Strona 47 z 54
Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)
: 31 sie 2024, 11:10
autor: bardopondo
Podstawka zostaje dużym prostokątem.
Według mnie zmajstrowano kolejny koszmarek tłumaczeniowy. Tinkeroids jako Majstrownicy.
Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)
: 31 sie 2024, 11:13
autor: Grellenort
E tam, po angielsku tak samo dziwacznie to brzmi. Jak dla mnie może być, to i tak jedno z czterech słów, które pojawią się na komponentach dodatku innych niż instrukcja

Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)
: 31 sie 2024, 11:24
autor: Largo
A co myślicie o połączeniu angielskiej podstawki z polskim dodatkiem? Kłują trochę w oczy te polskie nazwy, ale znowu Polska wersja jest tańsza o 30 zl

Kompatybilne to raczej na pewno ze sobą będzie
Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)
: 31 sie 2024, 11:25
autor: bardopondo
Ta frakcja ma te kafelki pomarańczowych akcji, które muszą być zadeklarowane na początku rundy. W tym rozumieniu to człon Tink- to bardziej planowanie niż majstrowanie czy o zgrozo majsterkowanie.
Kosmos i majster mi nie idą w parze.
Tak trudno zatrudnić tłumacza, który by choć troche miał styczności z grą którą tłumaczy?
Ja zamówiłem wersję angielską dodatku posiadając starą polską podstawkę, uważam że to dobre rozwiązanie
Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)
: 31 sie 2024, 11:39
autor: tomp
cpu pisze: ↑31 sie 2024, 10:17
Dodatek do starej wersji będzie ok? Bo jedyne co znalazłem to wpisy ze stycznia, że trochę zmodyfikowali podstawkę, żeby była w kwadratowym boxie.
wg tego co zostało powiedziane na planszowkach tv to tak. trzeba zweryfikować po premierze.
Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)
: 31 sie 2024, 11:44
autor: PytonZCatanu
1. Wszystko co wiem (a śledzę rozwój dodatku od momentu jego urodzenia wiele lat temu) wskazuje, że dodatek będzie pasował do każdej wersji, starej i nowej
2. Można łączyć ENG i PL w dowolnej konfiguracji, poza instrukcja nie będzie miało to żadnego znaczenia. W instrukcji PL na ten moment wydaje mi się że kontrowersje budzi wyłącznie kwestia nazw: nowych ras i statków. Reszta wygląda ok, ale poczytam ja jeszcze kilka razy
3. Cieszę się, że populacja Gajowników zwiększa się! To najlepsze euro wszechczasów. Jak ktoś z Warszawy będzie odpalał dodatek, piszcie! Zjawię się niechybnie

Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)
: 31 sie 2024, 12:00
autor: PytonZCatanu
Ps.
I ważna sprawa (zasługująca nawet na oddzielny post):
Nie chciałbym, aby nowi gracze się zniechęcili. Gra jest duża, bogata, regrywalna, zmienna, głęboka. Tak naprawdę nie potrzebuje dodatku!
Ten dodatek to taki smaczek, cukierek dla długoletnich fanów.
Jeśli więc dopiero planujesz poznać się z Projektem Gaja, to moja rada: nie graj z dodatkiem. Przynajmniej nie w pierwszych 10 partiach. Boje się, że inaczej gra będzie zbyt mocno odstraszać złożonością.
Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)
: 31 sie 2024, 12:15
autor: PytonZCatanu
I coś dla weteranów: godzinny podcast na temat dodatku od znanego gajowego podcastera.
Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)
: 31 sie 2024, 19:52
autor: Arius
A już jest w sprzedaży dodatek?
Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)
: 31 sie 2024, 19:57
autor: Zaan84
W przedsprzedaży. Premiera 16-go września
Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)
: 01 wrz 2024, 13:42
autor: sasquach
bardopondo pisze: ↑31 sie 2024, 11:25
Ta frakcja ma te kafelki pomarańczowych akcji, które muszą być zadeklarowane na początku rundy. W tym rozumieniu to człon Tink- to bardziej planowanie niż majstrowanie czy o zgrozo majsterkowanie.
A skąd znalazłeś takie tłumaczenie tego słowa? Możesz podać jakiś namiar na słownik?
W słownikach z UK jak Oxford czy Cambridge w ogóle nie ma takie słowa. W amerykańskim już jest (
https://www.merriam-webster.com/dictionary/tink) ale oznacza dźwięk dzwonienia w dzwonku. Za to w obuj występuje tinker, czyli właśnie majsterkowicz, druciarz,...
Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)
: 01 wrz 2024, 14:24
autor: bardopondo
sasquach pisze: ↑01 wrz 2024, 13:42
bardopondo pisze: ↑31 sie 2024, 11:25
Ta frakcja ma te kafelki pomarańczowych akcji, które muszą być zadeklarowane na początku rundy. W tym rozumieniu to człon Tink- to bardziej planowanie niż majstrowanie czy o zgrozo majsterkowanie.
A skąd znalazłeś takie tłumaczenie tego słowa? Możesz podać jakiś namiar na słownik?
W słownikach z UK jak Oxford czy Cambridge w ogóle nie ma takie słowa. W amerykańskim już jest (
https://www.merriam-webster.com/dictionary/tink) ale oznacza dźwięk dzwonienia w dzwonku. Za to w obuj występuje tinker, czyli właśnie majsterkowicz, druciarz,...
Wiesz, jest jeszcze coś takiego jak gry słowne i zabawy brzmieniem. Dobry tłumacz potrafi odnaleźć kontekst i zamiary autora.
Jakby się chciało dosłownie wszystko tłumaczyć to TInkeroids mogłyby być chyba najtrafniej KUCODROIDAMI. Hłe, hłe.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Tinker
Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)
: 01 wrz 2024, 14:33
autor: sasquach
bardopondo pisze: ↑01 wrz 2024, 14:24
Wiesz, jest jeszcze coś takiego jak gry słowne i zabawy brzmieniem. Dobry tłumacz potrafi odnaleźć kontekst i zamiary autora.
A może właśnie taki był kontekst i być może był nawet konsultowany z autorami. A nawet jeśli chodziło ci o think to nadal nie oznacza to planować.
Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)
: 01 wrz 2024, 15:55
autor: bardopondo
Think
(transitive) To ponder, to go over in one's head.( quotations ▼
Idly, the detective thought what his next move should be.)
Pierwsza z szeregu definicja słownikowa. Semantycznie to think jest bardzo blisko to plan.
Majstrownicy brzmią koślawo w kontekście nazw reszty frakcji. Mam rzed oczami pomocników Św. Mikołaja jakichś pracowitych trollów albo innch Umpalumpów.
Zresztą nieważnwe, pewnie dobrze im będzie się korzystać ze statku Zaćmienie.
Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)
: 01 wrz 2024, 16:10
autor: ArnhemHorror
Kolego, gdzie „think”, a gdzie „tink”? Chyba, że trollujesz, skoro sam o trollach wspominasz… Ewidentnie chodzi tu o odniesienie do „tinkering”, a więc majsterkowania. Tinkerer, to majsterkowicz, a tinker, to staropolski druciarz, obchodny rzemieślnik, jak zostało wcześniej podane. Na planszetce Tinkeroids w grze widać też androida spawającego (?) jakieś ustrojstwo.
Edit: Zgodzę się, że Majstrownicy są trochę nieudani. Dlaczego nie Majstroidy, w duchu oryginału?
Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)
: 01 wrz 2024, 16:48
autor: sasquach
Tak brzmią koślawo, ale nadal lepiej niż przejście do "tink" do planowania

Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)
: 01 wrz 2024, 17:27
autor: sasquach
Tak wygląda ich planszetka. Jak dla mnie robot na obrazku bardziej coś naprawia niż planuje
A tu masz w sumie chyba koronny dowód:

ich żetony nazywają się "tinkering tiles". Jak to chcesz przerobić na "grę słowną i zabawę brzmieniem" żeby wyszło, że to od think?
Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)
: 01 wrz 2024, 17:50
autor: Yooreck
Myślę nad zakupem, mam TM i AoI. Raz grałem w Gaję, ale mniej mi się podobała. To była jednak pojedyncza rozgrywka i widzę, że dla części osób Gaja jest najlepsza. Co wyróżnia Gaje w porównaniu do TM i AoI? Dlaczego jest od nich lepsza?
Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)
: 01 wrz 2024, 17:54
autor: PytonZCatanu
Yooreck pisze: ↑01 wrz 2024, 17:50
Myślę nad zakupem, mam TM i AoI. Raz grałem w Gaję, ale mniej mi się podobała. To była jednak pojedyncza rozgrywka i widzę, że dla części osób Gaja jest najlepsza. Co wyróżnia Gaje w porównaniu do TM i AoI? Dlaczego jest od nich lepsza?
Zmienna mapa (choć są narzekacze, że ta z TM lepsza (ciaśniej), ale obiektywnie możliwość generowania różnych map za każdym razem trudno podważyć)
Tory technologii zastępujące tory świątyń. Tory świątyń były abstrakcyjnym mechanizmem do punktowania, tutaj mamy specjalistyczne 6 torów, dających indywidualne umiejętności. Co do zasady każda partia każda rasa to poszukiwanie najlepszego zestawu umiejętności zapewnionych przez tory (tak, one punktują też na koniec, ale przez 5/6 gry ich sensem jest specjalizacja naszej rasy w określonych obszarach, mniej lub bardziej).
Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)
: 01 wrz 2024, 17:59
autor: Fojtu
TM ma ciaśniejszą i bardziej agresywną grę ma mapie. Bardzo szkoda, że nie ma modułowej mapy do TM, to by sporo zmieniło.
PG ma lepszą mapę i tory tak jak napisał Pyton, ale ja trochę tęsknię za bonusami na koniec rund, bo one trochę mieszały też w tym jak się grało.
Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)
: 01 wrz 2024, 18:04
autor: warlock
ale ja trochę tęsknię za bonusami na koniec rund, bo one trochę mieszały też w tym jak się grało.
To jest jedyne, za czym autentycznie tęsknię grając w PG

.
Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)
: 01 wrz 2024, 18:09
autor: PytonZCatanu
Trudno było utrzymać te bonusy wobec specjalizacji każdego toru.
Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)
: 01 wrz 2024, 18:17
autor: Yooreck
Dzięki!
Czyli, jeśli dobrze rozumiem, różnice:
1) zmienna mapa, ale luźniejsza (+/- zależnie kto co lubi)
2) tory z umiejętnościami zamiast tylko z maną/punktami (+ dla gai)
3) brak bonusów na daną turę (raczej - dla gai)
Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)
: 01 wrz 2024, 18:26
autor: Fojtu
Yooreck pisze: ↑01 wrz 2024, 18:17
Dzięki!
Czyli, jeśli dobrze rozumiem, różnice:
1) zmienna mapa, ale luźniejsza (+/- zależnie kto co lubi)
2) tory z umiejętnościami zamiast tylko z maną/punktami (+ dla gai)
3) brak bonusów na daną turę (raczej - dla gai)
Gaja ma tak naprawdę więcej plusów, po prostu te tory są najważniejsze. Ale do tego masz jeszcze inne, np:
1. Zaawansowane technologie
2. Dwa punktowania na koniec gry ze sporą wariancją tego co punktujesz
3. Nowy zasób w postaci kików, które sporo potrafią namieszać i dają ciekawe możliwości
Ja lubię zarówno TM i PG (AoI nie bardzo) i będę bronił TM zaciekle, bo to gra po prostu mocno inna i skupiona znacznie bardziej na aspekcie walki o mapę i przestrzeń. Ale wydaje mi się, że obiektywnie PG jest grą raczej lepszą i bardziej dopracowaną.
Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)
: 01 wrz 2024, 18:31
autor: Yooreck
Ja też bardzo lubię TM

tylko teraz, żeby zrozumieć lepiej GP: o co się ścigamy, jeśli przestrzeń jest luźniejsza? Na technologiach/torach?
Jak grałem nie miałem poczucia, że to multiplayer solitare, ale chciałbym usłyszeć zdanie osób bardziej ogranych (ja grałem tylko raz

).