Robinson Crusoe: AotCI - zasady

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
Wertigo
Posty: 159
Rejestracja: 30 wrz 2013, 12:07
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Wertigo »

Hej,

Mam małą wątpliwość odnośnie scenariusza nr 6. Odkryłam jeden z kafelków wyspy, dzięki któremu otrzymałam żeton odkryć. Trafiłam na żeton specjalny - stare narzędzia (stwórz 1 wybrany przedmiot (nóż, lina albo naczynia) za darmo i bez akcji (odwróć wybrany pomysł na stronę przedmiotu).

I tutaj moje pytanie - czy mogę taki przedmiot wytworzyć nawet gdy nie mam odkrytych ani łąk, ani gór, ani wzgórz?
Czy jedynie w tym wypadku mogę zachować sobie żeton do czasu aż odkryję któryś z powyższych terenów?

Z góry dziękuję za odpowiedź. Znając odrobinę Robinsona najsensowniejsza wydawałaby mi się opcja numer 2, ale wolę się upewnić :P
Awatar użytkownika
Maxxx76
Posty: 4007
Rejestracja: 22 lip 2013, 00:34
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Maxxx76 »

Za darmo i bez akcji, to moim skromnym zdaniem opcja nr 1 (tak gramy):-)
Awatar użytkownika
YuZ
Posty: 328
Rejestracja: 09 gru 2009, 20:39
Lokalizacja: Jaworzno
Has thanked: 8 times
Been thanked: 23 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: YuZ »

Moim zdaniem również, zwłaszcza, że przedmiotu nie wytwarzamy a po prostu znajdujemy jako Stare narzędzia.
Awatar użytkownika
Wertigo
Posty: 159
Rejestracja: 30 wrz 2013, 12:07
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Wertigo »

Ok, wielkie dzięki :)
Faktycznie chyba staram się szukać dziury w całym :P wolę jednak być ostrożna ;)
Awatar użytkownika
Maxxx76
Posty: 4007
Rejestracja: 22 lip 2013, 00:34
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Maxxx76 »

Czyli i fabularnie, i mechanicznie opcja nr 1:-)
elprzybyllo
Posty: 426
Rejestracja: 08 sty 2012, 12:26
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: elprzybyllo »

A mnie wczoraj takie dwa pytania naszły:

1. Czy w scenariuszu 1 mogę tworzyć przedmiot masz więcej niż raz? Wydaje mi się, że nie ale...
2. Taka sytuacja: buduję dwa przedmioty wysyłając po jednym pionie postaci. Pierwszy się udało zrobić, ale wylosowałem przygodę, że do następnej akcji budowy potrzeba dodatkowego piona. A następny buduję tylko jednym pionem. Czyli wymaganie niespełnione, więc obszedłem się smakiem. Ale czy słusznie?

Dzięki za pomoc.
Awatar użytkownika
Maxxx76
Posty: 4007
Rejestracja: 22 lip 2013, 00:34
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Maxxx76 »

1. Nie mam przed oczami karty scenariusza, ale jeśli można wytworzyć przedmiot wielokrotnie, to jest to napisane:-)
2. Wydaje mi się, że dotyczy to następnej fazy planowania akcji. Inaczej byłoby to niemożliwe do zrealizowania, bo już nie można przydzielać pionów, gdy wykonujesz akcje
elprzybyllo
Posty: 426
Rejestracja: 08 sty 2012, 12:26
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: elprzybyllo »

Karty scenariuszy

Tak, tej myśli szukałem, czyli musi być napisane, że można tworzyć coś wielokrotnie.
Co do pkt. 2 to brzmi sensownie, jednak ja podszedłem tematycznie. Przygoda nazywała się zdaje się "zdemotywowany" czy jakoś tak, i uznałem, że do południa postać jeszcze miała ochotę coś robić, ale po południu jej przeszło :-)
Awatar użytkownika
Maxxx76
Posty: 4007
Rejestracja: 22 lip 2013, 00:34
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Maxxx76 »

Jeśli chcesz podnosić poziom trudności, to voila:-D
elprzybyllo
Posty: 426
Rejestracja: 08 sty 2012, 12:26
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: elprzybyllo »

Maxxx76 pisze:Jeśli chcesz podnosić poziom trudności, to voila:-D
Dlatego kocham Robinsona!
Awatar użytkownika
YuZ
Posty: 328
Rejestracja: 09 gru 2009, 20:39
Lokalizacja: Jaworzno
Has thanked: 8 times
Been thanked: 23 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: YuZ »

elprzybyllo pisze:1. Czy w scenariuszu 1 mogę tworzyć przedmiot masz więcej niż raz? Wydaje mi się, że nie ale...
Nie ma "ale". Przedmiot scenariuszowy możesz wytworzyć tylko raz (chyba jest jest napisane inaczej) i podlega wszystkim prawom jak każdy inny wytworzony przedmiot (np. karta pomysłu scenariuszowego może zostać odrzucona w wyniku niesprzyjającego wydarzenia).
Poza tym rozgrywanie scenariusza 1 z mnogą liczbą siekier byłoby bez sensu, zbyt łatwe\nudne (pomijając fakt limitu jednego żetonu +1 drewno na kafelek).
elprzybyllo pisze:2. Taka sytuacja: buduję dwa przedmioty wysyłając po jednym pionie postaci. Pierwszy się udało zrobić, ale wylosowałem przygodę, że do następnej akcji budowy potrzeba dodatkowego piona. A następny buduję tylko jednym pionem. Czyli wymaganie niespełnione, więc obszedłem się smakiem. Ale czy słusznie?
Niesłusznie. Przygoda ma wpływ na "planowanie akcji", które już masz za sobą. Działa więc dopiero od przyszłej tury.
Awatar użytkownika
Maxxx76
Posty: 4007
Rejestracja: 22 lip 2013, 00:34
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Maxxx76 »

Dwuźródłowe potwierdzenie :-D
elprzybyllo
Posty: 426
Rejestracja: 08 sty 2012, 12:26
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: elprzybyllo »

Pięknie dziękuję za klaryfikację.
O ile multisiekiery oczywiście wydawały mi się bez sensu (plus wspomniany limit), to jednak wielomasztowce już tak :wink:
Awatar użytkownika
Poochacz
Posty: 597
Rejestracja: 16 maja 2014, 17:27
Has thanked: 155 times
Been thanked: 377 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Poochacz »

Pytanie dotyczące scenariusza "Przeklęta wyspa". Czy znaczniki mgły kładziemy tylko na odkrytych kafelkach czy również w miejscach na których kafelki jeszcze nie leżą? Bo do tej pory gram wg pierwszego wariantu i o ile raz mi się udało wygrać "na styk" to zazwyczaj nie mam żadnych szans na wygraną.

Na karcie scenariusza jest napisane: "na 2 różnych kafelkach/obszarach Wyspy". Ja rozumiem przez to, że odkryty kafelek to obszar Wyspy i tylko w takim przypadku kładziemy tam mgłę
Awatar użytkownika
tomuch
Posty: 2099
Rejestracja: 21 gru 2012, 03:17
Lokalizacja: zza winkla
Has thanked: 172 times
Been thanked: 208 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: tomuch »

Poochacz pisze:Czy znaczniki mgły kładziemy tylko na odkrytych kafelkach czy również w miejscach na których kafelki jeszcze nie leżą?
Na jeszcze nieodkrytych też można kłaść.
kolekcja
rabaty: Planszostrefa 11%, Planszomania 7%, 3trolle 7%, Rebel 5%, Cdp 5%, Aleplanszowki 5%, Mepel 5%
Awatar użytkownika
Maxxx76
Posty: 4007
Rejestracja: 22 lip 2013, 00:34
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Maxxx76 »

Skoro jest rozróżnienie "kafelki/obszary", to znaczy, że można na polach z kafelkiem, jak i na nieodkrytych obszarach
Awatar użytkownika
Poochacz
Posty: 597
Rejestracja: 16 maja 2014, 17:27
Has thanked: 155 times
Been thanked: 377 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Poochacz »

Ok, dzięki za odpowiedzi :)
elprzybyllo
Posty: 426
Rejestracja: 08 sty 2012, 12:26
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: elprzybyllo »

A taki kafelek z mgłą możemy eksplorować, prawda?
Zdobywać odkrycia, dokładać bestie do talii polowań. Tylko traktujemy go jako nieodkryty na potrzeby wymyślania przedmiotów?

edit: eksplorować oczywiście z dodatkowym pionem.
Awatar użytkownika
sqb1978
Posty: 2642
Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 43 times
Been thanked: 149 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: sqb1978 »

Tak
Sprzedam: nic
piotrek007r
Posty: 150
Rejestracja: 14 cze 2014, 23:36

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: piotrek007r »

Dwie karty dwie zagadki:

1: Czy suma oznacza że jak produkujemy 1 żywność i 1 drewna to wybieramy sobie jaki surowiec tracimy? Czy też każdy surowiec rozpatrujemy z osobna, wtedy jak mamy 1 żywność i 1 drewno nie dostaniemy nic.

Obrazek
picture share


2: Treść karty wskazuje że żeton przerzucenia zostaje z nami dopóki klątwa nie zostanie zdjęta czyli kiedy nie wyciągniemy z tali wydarzeń , jednak instrukcja jasno wskazuje że po rozpatrzeniu akcji żeton jest usuwany. Przyznam szczerze że bardzo bolesne jest granie z takim utrudnieniem i może zaważyć a nie powinno być chyba kart które rozwalają całą rozgrywkę a ta karta wydaje się być "mega strong" w negatywnym sensie tego znaczenia.
PS: i czy odnosi się to też do akcji piętaszka gdy to nasza tura na rzuty za jego akcje?

Obrazek
image upload
Ruben$
Posty: 107
Rejestracja: 04 sty 2013, 23:26
Has thanked: 2 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Ruben$ »

Myślę, że

1) Wybierasz sobie jaki surowiec tracisz, a jaki dostajesz. Jeśli jesteś na kafelku z jednym surowcem to nie dostajesz nic.

2) Karta ta odnosi się tylko do postaci, która wyciągnęła tę kartę. Jest tam napisane, że "połóż żeton przerzutu na karcie Twojej postaci". Jeśli Piętaszek wylosował taką kartę to kładziesz żeton na jego postaci i też normalnie przerzucasz. Co do odrzucenia żetonu po akcji. W instrukcji jest też napisane, że zasady scenariusza i na kartach mają pierwszeństwo nad zasadami z instrukcji i je modyfikują. W tym przypadku tak jest i żeton zostaje dopóki nie wylosujesz tej karty z talii wydarzeń.
piotrek007r
Posty: 150
Rejestracja: 14 cze 2014, 23:36

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: piotrek007r »

To ciekawe z tymi zasadami z kart nad zasadami scenariusza.

Możesz przypomnieć na której stronie jest w instrukcji, myślałem że nic mi nie umknęło.
Pixa
Posty: 1993
Rejestracja: 10 lip 2013, 13:24
Been thanked: 3 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Pixa »

Jest tak jak pisze Rubens - tracisz dowolny (wybrany) surowiec/surowce i znacznik przerzucenia obecny jest az do ponownego wylosowania karty z tali wydarzen.
--
Próbówka Music House - sale prób i studio nagrań we Wrocławiu
www.sala-prob-wroclaw.pl
Ruben$
Posty: 107
Rejestracja: 04 sty 2013, 23:26
Has thanked: 2 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Ruben$ »

piotrek007r pisze:To ciekawe z tymi zasadami z kart nad zasadami scenariusza.

Możesz przypomnieć na której stronie jest w instrukcji, myślałem że nic mi nie umknęło.
W instrukcji na stronie 21 w dziale 'Dodatkowe zasady' jest napisane, że "W przypadku konfliktu, zasady scenariusza maja pierwszeństwo lub modyfikują ogólne zasady gry". Myślę, że to samo tyczy się opisów na kartach. Jeśli jest taki opis jak na karcie 'Ceremonialne czara' to tak właśnie on działa i modyfikuję ogólne zasady gry. Poza tym - Klątwa to klątwa :D
uday
Posty: 726
Rejestracja: 11 wrz 2013, 23:08
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: uday »

O ile dobrze pamiętam, to żetony przerzucenia odrzucało się z pól akcji, a nie z karty gracza, więc nie ma żadnego konfliktu zasad.
ODPOWIEDZ