Strona 46 z 114

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 26 sty 2017, 22:12
autor: KrzysiekL
Musza pisze:
KrzysiekL pisze:[...]podstawka 1ed, zakazana alchemia i 2ed trzyma równy poziom (który oczywiście nie zachwyca)[...]
Podstawka 1ed i 2d trzymają równy poziom? U mnie zdecydowanie gorsza jakość figurek w drugiej edycji --szczególnie to widać jak patrzy się na badaczy, którzy są o niebo mniej szczegółowi.

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 26 sty 2017, 23:17
autor: Musza
KrzysiekL pisze:
Musza pisze:
KrzysiekL pisze:[...]podstawka 1ed, zakazana alchemia i 2ed trzyma równy poziom (który oczywiście nie zachwyca)[...]
Podstawka 1ed i 2d trzymają równy poziom? U mnie zdecydowanie gorsza jakość figurek w drugiej edycji --szczególnie to widać jak patrzy się na badaczy, którzy są o niebo mniej szczegółowi.
jeśli piszesz o samych wzorach - dla mnie jeden pies, obok np. CMoN nie stało :roll:

jeśli piszesz o odlewie - czasem kolor plastiku może robić takie wrażenie, że te jaśniejsze są gorszej jakości, tak jest np. w Conanie i takie głosy chodzą o MoM, ale po nałożeniu podkładu widać, że to ta sama jakość. Mój zew dziczy za to miał jakieś nici plastiku na sobie i mnóstwo dziur, już nie wspominając, że części były złożone ze szparami poza granice wszelkiej tolerancji. Doprowadzenie ich do stanu reszty zajęło sporo czasu.

EDIT:
https://boardgamegeek.com/thread/161631 ... nd-edition

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 27 sty 2017, 12:10
autor: Musza
malowania ciąg dalszy :mrgreen:

Obrazek
Spoiler:

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 27 sty 2017, 13:06
autor: Piehoo
Musza pisze:malowania ciąg dalszy :mrgreen:

Obrazek
Spoiler:
Nie chcesz mi pomalować kilka gier? :wink: Blood Rage, Arcadia Quest, Scythe, Cyklady, Posiadłość, PLO, Chaos, Rebelia....i wiele innych czeka. :)

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 27 sty 2017, 14:05
autor: Musza
Piehoo pisze:
Musza pisze:malowania ciąg dalszy :mrgreen:

Obrazek[/spoiler]
Spoiler:
Nie chcesz mi pomalować kilka gier? :wink: Blood Rage, Arcadia Quest, Scythe, Cyklady, Posiadłość, PLO, Chaos, Rebelia....i wiele innych czeka. :)
Jasne, czemu nie! Zostało mi tylko skończyć Posiadłość, Imperium Atakuje, Blood Rage, Space Hulk, Conan, Hybrid, Konfrontacja, Arcadia Quest, Masmorra, The Others i mogę się zabrać za twoje, pewnie jakoś do 2043 się wyrobie :mrgreen:

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 27 sty 2017, 16:39
autor: lunatykuku
Świetne malowanie :) Chyba muszę się wreszcie i za swoje zabrać. Jak dotąd machnąłem w wolnej chwili tylko trójkę najczęściej używanych badaczy:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 30 sty 2017, 09:16
autor: Quba40
Wczoraj we 4 graczy przeszliśmy po raz drugi Ucieczkę z Innsmouth, przetrwali wszyscy tylko dwóch oszalało ale bez motywu ukrytego zdrajcy :)

Utwierdziło mnie to w przekonaniu, że ten scenariusz jest praktycznie nie do wygrania dla 2 graczy (za mało czasu, za duży obszar do zbadania). Po pomyślnym przejściu postanowiłem w samej aplikacji sprawdzić jeden pomysł, który wydał mi się niemal nierealny i okazuje się, że jest drugi sposób na wygranie tego scenariusza.
Spoiler:

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 30 sty 2017, 10:33
autor: lunatykuku
Nam się udało w dwójkę
Spoiler:

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 30 sty 2017, 11:53
autor: Quba40
lunatykuku pisze:Nam się udało w dwójkę
Spoiler:
Spoiler:

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 30 sty 2017, 12:16
autor: lunatykuku
Heh
Spoiler:

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 30 sty 2017, 14:07
autor: Karit
Czy te dwa dodatki: Suppressed Memories & Recurring Nightmare są na tyle niezależne językowo iż może je kupić posiadacz edycji PL? Z tego co widzę Galakta chyba nie będzie ich wydawać (?)
I drugie pytanie czy jest sens wydawać 400 zł na to? Jak wiele dojdzie nam do samej gry?

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 30 sty 2017, 14:22
autor: pan_satyros
Sens zakupu plasuje się jakoś między "skrajnie zbędny", a "kto bogatemu zabroni". Patrząc na to, co stanowi o regrywalniści MoM, czyli na scenariusze trzeba zadać sobie pytanie - czy naprawdę potrzebujemy 2 nowych za 400 zł? Chyba że ktoś czerpie przyjemność z tego, że w scenariuszu X zamiast kuchni będzie jadalnia, a zamiast zombie szaleniec. Nijak to na fabułę (zagadki, tajemnice) nie wpływa, a to dla niej gramy w ten tytuł (przynajmniej ja).
Dochodzą też nowi badacze, ale czy jest sens wydawać dla nich takie pieniądze? I tak dostaniemy nowych w dodatkach do tej edycji.

Ja bym brał te pakiety jakby każdy dawał minimum 3 misje.

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 30 sty 2017, 14:46
autor: Musza
Zgadzam się z pan_satyros, ale trzeba dodać, że ilość kafelków stanowi o regrywalności poszczególnych scenariuszy. Tzn. nie dostaniemy dużo nowego tj. 2 scenariusze, ale te już rozegrane będą miały inny układ planszy i inne potwory nań. Dla mnie jest to spory plus, szczególnie, że w grze raczej często się przegrywa i rozgrywając ponownie ten sam scenariusz mamy niemalże pewność innego układu planszy. Dzięki temu nie będziemy mieli 100% pewności, że możemy ponowić ruchy z poprzedniej gry i dojdziemy do tego samego miejsca. Oczywiście ostatecznie to kwestia litości portfela i zamiłowania do tytułu, bo na pewno te dodatki nie są ani trochę niezbędne.

a przy okazji, właśnie się oderwałem od Shoggotha, mojego ulubionego potwora z całej gry:
Obrazek

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 30 sty 2017, 14:55
autor: Bary
Karit pisze:Czy te dwa dodatki: Suppressed Memories & Recurring Nightmare są na tyle niezależne językowo iż może je kupić posiadacz edycji PL? Z tego co widzę Galakta chyba nie będzie ich wydawać (?)
Jeżeli chodzi o niezależność to na kaflach są ich angielskie nazwy, które są używane przez apkę. Galakta wciąż nie podjęła ostatecznej decyzji, ale wydaje mi się, że jak nawet zrezygnują to udostępnią nam polskie nazwy kafli, na którym bazowali przy tłumaczeniu apki, tak, żebyśmy zawsze wybrali prawidłowy.

@pan_satyros Zgadzam się, jedyna realna siła tych dodatków, to są nowe postaci, natomiast jedna przygoda to kpina (o papierowych pudełkach nie wspomnę). W sumie samych postaci z jedynki można chyba z powodzeniem używać bez conversion kit, wystarczy figurka proxy.

@Musza Tylko 2 z 4 bazowych scenariuszy otrzymają dodatkowe konfiguracje kafelków po dodaniu elementów 1ed.

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 30 sty 2017, 15:21
autor: sirafin
Drogie i niepriorytetowe? Absolutnie zgoda. Ale też nie przesadzałbym, że różnorodność badaczy/potworów/kafelków nijak nie wpływa na odbiór warstwy fabularnej. Gdyby w podstawce była tylko połowa badaczy/potworów/kafelków, nie byłoby czuć różnicy? Ja też gram dla fabuły, ale w trakcie historii ten większy wachlarz detali ma dla mnie znaczenie. Gdy wkręcasz się w opowieść, to istotne jest, że goni nas właśnie zombie, a nie "łotewer bez różnicy". Tak że faktycznie pozostaje tylko pytanie, czy to fabularne łechtanie jest warte takiej kasy. Druga edycja na pewno rozbuduje nam pulę elementów, ale jeśli komuś bardzo zależy na tym aspekcie, to trochę sobie poczeka. W pierwszym dodatku mamy 2 badaczy, 1 potwora i 3 kafelki o ile dobrze kojarzę.

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 30 sty 2017, 15:44
autor: lunatykuku
Ja kupiłem oba dodatki właśnie głównie dla nowych badaczy. Co prawda można użyć samych kart z zestawu konwertującego, ale mój wewnętrzny figurkowy zapaleniec nie pozwala mi na proksowanie xD

Musza- bardzo fajny shogoth, taaaki słodziak xD Masz pod niego duże, przeźroczyste podstawki?

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 30 sty 2017, 16:24
autor: Bary
Twoje określenie "słodziak" burzy stereotypy wobec tych stworzeń. [emoji14]

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 30 sty 2017, 16:33
autor: Musza
lunatykuku pisze:Musza- bardzo fajny shogoth, taaaki słodziak xD Masz pod niego duże, przeźroczyste podstawki?
oczywiście!
Spoiler:

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 31 sty 2017, 08:41
autor: Smoku
Najnowsza aktualizacja appki wprowadza dwa nowe scenariusze w wersji pl. dla dodatku " Za progiem" i oficjalną, wersję pl (bez lektora) do dodatkowych scenariuszy z pierwszej edycji.

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 31 sty 2017, 09:39
autor: Bary
Smoku pisze:Najnowsza aktualizacja appki wprowadza dwa nowe scenariusze w wersji pl dla dodatku " Za progiem" i oficjalną, pełną wersję pl do dodatkowych scenariuszy z pierwszej edycji.
Bardzo dobra wiadomość, chociaż osobiście dziwię się, że lokalizacji dodatków nie zaczęli od dlc. Wszak na tłumaczenie scenariuszy z dodatku mają jeszcze kilka miesięcy (zanim wyjdzie fizyczna zawartość), a polskie dlc można byłoby kupić już teraz i dać zarobić firmie.
btw. Uważajcie przy update, jeśli macie save do gry, bo aktualizacja może spowodować błąd przy jego wgrywaniu i w konsekwencji uniemożliwić kontynuację przygody

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 31 sty 2017, 13:35
autor: Musza
kolejne potworki gotowe... już mnie ciśnie, żeby zagrać, ale jeszcze ponad 20 figurek do pobazgrania zostało :( przynajmniej jak skończę wszystko powinno być już po polsku :D

Chthonianin 1:
Spoiler:
Chthonianin 2:
Spoiler:

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 31 sty 2017, 14:23
autor: janekbossko
Kurcze chyba tez te podostawki zamowie. Robilem tak z Zombicide.
Te duze czarne w PS sa niepraktyczne imo


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 31 sty 2017, 14:34
autor: Musza
janekbossko pisze:Kurcze chyba tez te podostawki zamowie. Robilem tak z Zombicide.
Te duze czarne w PS sa niepraktyczne imo


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
zgadza się, są:
a) brzydkie
b) niepraktyczne, bo zajmują dużo miejsca i zasłaniają planszę (a nie ma potrzeby, żeby kartonik z referencją był pod figurką)
c) ciężkej przechować figurki z nimi, bo trzeba robić odpowiednio większe przegrody w insercie... nawet jak ktoś wrzuca jak leci to więcej zajmują

Jedynie jeśli ktoś nie planuje malować swoich figurek to chyba nie warto zmieniać, bo to kosztuje trochę czasu i pieniędzy.

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 02 lut 2017, 00:31
autor: Frowrya
Wie ktoś może co do gry dodaje sama zakazana alchemia? Warianty do których scenariuszy?

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 02 lut 2017, 09:12
autor: Smoku
W aplikacji w produktach z pierwszej edycji i wyborze "Zakazanej alchemii" wyświetla dokładny spis elementów.
Z pamięci: dochodzą 2 potwory , 6 kafelków mapy i chyba 4 bohaterów.