Strona 47 z 48

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

: 12 gru 2023, 13:25
autor: 9Tomek2
"ciezko przejsc scenariusz"

A przynajmniej ja to mam na myśli :)

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

: 12 gru 2023, 13:36
autor: Zmij
_leigam_ pisze: 12 gru 2023, 11:02
bosik111 pisze: 12 gru 2023, 10:49 Machina arcana też jest spoko dungeon crawlerem, I zdecydowanie nie jest za łatwa.
z tego co pamietam to przeszlismy na 2ke wszystko za pierwszym razem z jednym wyjatkiem, ale to bylo na poczatku scenariusza i bylo totalnie niefartownie.

Tylko pytanie co macie na mysli trudna gra: to taka w ktorej ciezko przejsc scenariusz czy taka ktora ma wymagajaca mechanike? Bo w takich Podrozach przez środziemie kilka razy nie udalo mi sie przejsc scenariusza (z dobrym zakonczeniem), w odroznieniu np do MA (przedzedlem wszystko z dodatkami), a nie da sie zaprzeczyc ze MA jest sporo trudniejsze od PpŚ. Co znaczy trudny DC?
Dla mnie trudna gra to taka która bez planu, taktycznych i przemyślanych ruchów oraz optymalizacji synergii postaci oraz wyposażenia rozsmaruje twoja drużynę bezlitośnie:)

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

: 12 gru 2023, 17:52
autor: anonim
Dla mnie trudna gra to taka w której trudno przebrnąć przez instrukcje. Instrukcja to taka solowa gra w grze, albo wygrasz i w nagrodę będziesz mógł grać w grę albo polegniesz. Z Sword & Sorcery już na starcie zrezygnowałem bo wiedziałem że z tą grubą instrukcją nie mam szans.

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

: 13 gru 2023, 12:45
autor: Morgon
anonim pisze: 12 gru 2023, 17:52 Dla mnie trudna gra to taka w której trudno przebrnąć przez instrukcje. Instrukcja to taka solowa gra w grze, albo wygrasz i w nagrodę będziesz mógł grać w grę albo polegniesz. Z Sword & Sorcery już na starcie zrezygnowałem bo wiedziałem że z tą grubą instrukcją nie mam szans.
Poległeś bo nie zacząłeś czytać? Instrukcja jest gruba bo tłumaczy wszystko łopatologicznie. Zasady w pigułce są na karcie pomocy i w zasadzie jak już się raz przejdzie prolog to raczej do instrukcji nie wrócisz chyba że dotrzesz do głównego bossa i będzie trzeba sobie przypomnieć zasady wybierania przez niego celu ataku, co też w sumie jest proste. Dla leniwych są też wideoporadniki. Najprościej jednak napisać że gra jest trudna bo się czytać nie chciało...

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

: 13 gru 2023, 13:14
autor: garg
Morgon pisze: 13 gru 2023, 12:45
anonim pisze: 12 gru 2023, 17:52 Dla mnie trudna gra to taka w której trudno przebrnąć przez instrukcje. Instrukcja to taka solowa gra w grze, albo wygrasz i w nagrodę będziesz mógł grać w grę albo polegniesz. Z Sword & Sorcery już na starcie zrezygnowałem bo wiedziałem że z tą grubą instrukcją nie mam szans.
Poległeś bo nie zacząłeś czytać? Instrukcja jest gruba bo tłumaczy wszystko łopatologicznie. Zasady w pigułce są na karcie pomocy i w zasadzie jak już się raz przejdzie prolog to raczej do instrukcji nie wrócisz chyba że dotrzesz do głównego bossa i będzie trzeba sobie przypomnieć zasady wybierania przez niego celu ataku, co też w sumie jest proste. Dla leniwych są też wideoporadniki. Najprościej jednak napisać że gra jest trudna bo się czytać nie chciało...
Łopatologiczne to są instrukcje od FFG - wszystko jest w nich powtórzone co najmniej dwa razy w kilku miejscach. Instrukcja do Sword & Sorcery jest po prostu słabo napisana.

Czy da się z niej nauczyć grać? Pewnie, że tak. Czy jest czasochłonne? Jeszcze jak! A nie do końca o to chodzi w dobrej instrukcji :?

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

: 13 gru 2023, 13:29
autor: BOLLO
garg pisze: 13 gru 2023, 13:14
Morgon pisze: 13 gru 2023, 12:45
anonim pisze: 12 gru 2023, 17:52 Dla mnie trudna gra to taka w której trudno przebrnąć przez instrukcje. Instrukcja to taka solowa gra w grze, albo wygrasz i w nagrodę będziesz mógł grać w grę albo polegniesz. Z Sword & Sorcery już na starcie zrezygnowałem bo wiedziałem że z tą grubą instrukcją nie mam szans.
Poległeś bo nie zacząłeś czytać? Instrukcja jest gruba bo tłumaczy wszystko łopatologicznie. Zasady w pigułce są na karcie pomocy i w zasadzie jak już się raz przejdzie prolog to raczej do instrukcji nie wrócisz chyba że dotrzesz do głównego bossa i będzie trzeba sobie przypomnieć zasady wybierania przez niego celu ataku, co też w sumie jest proste. Dla leniwych są też wideoporadniki. Najprościej jednak napisać że gra jest trudna bo się czytać nie chciało...
Łopatologiczne to są instrukcje od FFG - wszystko jest w nich powtórzone co najmniej dwa razy w kilku miejscach. Instrukcja do Sword & Sorcery jest po prostu słabo napisana.

Czy da się z niej nauczyć grać? Pewnie, że tak. Czy jest czasochłonne? Jeszcze jak! A nie do końca o to chodzi w dobrej instrukcji :?
Warto jeszcze dodać że jak gracz jest taki jak ja że gra jedynie zgodnie z zasadami (chyba że nie celowo coś źle zinterpretowałem) to taka nauka może być bardzo czasochłonna a rozgrywka nie sprawiająca kompletnie przyjemności jeżeli co chwila trzeba wertować instrukcję aby sprawdzić czy mogę zrobić to i to. Ja żałuję że nie było mi dane zagrać i nauczyć się tej gry ale umiałem szczerzę sobie odpowiedzieć na pytanie czy będzie mnie na to "stać". Uznałem że nie będę się oszukiwał. Co nie znaczy że nadal mam ochotę w to z kimś zagrać jak mi wytłumaczy co i jak na jego egzemplarzu. Jednak mam tyle innych gier w kolejce że nie odczuwam jakiegoś wielkiego parcia że muszę. Bardziej chcę...i takie uczucie jest zdecydowanie milsze.

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

: 13 gru 2023, 14:12
autor: _leigam_
garg pisze: 13 gru 2023, 13:14
Morgon pisze: 13 gru 2023, 12:45
anonim pisze: 12 gru 2023, 17:52 Dla mnie trudna gra to taka w której trudno przebrnąć przez instrukcje. Instrukcja to taka solowa gra w grze, albo wygrasz i w nagrodę będziesz mógł grać w grę albo polegniesz. Z Sword & Sorcery już na starcie zrezygnowałem bo wiedziałem że z tą grubą instrukcją nie mam szans.
Poległeś bo nie zacząłeś czytać? Instrukcja jest gruba bo tłumaczy wszystko łopatologicznie. Zasady w pigułce są na karcie pomocy i w zasadzie jak już się raz przejdzie prolog to raczej do instrukcji nie wrócisz chyba że dotrzesz do głównego bossa i będzie trzeba sobie przypomnieć zasady wybierania przez niego celu ataku, co też w sumie jest proste. Dla leniwych są też wideoporadniki. Najprościej jednak napisać że gra jest trudna bo się czytać nie chciało...
Łopatologiczne to są instrukcje od FFG - wszystko jest w nich powtórzone co najmniej dwa razy w kilku miejscach. Instrukcja do Sword & Sorcery jest po prostu słabo napisana.

Czy da się z niej nauczyć grać? Pewnie, że tak. Czy jest czasochłonne? Jeszcze jak! A nie do końca o to chodzi w dobrej instrukcji :?
Mi bardzo nie podchodzą instrukcje FFG, ten podział na to co niby potrzebujesz do pierwszej gry i reszta, czyli właściwa instrukcja która jest tak pookładana (A-Z) ze ustawy w naszym kraju maja więcej sensu, sprawia, że bardzo nie lubię do nich siadać.
Więc gusta i guściki. Siądę niedługo, mam nadzieje, znów do S&S, może jest mniej przyswajalna niż ja zapamiętałem.

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

: 13 gru 2023, 14:25
autor: garg
_leigam_ pisze: 13 gru 2023, 14:12 Mi bardzo nie podchodzą instrukcje FFG, ten podział na to co niby potrzebujesz do pierwszej gry i reszta, czyli właściwa instrukcja która jest tak pookładana (A-Z) ze ustawy w naszym kraju maja więcej sensu, sprawia, że bardzo nie lubię do nich siadać.
Więc gusta i guściki. Siądę niedługo, mam nadzieje, znów do S&S, może jest mniej przyswajalna niż ja zapamiętałem.
Tak na wszelki wypadek wyjaśnię - instrukcji od FFG nie cierpię :) Podałem je tylko jako przykład.

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

: 13 gru 2023, 14:55
autor: Morgon
Ja się cieszę, że poświęciłem czas i nauczyłem się grać, bo gra daje wiele godzin dobrej zabawy. Dziś odbieram ostatni dodatek (Leże). Nareszcie tytuł będzie kompletny i można będzie wbić 7 poziom. Swoją drogą to wśród polskojęzycznych gier poza descentem nie ma chyba wielkiej konkurencji jeśli chodzi o Dungeon Crawlery?

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

: 19 gru 2023, 06:12
autor: tommyray
Morgon pisze: 13 gru 2023, 14:55 Ja się cieszę, że poświęciłem czas i nauczyłem się grać, bo gra daje wiele godzin dobrej zabawy. Dziś odbieram ostatni dodatek (Leże). Nareszcie tytuł będzie kompletny i można będzie wbić 7 poziom. Swoją drogą to wśród polskojęzycznych gier poza descentem nie ma chyba wielkiej konkurencji jeśli chodzi o Dungeon Crawlery?
Jeśli chodzi o temat to jest jeszcze duży i mały gloomhaven. Poza tym - bida w tym względzie.

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

: 19 gru 2023, 08:30
autor: garg
Zależy jak patrzeć na definicję gatunku, bo jest przecież Deep Madness i Machina Arcana.

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

: 19 gru 2023, 18:33
autor: akahoshi
W sumie Wolfenstein też tutaj pasuje.

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

: 12 sty 2024, 15:49
autor: Gabriel
Trochę choruję na tę grę... ale mam wątpliwości i parę pytań:

1. Jak istotna jest narracja w trakcie gry? Książeczka sekretów (skryptów pewnie) wydaje się być... skromniutka.
2. Jeżeli wezmę na siebie administrację i ja znam zasady etc. - czy myślicie, że ta gra ujdzie z 7-latkiem? Pilotowanie / wspomaganie nie będzie mu przeszkadzać. Pytanie tylko na ile "edżowata" jest ta gra - z "mrokiem", posępnością i niepotrzebną golizną etc.

Dzięki!

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

: 12 sty 2024, 16:06
autor: Fyei
Gabriel pisze: 12 sty 2024, 15:49 Trochę choruję na tę grę... ale mam wątpliwości i parę pytań:

1. Jak istotna jest narracja w trakcie gry? Książeczka sekretów (skryptów pewnie) wydaje się być... skromniutka.
2. Jeżeli wezmę na siebie administrację i ja znam zasady etc. - czy myślicie, że ta gra ujdzie z 7-latkiem? Pilotowanie / wspomaganie nie będzie mu przeszkadzać. Pytanie tylko na ile "edżowata" jest ta gra - z "mrokiem", posępnością i niepotrzebną golizną etc.

Dzięki!
Ta gra nie stoi historią, a raczej mechaniką. Całość sprowadza się do mocno standardowej opowieści fantasy - grupa herosów musi zabijać kolejnych złych by uratować krainę. Nie ma tam również nic posępnego czy mrocznego. Z 7 latkiem pod tym względem można zagrać, ale mechanika będzie tutaj przeszkodą, bo każdy bohater musi pilnować sporej ilości zmiennych i statusów i to nie tylko swoich, ale i wrogów.

Wśród scenariuszy są również perełki, jak np jeden z dodatku Tajemny Portal, wzorowany na Draculi i mocno erpegowy :wink:.

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

: 12 sty 2024, 16:13
autor: Zmij
Gabriel pisze: 12 sty 2024, 15:49 Trochę choruję na tę grę... ale mam wątpliwości i parę pytań:

1. Jak istotna jest narracja w trakcie gry? Książeczka sekretów (skryptów pewnie) wydaje się być... skromniutka.
2. Jeżeli wezmę na siebie administrację i ja znam zasady etc. - czy myślicie, że ta gra ujdzie z 7-latkiem? Pilotowanie / wspomaganie nie będzie mu przeszkadzać. Pytanie tylko na ile "edżowata" jest ta gra - z "mrokiem", posępnością i niepotrzebną golizną etc.

Dzięki!
Wg. mnie dla 7-latka to zbyt skomplikowana gra, będzie sie męczył. Narracja nie jest jakoś istotna ale paragrafy musisz przeczytać żeby wiedzieć co dalej trzeba zrobić

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

: 13 sty 2024, 18:36
autor: Gabriel
Bardzo dziękuję za odpowiedzi!

Teraz jeszcze doszło skołowanie aktami gry. Teoretycznie powinny być chyba 3... ale trzeciego jakoś na horyzoncie nie widzę. Czy ktoś coś wie?

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

: 13 sty 2024, 18:49
autor: Zmij
Gabriel pisze: 13 sty 2024, 18:36 Bardzo dziękuję za odpowiedzi!

Teraz jeszcze doszło skołowanie aktami gry. Teoretycznie powinny być chyba 3... ale trzeciego jakoś na horyzoncie nie widzę. Czy ktoś coś wie?
Byl kickstarter z 3 aktem Abyssal Legends niedawno i aktualnie jest otwarty late pledge LINK

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

: 15 sty 2024, 14:36
autor: 13thSON
Koledze nie chodzi przypadkiem o Leże Vastaryous ?

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

: 15 sty 2024, 16:38
autor: Fyei
13thSON pisze: 15 sty 2024, 14:36 Koledze nie chodzi przypadkiem o Leże Vastaryous ?
Leże jest zakończeniem kampanii, innymi słowy to Akt II.

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

: 05 mar 2024, 22:10
autor: ravenone
Skończyliśmy dzisiaj z kolegą maraton S&S. Graliśmy prawie zawsze 1 w tygodniu od października.
O ile podstawka stanowiła jeszcze jakieś wyzwanie, to już dodatek Tajemny Portal był zwykłym spacerkiem.
Pod koniec każdy bohater miał możliwość zadania Obalenia, podobnie jak mój chowaniec. Kończyło się zwykle tym, że w fazie wrogów po prostu podnosiliśmy figurkę zamiast ją aktywować. Niestety podobnie wyglądała walka z bossem.
O ile samą grę uwielbiam, tak tutaj - im dalej w las, tym większą żenadę czuliśmy z grania tej kampanii.

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

: 05 mar 2024, 22:22
autor: Grzess0
ravenone pisze: 05 mar 2024, 22:10 Kończyło się zwykle tym, że w fazie wrogów po prostu podnosiliśmy figurkę zamiast ją aktywować.
To chyba po prostu źle graliście :wink:

Należy postawić i wykonać kolejne działania według normalnych zasad. (Instrukcja: 15.11.1)

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

: 06 mar 2024, 00:29
autor: ravenone
Grzess0 pisze: 05 mar 2024, 22:22
ravenone pisze: 05 mar 2024, 22:10 Kończyło się zwykle tym, że w fazie wrogów po prostu podnosiliśmy figurkę zamiast ją aktywować.
To chyba po prostu źle graliście :wink:

Należy postawić i wykonać kolejne działania według normalnych zasad. (Instrukcja: 15.11.1)
;)
Ta gra jest zbyt rozległa, żeby pamiętać o wszystkich zasadach.
Ale aktywacja wrogów rzadko nam coś robiła i przydało by się przeskalować poziom trudności.

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

: 06 mar 2024, 08:51
autor: Zmij
ravenone pisze: 06 mar 2024, 00:29
Ale aktywacja wrogów rzadko nam coś robiła i przydało by się przeskalować poziom trudności.
Polecam S&S Ancient Chronicles, system ten sam ale tutaj poprawili wiele rzeczy no i poziom trudności jest wyższy, bosowie niekiedy stanowia spore wyzwanie a i nawet moby czy miniony daja mocno popalic. Do tego w dodatkach z KS sa Challenge pack ktore podmieniaja potwory na jeszcze trudniejsze warianty jakby ktos nie czul wystarczajacego wyzwania:)

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

: 06 mar 2024, 09:38
autor: Nosiadbt1100
W sumie nie do końca to rozumiem - wg dużej ilości ludzi Ancient Chronicles jest lepsze niż Nieśmiertelne Dusze - podstawki i dodatków już kilka dodruków było (pomimo że jest to podawane kropelkowo... ), a Galakta cały czas się zastanawia i nie podjęła decyzji co z tym zrobić... To czemu tutaj nie zorganizują wspieraczki/przedsprzedaży z progiem? I ten model wydawniczy - jeden dodatek co rok - to trochę obniża zapał kupujących. Osobiście mam wszystko co może być do podstawki (nawet pomalowane:)) i brał bym od razu wszystko do AC (razem z Abyssal Legends).

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

: 06 mar 2024, 13:25
autor: litk
Nosiadbt1100 pisze: 06 mar 2024, 09:38 W sumie nie do końca to rozumiem - wg dużej ilości ludzi Ancient Chronicles jest lepsze niż Nieśmiertelne Dusze - podstawki i dodatków już kilka dodruków było (pomimo że jest to podawane kropelkowo... ), a Galakta cały czas się zastanawia i nie podjęła decyzji co z tym zrobić... To czemu tutaj nie zorganizują wspieraczki/przedsprzedaży z progiem? I ten model wydawniczy - jeden dodatek co rok - to trochę obniża zapał kupujących. Osobiście mam wszystko co może być do podstawki (nawet pomalowane:)) i brał bym od razu wszystko do AC (razem z Abyssal Legends).
Jeden z wielu powodów dlaczego nie warto kupować polskich wydań.