Strona 47 z 114

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 02 lut 2017, 11:21
autor: Frowrya
Zgadza się. Chodzi mi bardziej jakie warianty do scenariuszy podstawowych dodaje zakazana alchemia.
Posiadam podstawkę i zew dziczy, a zastanawiam się nad kupnem alchemii.

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 02 lut 2017, 12:10
autor: bellatrix850
Jeżeli chodzi o drugi scenariusz, to nam się udało pokonać go we dwójkę, ale było to za 7 razem. I nie podoba mi się w nim jedna rzecz-trzeba zrobić w nim wszystko w takiej kolejności, w jakiej pomyśleli twórcy. Czyli nie ma miejsca na przygodę, jakąkolwiek improwizację, ruchy muszą być maksymalnie zoptymalizowane.
Spoiler:
I tak, jeśli mity nas za bardzo nie skopią powinno się udać, ale jak mówię, nie ma tu klimatu przygody, jest za to optymalizacja ruchów aż do bólu, co mi nie odpowiada.
Było to poniekąd też pewną bolączką pierwszej edycji. Znalazłeś łom-otwierasz drzwi-otworzyłeś drzwi-znalazłeś księgę-masz księgę możesz wejść.

Nie wiem jak ten scenariusz wygląda na większą ilość osób, może wtedy można sobie pozwolić jeszcze na jakiś element zabawy.

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 02 lut 2017, 12:21
autor: Deem
bellatrix850 pisze:Jeżeli chodzi o drugi scenariusz, to nam się udało pokonać go we dwójkę, ale było to za 7 razem.

Nie wiem jak ten scenariusz wygląda na większą ilość osób, może wtedy można sobie pozwolić jeszcze na jakiś element zabawy.
Przy większej liczbie badaczy (graliśmy we czworo) jest luźniej i chociaż czuć presję, to jest czas na pojedyncze błędy. Właśnie ze względu na to, że wszystko jest prawie na styk, to jest mój ulubiony scenariusz.

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 02 lut 2017, 12:25
autor: Quba40
bellatrix850 pisze:Jeżeli chodzi o drugi scenariusz, to nam się udało pokonać go we dwójkę, ale było to za 7 razem. I nie podoba mi się w nim jedna rzecz-trzeba zrobić w nim wszystko w takiej kolejności, w jakiej pomyśleli twórcy. Czyli nie ma miejsca na przygodę, jakąkolwiek improwizację, ruchy muszą być maksymalnie zoptymalizowane.
Spoiler:
I tak, jeśli mity nas za bardzo nie skopią powinno się udać, ale jak mówię, nie ma tu klimatu przygody, jest za to optymalizacja ruchów aż do bólu, co mi nie odpowiada.
Było to poniekąd też pewną bolączką pierwszej edycji. Znalazłeś łom-otwierasz drzwi-otworzyłeś drzwi-znalazłeś księgę-masz księgę możesz wejść.

Nie wiem jak ten scenariusz wygląda na większą ilość osób, może wtedy można sobie pozwolić jeszcze na jakiś element zabawy.
Dla 2 badaczy tylko optymalizacja, tak jak piszesz lub
Spoiler:
choć póki co nie wyobrażam sobie tego :) Zagraj we 4 osoby, czasu jest aż nadto, scenariusz jest źle zeskalowany.

Wątek przygodowy jest w przegrywaniu i odkrywaniu elementów zagadki, przez co to raczej Time Stories niż MoM, choć klimat zaszczucia też ma swój urok to faktycznie zbyt irytuje na 2 badaczy.

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 02 lut 2017, 12:32
autor: bellatrix850
Spoiler:
Mnie nie przeszkadza, że scenariusz jest trudny, że wszystko jest na styk, bo w końcu w gry z motywami Lovecrafta trzeba przegrywać, tylko bardziej to
Spoiler:

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 02 lut 2017, 12:50
autor: Quba40
bellatrix850 pisze:
Spoiler:
Mnie nie przeszkadza, że scenariusz jest trudny, że wszystko jest na styk, bo w końcu w gry z motywami Lovecrafta trzeba przegrywać, tylko bardziej to
Spoiler:
Zgadzam się, że scenariusz ma w sobie za mało losowych elementów kluczowych (
Spoiler:
) potrzebnych do przejścia, po pokonaniu go jego regrywalność jest dość niska, chyba że pokusimy się o drugi wariant przejścia to można go traktować jako kolejne wyzwanie.

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 02 lut 2017, 13:39
autor: bellatrix850
No właśnie to jest ból, bo jeśli kluczowe rzeczy są w tych samych miejscach, to cała zabawa sprowadza się do rozgryź "co twórca miał na myśli". I nie przeczę, jest to fajne, niemniej na raz. No w naszym wypadku na siedem razy, z tymże tak koło czwartego już wiedzieliśmy co i jak, tylko aplikacja była bezlitosna.
Spoiler:

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 05 lut 2017, 02:48
autor: Etain
Witam

Miałbym kilka pytań odnośnie zasad rozprzestrzeniania się ognia. Czy ogień rozprzestrzenia się z każdego pola na którym się pali ? (po 3 rundach nie gaszenia to będzie się pół planszy paliło) oraz czy ogień przechodzi przez drzwi ?
Spoiler:

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 05 lut 2017, 08:05
autor: Bary
Etain pisze:Witam

Miałbym kilka pytań odnośnie zasad rozprzestrzeniania się ognia. Czy ogień rozprzestrzenia się z każdego pola na którym się pali ? (po 3 rundach nie gaszenia to będzie się pół planszy paliło) oraz czy ogień przechodzi przez drzwi ?
Spoiler:
Zapraszamy do działu zasad, gdzie temat ten był już szczegółowo omówiony.

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 05 lut 2017, 14:49
autor: Etain
Bary pisze:
Etain pisze:Witam

Miałbym kilka pytań odnośnie zasad rozprzestrzeniania się ognia. Czy ogień rozprzestrzenia się z każdego pola na którym się pali ? (po 3 rundach nie gaszenia to będzie się pół planszy paliło) oraz czy ogień przechodzi przez drzwi ?
Spoiler:
Zapraszamy do działu zasad, gdzie temat ten był już szczegółowo omówiony.
Ok sorry. Zapytam w tamtym dziale, a odnośnie ognia już wszystko wiem :)

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 06 lut 2017, 09:21
autor: Overseer
Przepraszam jeżeli to info już się pojawiło. Wygląda na to, że dwa scenariusze, które wchodzą w skład dodatku "Za progiem" są już przetłumaczone w aplikacji.

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 06 lut 2017, 12:40
autor: Bary
Newsy od Galakty:
Dodatki z elementami z I edycji - Na razie nie mamy w tej kwestii żadnych nowych informacji.

Lektor w aplikacji - Już jakiś czas temu wysłaliśmy do FFG pliki z lektorem, zarówno do scenariuszy powiązanych z I edycją, jak i do Na progu i domyślam się, że jedna z nadchodzących aktualizacji je doda.

Na progu - Skoro już mowa o dodatku, to ma być on dostępny w II kwartale 2017.

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 06 lut 2017, 13:03
autor: KQuest
Bary pisze:Newsy od Galakty:
Dodatki z elementami z I edycji - Na razie nie mamy w tej kwestii żadnych nowych informacji.

Lektor w aplikacji - Już jakiś czas temu wysłaliśmy do FFG pliki z lektorem, zarówno do scenariuszy powiązanych z I edycją, jak i do Na progu i domyślam się, że jedna z nadchodzących aktualizacji je doda.

Na progu - Skoro już mowa o dodatku, to ma być on dostępny w II kwartale 2017.
Nie rozumiem czemu zajmują się tłumaczeniem historii z dodatku, który wyjdzie dopiero w II kwartale 2017 zamiast przetłumaczyć najpierw scenariusz DLC, w który można by było grać już teraz

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 06 lut 2017, 13:04
autor: vinnichi
Bo pewnie w takiej kolejności dostają materiały od FFG.

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 06 lut 2017, 13:05
autor: Bary
KQuest pisze: Nie rozumiem czemu zajmują się tłumaczeniem historii z dodatku, który wyjdzie dopiero w II kwartale 2017 zamiast przetłumaczyć najpierw scenariusz DLC, w który można by było grać już teraz
Jakiś czas temu zastanawiałem się nad tym samym. Bardzo możliwe, że FFG ma konkretne wymagania czasowe odnośnie dostarczenia tłumaczeń dla dodatku. Niestety Galakta nie odpowiedziała natomiast na moje pytanie, kiedy tłumaczenie dlc trafi do apki.

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 06 lut 2017, 13:07
autor: Deem
@KQuest
Pewnie dlatego, że fizyczny dodatek to dla Galakty konkretne pieniądze i muszą zadbać o jak najwyższą jakość (zwłaszcza po ostatnich wtopach z AH LCG). DLC z perspektywy Galakty to raczej nice to have.

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 10 lut 2017, 00:44
autor: Jabol
Mam pytanie odnośnie zasad. Czy jeśli wykonujemy test przerażenia i w efekcie rzutów kośćmi nie dobieramy żadnej karty przerażenia a dalej w opisie tej fazy w aplikacji jest napisane "odkryj 2 karty przerażenia" to odkrywamy te, które już wcześniej posiadaliśmy czy nie odkrywamy nic?

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 10 lut 2017, 03:25
autor: sirafin

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 21 lut 2017, 08:33
autor: Overseer
Czołem badacze, w weekend przerzuciłem wszystkie figurki ze szkaradnych podstawek na nowe - przeźroczyste. Na BGG znalazłem fajną tabelkę z rozpiską statystyk wszystkich maszkar. Moje pytanie - czy ktoś ma podobną listę po polsku?

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 01 mar 2017, 10:51
autor: sebasamurai
Proszę bardzo, tabelka przetłumaczona. Nie znam wszystkich polskich nazw potworów, więc jeśli którąś przekręciłem to proszę o info - podmienię.

https://boardgamegeek.com/filepage/1441 ... otworow-pl

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 01 mar 2017, 16:00
autor: raiden25
sebasamurai pisze:Proszę bardzo, tabelka przetłumaczona. Nie znam wszystkich polskich nazw potworów, więc jeśli którąś przekręciłem to proszę o info - podmienię.

https://boardgamegeek.com/filepage/1441 ... otworow-pl
Link prowadzi do wersji po Ang. Chyba zły plik wrzucony.

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 02 mar 2017, 13:15
autor: sebasamurai
To prawda, mój błąd - załadowałem zły plik. Teraz jest dobrze :)

https://boardgamegeek.com/filepage/1441 ... otworow-pl

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 06 mar 2017, 11:08
autor: Musza
Wczoraj rozegraliśmy dwa scenariusze w 3-osoby. Pierwszy, Kult ze Strażniczego Wzgórza poszedł szybko i gładko, graliśmy zaledwie 1,5h i wygraliśmy, tylko jeden badacz ocipiał i został wykluczony ze zwycięstwa. Ta gra pobudziła apetyt na kolejną. Postanowiliśmy wybrać trudniejszy poziomem, ale w miarę krótki scenariusz, bo było już późno - padło na Powrót z Innsmouth. Podczas gry ułożyły nam się podstawki badaczy idealnie pod planszę, nie mogłem się powstrzymać, żeby nie cyknąć zdjęć:
Spoiler:
... uznaliśmy to za znak od starszych, że dobrze gramy. Nic bardziej mylnego, scenariusz przeciągnął się do drugiej w nocy, a my umęczeni i ranni miotaliśmy się po planszy nie mogąc uciec z miasta. Męcząca porażka po ok. 4h, sprowadziło nas to na ziemię po tej pierwszej rozgrywce :roll:

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 06 mar 2017, 12:54
autor: Bary
Info od Galakty:
Za progiem - powinien być przed wakacjami :)

Nie mamy nowych informacji na temat zestawów elementów z pierwszej edycji - mogę przekazać tylko tyle, że nie otrzymaliśmy jak dotychczas żadnych informacji o planowanym dodruku.

Scenariusz DLC - nadal brak informacji

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 11 mar 2017, 15:01
autor: żagiel
Mam pytanie odnośnie aplikacji. Wszedłem na Sklep Play i tam jest ale angielska... Tak przynajmniej pisali w komentarzach. Da się w aplikacji przestawić język? I od kiedy ona jest płatna? Bo było napisane że kosztuje 26 zł... :shock: