Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)
: 08 lut 2024, 11:47
autor: Nilis
Dzięki. Ulepszonego Talentu urodzonego nie osiągnąłem. Może jest must have przy starciu z Trollem.
Aby zadać 6 obrażeń przy grzmotnięciu tarczą należy mieć 3 kości podwójne w Active Slot czyli maks jaki można + 2 kości X w BP. To bardzo trudne tym bardziej że należałoby zaatakować tak Noma 2-3:razy z rzędu żeby go pokonać. Ja walcząc z nim miałem HP:7 DEX:4 AT:2 DEF:4. W Locked miałem kość leczenia i ruchu +2. Jak teraz kalkuluje to chyba tylko posiadając ulepszony Talent byłbym w stanie mu zadać większy DMG.
A właśnie. Jeżeli mam ulepszony Talent wrodzony, w Locked mam kość 1DEF, w Active mam też kość 1DEF to przy ataku złola za 1DMG, która kości zużywam?
Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)
: 08 lut 2024, 11:58
autor: qreqorek
Nilis pisze: ↑08 lut 2024, 11:47
Dzięki. Ulepszonego Talentu urodzonego nie osiągnąłem. Może jest must have przy starciu z Trollem.
Aby zadać 6 obrażeń przy grzmotnięciu tarczą należy mieć 3 kości podwójne w Active Slot czyli maks jaki można + 2 kości X w BP. To bardzo trudne tym bardziej że należałoby zaatakować tak Noma 2-3:razy z rzędu żeby go pokonać. Ja walcząc z nim miałem HP:7 DEX:4 AT:2 DEF:4. W Locked miałem kość leczenia i ruchu +2. Jak teraz kalkuluje to chyba tylko posiadając ulepszony Talent byłbym w stanie mu zadać większy DMG.
A właśnie. Jeżeli mam ulepszony Talent wrodzony, w Locked mam kość 1DEF, w Active mam też kość 1DEF to przy ataku złola za 1DMG, która kości zużywam?
Jeśli atakujesz Grzmotnięciem Tarczą, to musisz wszystkie kości obrony wyczerpać. Jest jeszcze łup, który zamienia ścianki na kości DEF (gnaty na 1, 1 na 2) - bardzo pomaga, ale grając solo możesz nie natrafić na ten łup. Natomiast ulepszony Talent Wrodzony na NOMa - must have. Trzeba w trakcie przygody przeciągnąć jakąś walkę, aż nazbierasz gnatów i odblokujesz talent.
Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)
: 08 lut 2024, 12:02
autor: skiba
Nilis pisze: ↑08 lut 2024, 10:17
Wczoraj wyprawilem się na solową przygodę Picketem na Noma. Całą przygodę aż do walki z bosem przeszedlem bez problemu. Kiedy doszło już do starcia z Wodzem Trolli okazało się że nasza bitwa jest nie do rozstrzygneicia. Grając defensywnym Picketem nie było szans zadać mu 2 - 3 obrażeń ponad Thick Skin 3 + Recovery. On również nie mógł mnie pokonać bo miałem aktywną kość leczenia + za 4 X z BP mogłem się leczyć + 2 a Nom zadaje mało obrażeń.
Udało się wam pokonać go grając Picektem?
Od początku 6-tej rundy wchodzi "fatigue" i 1 obrażenie dla każdego na mapce (true damage, więc omija tarcze i thick skin). Dzięki temu Nom nie będzie się efektywnie leczył z obrażeń, które Ty mu zadasz.
Jako Picket powinieneś mieć sporo obrony. Sporo obrony to sporo kości obronnych, a na nich najczęściej wypadają kosteczki do "backup plan". Wystarczy pozbierać je i ze 2-3 razy uderzyć Shield Bashem i powoli oskrobać Noma z życia. Tobie życia nie brakowało z tego, co piszesz, bo miałeś aktywne leczenie, a Nom bije słabo. Więc krok po kroku i by Ci się udało go dojechać na luzie Poza tym poza Shield Bashem możesz też normalnie atakiem bić - Thick Skin ściąga obrażenia zadane w turze, a nie w pojedynczym ataku. Więc sobie możesz sumować atak i shield bash
Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)
: 08 lut 2024, 12:54
autor: Nilis
Dzięki Panowie.
Jak to teraz przeliczylem to faktycznie ulepszony Talent Wrodzony Picketa to must heave aby pokonać Noma. Te 2 kości obrony w strefie zamkniętej na pewno robią różnicę w ataku tarczą tym bardziej że nie wliczają się do limitu żółtych kości. Co do kości zwykłego ataku to jest problem bo aby z nich korzystać musiałbym mieć DEX 5 albo i więcej aby pozwolić sobie na tyle rzutów w jednej turze.
Dojadę go
Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)
Jak to teraz przeliczylem to faktycznie ulepszony Talent Wrodzony Picketa to must heave aby pokonać Noma. Te 2 kości obrony w strefie zamkniętej na pewno robią różnicę w ataku tarczą tym bardziej że nie wliczają się do limitu żółtych kości. Co do kości zwykłego ataku to jest problem bo aby z nich korzystać musiałbym mieć DEX 5 albo i więcej aby pozwolić sobie na tyle rzutów w jednej turze.
Dojadę go
Taka mała podpowiedź, to jest bardzo trudny boss. Ze względu na mało dni na rozwój, ja bardzo rzadko go wybieram, tylko gdy sobie chcę w 30 min pograć na szybko. Lepiej wziąć dłuższego, Marrow, Goblin King i poszaleć z rozwojem.
Albo weź łatwiejszy poziom i parę punktów do rozwoju na początku, wtedy się szybciej picket rozkręci.
Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)
: 08 lut 2024, 16:48
autor: venomik
Nilis pisze: ↑08 lut 2024, 12:54
Jak to teraz przeliczylem to faktycznie ulepszony Talent Wrodzony Picketa to must heave aby pokonać Noma.
Grając solo picketem dość łatwo jest rozwinąć sobie zdolność w rodzoną. Gdzieś w pierwszych dniach na pewno trafisz na walkę z wrogiem, który nie zadaje zbyt dużych obrażeń. Zostawiasz go sobie na koniec i w swojej turze rzucasz wszystkimi kośćmi obrony aż uzbierasz odpowiednią ilość gnatów do awansu. I dopiero wtedy zajmujesz się wrogiem/czekasz aż go true damage w rundach zmęczenia ubije.
Ale czy to jest konieczne?
Zastanawiam się co rozwinąłeś w trakcie rozgrywki. Leczenie na czerwonej kości, ok. Bazowe staty też rozwijałeś. A brałeś coś z kości umiejętności?
Jak grałeś solo, to musiałeś zignorować klasę protectora, która jest zbędna bez innych gearlocków
Jak wziąłeś dwie niebieskie kości to przygotowujesz sobie dwa identyczne symbole na nich i raz w trakcie walki zadajesz z nich trzy obrażenia. Wtedy cały shield bash i białe kości ataku zadadzą obrażenia wrogowi.
Jak inwestowałeś w fioletowe kości to też dobrze. One mają wysokie wartości i możesz je trzymać w locked. Ale wciaż liczą się do shield bash. Więc jest nawet opcja, aby je sobie przygotować w poprzedniej walce tak, aby miały wysokie wyrzucone wartości i wejść do walki z nomem mając 10 defa na sobie. W każdym razie fioletowe kości też pozwalają mu zadać obrażenia.
Generalnie Ty miałeś leczenie 1 i on miał leczenie 1. Więc runda zmęczenia wlasciwie was nie ruszała. Nom ma jeden ataku. Wiec wlasciwie nic nie stało na przeszkodzie aby zbierać sobie defa aby raz na 2-3 rundy uderzyć shled bash + atak za 5-6 obrażeń, zadać nomowi 2-3 obrażenia i powtarzać proces. O ile wszystko dobrze pamiętam. Wtedy tak naprawdę liczysz na odrobinę szczęścia na jego kości umiejętności, ale jesteś w stanie go pokonać nawet bez żadnych przydatnych przedmiotów i żadnych zdolności poza leczeniem na czerwonej kości. A co dopiero jak sobie cos przygotujesz na fioletowych/niebieskich kościach.
Nilis pisze: ↑08 lut 2024, 12:54
Te 2 kości obrony w strefie zamkniętej na pewno robią różnicę w ataku tarczą tym bardziej że nie wliczają się do limitu żółtych kości.
Druga kwestia to możliwość ich zatrzymania pomiędzy walkami. Jak wyżej - jak wejdziesz do walki z Nomem mając na sobie dużą ilość defa to jesteś w stanie go wykończyć w pierwszej rundzie.
Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)
: 08 lut 2024, 18:29
autor: Nilis
HP:7 DEX:4 AT:2 DEF:4
Kości umiejętności:
KAPITAN:
1. Utrzymać pozycję
2. Formować tarczą
BOHATER:
11. Zaufanie
15. Zuchwałość
Tak wyglądała moja postać. Chyba jednak warto byłoby zamienić kości bohatera na + 1 do DEX i + 1 do DEF oraz ulepszyć Wrodzony Talent.
Chociaż jaki napisałeś o możliwości przygotowania kości bohatera w Locked przed walką z Nomem...o tym nie pomyślałem a przy odrobinie szczęścia faktycznie można w pierwszej turze go pokonać... ile możliwości, ile sposobów a to tylko pojedyncza mała przygoda Picketa z Wodzem Trolli.... ta gra to coś niesamowitego
Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)
: 08 lut 2024, 20:04
autor: venomik
No to faktycznie zamiast Shield form (2) oraz bravado (15) wziąłbym sobie + 1 do def/dex oraz kość numer 13. Ewentalnie kość numer 5 aby dodać sobie na stałe 1 obrażenie.
Ogólnie polecam zapoznawać się z wrogiem przed rozgrywką, aby wiedzieć pod co budować. Moment w którym widzisz wroga, który ma 6 punktów życia, ale ignoruje 3 pierwsze obrażenia w turze, ma recovery 1 (więc nie możesz go przeczekać do fazy zmęczenia), ale też wróg ma słaby atak - powinien Ci już sporo podpowiedzieć. Potrzebujesz bardziej 2-3 bardzo dużych ataków niż 6-7 mniejszych. W przypadku Picketa sprawa jest prosta:
- albo polegasz na tym, ze walniesz potężnym shield bashem, wyczerpując dużo kości defa dających 2-3 obrażenia
- albo próbujesz wziąć niebieskie kości i na nich raz zadać 3 obrażenia, przez co wszystko inne w tej turze (atak, sword advance, shield bash) wchodzi juz w samego bossa.
Plus bierzesz wszystkie przedmioty, które:
- zadają obrażenia
- leczą w trakcie walki, aby dać sobie dużo czasu na zbudowanie kolejnego shield basha.
TMB jest bardzo wdzięczną grą pod zagranie samej finałowej walki. Potestuj sobie - rozdaj te 11 punktów doświadczenia, wlosuj kilka przedmiotów i zostaw 3-4, zagrać z Nomem i sprawdź czy takie zbudowanie postaci miało sens
Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)
: 20 lut 2024, 19:02
autor: claY varY
Witam fanów i graczy TOO MANY BONES
od dziś tj. 20 Luty 2024 od godz. 16 (w Polsce) przez najblizsze 48godz można nabyć gearlocka Riffle!
Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)
: 20 lut 2024, 19:05
autor: salaba
claY varY pisze: ↑20 lut 2024, 19:02
Witam fanów i graczy TOO MANY BONES
od dziś tj. 20 Luty 2024 od godz. 16 (w Polsce) przez najblizsze 48godz można nabyć gearlocka Riffle!
Co w nim takiego genialnego, że się ludzie "zabijają" by go kupić?
Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)
: 20 lut 2024, 19:28
autor: claY varY
jak przyjdzie i nim pogram to Ci powiem co ja mysle o tym Gearlocku
Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)
claY varY pisze: ↑20 lut 2024, 19:02
Witam fanów i graczy TOO MANY BONES
od dziś tj. 20 Luty 2024 od godz. 16 (w Polsce) przez najblizsze 48godz można nabyć gearlocka Riffle!
Co w nim takiego genialnego, że się ludzie "zabijają" by go kupić?
Jako, że go nam, a jeszcze nawet nim nie grałem to mogę na swoim przykładzie powiedzieć, że to po prostu chęć posiadania wszystkiego. A że jest rzadko dostępny to trzeba się rzucać.
Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)
claY varY pisze: ↑20 lut 2024, 19:02
Witam fanów i graczy TOO MANY BONES
od dziś tj. 20 Luty 2024 od godz. 16 (w Polsce) przez najblizsze 48godz można nabyć gearlocka Riffle!
Co w nim takiego genialnego, że się ludzie "zabijają" by go kupić?
Jako, że go nam, a jeszcze nawet nim nie grałem to mogę na swoim przykładzie powiedzieć, że to po prostu chęć posiadania wszystkiego. A że jest rzadko dostępny to trzeba się rzucać.
Ha ha, szczerość zawsze na propsie Ja jeszcze nie wyszłam poza podstawkę, ale kilka tych, które mi się spodobały oczywiście mam. Na ten moment się twardo trzymam by nie dokupywać nowych
Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)
: 20 lut 2024, 22:23
autor: Ardel12
salaba pisze: ↑20 lut 2024, 19:05
Co w nim takiego genialnego, że się ludzie "zabijają" by go kupić?
Mechanicznie jak wiele innych Gearlocków jest unikalna. Tutaj mamy talię kart z pokera i staramy się ugrać odpowiednie układy na ręce by móc odpalać coraz mocniejsze moce. Grałem dwa razy tą postacią i jest fajna, ale czy wielce fajniejsza od innych Gearlocków...cóż na razie powiedziałbym, że nie. Grało mi się przyjemnie, ale mam ogranych 6 Gearlocków, więc cóż...za dużo do porównania nie mam.
Największy gimmick z Riffle to czasowa dostępność. Jak się chce w końcu zagrać i nie martwić kiedy wróci, to pewnie najlepiej brać jak jest, ALE z drugiej strony jest tona innych dodatków, które można zakupić w tym czasie, więc można i zwalić na FOMO.
Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)
: 21 lut 2024, 10:14
autor: seki
Riffle jest wg mnie mechanicznie najbardziej oryginalny ze wszystkich z uwagi na to, że pierwsze skrzypce grają karty a nie kości. Gameplayowo jest fajnie ale nie należy on do moich ulubieńców. Bardziej szczegółowych opinii już kilka było. Ja się bardzo cieszę, że go mam a gdybym nie miał to wyczekiwał bym z niecierpliwością okienka na zakup. Jeśli komuś nie zależy na kolekcji a bardziej liczy na różnorodne partie i różne sposoby budowania gearlockow to można odpuścić jego zakup.
Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)
: 22 lut 2024, 15:50
autor: venomik
Grałem nim dwa razy i mi dla odmiany zupełnie nie podpaował. Nie wiem na ile hype na niego jest podpakowany niedostepnością. Tak początkowo myślałem, ale z drugiej strony na bgg ma wysoką opinię, sporo też pozytywów o nim slyszałem.
U mnie ląduje na liście 'może kiedyś spróbuję jeszcze zagrać jak ktoś z znajomych będzie go posiadał', ale rozegrane partie w ogóle nie zachęciły mnie do kupna.
A z jakiegoś powodu kolega uznał, że skoro mi się Stanza podoba, to powinien też on.
Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)
: 22 lut 2024, 15:58
autor: Curiosity
Moje 3 grosze: Riffle nie sprawdza się dobrze przy dłuższych scenariuszach, bo ma mniej umiejek do wykupienia. Miałem kiedyś rozgrywkę, w której wykupiłem wszystkie skille i na maksa HP i DEX, a kolejne punkty treningu mi się marnowały, bo przy próbie podniesienia DEF lub ATK, na kostkach miałem gnaty.
Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)
: 22 lut 2024, 17:03
autor: venomik
Pojedynczy scenariusz czy to element kampanii? Bo taka ilość punktów doświadczenia wydaje mi się nie do osiągniecia z tymi wrogrami, z którymi grałem.
Licząc 6 (dex), 6 (zdrowie) 3 (łącznie atak i obrona, a nie wiem czy więcej nie miales), 9 kostek skilli = 24 punkty wydane, a jeszcze kolejne Ci przeadały. Nie wiem ile jest średnio punktów doświadczenia na wygrane spotkanie, ale nawet jak za każdym razem były 2 to wychodzi na to, że trzynaście dni zagrałeś przed walką z bossem. Czy coś mylę z tą postacią?
Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)
: 22 lut 2024, 17:28
autor: Curiosity
Wystarczy pojedynczy scenariusz, ale długi. Zobacz:
Wymaksowanie HP + DEX = 12
Przy trybie rozgrywki łatwym lub normalnym, 2 kości dostajesz na start, consumable masz z Discovery Cookies, czyli z 10 koniecznych do wydania punktów treningu, zostaje 7.
Do zdobycia masz 19 PT, co nie jest niczym niezwykłym przy scenariuszach na 11/12 dni. 2 PT na spotkanie to zwykle norma, a są Encountery, która dają nawet i 3 PT. Niestety nie przypomnę sobie, przeciwko komu wtedy graliśmy.
EDIT: już mi się nie chciało za bardzo kreślić, ale tryb normalny to będą 2 PT na start, z tym że jeden idzie do HP a drugi na umiejki, przy łatwym to już 3PT (1 na HP i dwie w umiejki), czyli do wymaksowania skilli, HP i DEX potrzeba już tylko 18PT.
Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)
: 16 mar 2024, 08:27
autor: walkingdead
Info dla tych, którzy czekają na wersję z Portalu: nieoficjalnie mówili, że jeśli nic się już po drodze nie wysypie to na Majówkę będzie juz w rękach graczy.
Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)
: 16 mar 2024, 13:15
autor: theKarol
Czy dobrze zrozumiałem, że TMB od Portalu jedzie transportem kolejowym?
Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)
: 16 mar 2024, 21:44
autor: Nilis
Ja mam informację że płynie dwoma barkami przez Sibron
Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)
: 16 mar 2024, 22:31
autor: ScorpZero
Ja słyszałem, że tragarze z pudłami TMB na plecach właśnie Ural mijają.
Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)
: 17 mar 2024, 10:12
autor: Moonz
Powiem wam, że mocno ciekawi mnie w jakim stopniu skorzystali z pomocy forumowych tłumaczy i jak to będzie oficjalnie wyglądać
Ja swoich Anglików sprzedałem więc...
Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)
: 04 kwie 2024, 12:32
autor: Nilis
Drodzy Gearlocy. Przekopywalem wczoraj wątek bo nie lubię zaśmiecać go wtórnym pytaniami a gdzieś takie widziałem ale nie znalazłem.
Czy warto zmieszać złolców z Core set razem z Unbreakable np. Trolle albo Orki i używać ich razem w podstawce? Czy taki wariant nie jest polecany.