Strona 45 z 98

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 03 lut 2020, 18:54
autor: Scamander
Wbrew wszystkiemu i ustawianiu marketu po kosztach żeby zachować balans, moją najbardziej soczystą grą była ta, w której na rynku były spelle za 6/7/7/8 :D (wygrana swoją drogą).
Często najlepszą drogą jest olanie tanich zaklęć i zakup tych najdroższych. Losowy market to nie problem, sam tak gram i polecam.
Edit: Polecam wszystkim chociaż na 2/3 gry zmieszać wszystko (karty nemesis itp), losować market bez ograniczeń i jazda, a później zdecydować jak się lepiej gra. Jak się nie spodoba to rozdzielenie później kart nemesis to jakieś 5-10 minut max.
Balans to nie jest kwestia zagrania dwóch partii i sprawdzenia czy gra się fajnie. Nie wiem na ile świadomy jesteś jak wygląda projektowanie gier (to są duże nakłady czasu i pracy). Łącząc karty podstawowe nemesis z kolejnych podstawek rozwadniasz deck i zwiększasz prawdopodobieństwo wystąpienia partii banalnych/nie do przejścia (co nie znaczy, że taka partia musi się w ogóle pojawić a już na pewno nie w ciągu 2 rozgrywek).

Tutaj masz wyniki obliczeń przeprowadzonych przez jednego z użytkowników BGG (w kwestii łączenia podstawowych kart nemesis z kolejnych podstawek):

"There is a big effect from mixing core sets. You're 4-8 times as likely to get a deck that is unbalanced in any of the four categories that we're looking at with the addition of a single extra nemesis deck."

https://boardgamegeek.com/thread/225590 ... card-sets

Obrazek

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 03 lut 2020, 20:23
autor: c08mk
Jak dla mnie to jest "teoria akademicka". Zamiast siedzieć i wyliczać procenty balansu rozkładam grę i gram. Ważne żeby rozgrywka mi się podobała, a nie czy trafi w odpowiednie liczby. Gdyby mi na tym zależało to grałbym w lotto.

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 03 lut 2020, 20:36
autor: Scamander
c08mk pisze: 03 lut 2020, 20:23 Ważne żeby rozgrywka mi się podobała.
No i o to chodzi. Dlatego podałem te dane żeby każdy sobie sam zdecydował czy mniejszy balans mu przeszkadza czy nie. Miłego grania :)

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 04 lut 2020, 08:35
autor: Wosho
Randomizowanie odpada przy hardmodach, tam trzeba sobie ustawiac rynek bo np bez leczenia nie da rady.

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 04 lut 2020, 12:56
autor: Telchar
Wosho pisze: 04 lut 2020, 08:35 Randomizowanie odpada przy hardmodach, tam trzeba sobie ustawiac rynek bo np bez leczenia nie da rady.
Da radę, tylko jest trudno :D

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 04 lut 2020, 13:18
autor: _leigam_
Leczenie nie jest niezbędne.

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 05 lut 2020, 08:57
autor: Wosho
Chcialbym zobaczyc jak rozwalacie chocby pierwszego bossa bez leczenia na hardzie :?

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 05 lut 2020, 09:41
autor: _leigam_
Ta gra nie jest taka trudna jak co niektórzy myślą, a z rozmów na forum wynika że dla niektórych jest ze względu na niezrozumienie zasad. Już było wałkowane.

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 05 lut 2020, 14:37
autor: Wosho
Oczywiscie ze normal nie jest, kazdy kto ma doswiadczenie z karciankami powinien przejsc prawie wszystkich bosow na normalu z randomowym rynkiem za pierwszym razem.
Ale hardmode juz latwy nie jest.

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 05 lut 2020, 15:08
autor: _leigam_
Wosho pisze: 05 lut 2020, 14:37 Oczywiscie ze normal nie jest, kazdy kto ma doswiadczenie z karciankami powinien przejsc prawie wszystkich bosow na normalu z randomowym rynkiem za pierwszym razem.
Ale hardmode juz latwy nie jest.
nie mialiśmy przed AE doświadczenia z karciankami i przeszliśmy wszystko na normalu za pierwszym razem. Moje statystyki przejść na hardzie z randomowym rynkiem i postaciami można znaleźć w tym wątku, co niektórzy odpadli za pierwszym razem.

w ramach ciekawostki nigdy nie wygraliśmy poprzez skończenie tali nemezis (nie nastawialiśmy się na to specjalnie).

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 16 lut 2020, 22:06
autor: trx89
Czy ktoś korzysta może z tego insertu https://www.warbox.pl/pl/p/Insert-pasuj ... Polska/178

Zastanawiam się nad jakiś organizerem który przede wszystkim przyspieszy setup. Jak z jego jakością i praktycznością? Jak dużo kart w koszulkach premium pomieści?

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 17 lut 2020, 11:41
autor: Death4ever
trx89 pisze: 16 lut 2020, 22:06 Czy ktoś korzysta może z tego insertu https://www.warbox.pl/pl/p/Insert-pasuj ... Polska/178

Zastanawiam się nad jakiś organizerem który przede wszystkim przyspieszy setup. Jak z jego jakością i praktycznością? Jak dużo kart w koszulkach premium pomieści?
Mam ten insert. Fantastycznie sprawdza się. Pudło idealnie domyka się. Gorąco polecam.
Każda kart jest włożona do koszulki Classic Card Game Premium od Rebela.
Mieści w sobie następującą zawartość: W tym momencie jest napakowany na maksa. Jeżeli wyjmę wszystkie przegródki to jeszcze zmieści jeden mały dodatek (Mam nadzieję, że dwa małe dodatki :) ). Wtedy zrobienie takich przegródek będzie koniecznością...

Niestety Aeon's End: Mata do gry nie ma szans, żeby zmieściła się... :(

Mogę podesłać wieczorem zdjęcia, żebyś mógł sam zobaczyć jak to wygląda...

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 17 lut 2020, 11:50
autor: trx89
Death4ever pisze: 17 lut 2020, 11:41
trx89 pisze: 16 lut 2020, 22:06 Czy ktoś korzysta może z tego insertu https://www.warbox.pl/pl/p/Insert-pasuj ... Polska/178

Zastanawiam się nad jakiś organizerem który przede wszystkim przyspieszy setup. Jak z jego jakością i praktycznością? Jak dużo kart w koszulkach premium pomieści?
Mam ten insert. Fantastycznie sprawdza się. Pudło idealnie domyka się. Gorąco polecam.
Każda kart jest włożona do koszulki Classic Card Game Premium od Rebela.
Mieści w sobie następującą zawartość: W tym momencie jest napakowany na maksa. Jeżeli wyjmę wszystkie przegródki to jeszcze zmieści jeden mały dodatek (Mam nadzieję, że dwa małe dodatki :) ). Wtedy zrobienie takich przegródek będzie koniecznością...

Niestety Aeon's End: Mata do gry nie ma szans, żeby zmieściła się... :(

Mogę podesłać wieczorem zdjęcia, żebyś mógł sam zobaczyć jak to wygląda...
Gdybyś mógł to byłbym bardzo wdzięczny bo mam te same koszulki na kartach i też chciałbym zmieścić podstawkę, dwa dodatki i Eternal War. Jeśli piszesz, że być może 2 kolejne by się zmieściły to już w ogóle by było super :) ale jakoś ciężko mi w to uwierzyć bo to pudełko nie jest wcale duże :D

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 18 lut 2020, 17:37
autor: Death4ever
trx89 pisze: 17 lut 2020, 11:50 Gdybyś mógł to byłbym bardzo wdzięczny bo mam te same koszulki na kartach i też chciałbym zmieścić podstawkę, dwa dodatki i Eternal War. Jeśli piszesz, że być może 2 kolejne by się zmieściły to już w ogóle by było super :) ale jakoś ciężko mi w to uwierzyć bo to pudełko nie jest wcale duże :D
Gotowe. Uwaga, duże obrazki :)
Jakbyś chciał jeszcze jakieś zdjęcia, to pisz...
Spoiler:
Spoiler:
Spoiler:
Spoiler:
Spoiler:
Spoiler:

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 18 lut 2020, 18:37
autor: trx89
Death4ever pisze: 18 lut 2020, 17:37
trx89 pisze: 17 lut 2020, 11:50 Gdybyś mógł to byłbym bardzo wdzięczny bo mam te same koszulki na kartach i też chciałbym zmieścić podstawkę, dwa dodatki i Eternal War. Jeśli piszesz, że być może 2 kolejne by się zmieściły to już w ogóle by było super :) ale jakoś ciężko mi w to uwierzyć bo to pudełko nie jest wcale duże :D
Gotowe. Uwaga, duże obrazki :)
Jakbyś chciał jeszcze jakieś zdjęcia, to pisz...
Spoiler:
Spoiler:
Spoiler:
Spoiler:
Spoiler:
Spoiler:
Super to wygląda. Wszystko co chciałem wiedzieć. Dziękuję Ci bardzo :)

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 27 lut 2020, 18:27
autor: Lion86
Witam, który randomizer do AE polecacie? Czy któryś z dostępnych randomizerow dokłada do losowania również karty promo?

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 27 lut 2020, 21:36
autor: sasquach
Lion86 pisze: 27 lut 2020, 18:27 Witam, który randomizer do AE polecacie? Czy któryś z dostępnych randomizerow dokłada do losowania również karty promo?
https://aeons-end-randomizer.de/randomizer/nemesis
Najlepszy. Ma karty promo i dodatki. Ma też ekspedycje i turn order. No i możesz każdą kartę z osobna dodać/usunąć jeśli czegoś wyjątkowo nie lubisz.

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 02 mar 2020, 10:42
autor: shuji
Jeśli dobrze kojarze, to w Legacy zaczynamy z uproszczonymi zasadami. Czy to znaczy, że ta część gry może być dobrym pomysłem na start przygody z całą serią? Czy lepiej ograć podstawkę?

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 02 mar 2020, 10:44
autor: skiba
shuji pisze: 02 mar 2020, 10:42 Jeśli dobrze kojarze, to w Legacy zaczynamy z uproszczonymi zasadami. Czy to znaczy, że ta część gry może być dobrym pomysłem na start przygody z całą serią? Czy lepiej ograć podstawkę?
Wydaje mi się, że cała gra jest na tyle prosta i intuicyjna mechanicznie, że nie ma znaczenia gdzie zaczniesz :)

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 07 mar 2020, 18:45
autor: premek
Cześć,

Mam dwa mini dodatki z Portalu czyli "Utonięcie w Płomieniach" oraz "Zestaw kart Nemezis" - karty promo tam zaczynają się od P02 - kojarzycie jaka karta jest promką P01 i gdzie ją można znaleźć / kupić ?
Druga sprawa to czy spotkaliście się z jakimiś dodatkami fanowskimi do AE gdzieś na bgg ?

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 08 mar 2020, 01:45
autor: sasquach
Wg. tego whttps://docs.google.com/spreadsheets/d/1e4nmOptkcfhIaK7TrB3r8gDU_tp-C9yk8HU6bSX0pMk/edit#gid=40523183 kartą P01 jest karta nemezis "Menace".

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 25 mar 2020, 15:35
autor: virnik
Cześć,

jak działa tryb ekspedycji, jakie są zasady takiego trybu gry - https://aeons-end-randomizer.de/expeditions ? :D

Sam War Eternal wystarczy, czy potrzeba do tego tej wersji Legacy?

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 25 mar 2020, 15:51
autor: Freshus
Ekspedycje zostały dodane w the new age i teraz w outcast. Są to kolejne dwa duże pudełka po legacy.

Polegają one na tym, że walczy się kolejno z 4 nemesis o wzrastającym poziomie trudności, między walkami magowie dostają karty artefaktów/skarbów (są 3 poziomy, każdy mag dostaje po jednym każdego poziomu, po kolejnych nemesis), a każdy kolejny nemesis dla wyrównania szans dostaje pewną pulę wzmocnionych kart nemesis.

Pomiędzy walkami losuje się też chyba nowy klejnot/artefakt/czar i możesz coś wymienić (ale tutaj nie pamiętam dokładnie jak to działa i ile można wymieniać). Ale generalnie bez nowszych wydań i bez wzmocnionych kart nemesis i skarbów dla magów ciężko odtworzyć pełnoprawne ekspedycję.

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 26 mar 2020, 13:28
autor: Grzech
Odnośnie kart skarbów to po pierwszym Nemesis każdy z graczy dostaje 1 poziomowy skarb który zastępuje mu kryształ lub czar.
Po drugim cała drużyna dostaje jedną moc dodatkową - dowolna osoba może jej użyć.
Po trzecim każdy z graczy dostaje jedną moc dodatkową.

Po pokonaniu każdego nemesis do startowgo marketu dokładamy 1 czar, 1 artefakt, 1 kryształ i cały ten zestaw tworzy tz. koszary na przygotowanie walki z następnym Nemesis.

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 27 mar 2020, 09:56
autor: Wosho
Wyglada na spore ulatwienie a Nemesis tez dostaje sporo mocy?
Czy Nemesis sie układa wg trudności? Czy sa rozpisane? Czy korzysta się tylko z nowych czy możma mixować?