera?
3) I w zasadzie kontynuacja pytania nr 2, czy jak zagrywam do testu, np. Sprawność manualna, to czy inny badacz w tej samej lokalizacji może mi pomóc w teście i wyłożyć swoją kartę umiejętności? Np. Sprawność manualna, lub jokera Niespodziewana odwaga?

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 31 gru 2023, 14:15
autor: nolify
1) Tak, możesz poruszyć się do dowolnej (odkrytej) loksy, nie musi być połączona. Wiedz jednak, że Twórcy wciągnęli omawianą kartę na Taboo list, zmieniając przy tym efekt karty. Czy chcesz korzystać z taboo? Absolutnie Twoja sprawa. Możesz, nie musisz.

2)Umiałek do testów możesz palić ile chcesz. Z kolei twój team mate może dopalić Tobie tylko jedną kartę i vice versa. Jeżeli na karcie jest ograniczenie "Max 1 commited per skill test", to taką kartę do testu można dowalić tylko jedną. Ale chodzi o kartę z takim samym tytułem. Przykład: możesz dorzucić do testu Manual Dexterity oraz Niespodziewaną Odwagę. Nie możesz dorzucić dwóch Odwag.

3) jak w 2). Towarzysz może dorzucić Ci jedną swoją kartę. I najważniejsze: "Max 1 commited per skill test" tyczy się wszystkich graczy. Czyli jak dorzucisz taką kartę, to Twój towarzysz nie może poratować kartą o tym samym tytule. Ale może dopalić inną.

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 31 gru 2023, 16:42
autor: kubaf7
PawelGd pisze: 31 gru 2023, 11:45
3) I w zasadzie kontynuacja pytania nr 2, czy jak zagrywam do testu, np. Sprawność manualna, to czy inny badacz w tej samej lokalizacji może mi pomóc w teście i wyłożyć swoją kartę umiejętności? Np. Sprawność manualna, lub jokera Niespodziewana odwaga?
Do 3 już odpowiedź masz, to jeszcze szybki dopisek na pytanie które ewentualnie może się pojawić (wielu nowych graczy je ma); kartę dobiera gracz który zagrał kartę. Jeżeli ty zagrałeś Męstwo badaczowi w twojej lokalizacji (można dokładać karty tylko innym badaczom w swojej lokalizacji. Wyjątek stanowi jedna postać + karty które wprost na to pozwalają) i ten badacz zdał ten test to gracz, który zagrał Męstwo dobiera kartę, nie ten który zdawał test.

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 31 gru 2023, 20:34
autor: abuson
Czy mógłby z was ktoś sprawdzić czy na kartach archiwum z numerami 13-17 macie tekst na obu stronach czy tylko na jednej?
W moim egzemplarzu gry te karty mają nadrukowane na reversie dzielnice i nie wiem czy to błąd czy tak ma być.


Mam 3 edycje - jeśli z obu stron jest tekst prosiłbym o zdjęcie.

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 31 gru 2023, 20:43
autor: Pollus89
abuson pisze: 31 gru 2023, 20:34 Czy mógłby z was ktoś sprawdzić czy na kartach archiwum z numerami 13-17 macie tekst na obu stronach czy tylko na jednej?
W moim egzemplarzu gry te karty mają nadrukowane na reversie dzielnice i nie wiem czy to błąd czy tak ma być.


Mam 3 edycje - jeśli z obu stron jest tekst prosiłbym o zdjęcie.
To nie ten temat, tutaj pytamy o karciankę :P

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 03 sty 2024, 17:00
autor: PawelGd
Dzięki, Daisy Walker - Efekt: jeśli test zakończy się sukcesem dobierz 1 kartę za każdą kontrolowaną przez Ciebie kartę z cechą księga. Kontrolowane karty to tylko te na stole i na ręce, czy również te z talii i stosie odrzuconych? KKZ mówi że te w talii i stosie też, ale chcę się upewnić

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 03 sty 2024, 17:45
autor: arian
Kontrolowane to tylko te na stole. Te w ręce, w talii i stosach kart odrzuconych są "w grze", ale nie są kontrolowane przez badacza.

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 03 sty 2024, 21:05
autor: PawelGd
Obrazek

Czy ten fragment nie mówi, że jednak ręką i stół też liczą się jako kontrolowane?

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 03 sty 2024, 22:08
autor: nolify
PawelGd pisze: 03 sty 2024, 21:05 Obrazek

Czy ten fragment nie mówi, że jednak ręką i stół też liczą się jako kontrolowane?
Ten fragment mówi oczywiście kto i co kontroluje, ale KKZ str. 19. sekcja <Zdolności>, podpunkt 2 mówi, że:
"Zdolności kart wchodzą w interakcję tylko z innymi kartami, które są w grze (...)".

Czyli Daisy na elderku dobiera karty za księgi, które są w grze tj. zostały zagrane.

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 03 sty 2024, 22:18
autor: arian
Oczywiście to co napisał nolify jest właściwą odpowiedzą. A ja miałem jakieś zaćmienie i odpisując na szybko napisałem coś zupełnie na odwrót. Kontrolowane są wszystkie, ale w grze są tylko te na stole, a wszystkie zdolności odnoszą się tylko do kart w grze, chyba, że opis zdolności mówi inaczej.

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 04 sty 2024, 18:58
autor: PawelGd
Dzięki, to jeszcze zostały mi zasady kart umiejętności. Np. Męstwo, dwa symbole woli oraz tekst karty: (...) Jeśli test zakończy się sukcesem, dobierz 1 kartę.
1) Czy karty umiejętności działają tak samo jak np. Atuty, czyli mogę albo zagrać ją
a) jako wzmocnienie testu umiejętności wykorzystując tylko symbole po lewej stronie karty,
b) wykorzystując tylko jej zdolność, w tym przypadku dobrać 1 kartę
c) zagrywam Męstwo, które daje mi +2 do woli za dwie ikony męstwa i dobieram 1 kartę jeśli zdań test.
2) Czy jak zagram na innego poszukiwacza żeby mu pomóc w teście tymi dwoma ikonami męstwa, jak zda test to dobiera karty:
a) zagrywający czyli ja
b) poszukiwacz któremu pomogłem.
Coś mi świta że gdzieś już o tym czytałem, ale nie mogę tego znaleźć.

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 04 sty 2024, 19:12
autor: nolify
1) umiałki nie działają jak atuty. Dorzucasz je do testów, nie zagrywasz ich.

2A jest poprawne. Z efektu karty Męstwo korzysta ten, kto dorzucił tę kartę.

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 04 sty 2024, 19:14
autor: Miszon
1c, dorzucasz do testu
2a

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 04 sty 2024, 19:17
autor: nolify
PawelGd pisze: 04 sty 2024, 18:58 Coś mi świta że gdzieś już o tym czytałem, ale nie mogę tego znaleźć.
Dobrze Ci świta. @kubaf7 o tym wspomniał kilka postów wyżej :)

viewtopic.php?p=1615064#p1615064

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 06 sty 2024, 19:25
autor: PawelGd
Sorki, przeszukałem od początku tematu i odpadłem chyba na 16 stronie😁. Jakie są konsekwencje dla poszukiwacza który zrezygnuje? KKZ - Rezygnacja ze strony 12 przynosi do Eliminacji na stronie 5, a tam nic nie było na ten temat. Czy dostaje jakieś traumy czy coś?

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 06 sty 2024, 19:32
autor: nolify
To zależy od scenariusza. Na koniec gry zostajesz poinstruowany jakie zakończenie przeczytać w przypadku rezygnacji wszystkich/części badaczy. Może być wpis - każdy badacz, który zrezygnował odczytuje daną sekcję. Następnie przechodzisz do właściwego zakończenia, które udało się osiągnąć.

Więc ewentualne konsekwencje za rezygnację będą czekały na badacza właśnie w sekcji zakończeń. Rezygnacja nie zawsze przynosi negatywne efekty.