Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
No zgadzam się, że taki miał być zamysł autora, tylko czy może masz informację albo sprawstwo, żeby pojawiło się to w erracie w FAQ? Bo bądź co bądź literlanie z instrukcją powszechne pojmowanie posterunku jest błędne i wypadałoby to ujednolicić.
Neuroshima Hex 3.0 - bomba i medyk
Ostatnio miałem ze znajomymi zagwozdkę, mianowicie:
- wg opisu instrukcji, bomba "zadaje jedną ranę celowi oraz po jednej ranie wszystkim jednostkom sąsiadującym z celem [...]",
- wg opisu na karcie, bomba "zadaje jedną ranę jednostce na polu, na którym została zagrana oraz po jednej ranie wszystkim jednostkom sąsiadujacym [...]",
- wiemy, że Medyk jest modułem a nie jednostką,
jak rozpatrzyć zrzucenie bomby na jednostki wspierane przez medyka (lub medyków)? Jeśli dobrze rozumiem: bomba razi jednostkę, jednak jej obrażenia przejmuje medyk (który też jest w obszarze rażenia). W ten sposób z mapy znika medyk, a jednostka zostaje uratowana.
Co w przypadku, gdy bombę wycelujemy prosto w medyka? Czy wtedy, zgodnie z instrukcją, bomba zadaję ranę celowi, medyk ginie i nie zdąży uleczyć jednostki? Czy może kierować się opisem z karty, która sugeruje, że bomba rani tylko jednostki - a więc medyk nie zginie przez wybuch bomby, tylko ewentualnie przez pochłonięcie obrażeń.
----
jeszcze jedno pytanie przy okazji
Gramy często w trzy-cztery osoby. Według instrukcji, gdy jeden z graczy pociągnie ostatni żeton, reszta graczy rozgrywa jeszcze swoją kolejkę i rozpoczyna się ostateczna bitwa. Jeśli przy kolejności graczy A, B, C, D, ostatni żeton pociągnął C, to jeszcze jedną kolejkę ma prawo zagrać D, A oraz B, prawda?
- wg opisu instrukcji, bomba "zadaje jedną ranę celowi oraz po jednej ranie wszystkim jednostkom sąsiadującym z celem [...]",
- wg opisu na karcie, bomba "zadaje jedną ranę jednostce na polu, na którym została zagrana oraz po jednej ranie wszystkim jednostkom sąsiadujacym [...]",
- wiemy, że Medyk jest modułem a nie jednostką,
jak rozpatrzyć zrzucenie bomby na jednostki wspierane przez medyka (lub medyków)? Jeśli dobrze rozumiem: bomba razi jednostkę, jednak jej obrażenia przejmuje medyk (który też jest w obszarze rażenia). W ten sposób z mapy znika medyk, a jednostka zostaje uratowana.
Co w przypadku, gdy bombę wycelujemy prosto w medyka? Czy wtedy, zgodnie z instrukcją, bomba zadaję ranę celowi, medyk ginie i nie zdąży uleczyć jednostki? Czy może kierować się opisem z karty, która sugeruje, że bomba rani tylko jednostki - a więc medyk nie zginie przez wybuch bomby, tylko ewentualnie przez pochłonięcie obrażeń.
----
jeszcze jedno pytanie przy okazji

- Tomzaq
- Posty: 1756
- Rejestracja: 09 maja 2014, 18:27
- Lokalizacja: Silesia Superior
- Has thanked: 119 times
- Been thanked: 106 times
Re: Neuroshima Hex 3.0 - bomba i medyk
Ad. Bomba
W obu przypadkach, które opisałeś medyk nie przejmie rany. Bomba zada mu również obrażenia.
Ad. Koniec gry
Masz rację.
W obu przypadkach, które opisałeś medyk nie przejmie rany. Bomba zada mu również obrażenia.
Ad. Koniec gry
Masz rację.
Who is John Galt?
Posiadam
Posiadam
Neuroshima hex
witam
Pytanie odnośnie zakończenia gry i ostatniej bitwy.
W grze 4 osobowej, jeden gracz dociągnął ostatni żeton bez zapełnienia planszy, więc kolejny gracz wykonał swój ruch (zgodnie z zasadami) , a następnie nastepny który zapełnił planszę do końca czym wywołał bitwę.
Czy w takiej sytuacji uważa się to bitwę za ostateczną ? Czy po tej bitwie 4 gracz wykona akcję i dopiero wtedy będzie kolejna i już ostateczna bitwa.
Jeśli ma to jakiekolwiek znaczenie gracz któremu jako pierwszemu skończyły się żetony był ostatnim graczem w całej rozgrywce.
Dziękuję za odpowiedzi I pozdrawiam
Pytanie odnośnie zakończenia gry i ostatniej bitwy.
W grze 4 osobowej, jeden gracz dociągnął ostatni żeton bez zapełnienia planszy, więc kolejny gracz wykonał swój ruch (zgodnie z zasadami) , a następnie nastepny który zapełnił planszę do końca czym wywołał bitwę.
Czy w takiej sytuacji uważa się to bitwę za ostateczną ? Czy po tej bitwie 4 gracz wykona akcję i dopiero wtedy będzie kolejna i już ostateczna bitwa.
Jeśli ma to jakiekolwiek znaczenie gracz któremu jako pierwszemu skończyły się żetony był ostatnim graczem w całej rozgrywce.
Dziękuję za odpowiedzi I pozdrawiam
- Tomzaq
- Posty: 1756
- Rejestracja: 09 maja 2014, 18:27
- Lokalizacja: Silesia Superior
- Has thanked: 119 times
- Been thanked: 106 times
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Po tej bitwie 4 gracz wykonuje jeszcze swoją turę i jeśli nie zapełni planszy następuje ostateczna bitwa. Jeśli natomiast zapełni plansze to będą dwie bitwy. Jedna z zapełnienia i ostateczna.
Who is John Galt?
Posiadam
Posiadam
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Hej
czy sztab smarta moze poruszac takze modulami? (W sumie tez w nomenklaturze wystepuja jako jednostki)

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Witam,
Czy jeśli dana jednostka - na skutek zatrucia - otrzyma znacznik jadu, to czy ten - po zadaniu obrażeń znika czy zostaje? Kolejna kwestia to ilość owych znaczników - limit na planszy wynosi 5,ale czy istnieje ograniczenie co do ilości znaczników na jednej jednostce czy można na sam np. sztab ułożyć do 5 znaczników jadu?
Czy jeśli dana jednostka - na skutek zatrucia - otrzyma znacznik jadu, to czy ten - po zadaniu obrażeń znika czy zostaje? Kolejna kwestia to ilość owych znaczników - limit na planszy wynosi 5,ale czy istnieje ograniczenie co do ilości znaczników na jednej jednostce czy można na sam np. sztab ułożyć do 5 znaczników jadu?
- dicer
- Posty: 765
- Rejestracja: 11 sty 2014, 00:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 8 times
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Znaczniki jadu zostają na jednostce do końca (gry lub jednostki) i zadają obrażenia w każdej bitwie.
Nie ma ograniczenia co do liczby znaczników na jednej jednostce.
Nie ma ograniczenia co do liczby znaczników na jednej jednostce.
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 16 lut 2021, 12:39
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Cześć, czy szpieg Nowego Jorku może wykorzystać moduły Mephisto, w szczególności Paszczę (atak w 6 kierunkach) lub Sondę (wykorzystanie 1 wszczepu)?
- dicer
- Posty: 765
- Rejestracja: 11 sty 2014, 00:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 8 times
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Przejęcie Paszczy przez Agitatora Vegas nie daje armii Vegas żadnej korzyści, więc tym bardziej nie da Nowemu Jorkowi po podłączeniu się Szpiega.
Co do Sondy - a niby jak NJ miałby z tego bonusu skorzystać, skoro nie posiada Wszczepów?
Co do Sondy - a niby jak NJ miałby z tego bonusu skorzystać, skoro nie posiada Wszczepów?
- paracelsus444
- Posty: 222
- Rejestracja: 20 lut 2020, 09:48
- Has thanked: 43 times
- Been thanked: 55 times
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
W jaki sposób działa Hak iron gangu? Posiada on zdolność poświęcenie - ginie i zadaje obrażenia w kierunkach wskazanych przez podstawowe ataki wręcz. Jaki jest sens użycia tej umiejętności i kiedy jej użyć?
Czy używamy jej przy zagraniu, czy w trakcie bitwy. W której inicjatywie. Po co jej używać skoro obrażenia są zadawane w tym samym kierunku co atak wręcz, a tracimy tylko jednostkę. Gdyby umiejętność ta działałaby ja klaun to byłoby to zrozumiałe... ale tak? No i czy atak haka zadaje obrażenia sojusznikom.
Czy używamy jej przy zagraniu, czy w trakcie bitwy. W której inicjatywie. Po co jej używać skoro obrażenia są zadawane w tym samym kierunku co atak wręcz, a tracimy tylko jednostkę. Gdyby umiejętność ta działałaby ja klaun to byłoby to zrozumiałe... ale tak? No i czy atak haka zadaje obrażenia sojusznikom.
- paracelsus444
- Posty: 222
- Rejestracja: 20 lut 2020, 09:48
- Has thanked: 43 times
- Been thanked: 55 times
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
No tak jeśli można w dowolnym momencie go użyć to jak najbardziej, dziękuję

- paracelsus444
- Posty: 222
- Rejestracja: 20 lut 2020, 09:48
- Has thanked: 43 times
- Been thanked: 55 times
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Hej, mam 2 pytania:
1. Tutaj cytat z pytania i odpowiedzi z oficjalnego faq:
"Sztab Vegas (pole A) przejął sieciarza (pole B) skierowanego na
pole C sąsiadujące ze sztabem Vegas. Przeciwnik postawił na
polu C sieciarza skierowanego na pole A. (Przy założeniu, że
sieciarze są ze sobą sprzymierzeni (z jednej frakcji lub sojuszu))
Kto kogo będzie sieciował w takiej sytuacji?
Sieciarz zasieciuje sztab Vegas."
Moim zdaniem faq się myli... Przecież w instrukcji jest napisane że przejęcie kontroli jest silniejsze niż sieć. W związku z tym w pierwszej kolejności sztab przejmuje sieciarza B który blokuje sieciarza C i nie dochodzi do zasieciowania sztabu vegas. Dlaczego faq podaje taką odpowiedź?
2. W trakcie bitwy w segmencie 2 uwolniony zostaje agitator i tym samym przejmuje kontrolę nad wrogą jednostką. Oczywiście nie można poruszać jej aż do zakończenia bitwy, czy jednak przejęta jednostka może np. wykonać atak w inicjatywie 1 dla vegas?
1. Tutaj cytat z pytania i odpowiedzi z oficjalnego faq:
"Sztab Vegas (pole A) przejął sieciarza (pole B) skierowanego na
pole C sąsiadujące ze sztabem Vegas. Przeciwnik postawił na
polu C sieciarza skierowanego na pole A. (Przy założeniu, że
sieciarze są ze sobą sprzymierzeni (z jednej frakcji lub sojuszu))
Kto kogo będzie sieciował w takiej sytuacji?
Sieciarz zasieciuje sztab Vegas."
Moim zdaniem faq się myli... Przecież w instrukcji jest napisane że przejęcie kontroli jest silniejsze niż sieć. W związku z tym w pierwszej kolejności sztab przejmuje sieciarza B który blokuje sieciarza C i nie dochodzi do zasieciowania sztabu vegas. Dlaczego faq podaje taką odpowiedź?
2. W trakcie bitwy w segmencie 2 uwolniony zostaje agitator i tym samym przejmuje kontrolę nad wrogą jednostką. Oczywiście nie można poruszać jej aż do zakończenia bitwy, czy jednak przejęta jednostka może np. wykonać atak w inicjatywie 1 dla vegas?
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
1. Masz rację, że przejęcie jest silniejsze niż sieć, ale w tym wypadku to bez znaczenia.paracelsus444 pisze: ↑10 sie 2021, 23:50 Hej, mam 2 pytania:
1. Tutaj cytat z pytania i odpowiedzi z oficjalnego faq:
"Sztab Vegas (pole A) przejął sieciarza (pole B) skierowanego na
pole C sąsiadujące ze sztabem Vegas. Przeciwnik postawił na
polu C sieciarza skierowanego na pole A. (Przy założeniu, że
sieciarze są ze sobą sprzymierzeni (z jednej frakcji lub sojuszu))
Kto kogo będzie sieciował w takiej sytuacji?
Sieciarz zasieciuje sztab Vegas."
Moim zdaniem faq się myli... Przecież w instrukcji jest napisane że przejęcie kontroli jest silniejsze niż sieć. W związku z tym w pierwszej kolejności sztab przejmuje sieciarza B który blokuje sieciarza C i nie dochodzi do zasieciowania sztabu vegas. Dlaczego faq podaje taką odpowiedź?
2. W trakcie bitwy w segmencie 2 uwolniony zostaje agitator i tym samym przejmuje kontrolę nad wrogą jednostką. Oczywiście nie można poruszać jej aż do zakończenia bitwy, czy jednak przejęta jednostka może np. wykonać atak w inicjatywie 1 dla vegas?
Sieciarz zostaje przejęty, potem sieciarze działają równocześnie, więc w tym samym momencie sieciarz i sztab zostają zasieciowani, w skutek czego sieciarz wydostaje sie z pod kontroli vegas i nie sieciuje sieciarza
2. Tak, jednostka traktowana jest jak własna od następnej inicjatywy (czyli tu od 1)
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Cześć!
Mam dwa pytania odnośnie armii Sharrash a dokładnie żetonu Dziura. Przekopałem Sharrashową instrukcję oraz ten wątek, ale nie znalazłem odpowiedzi.
1) Czy po wciągnięciu Sztabu przeciwnika na Dziurę blokujemy sobie ten żeton do momentu, aż przeciwnik zmieni położenie Sztabu (Dziura nie zadaje ran Sztabom, wiec po inicjatywie 0 dalej ją "blokuje")?
2) Czy Dziurę, która ma na sobie wciągniętą jednostkę przeciwnika można zniszczyć żetonem natychmiastowym? (np granat/snajper)
Z góry dzięki za odpowiedź
Mam dwa pytania odnośnie armii Sharrash a dokładnie żetonu Dziura. Przekopałem Sharrashową instrukcję oraz ten wątek, ale nie znalazłem odpowiedzi.
1) Czy po wciągnięciu Sztabu przeciwnika na Dziurę blokujemy sobie ten żeton do momentu, aż przeciwnik zmieni położenie Sztabu (Dziura nie zadaje ran Sztabom, wiec po inicjatywie 0 dalej ją "blokuje")?
2) Czy Dziurę, która ma na sobie wciągniętą jednostkę przeciwnika można zniszczyć żetonem natychmiastowym? (np granat/snajper)
Z góry dzięki za odpowiedź

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
1. Tak
2. Już zacząłem odpisywać, że tylko atomówkami można zniszczyć podłoże, ale w zasadzie, to sam już nie wiem. Czy jak ktoś siedzi w dziurze i dostanie atomówką, to dziura też znika?
2. Już zacząłem odpisywać, że tylko atomówkami można zniszczyć podłoże, ale w zasadzie, to sam już nie wiem. Czy jak ktoś siedzi w dziurze i dostanie atomówką, to dziura też znika?
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Na stronie hexa Podłoże ma taki fragment:
"Mogą zostać zniszczone tylko za pomocą Żetonów Natychmiastowych (Snajper, Granat, Bomba, Mała Bomba)."
Ale właśnie nie ma nic, co by rozwiewało od teraz "nasze" wątpliwości
"Mogą zostać zniszczone tylko za pomocą Żetonów Natychmiastowych (Snajper, Granat, Bomba, Mała Bomba)."
Ale właśnie nie ma nic, co by rozwiewało od teraz "nasze" wątpliwości

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Mam dwie takie znajdki:
1) "Czy można za cel działania żetonu natychmiastowego
zadającego obrażenia (np. Bomba, Mała bomba, Promień)
wybrać Sztab (któremu nie może zadać obrażeń) zamiast
żetonu podłoża, na którym stoi?
Tak. " -> niestety nie ma wzmianki kto "wybiera" co ma być celem, ale kolejne jest ciekawsze:
2) "Czy element Monolitu znajdujący się nad żetonem Podłoża
chroni go przed działaniami żetonów Natychmiastowych
skierowanych przeciwko niemu?
Nie." -> nie wiem o co chodzi z tymi monolitami (jestem neuro-świeżakiem xD), ale by wynikało, że podłoże "ginie" z jednostką. Tylko po co wtedy te wybory z pk.1?
1) "Czy można za cel działania żetonu natychmiastowego
zadającego obrażenia (np. Bomba, Mała bomba, Promień)
wybrać Sztab (któremu nie może zadać obrażeń) zamiast
żetonu podłoża, na którym stoi?
Tak. " -> niestety nie ma wzmianki kto "wybiera" co ma być celem, ale kolejne jest ciekawsze:
2) "Czy element Monolitu znajdujący się nad żetonem Podłoża
chroni go przed działaniami żetonów Natychmiastowych
skierowanych przeciwko niemu?
Nie." -> nie wiem o co chodzi z tymi monolitami (jestem neuro-świeżakiem xD), ale by wynikało, że podłoże "ginie" z jednostką. Tylko po co wtedy te wybory z pk.1?
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
1) wybiera atakującyLeszczyQ pisze: ↑27 wrz 2021, 13:35 Mam dwie takie znajdki:
1) "Czy można za cel działania żetonu natychmiastowego
zadającego obrażenia (np. Bomba, Mała bomba, Promień)
wybrać Sztab (któremu nie może zadać obrażeń) zamiast
żetonu podłoża, na którym stoi?
Tak. " -> niestety nie ma wzmianki kto "wybiera" co ma być celem, ale kolejne jest ciekawsze:
2) "Czy element Monolitu znajdujący się nad żetonem Podłoża
chroni go przed działaniami żetonów Natychmiastowych
skierowanych przeciwko niemu?
Nie." -> nie wiem o co chodzi z tymi monolitami (jestem neuro-świeżakiem xD), ale by wynikało, że podłoże "ginie" z jednostką. Tylko po co wtedy te wybory z pk.1?
2) monolity to promka do hexa (dostępna też w monolith arena - taki hex fantazy)
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Skoro wybiera atakujący, to co się stanie w takim przypadku?
Borgo vs Sharrash
Dziura przy sztabie Borgo wciąga Mutka.
1) Czy Borgo może użyć żetonu Granat, by zniszczyć Dziurę?
2) Co się stanie z Mutkiem?


Borgo vs Sharrash
Dziura przy sztabie Borgo wciąga Mutka.
1) Czy Borgo może użyć żetonu Granat, by zniszczyć Dziurę?
2) Co się stanie z Mutkiem?


- paracelsus444
- Posty: 222
- Rejestracja: 20 lut 2020, 09:48
- Has thanked: 43 times
- Been thanked: 55 times
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Mutek przeżyje, dziura zniknie.
Dziura działa pod koniec bitwy,a granat nie rani swoich jednostek więc nie ma wątpliwości.
Dziura działa pod koniec bitwy,a granat nie rani swoich jednostek więc nie ma wątpliwości.
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
E, chyba nie. Granat może rozwalić tylko jednostkę, a nie podłoże. Zresztą przed chwilą przetestowałem to też w apce (stara wersja).
Edit: a w analogicznym przykładzie, gdy na dziurze stoi jednostka (wszystko jedno czyja), to bombka Molocha ściąga tylko tę jednostkę z góry, a dziura/dół zostaje na miejscu. Jeśli dziura (czy inne podłoże) jest puste, to bombka je usuwa. Tak przynajmniej jest w apce.
Może zasady w telefonie są inne niż na planszy?
Edit: a w analogicznym przykładzie, gdy na dziurze stoi jednostka (wszystko jedno czyja), to bombka Molocha ściąga tylko tę jednostkę z góry, a dziura/dół zostaje na miejscu. Jeśli dziura (czy inne podłoże) jest puste, to bombka je usuwa. Tak przynajmniej jest w apce.
Może zasady w telefonie są inne niż na planszy?
- paracelsus444
- Posty: 222
- Rejestracja: 20 lut 2020, 09:48
- Has thanked: 43 times
- Been thanked: 55 times
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Pytanie czy można zagrac żeton natychmiastowy na pusty zeton podłoża, czy musi na nim coś stać. Czyli czy celem ataku moze być bezpośrednio zeton podłoza.
Jak widać na zdjęciu granat niszczy żeton podłoża.
Moze w aplikacji nie można go zagrać bo stoi tam własna jednostka i jest to błąd w aplikacji, lub nie jest to błąd i mozna go zagrać tylko jeśli na zetonie podłoża stoi obca jednostka i wtedy wybieramy czy niszczymy podłoże czy jednostkę.
Edit: w instrukcji jest że zetony takie jak granat czy snajper atakuja wrogi żeton, żeton jest szerszym pojęciek niż jednostka więc chyba można atakować podłoże.
Co do bomby molocha, to atakujący wybiera czy niszczy podłoże czy jednostkę na żetonie podłoża. Choć nie jest to do końca jasne, bo faq mówi że mozna zaatakować żeton podłoża np. bombą molocha jeśli stoi na nim np. sztab którego nie zranimy. To wyjaśnia tylko że można zaatakowac żeton pod sztabem. Nie wyjaśnia natomiast czy można zaatakować oba, czy można wybrać. W sytuacji z faq mamy tylko atak na zeton podłoża gdy jednostkę i tak nie zranimy.
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
A, to przepraszam. Nie pamiętałem tego opisu.
Choć z kolei w opisie granatu jest wyszczególnienie, że działa na jednostki. I jak sprawdziłem w aplikacji faktycznie nie rozwalisz granatem pustej dziury z kwasem.
Z drugiej strony przytoczony przez Ciebie fragment podaje granat jako przykład, więc tak pewnie jest.
Zasady z aplikacji nie są nadrzędne nad instrukcją.
Choć z kolei w opisie granatu jest wyszczególnienie, że działa na jednostki. I jak sprawdziłem w aplikacji faktycznie nie rozwalisz granatem pustej dziury z kwasem.
Z drugiej strony przytoczony przez Ciebie fragment podaje granat jako przykład, więc tak pewnie jest.
Zasady z aplikacji nie są nadrzędne nad instrukcją.