Strona 46 z 102

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 15 lip 2014, 18:29
autor: DarkSide
A propos scenariusza nr 1 to nie można w jednej rundzie zapełnić więcej, niż jednej kolumny stosu ogniska. Czyli np.: nie można w jednej rundzie 3 kostkami drewna zapełnić dwóch pierwszych kolumn lub skończyć kolumny czwartej stosu i od razu zacząć piątą.
Innymi słowy jak gracze nie zaczęli układać stosu najpóźniej w ósmej rundzie to nie ma sensu dalej grać.

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 15 lip 2014, 19:42
autor: piotrek007r
Wszystko co napisaliście robiliśmy poprawnie. Chyba mieliśmy trochę farta no i mózgownica jest rozgrzana od Agricoli (kombinowanie jest podobne).

Ciągle mam wątpliwości odnośnie mojego 1 pytania. Chodzi o specjalne żetony odkryć, w scenariusz 1

Zioła - mają narysowane 2 serduszka
Medalik z portretem kobiety - ma narysowane 3 determinacji

Nigdzie nie jest napisane komu ile za to się należy, czy wszyscy dostają, czy dostaje ten kto odkrył żeton, czy gracz rozpoczynający i czy da się determinację porozdzielać między innych?

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 15 lip 2014, 22:19
autor: Peter128
Wg mnie można rozdzielać, na pewno nie dostaje kazdy po 2 serduszka.

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 15 lip 2014, 22:23
autor: YuZ
piotrek007r pisze:Ciągle mam wątpliwości odnośnie mojego 1 pytania. Chodzi o specjalne żetony odkryć, w scenariusz 1
Powyższe żetony, gdy trafią już do Dostępnych surowców może użyć dowolny gracz w dowolnej chwili. Oczywiście jednorazowo, po użyciu żeton jest odrzucany. Poza tym Zioła dają tylko jedno serduszko (posiadam pierwszą edycję gry, nie wiem czy w drugiej to się zmieniło).

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 16 lip 2014, 13:22
autor: Mortycja
Witam chciałabym się zapytać o karty przygody, gdy losujemy takową karte jest ona podzielona na dwie części ta poniższa jest pułapką.... więc na ktorą część mamy patrzeć w pierwszym rzędzie. Na dole jest napisane odłóż i wylosuj kolejną , nie bardzo rozumiem , jeśli odkładamy losujemy kolejną ale można tak losowac i losować? :|

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 16 lip 2014, 13:29
autor: Poochacz
Mortycja pisze:Witam chciałabym się zapytać o karty przygody, gdy losujemy takową karte jest ona podzielona na dwie części ta poniższa jest pułapką.... więc na ktorą część mamy patrzeć w pierwszym rzędzie. Na dole jest napisane odłóż i wylosuj kolejną , nie bardzo rozumiem , jeśli odkładamy losujemy kolejną ale można tak losowac i losować? :|
Jeśli wylosujesz kartę Przygód z Budowy/Eksploracji/Pozyskania Surowców to najpierw rozpatrujesz górny efekt. Jeśli pisze tam: "Wtasuj tą kartę do Talii Wydarzeń" to ją tam wtasowujesz. Jeśli w którejś rundzie ciągnąc na początku kartę z Talii Wydarzeń natrafisz na tą kartę Przygód to wtedy rozpatrujesz drugi efekt. Jeśli jest tam jakieś zalecenie a po nim treść "Odłóż tą kartę i wylosuj kolejną" to rozpatrujesz treść zalecenia, odrzucasz tą kartę i losujesz kolejną z Talii Wydarzeń

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 16 lip 2014, 13:35
autor: Mortycja
Achhh.... dziekuję za odpowiedź! zapewne będę mieć setki pytań ..... bo dopiero zaczynam grac .... od wczoraj :D dzięki i pozdrawiam :D

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 16 lip 2014, 13:38
autor: Poochacz
Spokojnie, Robinson tylko wydaje się skomplikowany ale łatwo idzie się go nauczyć :) Sam mam grę raptem tydzień ale po dwóch, trzech grach wszystkie zasady się klarują

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 16 lip 2014, 13:49
autor: Mortycja
Ach.... no ja wczoraj zaczełam grac z mamą ktora regularnie gra w gry mmorpg itp ale równiez nie ogarnia tematu skonczylo sie na tym że poskladałyśmy plansze , wszystko do okoła i nagle bum.... co dalej, jak zacząć.... takie to proste ale jak zaczać :)

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 16 lip 2014, 13:57
autor: YuZ
Mortycja pisze:Ach.... no ja wczoraj zaczełam grac z mamą ktora regularnie gra w gry mmorpg itp ale równiez nie ogarnia tematu skonczylo sie na tym że poskladałyśmy plansze , wszystko do okoła i nagle bum.... co dalej, jak zacząć.... takie to proste ale jak zaczać :)
Bardzo dobry miejscem, o którego powinnaś rozpocząć swoją przygodę z Robinsonem dział z plikami wideo na stronie Portalu:

http://portalgames.pl/pl/robinson-cruso ... iały_video

Szczególnie te filmy: Przygotowanie do gry oraz Przykładowa rozgrywka, część 1 i część 2.

Kopalnią wiedzy jest również ten właśnie wątek na forum. Wiem, że przebicie się przez ponad 40 stron będzie czasochłonne, ale zapewniam, że warto.

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 16 lip 2014, 13:57
autor: YuZ
Mortycja pisze:Ach.... no ja wczoraj zaczełam grac z mamą ktora regularnie gra w gry mmorpg itp ale równiez nie ogarnia tematu skonczylo sie na tym że poskladałyśmy plansze , wszystko do okoła i nagle bum.... co dalej, jak zacząć.... takie to proste ale jak zaczać :)
Bardzo dobry miejscem, o którego powinnaś rozpocząć swoją przygodę z Robinsonem dział z plikami wideo na stronie Portalu:

http://portalgames.pl/pl/robinson-crusoe/#Materiały_video

Szczególnie te filmy: Przygotowanie do gry oraz Przykładowa rozgrywka, część 1 i część 2.

Kopalnią wiedzy jest również ten właśnie wątek na forum. Wiem, że przebicie się przez ponad 40 stron będzie czasochłonne, ale zapewniam, że warto.

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 16 lip 2014, 14:05
autor: Mortycja
Dziekuję ! dziękuję ! :)) bardzo mi pomogliście

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 16 lip 2014, 15:25
autor: niwgnip
Dodatkowo od drugiej edycji masz w pudle "Pomoc gracza". Po kolei, w skrócie, wszystko opisane co w danym momencie ma się dziać. Bardzo pomocne ;)

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 16 lip 2014, 17:12
autor: wirusman
Potrzebuje potwierdzenia mojego toku rozumowania. Jeśli w fazie nocy się lecze i przesunę znacznik morali to oczywiście morale mi się nie podnoszą.
Lecz potem w fazie np. akcji dostanę rany i znów przesunę znacznik w prawo przez ten sam symbol morali. To morale mi spadają, czy pozostają bez zmian.

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 16 lip 2014, 17:28
autor: Furia
wirusman pisze:Potrzebuje potwierdzenia mojego toku rozumowania. Jeśli w fazie nocy się lecze i przesunę znacznik morali to oczywiście morale mi się nie podnoszą.
Lecz potem w fazie np. akcji dostanę rany i znów przesunę znacznik w prawo przez ten sam symbol morali. To morale mi spadają, czy pozostają bez zmian.
Spadają.

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 16 lip 2014, 18:13
autor: tf4RdY
Tylko dlaczego śpiąc przesuwasz jedno i drugie? Wybierasz albo porządkowanie obozu albo sen z regeneracją... Chyba że źle się wyraziłeś i chodziło o "przesuwam znacznik PRZEZ znaczek morali" ?

Wysłane z telefonu, stąd lakoniczność wypowiedzi.

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 16 lip 2014, 23:43
autor: marioosh
Mam pytanie:
znalazłem znalezisko, które pozwala mi otrzymać lekarstwo. Rozumiem, jak to działa, gdy mam pomysł na lekarstwo, ale jak to się dzieje, gdy nie mam takiego pomysłu (bo uprzednio trafiłem na 3 karty, gdzie każda pozbyła mnie 3 pomysłów)
To samo z liną w jakimś scenariuszu..

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 17 lip 2014, 09:55
autor: Peter128
Znalezisko przepada, nie mając karty pomysłu "Lek" na planszy, nie możesz go wytworzyć, nawet poprzez bonusy. Jest to wcześniej w tym wątku i Portal potwierdzał z tego co pamiętam. To tak, jakby się ktoś chciał kłócić :evil:

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 17 lip 2014, 16:03
autor: Vognar
Ok, póki co przeczytałem 8 stron tego tematu. Znalazłem między innymi wypowiedź Trzewika, który pisał że NIE wolno używać hamaku i łóżka razem, przed chwila przeczytałem też FAQ Portalu gdzie pisało że można (https://www.dropbox.com/s/2h3e3isw585zf ... _v1_PL.pdf strona nr 2)

To jak to w końcu jest?

edit: jeszcze jedno pytanie bo znowu widze sprzeczność faq vs Trzewik:

czy zdobywane zetony determinacji moge od razu wykorzystac czy musza pierw trafić do surowców przyszłych i dopiero później mogę ich użyc? Trzewik pisał, że pierw trafiaja do przyszłych a dopiero potem można użyć. Kłóci się to jednak z jednym z pytań z faq:

"Jestem Cieślą i nie mam znaczników determinacji, ale chcę wybudować dwa różne przedmioty
korzystając za każdym razem z jednego pionka. W pierwszej akcji rzut kości, nie ma sukcesu (+2
znaczniki Determinacji). W drugiej akcji rzut kości, nie ma sukcesu (+2 znaczniki Determinacji) - czy
mogę użyć znaczników Determinacji zdobytych przy pierwszym rzucie, aby przerzucić kość sukcesu
drugiego przedmiotu?"


i odpowiedź: "Tak, można tak zrobić. Nie można natomiast użyć znaczników Determinacji zdobytych właśnie w tym
rzucie. Z tego wynika, że można te znaczniki użyć w kolejnych rzutach."



ostatnie pytania:
-czy jeśli zbuduję w fazie akcji łuk to OD RAZU dostaję +3 do poziomu broni i w kolejnych akcjach może to być wykorzystane czy muszę czekać do następnej rundy?
-czy jeśli zbuduję worek/kosz to od razu w tej samej rundzie w fazie zbierania surowców mogę je wykorzystać czy dopiero w następnej rundzie? wydaję mi się że od razu bo faza budowania jest przed fazą zbierania ale wolę zapytać

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 18 lip 2014, 18:33
autor: marioosh
ostatnie pytania:
-czy jeśli zbuduję w fazie akcji łuk to OD RAZU dostaję +3 do poziomu broni i w kolejnych akcjach może to być wykorzystane czy muszę czekać do następnej rundy?
-czy jeśli zbuduję worek/kosz to od razu w tej samej rundzie w fazie zbierania surowców mogę je wykorzystać czy dopiero w następnej rundzie? wydaję mi się że od razu bo faza budowania jest przed fazą zbierania ale wolę zapytać
Jeżeli coś zbudujemy to kartę pomysłu umieszczamy w polu przyszłych surowców. Na koniec fazy akcji, gdy przenosimy z tego pola do pola bieżących surowców to bierzemy kartę pomysłu, roztrzygamy jej jednorazowy efekt i umieszczamy na swoim miejscu stroną produktu w górę.

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 19 lip 2014, 09:06
autor: YuZ
Vognar pisze:czy zdobywane zetony determinacji moge od razu wykorzystac czy musza pierw trafić do surowców przyszłych i dopiero później mogę ich użyc?
Żetony determinacji nie trafiają do przyszłych surowców (wyjątkiem jest znalezisko), otrzymuje je bezpośrednio bohater i można je już użyć w następnej akcji po zdobyciu. Wyjątkiem jest cecha Cieśli pozwalająca budować taniej za determinację. W tym przypadku żetony użyte zamiast znacznika drewna musisz posiadać już w momencie planowania akcji.

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 21 lip 2014, 10:45
autor: piotrek007r
Moja dziewczyna wczoraj poszła na explorację dwoma pionkami i wylosowała 2 przygody. Pierwsza z nich nakazywała spędzić noc poza obozem, a druga dawała możliwość spędzenia nocy poza obozem.

Obrazek
image upload no compression

Jako że pierwszą przygodą była zagubiona w gęstwinie to było wiadomo że tak czy siak spędza noc poza obozem, jednak przy drugiej karcie mieliśmy już dylemat.
Kartę z pumą odrzuciliśmy bo i tak i tak nocowała poza obozem, jednak mam wątpliwości że zagraliśmy dobrze.
Czy powinno się policzyć spędzenie nocy poza obozem podwójnie czy też dobrze to rozegraliśmy.

Jaki jest w ogóle sposób aby nocując poza obozem nie tracić ran za brak wyżywienia u odkrywcy? Bo z tego co graliśmy nie ma opcji aby mieć jakieś żarcie przy sobie (no chyba że pożywne larwy z żetonu odkryć można skonsumować?)

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 21 lip 2014, 11:58
autor: YuZ
piotrek007r pisze:Moja dziewczyna wczoraj poszła na explorację dwoma pionkami i wylosowała 2 przygody. Pierwsza z nich nakazywała spędzić noc poza obozem, a druga dawała możliwość spędzenia nocy poza obozem.
Zacznijmy od tego, że piszesz o eksploracji w liczbie pojedynczej. W takim przypadku popełniacie oczywisty błąd. Przy dwóch pionach przydzielonych do jednej eksploracji w najczęstszych przypadkach nie ciągnie się karty przygody w ogóle. Przyjmuję więc, że to literówka i chodzi o eksplorowanie dwóch różnych kafelków ;)

Karty spędzenia nocy poza obozem nie kumulują się. Rozegraliście to dobrze.
piotrek007r pisze:Jaki jest w ogóle sposób aby nocując poza obozem nie tracić ran za brak wyżywienia u odkrywcy? Bo z tego co graliśmy nie ma opcji aby mieć jakieś żarcie przy sobie (no chyba że pożywne larwy z żetonu odkryć można skonsumować?)
Istnieje ten sposób, który właśnie opisałeś. Każde znalezisko (w tym jedzenie) zdobyte podczas wykonywania akcji przez osobę zagubioną nie trafia do obozu po przed fazą pogody i pozostaje podczas nocy tylko do użytku przez zagubioną osobę.

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 21 lip 2014, 12:24
autor: piotrek007r
Przyjmuję więc, że to literówka i chodzi o eksplorowanie dwóch różnych kafelków ;)
Racja chodziło o eksplorowanie 2 kafelków.

Jeszcze jedno pytanko odnośnie budowania krzyży

Ile należy wysłać pionków aby zbudować krzyż (scenariusz 2) na:

1. Kafelku z obozem
2. Kafelku sąsiadującym z obozem
3. Na kafelku sąsiadującym z obozem na którym jest mgła
4. Na kolejnym kafelku za kafelkiem sąsiadującym z obozem

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 21 lip 2014, 13:32
autor: YuZ
Wersje ryzykowne (rzut kośćmi na budowanie):

1. 1
2. 1
3. 2
4. 2 (a z mgłą 3)

By uniknąć rzutów kośćmi dodaj +1 do każdej odpowiedzi.