Strona 46 z 52

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 06 sty 2024, 22:09
autor: Miszon
Czasem nawet jest wskazana, lepiej zrezygnować, niż grać dalej (tego uczy zresztą drugi scenariusz podstawki).

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 07 sty 2024, 10:18
autor: PawelGd
Dzięki, czy traumę można "wyleczyć"? Np. fizyczną, za pomocą apteczki? KKZ mówi, że"trauma reprezentuje trwałe urazy ", ale wolę zapytać, bo by pomogło 😎. Wczoraj rozegraliśmy Zgromadzenie, było świetnie i dostaliśmy straszne baty, a mój Roland zebrał 2 traumy psychicznej, zatem Maski północy zacznie z 3 poczytalności, więc świetlanej przyszłości mu raczej nie wróżę .

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 07 sty 2024, 10:25
autor: nolify
Traumę można leczyć w trakcie scenariusza.

Są nawet ciekawe taktiksy pod leczenie traumy, które czynią niektóre karty bardziej grywalnymi dla poszczególnych badaczy.

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 07 sty 2024, 13:39
autor: PawelGd
To bardzo dobra wiadomość, warto rozmawiać 😎. W zasadach wprowadzających do gry, na stronie 20 są podane gotowe talie dla poszukiwaczy, i zastanawia mnie, dlaczego w każdej tali jest 31 kart ( bez osłabień), podczas gdy może być tylko 30 🤔

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 07 sty 2024, 14:15
autor: arian
A czy oni tam nie wpisują unikalnych kart postaci, które nie wliczają się do rozmiaru talii?

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 07 sty 2024, 15:07
autor: XTrmnTR
1) Czy zwiększenie kosztu zagrania karty, np przez działanie lokacji Budka oświetleniowca :
"...zwiększ o 2 koszt w zasobach każdej karty na twojej ręce."
Odnosi się także do kart umiejętności (np Potworny cios) które kosztu nie posiadają bo używa się ich do testów umiejętności?

2) na lokalizacji ze słowem Zwycięstwo 1 wchodzi Fanatyk, zbiera on na siebie z niej jedyny żeton wskazówki.
Czy po zakończeniu gry liczę xp za tę lokalizację bo nie ma na niej wskazówki ? Czy jednak wskazówka na Fanatyku liczy się jako będąca w lokalizacji?

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 07 sty 2024, 16:13
autor: arian
XTrmnTR pisze: 07 sty 2024, 15:07 1) Czy zwiększenie kosztu zagrania karty, np przez działanie lokacji Budka oświetleniowca :
"...zwiększ o 2 koszt w zasobach każdej karty na twojej ręce."
Odnosi się także do kart umiejętności (np Potworny cios) które kosztu nie posiadają bo używa się ich do testów umiejętności?
Kart umiejętności się nie "zagrywa", tylko przeznacza do testów. Karty atutów i wydarzeń również można przeznaczyć do testu umiejętności i wówczas nie opłaca się ich kosztu, wiec wtedy również Budka oświetleniowca na nie nie zadziała.
2) na lokalizacji ze słowem Zwycięstwo 1 wchodzi Fanatyk, zbiera on na siebie z niej jedyny żeton wskazówki.
Czy po zakończeniu gry liczę xp za tę lokalizację bo nie ma na niej wskazówki ? Czy jednak wskazówka na Fanatyku liczy się jako będąca w lokalizacji?
Do punktów zwycięstwa się nie liczy, czyli zdobywasz punkty zwycięstwa. Ale szczerze mówiąc sam mam z tym problem czy jest jakieś rozróżnienie pomiędzy "na" i "w" lokalizacji. Może ktoś będzie umiał odpowiedzieć bardziej precyzyjnie na potrzeby innych efektow. Bo co do wskazówek, to:

Obrazek

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 07 sty 2024, 23:16
autor: kubaf7
arian pisze: 07 sty 2024, 16:13
XTrmnTR pisze: 07 sty 2024, 15:07 1) Czy zwiększenie kosztu zagrania karty, np przez działanie lokacji Budka oświetleniowca :
"...zwiększ o 2 koszt w zasobach każdej karty na twojej ręce."
Odnosi się także do kart umiejętności (np Potworny cios) które kosztu nie posiadają bo używa się ich do testów umiejętności?
Kart umiejętności się nie "zagrywa", tylko przeznacza do testów. Karty atutów i wydarzeń również można przeznaczyć do testu umiejętności i wówczas nie opłaca się ich kosztu, wiec wtedy również Budka oświetleniowca na nie nie zadziała.
2) na lokalizacji ze słowem Zwycięstwo 1 wchodzi Fanatyk, zbiera on na siebie z niej jedyny żeton wskazówki.
Czy po zakończeniu gry liczę xp za tę lokalizację bo nie ma na niej wskazówki ? Czy jednak wskazówka na Fanatyku liczy się jako będąca w lokalizacji?
Do punktów zwycięstwa się nie liczy, czyli zdobywasz punkty zwycięstwa. Ale szczerze mówiąc sam mam z tym problem czy jest jakieś rozróżnienie pomiędzy "na" i "w" lokalizacji. Może ktoś będzie umiał odpowiedzieć bardziej precyzyjnie na potrzeby innych efektow. Bo co do wskazówek, to:

Obrazek
Ogólnie jak najbardziej masz rację; myślę, że interpetując zasady Arkham Horror LCG zawsze warto sobie zadać pytanie czy jesteś 100% ustalić źródło danej rzeczy. Kiedy mówimy o wskazówce na danym wrogu, to w sytuacji istnienia zasady, że dana lokalizacja nie da ci expa jeżeli jakaś wskazówka została z niej przesunięta na wroga który to nie został zabity; czy jesteś w 100% wstanie ustalić która to wskazówka znajdująca się w grze? Co jeżeli wróg się ruszył (a nawet wróg bez łowcy może się ruszyć; wystarczy, że gracz w zwarciu się ruszy)? Co jeżeli za każdym razem kiedy atakuje zabiera wskazówke z lokalizacji i zaatakował po raz kolejny na innej lokalizacji - skąd wiesz która wskazówka jest która?
Bez bookkepingu nie da rady, a z praktyki wiem, że bookkeeping wcale nie jest wymagany.

Nie wiem czy rozumiem pytanie, ale generalnie; wskazówki na lokacji to wskazówki tylko i wyłącznie na karcie lokacji. Fizycznie na tej karcie. Jeżeli wskazówka znajduje się na przeciwniku (który akurat jest na lokalizacji) albo na innej karcie która tymczasowo znajduję się na lokacji (np. Cover Up Rolanda (sygnaturowa słabość, zatuszowanie czy coś tam)) nie są one liczone jako "znajdujące się na lokacji". Ma to szereg konsekwencji. Żeby jeszcze bardziej namieszać, wydaję mi się, że jest scenariusz który jest wprost wyjątkiem od tej reguły (chociaż nie pamiętam który), ale jest to wprost w nim napisane.

Trzymając się Rolanda Banksa, jego elder sign daję bonus za każdą wskazówkę na lokacji; jeżeli do gry dołączy jego podstawowy wariant sygnaturowej słabości, nie dostaję z automatu +3 za każdy elder sign który wyciągnie, bo wskazówki nie są "na lokacji" nawet pomimo tego, że tymczasowo mogą znajdować się na w threat area gracza który jest na lokacji. Był jakiś FAQ na ten temat z tego co pamiętam.

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 07 sty 2024, 23:30
autor: kubaf7
PawelGd pisze: 07 sty 2024, 10:18 Dzięki, czy traumę można "wyleczyć"? Np. fizyczną, za pomocą apteczki? KKZ mówi, że"trauma reprezentuje trwałe urazy ", ale wolę zapytać, bo by pomogło 😎. Wczoraj rozegraliśmy Zgromadzenie, było świetnie i dostaliśmy straszne baty, a mój Roland zebrał 2 traumy psychicznej, zatem Maski północy zacznie z 3 poczytalności, więc świetlanej przyszłości mu raczej nie wróżę .
Warto odnotować, że technicznie rzecz biorąc twoja poczytalność prawie nigdy się nie zmienia; Roland prawie zawsze ma jej 5. Trauma oznacza obrażenia z którymi zaczynasz.

A więc ddugi scenariusz zaczniesz z 5 poczytalności (bo tyle poczytalności ma Roland), ale dwoma obrażeniami mentalnymi (więc de facto tak jak mówisz; efekt podobny do tego jakby miał 3 poczytalności. Z tą różnicą, że możesz ją wyleczyć w trakcie scenariusza; natomiast mając 3 poczytalności nie możesz jej wyleczyć powyżej tej wartości). Zwracam na to uwagę, bo czasami to ma znaczenia (np. w Path to Carcossa) i warto sobie od samego początku kodować poprawne formułowanie zasad.

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 08 sty 2024, 13:55
autor: Darek212
Witam, czytam sobie instrukcję Horror w Arkham LCG i zaczynam mieć wątpliwości. Gdy zagrywam np. Latarkę to: 1 akcja (zagranie z ręki karty atutu), 2 akcja (aktywacja zdolności), 3 akcja (jedno badanie lokalizacji)? Czy dobrze myślę? Na niektórych rozgrywkach na YT widzę, że przy takim działaniu gracz bada lokalizację 2x w czasie swojej tury... Jak to jest właściwie

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 08 sty 2024, 14:00
autor: Miszon
1. Zagranie karty
2. Aktywacja jej zdolności, którą jest wykonanie akcji Badania z bonusem do zasłony.

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 08 sty 2024, 14:04
autor: arian
Darek212 pisze: 08 sty 2024, 13:55 Gdy zagrywam np. Latarkę to: 1 akcja (zagranie z ręki karty atutu), 2 akcja (aktywacja zdolności), 3 akcja (jedno badanie lokalizacji)?
Pierwsza akcja to zagranie karty.
Druga akcja to aktywowanie zdolności Badanie z karty i zbadanie lokacji (wydając przy okazji jeden żeton zapasów).

Warto podkreślić, że latarka obniża wartość zasłony lokalizacji, więc używając jej na lokalizacjach o zasłonie 1-2, jedyny żeton który jest w stanie zakończyć takie badanie niepowodzeniem, to czerwone macki. Wartość testu umiejętności nie może być nigdy mniejsza niż 0.

Natomiast z bonusów latarki nie skorzystamy w sytuacji, gdy np. lokalizacja sama ma nadrukowaną akcję badania.

Podsumowując, w jednej turze jesteś w stanie zagrać latarkę i dwukrotnie zbadać lokalizację korzystając z jej zdolności aktywowanej "Badanie".

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 08 sty 2024, 14:47
autor: Darek212
arian pisze: 08 sty 2024, 14:04
Darek212 pisze: 08 sty 2024, 13:55 Gdy zagrywam np. Latarkę to: 1 akcja (zagranie z ręki karty atutu), 2 akcja (aktywacja zdolności), 3 akcja (jedno badanie lokalizacji)?
Pierwsza akcja to zagranie karty.
Druga akcja to aktywowanie zdolności Badanie z karty i zbadanie lokacji (wydając przy okazji jeden żeton zapasów).

Warto podkreślić, że latarka obniża wartość zasłony lokalizacji, więc używając jej na lokalizacjach o zasłonie 1-2, jedyny żeton który jest w stanie zakończyć takie badanie niepowodzeniem, to czerwone macki. Wartość testu umiejętności nie może być nigdy mniejsza niż 0.

Natomiast z bonusów latarki nie skorzystamy w sytuacji, gdy np. lokalizacja sama ma nadrukowaną akcję badania.

Podsumowując, w jednej turze jesteś w stanie zagrać latarkę i dwukrotnie zbadać lokalizację korzystając z jej zdolności aktywowanej "Badanie".
Czyli "strzałka" na karcie Latarki odpowiada za jednoczesne: Aktywowanie zdolności (wydaję przy okazji jeden żeton zapasów) oraz Zbadanie lokalizacji mimo, że w instrukcji jest mowa o dwóch oddzielnych akcjach dla Aktywacji zdolności i Zbadania lokalizacji (poświęcenie 2 tur akcji)? Czy tak?

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 08 sty 2024, 14:51
autor: scraber
Darek212 pisze: 08 sty 2024, 14:47
Czyli "strzałka" na karcie Latarki odpowiada za jednoczesne: Aktywowanie zdolności (wydaję przy okazji jeden żeton zapasów) oraz Zbadanie lokalizacji mimo, że w instrukcji jest mowa o dwóch oddzielnych akcjach dla Aktywacji zdolności i Zbadania lokalizacji (poświęcenie 2 tur akcji)? Czy tak?
Po prostu akcją latarki jest przeprowadzenie natychmiast badania lokalizacji (z korzyścią -2 zasłony)

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 08 sty 2024, 14:58
autor: arian
To są dwie różne akcje, jako akcje podstawowe. Podobnie jak Walka albo Wymykanie, które możesz wykonać nie mając żadnej karty na stole. Natomiast akcja aktywacji (strzałka) na latarce uruchamia od razu zdolność Badania, która jest tam nawet specjalnie zapisana pogrubioną czcionką. Czyli wydajesz akcje na Aktywację, a ta aktywacja to uruchomienie (darmowego) w tym przypadku Badania.

Analogicznie jest na innych kartach atutów — broni, towarzyszy, czasami na kartach lokacji, czasami na kartach aktu. Aktywacja zdolności (Strzałka) sprawia, że to co po niej staje się w tym momencie darmowe. Na potrzeby ataków towarzyszących pamiętaj jednak, że na aktywację już wydałeś akcję. 😉

Walkę, Wymykanie, czy Badanie można też aktywować zagrywając kartę wydarzenia. Tam również sama "akcja", właściwie zdolność (napisana pogrubioną czcionką), jest darmowa, a koszt opłacamy właśnie akcją zagrania karty (chyba, że to karta szybka).

Re: Horror w Arkham: Gra karciana / Arkham Horror: The Card Game LCG (N. French, M. Newman)

: 09 sty 2024, 15:36
autor: Mrukar
Hej pytanie do aplikacji i Na Krawędzi Ziemi
Spoiler:
.

Re: Horror w Arkham: Gra karciana / Arkham Horror: The Card Game LCG (N. French, M. Newman)

: 09 sty 2024, 15:47
autor: arian
Mrukar pisze: 09 sty 2024, 15:36 Hej pytanie do aplikacji i Na Krawędzi Ziemi
Spoiler:
.
Sprawdziłem w wynikach kampanii i na pewno w drugiej części scenariusza
Spoiler:
A możesz np. modyfikować ilość żetonów mrozu korzystając z odpowiedniej opcji w aplikacji, a nie ręcznej edycji worka chaosu?

Re: Horror w Arkham: Gra karciana / Arkham Horror: The Card Game LCG (N. French, M. Newman)

: 09 sty 2024, 16:09
autor: Mrukar
Pamiętam, że przed przejściem do zakończenia miałem taką możliwość, może wtedy też dalo dodać się znalezione zapasy? Dziwi mnie tylko brak opcji edytowania.

Re: Horror w Arkham: Gra karciana / Arkham Horror: The Card Game LCG (N. French, M. Newman)

: 09 sty 2024, 16:18
autor: arian
Mrukar pisze: 09 sty 2024, 16:09 Pamiętam, że przed przejściem do zakończenia miałem taką możliwość, może wtedy też dalo dodać się znalezione zapasy? Dziwi mnie tylko brak opcji edytowania.
Tak, to trzeba dodawać w trakcie gry. Ja też nie dodałem w jakimś scenariuszu żetonu mrozu i musiałem to sobie zapisać. Tak czy inaczej w kolejnej części scenariusza też będzie taka możliwość.

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 13 sty 2024, 14:02
autor: XTrmnTR
Jestem w pustej lokalizacji (bez wskazówek) z zasłoną 1.
Dobrałem osłabienie Rolanda pt. "Zacieranie śladów", które ma "kiedy miałbyś odkryć 1 lub więcej żetonów wskazówek w twojej lokalizacji: zamiast tego odrzuć taką samą liczbę żetonów wskazówek z Zacierania śladów".

Że badać z powodzeniem taką lokalizację mogę to wiem. Tylko czy po sukcesie tegoż mogę odpalić akcję z Zacierania śladów czy też nie?

Przeciw przemawia logika, nie odkrywam przeciez żadnego żetonu bo lokalizacja jest pusta.

Natomiast księga zasad na stronie 3 w sekcji Badanie mówi:"...badaczowi udaje się zbadać daną lokalizację i odkrywa on jedną ze znajdujących się tam wskazówek."
Czyli udane badanie triggeruje dobranie wskazówki nawet jeśli jej nie ma więc mogę legalnie odpalić akcję na Zacieraniu śladów?

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 13 sty 2024, 14:12
autor: nolify
XTrmnTR pisze: 13 sty 2024, 14:02 Jestem w pustej lokalizacji (bez wskazówek) z zasłoną 1.
Dobrałem osłabienie Rolanda pt. "Zacieranie śladów", które ma "kiedy miałbyś odkryć 1 lub więcej żetonów wskazówek w twojej lokalizacji: zamiast tego odrzuć taką samą liczbę żetonów wskazówek z Zacierania śladów".

Że badać z powodzeniem taką lokalizację mogę to wiem. Tylko czy po sukcesie tegoż mogę odpalić akcję z Zacierania śladów czy też nie?

Przeciw przemawia logika, nie odkrywam przeciez żadnego żetonu bo lokalizacja jest pusta.

Natomiast księga zasad na stronie 3 w sekcji Badanie mówi:"...badaczowi udaje się zbadać daną lokalizację i odkrywa on jedną ze znajdujących się tam wskazówek."
Czyli udane badanie triggeruje dobranie wskazówki nawet jeśli jej nie ma więc mogę legalnie odpalić akcję na Zacieraniu śladów?
Nie możesz ściągać wskazówek z osłabienia Rolanda, jeżeli w loksie nie ma wskazówek.

Źródło: FAQ.
Podrzucam linka Arkham DB do tej karty. Poniżej są wszystkie wpisy z faqa. Również odpowiedź na Twoje pytanie.

https://arkhamdb.com/card/01007

Swoją drogą, pamiętaj że każdy badacz w loksie Rolanda może pomóc mu z jego osłabieniem, ponieważ jego osłabienie to podstęp.

Edit:
O kurczę! Myślę, że warto jeszcze podkreślić jedną rzecz. Skoro na karcie przy odpowiedzi brak słowa kluczowego forced to grając Rolandem możemy zdecydować czy chcemy zdobywać wskazówki czy odrzucać wskazówki z jego osłabienia. Czasem lepsza trauma od porażki w scenariuszu :)

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 15 sty 2024, 22:12
autor: Lewy
XTrmnTR pisze: 13 sty 2024, 14:02 Jestem w pustej lokalizacji (bez wskazówek) z zasłoną 1.
Dobrałem osłabienie Rolanda pt. "Zacieranie śladów", które ma "kiedy miałbyś odkryć 1 lub więcej żetonów wskazówek w twojej lokalizacji: zamiast tego odrzuć taką samą liczbę żetonów wskazówek z Zacierania śladów".
Grając Rolandem biorę jako zawór bezpieczeństwa tę kartę. Miałem już sytuacje, kiedy w odpowiedzi na dobrane pod koniec osłabienie, anulowałem żetony tylko po to żeby zrzucić ile trzeba wskazówek na lokację z niską zasłoną i móc następnie pozbyć się Zacierania śladów. Czasochłonne, ale wykonalne ;)

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 17 sty 2024, 21:04
autor: Nilis
Gram solo na dwóch badaczy. W połowie kampanii jeden oszalał (czyli zostaje wyeliminowany) powinien dobrać nowego i grać dwoma czy zostać przy jednym?

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 17 sty 2024, 21:19
autor: arian
Nilis pisze: 17 sty 2024, 21:04 Gram solo na dwóch badaczy. W połowie kampanii jeden oszalał (czyli zostaje wyeliminowany) powinien dobrać nowego i grać dwoma czy zostać przy jednym?
Twój wybór. W normalnej sytuacji dobierasz nowego badacza bez punktów doświadczenia, bo chodzi o to, żeby nie eliminować żadnego gracza z kampanii. Ale w przypadku gry solo na dwóch musisz sam zdecydować, jakie rozwiązanie Ci bardziej pasuje. Zasady mówią, żeby dobierać, ale mówią też, że jeden gracz ma grać jednym badaczem, więc solo na dwie ręce jest nielegalne! ;) Ale jeśli badacze są wyspecjalizowani, to bez zastępstwa będzie ciężko.

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 17 sty 2024, 21:47
autor: Nilis
arian pisze: 17 sty 2024, 21:19
Nilis pisze: 17 sty 2024, 21:04 Gram solo na dwóch badaczy. W połowie kampanii jeden oszalał (czyli zostaje wyeliminowany) powinien dobrać nowego i grać dwoma czy zostać przy jednym?
Twój wybór. W normalnej sytuacji dobierasz nowego badacza bez punktów doświadczenia, bo chodzi o to, żeby nie eliminować żadnego gracza z kampanii. Ale w przypadku gry solo na dwóch musisz sam zdecydować, jakie rozwiązanie Ci bardziej pasuje. Zasady mówią, żeby dobierać, ale mówią też, że jeden gracz ma grać jednym badaczem, więc solo na dwie ręce jest nielegalne! ;) Ale jeśli badacze są wyspecjalizowani, to bez zastępstwa będzie ciężko.
Dzieki.
Czyli Rex Murphy musi pojechać do Weterana Wojny Marka Harrigana i po długim wieczorze przy parszywej księżycówce przekonać go do przyłączenia się do sprawy, którą prowadzi i ocalenie wielu istnień ludzkich. Może to da ukojenie byłemu żołnierzowi po stracie Sophie ? A może reporter zaoferuje mu prywatne śledztwo w jej sprawie? Trzeba rzucić na perswazję :)