Strona 47 z 71

Re: T.I.M.E Stories

: 02 mar 2017, 16:27
autor: tejot
Jednemu psuje zabawę drugiemu nie. Uważam że w tym wypadku zalecana jest jednak większa niż mniejsza ostrożność.

Nie chce polegać na czyjejś ocenie co w jego mniemaniu jest spoilerem a co nie. Dlatego nie sądzę żeby przesada tutaj była czymś nieodpowiednim.

Re: T.I.M.E Stories

: 02 mar 2017, 16:37
autor: Deem
Obawiam się, że przy Waszych standardach cały ten wątek byłby pokryty spoilerami. Jeśli ktoś nie chce nic wiedzieć o danym filmie to nie ogląda teaserów, a nie cenzuruje strony, na których się pojawiają.

Edyta: poprawiłem trailery na teasery, ponieważ to jest właściwe porównanie dla informacji, o której rozmawiamy.

Re: T.I.M.E Stories

: 02 mar 2017, 17:39
autor: Bary
Kiepskie porównanie z tym teaserem bo teaser dotyczy konkretnego tytułu, a to jest temat ogólny dotyczący całego zestawu scenariuszy, na który składa się gra. Używając Twojej analogii nie należałoby oglądać żadnych trailerow np. Warner Bros. bo każdy mógłby zawierać spoilery do dowolnego z ich filmów.
Generalnie nie ma co robić nagle problemu z tego, że panuje tutaj takie, a nie inne podejście. Jak dotąd wszystko w miarę dobrze funkcjonuje. Dajmy już spokój z tym off-topic.

Re: T.I.M.E Stories

: 03 mar 2017, 08:37
autor: Jelithe
Serio już nie przesadzajmy. Moja wypowiedź nie wnosi żadnego spoilera fabularnego, a na stronie każdego sklepu z tym dodatkiem jest w opisie informacja, że tym razem przenosimy się do świata fantasy. Ja nazwałam to tylko innymi słowami mówiąc, że RPG. Plus co to niby za spoiler, że są sklepy? Nie wiesz ani gdzie ani jakie. Nie ujawnia to też niczego z fabuły ani mechaniki. Jakbym Ci napisała, że w tym scenariuszu musisz uratować piękną księżniczkę, którą zniewolił zły smok i znajdziesz ją w wieży w lokacji Gęsty las i że koniecznie musisz mieć do tego klucz miedziany, który kupisz w sklepie ze składnikami magicznymi to wtedy to będzie spoiler :-P

Re: T.I.M.E Stories

: 03 mar 2017, 09:40
autor: kaimada
Już jakiś czas temu pisałem na blogu, że ludzie przesadzają z oskarżeniami o spoilerowanie.
Informacja o sklepach, czy dużej ilości ekwipunku w Proroctwo absolutnie nie zdradza żadnych kluczowych informacji ani tym bardziej nie psuje nikomu rozgrywki.

Rozumiem, że ktoś może być bardzo wrażliwy nawet na takie informacje, ale wtedy powinien pozwolić działać forum normalnie i w takie tematy, czy artykuły po prostu nie wchodzić. Nie wolno przesadzać ani w jedną ani w drugą stronę.

Re: T.I.M.E Stories

: 03 mar 2017, 11:15
autor: Bary
Chciałem zakończyć temat, ale widzę, że jest jeszcze potrzeba dyskusji.
kaimada pisze:Informacja o sklepach, czy dużej ilości ekwipunku w Proroctwo absolutnie nie zdradza żadnych kluczowych informacji ani tym bardziej nie psuje nikomu rozgrywki.
Napisałem gdzieś, że to jakieś kluczowe sprawy są? Zresztą, co to za teoria, że aby coś było spoilerem to musi zdradzać KLUCZOWE informacje? To co, jak zacznę zdradzać jakieś ciekawe smaczki z danego scenariusza to nie będzie już spoiler? Bzdura. Faktycznie, info z tym, co znajduje się w pierwszej lokacji najpewniej nie zniszczy nikomu rozgrywki, aczkolwiek pozostawmy decyzję, czy ma jednak na nią wpływ innym. Jak słusznie zwrócił uwagę tejot tutaj należy iść raczej w stronę większej niż mniejszej ostrożności.

Re: T.I.M.E Stories

: 03 mar 2017, 11:23
autor: tejot
Dokładnie. Tu nie chodzi o to, że dotąd coś istotnego wyciekło. Chodzi tylko o zasadę. Zasadę szacunku do innych- jeśli masz wątpliwości co do tego czy jakaś informacja jest spoilerem lub czy zdradza zbyt wiele to po prostu umieść to w SPOILERZE. To naprawdę niewiele kosztuje a załatwia sprawę.
Opowiadanie że klikanie utrudnia czytanie forum jest moim zdaniem niepoważne.
Forum jest dla wszystkich użytkowników - tych wrażliwszych i tych mniej. Szanujmy się nawzajem i szukajmy sposobów żeby sobie nie szkodzić ale pomagać.

Re: T.I.M.E Stories

: 03 mar 2017, 11:31
autor: Deem
tejot pisze:Dokładnie. Tu nie chodzi o to, że dotąd coś istotnego wyciekło. Chodzi tylko o zasadę. Zasadę szacunku do innych- jeśli masz wątpliwości co do tego czy jakaś informacja jest spoilerem lub czy zdradza zbyt wiele to po prostu umieść to w SPOILERZE. To naprawdę niewiele kosztuje a załatwia sprawę.
Opowiadanie że klikanie utrudnia czytanie forum jest moim zdaniem niepoważne.
Forum jest dla wszystkich użytkowników - tych wrażliwszych i tych mniej. Szanujmy się nawzajem i szukajmy sposobów żeby sobie nie szkodzić ale pomagać.
Pisząca nie miała wątpliwości, że to co umieszcza nie jest spoilerem, więc nie użyła tagu. Proste.

Dla Was niepoważne jest pisanie, że to utrudnia czytanie forum, dla nas, niepoważne jest przesuwanie granicy tego co jest spoilerem do byle szczegółu, który nic nie zdradza. Niech każdy pozostanie przy swojej opinii i robi zgodnie z sumieniem, bo raczej się wzajemnie nie przekonamy.

Re: T.I.M.E Stories

: 03 mar 2017, 12:30
autor: donmakaron
Bary pisze:Napisałem gdzieś, że to jakieś kluczowe sprawy są? Zresztą, co to za teoria, że aby coś było spoilerem to musi zdradzać KLUCZOWE informacje? To co, jak zacznę zdradzać jakieś ciekawe smaczki z danego scenariusza to nie będzie już spoiler? Bzdura.
Dla równowagi dodam od siebie, że występowanie sklepu w scenraiuszu ciekawym smaczkiem też nie jest ;) To trochę tak jakby narzekać, że ktoś zaspoilerował, że w Asylum będą chorzy psychicznie ludzie. Well duh!

Po prostu szanujmy się w obie strony - nikt nie wali tu spoilerami na oślep, ale też nie kamienujcie ludzi, którzy rzucają luźne komentarze o scenariuszu. Taka informacja nie zepsuje wam odbioru i radości z gry (bo raczej to jest clue spoilera, a nie fabuła, smaczki czy cokolwiek innego), zapewniam was. To chyba nawet twórcy opisywali podobne elementy w PoD i jakoś nikt wtedy nie narzekał. Bo to na prawdę nic złego.

Jeśli natomiast nie chcecie wiedzieć absolutnie nic o treści scenariuszy, to nie czytajcie nic o TS na forum - to jedyne logiczne rozwiązanie.

Re: T.I.M.E Stories

: 03 mar 2017, 13:09
autor: Overseer
Mamy już jakąś datę premiery na polską edycje Expedition Endurance?

Re: T.I.M.E Stories

: 03 mar 2017, 13:32
autor: Bary
Jedah pisze:Mamy już jakąś datę premiery na polską edycje Expedition Endurance?
Tak, Rebel zapowiadał ją na grudzień. Wtedy wypuści po polsku także kolejny scenariusz.

Re: T.I.M.E Stories

: 03 mar 2017, 13:44
autor: Jelithe
Tak, oba Expadition i Lumen Fidei mają być w IV kwartale. W sumie mnie bardziej zainteresowało to drugie, w którym przeniesiemy się do średniowiecznej Hiszpanii, ale wyprawa na Antarktydę też może być fajna :)

Re: T.I.M.E Stories

: 03 mar 2017, 14:19
autor: Miszon
Deem pisze:
tejot pisze:Dokładnie. Tu nie chodzi o to, że dotąd coś istotnego wyciekło. Chodzi tylko o zasadę. Zasadę szacunku do innych- jeśli masz wątpliwości co do tego czy jakaś informacja jest spoilerem lub czy zdradza zbyt wiele to po prostu umieść to w SPOILERZE. To naprawdę niewiele kosztuje a załatwia sprawę.
Pisząca nie miała wątpliwości, że to co umieszcza nie jest spoilerem, więc nie użyła tagu. Proste.
Haha, dokładnie tak, się wkopaliście taką argumentacją ;-) .

Osobiście też nie uważam tego za spoiler, nawet by mi to do głowy nie przyszło. To trochę tak jak z ujawnianiem informacji, ze w scenariuszu Azyl gramy w szpitalu psychiatrycznym i zaczynamy w świetlicy. To spoiler?
Osobiście długo przekonywałem się do tej gry, w sensie do zagrania w nią, głównie z tego powodu, że wszędzie było tylko info "gra jest super, ale nie mogę nic więcej zdradzić, o czym to jest ani jak wygląda". Taki opis jest bardzo subiektywny, a mnie może nie pasować mechanika albo setting i chciałbym wiedzieć chociaż trochę o nich. Dopiero filmik Wookiego, gdzie niewiele zdradził (pierwszą lokację właśnie) ale jednak coś zdradził (dodając, że mamy do czynienia właściwie z "konsolą do gier planszowych", co idealnie opisuje pudełko z pierwszym scenariuszem), spowodował że od razu odpisałem koledze, który kupił sobie wcześniej grę, że jednak piszę się na "sesję", którą właśnie planował.

Re: T.I.M.E Stories

: 05 mar 2017, 21:10
autor: Pan_K
Dziś pierwsze zetknięcie z grą. Cztery osoby, Asylum wersja EN. 4,5 h grania i utknęliśmy. Nie przeszliśmy jedynie lokalizacji nr 15. Niestety, musieliśmy przerwać, bo się zaczęli schodzić goście :(
Ktoś może mi zaspoilować na pw rozwiązanie?
Spoiler:
Wrażenia w grupie świetne. Ja osobiście jakoś mniej się wciągnąłem. Powtórki mnie męczyły raczej...

Re: T.I.M.E Stories

: 05 mar 2017, 22:00
autor: Piehoo
Dobrze kombinujecie, ale jeszcze odpowiedź nie ta. ;)

Re: T.I.M.E Stories

: 07 mar 2017, 00:03
autor: KQuest
Przeszliśmy ostatnio Pariah Missouri i stwierdzam, że mogłoby być lepiej. Żeby nie zdradzać zbyt dużo (bo sam jestem osobą, która nie chce się dowiedzieć zbyt dużo przed grą) będę kontynuował w spoilerze poniżej (a nawet we dwóch - w jednym nie będzie nic o historii, a jedynie o kilku wadach scenariusza, a w drugim już trochę o tym co się dzieje w scenariuszu). Jeśli ktoś jeszcze nie grał i się zastanawia to powiem tak: polecam osobom, którym wciąż mało T.I.M.E Stories i które potrafią trochę wybaczyć scenariuszowi (czyli takim jak ja). Mimo wszystko cieszę się, że zagrałem, a znając siebie będę po kolei łykał wszystko co związane z T.I.M.E Stories.

Na początek kilka pytań do osób które ten scenariusz już mają za sobą. Będę grał jeszcze z kilkoma ekipami i chciałbym wyeliminować kilka wątpliwości dlatego bardzo zależy mi na dyskusji z takimi osobami ;)
Spoiler:

Wrażenia z rozgrywki, część 1 - czyli nic co by dotyczyło historii, więc spoiler z kategorii lekkich (z małymi porównaniami do Azylu)
Spoiler:

Wrażenia z rozgrywki, część 2 - czyli nieco bardziej w szczegóły, których sam nie chciałbym przeczytać przed przystąpieniem do scenariusza:
Spoiler:
I to chyba na tyle. Mam nadzieję, że uda mi się wciągnąć kilka osób w dyskusję i podzielenie się swoimi wrażeniami. I może ktoś będzie w stanie odpowiedzieć na pytania, które mnie męczą :)

Re: T.I.M.E Stories

: 07 mar 2017, 08:28
autor: ronczi
48 podstron, dorzucę moje uwagi/wrażenia z gry (bez przeglądania poprzednich stron).

Wiele czytałem i słuchałem (oglądałem) o tej grze, same pozytywy, dość często zatwardziali eurogracze "nawracali się" na inny typ rozgrywki - przynajmniej czasowo :).
Jako stary (20 lat stażu) rpgowiec - czasowo uśpiony, też się napaliłem. Na szczęście wykonałem telefon do starego kumpla ze studiów, z którym nie jeden świat zwiedziliśmy i uprzedził mnie żebym się nie nastawiał na nie wiadomo co. I miał rację...

Gra ciekawa, ładnie wykonana ale (pierwszy scenariusz Azyl) przypomina paragrafówkę i to bardzo ograniczoną (pamiętam z lat młodości bardziej rozbudowane gry paragrafowe mających wiele wątków; tutaj jakby mało tego - ok 100 może mniej paragrafów). Nie rzuciła mnie na kolana. Emocje większe i poczucie przygody miałem i mam grając w Robinsona, Posiadłość szaleństwa (1ed), czy nawet Eldrich Horror.
Wykonałem na razie pierwszy skok i 70% kart wykorzystaliśmy.
Dodam, że w odpowiednim towarzystwie (a takie miałem) bardzo dobrze się bawiłem. Tylko takie to króciutkie (i cena).
Ale jest nadzieja wszytko w rękach twórców - nic nie stoi na przeszkodzie aby zrobić scenariusz z rozmachem (600 kart taką epopeję).

Natomiast moja dygresja, kupiłem grę aby w kolejne scenariusze (Egipt, smoki) zagrać z dziećmi 8 i 11 lat. Tutaj myślę, że może się sprawdzić taka przygoda i na dzieciakach zrobić duże wrażenie. Na razie nawet zastanawiam się (po odrzuceniu niektórych kart postaci) nad przedstawieniem scenariusza Azyl (zobaczę co będzie w kolejnych skokach).

Re: T.I.M.E Stories

: 13 mar 2017, 09:26
autor: Bary
Pierwsze podejście do Proroctwa Smoków i... WOW! Ależ ten scenariusz jest klimatyczny! Po nieco słabszym Marcy Case gra znowu "zaskoczyła na odpowiedni rytm" urzekając mnie różnorodnością i elastycznością w wykorzystaniu uniwersalnych komponentów przygotowanych przez autorów. Oby tylko drugie podejście (a w dalszej perspektywie przejście scenariusza) nie zburzyło tego wizerunku...

Re: T.I.M.E Stories

: 14 mar 2017, 08:47
autor: donmakaron
Tymczasem Asmodee podaje trochę szczegółów odnośnie Lumen Fidei: >link<.
Kolejne ciekawe rozwiązania i dużo obietnic, za to grafiki mocno średnie.
Dla tych co nie chcą nic wiedzieć wrzucam resztę (drobnostki o mechanice i klimacie) w spoiler:
Spoiler:

Re: T.I.M.E Stories

: 19 mar 2017, 02:05
autor: Gio
Właśnie skończyliśmy Tajemnicę Maski w trzyosobowym składzie, udało się w czwartym podejściu. Generalnie nie rozumiem dlaczego ludzi stawiają go zazwyczaj tak nisko? Moim zdaniem ciekawy scenariusz, jedyne czego brakuje to jakiejś głębszej relacji z nosicielami. Mój obecny ranking po podstawce i 3 scenariuszach oficjalnych, przedstawią się następująco:
1. Azyl
2. Tajemnica Maski
3. Proroctwo Smoków
4.Sprawa Marcy
Już sobie ostrzę zęby na kolejne scenariusze...więcej, więcej, więcej!

Re: T.I.M.E Stories

: 19 mar 2017, 08:47
autor: Bary
Oo, dałeś mi nadzieję, bo zasmucila mnie tak niska pozycja tego scenariusza w recenzjach.

Re: T.I.M.E Stories

: 22 mar 2017, 11:48
autor: REBEL.pl
Właśnie opublikowaliśmy fabularyzowane wprowadzenie wideo do gry (i pierwszego scenariusza) TIME STORIES:
https://www.youtube.com/watch?v=UHnfS6Wr_QA

Obrazek

Mamy nadzieję, że przyda się jako poszerzenie opisu gry :)

Re: T.I.M.E Stories

: 23 mar 2017, 17:30
autor: Bary
Jeśli jeszcze wahacie się, czy Time Stories jest grą dla Was, zapraszam do zapoznania się z moją recenzją.

Re: T.I.M.E Stories

: 25 mar 2017, 16:45
autor: Michał M

Re: T.I.M.E Stories

: 27 mar 2017, 14:19
autor: KQuest
Szybkie pytanie do osób, które mają za sobą Sprawę Marcy. Ile czasu zajęło wam przejście całego scenariusza? (najlepiej bez informacji w ilu skokach)
Planuję umówić się ze znajomymi i nie wiem ile czasu musimy sobie zarezerwować