Strona 48 z 114

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 11 mar 2017, 15:14
autor: Bary
Można przestawić język na polski. Apka jest darmowa, płatny jest tylko jeden ze scenariuszy.

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 11 mar 2017, 16:40
autor: żagiel
ok dzięki

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 24 mar 2017, 10:31
autor: Sarseth
Bardziej się opłaca kupić sobie MoM 1 edycję czy te dodatki uzupełniajace?
Wiem, że sa jeszcze małe dodatki do MoM 1 edycja i można zawsze sobie tamtą gierkę odpalić i pograć scenariusze wtedy z jedynki, a na dodatkach uzupełniających nie pogram więcej.
Minus MoM1 to że chyba łącznie więcej kasy plus dostępność słaba, bo alchemyst nie mogę nigdzie znaleźć w wersji angielskiej w polskich sklepach

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 24 mar 2017, 11:19
autor: Musza
Sarseth pisze:Bardziej się opłaca kupić sobie MoM 1 edycję czy te dodatki uzupełniajace?
Wiem, że sa jeszcze małe dodatki do MoM 1 edycja i można zawsze sobie tamtą gierkę odpalić i pograć scenariusze wtedy z jedynki, a na dodatkach uzupełniających nie pogram więcej.
Minus MoM1 to że chyba łącznie więcej kasy plus dostępność słaba, bo alchemyst nie mogę nigdzie znaleźć w wersji angielskiej w polskich sklepach
Osobiście po zagraniu w 2jkę nie wyobrażam sobie powrotu do 1nki. Dodatkowo w 2jce kafelki są zaznaczone dla łatwiejszego sorowania i wydają się być ciut lepszej jakości (bardziej nasycone, mniej ścieralne). Ja bym wziął dodatki uzupełniające osobiście jakbym nie miał 1wszej edycji.

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 24 mar 2017, 12:19
autor: Sarseth
Musza pisze:Osobiście po zagraniu w 2jkę nie wyobrażam sobie powrotu do 1nki. Dodatkowo w 2jce kafelki są zaznaczone dla łatwiejszego sorowania i wydają się być ciut lepszej jakości (bardziej nasycone, mniej ścieralne). Ja bym wziął dodatki uzupełniające osobiście jakbym nie miał 1wszej edycji.
Hmm, a czemu to? Grałem w dwójkę z 3 razy, kumam jej mechanikę. Nie widziałem na oczy jedynki ;)
Ok, kafelki to jedno i to sortowanie, da się objeść, jeśli wykonanie ich lepsze to plus duży. Ale z drugiej strony, ludzie narzekali nieraz na wykonanie figurek, że w jedynce były ładniejsze?
Ale to z mechaniką jedynki jest coś nie tak, w porównaniu do dwójki? Poza tym, że jeden musi być tym złym (co może być plusem i minusem, zależy od graczy). Ale nie wiem, scenariusze są mniej ciekawe? Gra się gorzej badaczom, jeśli mamy drużynę 4 badaczy i tu i tu?

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 24 mar 2017, 13:40
autor: sirafin
Za długo by wszystko tłumaczyć. Pierwsza i druga edycja mają kilka wspólnych cech, ale różnią się kolosalnie w obsłudze. Badaczowi gra się dość podobnie, ale Strażnik Tajemnic musi "ręcznie" przygotować, pilnować i obsługiwać wszystkie rzeczy, za które teraz odpowiada aplikacja (łącznie z wymyślaniem opisów fabularnych). Jeśli chcesz mieć choć ogólne pojęcie o tym, ile było zamieszania z komponentami, zerknij na filmik.
https://www.youtube.com/watch?v=WY6RvVeNhb8

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 24 mar 2017, 14:26
autor: Michałku
Dla mnie jedynka też była bardzo fajna, przede wszystkim rola mistrza gry. Ale setup gry był koszmarem, min. godzina żeby wszystko ustawić i móc zacząć grać.

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 24 mar 2017, 23:03
autor: Musza
Sarseth pisze:
Musza pisze:Osobiście po zagraniu w 2jkę nie wyobrażam sobie powrotu do 1nki. Dodatkowo w 2jce kafelki są zaznaczone dla łatwiejszego sorowania i wydają się być ciut lepszej jakości (bardziej nasycone, mniej ścieralne). Ja bym wziął dodatki uzupełniające osobiście jakbym nie miał 1wszej edycji.
Hmm, a czemu to? Grałem w dwójkę z 3 razy, kumam jej mechanikę. Nie widziałem na oczy jedynki ;)
Ok, kafelki to jedno i to sortowanie, da się objeść, jeśli wykonanie ich lepsze to plus duży. Ale z drugiej strony, ludzie narzekali nieraz na wykonanie figurek, że w jedynce były ładniejsze?
bzdura, w tych czasach nikt po prostu nie był na tyle wybredny... u mnie bardziej się różni jakość pomiędzy podstawką a dodatkami, ale po popaćkaniu farbą różnicy nie widać w ogóle

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 25 mar 2017, 00:05
autor: Sarseth
Musza pisze:bzdura, w tych czasach nikt po prostu nie był na tyle wybredny... u mnie bardziej się różni jakość pomiędzy podstawką a dodatkami, ale po popaćkaniu farbą różnicy nie widać w ogóle
"W tych czasach" 5 lat temu ;D
No ale kumam ;) Mimo wszystko, jakość wykonania spada na drugą pozycję, jeśli mam kilkadziesiąt godzin dodatkowej rozgrywki przy małej dopłacie :P Rozumiem uciążliwość rozstawiania 1 wersji. Ale Panowie GM D&D też łatwo nie mają ^^. Dlatego mocno jednak nadal zastanawiam się nad MoM1 jako dodatek do dwójki. Mimo to, póki nie zgarnę jakiegoś fajnego rabatu do jakiegoś sklepu, wstrzymam się z decyzją, bo kasa z premii odłożona ^^

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 25 mar 2017, 08:31
autor: Musza
Sarseth pisze:
Musza pisze:bzdura, w tych czasach nikt po prostu nie był na tyle wybredny... u mnie bardziej się różni jakość pomiędzy podstawką a dodatkami, ale po popaćkaniu farbą różnicy nie widać w ogóle
"W tych czasach" 5 lat temu ;D
No ale kumam ;) Mimo wszystko, jakość wykonania spada na drugą pozycję, jeśli mam kilkadziesiąt godzin dodatkowej rozgrywki przy małej dopłacie :P Rozumiem uciążliwość rozstawiania 1 wersji. Ale Panowie GM D&D też łatwo nie mają ^^. Dlatego mocno jednak nadal zastanawiam się nad MoM1 jako dodatek do dwójki. Mimo to, póki nie zgarnę jakiegoś fajnego rabatu do jakiegoś sklepu, wstrzymam się z decyzją, bo kasa z premii odłożona ^^
ja bym te czasy określił pre CMoN invasion ;)

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 29 mar 2017, 10:24
autor: zaki850
Pojawił się bardzo obiecujący edytor do scenariuszy, działający jako apka-nakładka na steama na razie:

https://boardgamegeek.com/thread/175084 ... ble/page/1

Wersja beta, ale wygląda już nieźle i nie jest jakiś mega trudny w obsłudze. Ciekawe tylko czy komuś uda się stworzyć scenariusz, który będzie wystarczająco zbalansowany i z dobrą fabułą.

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 29 mar 2017, 10:55
autor: Sarseth
zaki850 pisze:Pojawił się bardzo obiecujący edytor do scenariuszy, działający jako apka-nakładka na steama na razie:

https://boardgamegeek.com/thread/175084 ... ble/page/1

Wersja beta, ale wygląda już nieźle i nie jest jakiś mega trudny w obsłudze. Ciekawe tylko czy komuś uda się stworzyć scenariusz, który będzie wystarczająco zbalansowany i z dobrą fabułą.
Mega wiadomość. Wartość gry imho wzrasta teraz mocno, byle aktywne community było w tych rzeczach, chociażby tak jka w AH LCG :) Miałem przez chwilę wątpliwości czy rzeczywiście chcę grę odebrać dla tych 'kilku' scenariuszy za taką kwotę, mimo że zamówionie w rebelu czeka, ale teraz wątpliwości zmalały :)

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 31 mar 2017, 12:07
autor: uocie
ZAWODOWO! Świetna informacja :)

A z innej beczki: zagrałem raz w pierwszy scenariusz (nie daliśmy rady) i póki co nie za bardzo rozumiem zachwyty. Padło wiele opinii że ma więcej klimatu niż Time Stories, ale dla mnie to było trochę: idź do znaku zapytania, zobacz co tam jest, idź do następnego znaku zapytania, w międzyczasie uważaj na potwory. Trochę za dużo gapienia się w komputer, myślę że w następnej grze (4 osoby) "poświęcę się" i zostanę quazi strażnikiem tajemnic- będę obsługiwał apkę sam a reszta będzie mogła pograć w zwykłą planszówkę.
Pytanie: pierwszy scenariusz to taki tutorial i potem będzie już więcej kombinowania, czy nadal chodzenie od znaku zapytania do znaku zapytania?

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 31 mar 2017, 12:22
autor: Tetl
pierwszy scenariusz to zdecydowanie tutorial. zagrajcie w drugi to gra rozwinie skrzydła.
Jeśli chodzi o obsługę aplikacji to ja preferuje metodę gry gdzie tylko jedna osoba obsługuje całość. inaczej cała uwaga skupia się na ekranie zamiast na planszy. W ten sposób ja co prawda mam nos w aplikacji Ale reszta gra już gra normalna planszówke

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 31 mar 2017, 12:27
autor: uocie
Dzięki :) Będę teraz grał z zupełnie nową ekipą i planowałem rozegrać jeszcze raz pierwszy scenariusz, ale chyba przejdę od razu do drugiego w takim razie.

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 04 kwie 2017, 09:02
autor: Frowrya
Zastanawiam się czy posiadłość na ten moment nie stała się trochę martwa gra czy może coś przeoczyłem. Żadnych zapowiedzi, żadnych aktualizacji appki. W przeciwieństwie do AH:LCG które żyje teraz pełnią życia.

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 04 kwie 2017, 09:16
autor: Bary
Frowrya pisze:Zastanawiam się czy posiadłość na ten moment nie stała się trochę martwa gra czy może coś przeoczyłem. Żadnych zapowiedzi, żadnych aktualizacji appki. W przeciwieństwie do AH:LCG które żyje teraz pełnią życia.
Na GenCon FFG na pewno coś nowego dorzuci. Zresztą, na razie jest 9 scenariuszy- to niewiele mniej niż AH:LCG, szczególnie zważywszy na ich długość.

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 07 kwie 2017, 14:19
autor: sirafin
Dostałem informację, że za jakiś czas będzie dodruk podstawki. Rzuciły się wam może w oczy jakieś literówki na fizycznych komponentach PL? Jeśli udało się coś wyłapać, warto dać cynk.

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 13 kwie 2017, 17:52
autor: Golin
btw jak działa ta gra na dwie osoby? + scenariusze sie róznia w zależnosci w ile osob sie w nia gra?

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 13 kwie 2017, 23:57
autor: lunatykuku
Ja grałem głównie w dwie osoby i śmiga bardzo fajnie poza drugim scenariuszem, który bardzo słabo skaluje się na dwóch badaczy. W tym scenie najlepiej wziąć dodatkowego badacza sterowanego wspólnie.

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 14 kwie 2017, 03:31
autor: Golin
a jak wyglada sprawa regywalnosci danego scenariusza w tej samej ilosci graczy i czy jest roznica w scenariuszu granym to we 2 to we 3 lub 4 osoby?

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 14 kwie 2017, 09:11
autor: lunatykuku
Regrywalność jest średnia. Co prawda scenariusze (nie wszystkie) mają warianty ułożenia planszy i/lub inny cel, ale nie daje już takiego funu jak za pierwszym przejściem. Trochę lepiej jest jeśli posiadasz dodatki.

Przy różnej ilości graczy zmienia się ilość i 'twardość' przeciwników.

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 14 kwie 2017, 13:02
autor: zaki850
Zgadzam się co do regrywalności - choć ja grałem z różnymi ludźmi te same scenariusze i nadal się dobrze bawiłem. Starałem się nie spoilerować i pozwolić innym prowadzić rozgrywkę.

Co do grania w 2,3,4,5-osobowych teamach to niestety miałem wrażenie, że niektóre scenariusze są tym trudniejsze im mniej masz graczy, więc balans trochę chyba kuleje. Polecam ten wątek na bgg: https://boardgamegeek.com/thread/161976 ... your-plays . Są tam statystyki rozgrywek i widać, że ludzie grający we dwuosobowych składach przegrywają znacznie częściej niż przy większej ilości graczy.

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 26 kwie 2017, 19:18
autor: szajus2
Wiadomo kiedy polska premiera "za progiem"?

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 27 kwie 2017, 08:46
autor: Bary
szajus2 pisze:Wiadomo kiedy polska premiera "za progiem"?
Info z forum Galakty: "Dokładnej daty wydania dodatku jeszcze nie znamy, ale bezpiecznie można założyć, że będzie to gdzieś w II/III kwartale tego roku".