Strona 48 z 50

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

: 17 sie 2023, 13:11
autor: Recu
sasquach pisze: 17 sie 2023, 12:35
vader777 pisze: 17 sie 2023, 12:30 Jak myślicie cena DI:uprising w wersji podstawowej(nie kolekcjonerska) przekroczy 200zł?
Biorąc pod uwagę dodatki po 140-160zł to pewnie lekko?.
A będzie wydanie kolekcjonerskie? Skąd taka informacja?
Nie zdziwię się jak znów dadzą Deluxe packa za 300zł :D
Ciekawe czy zrobią to tak, by ten z 1 edycji był bezużyteczny dla Uprising :)

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

: 18 sie 2023, 03:05
autor: sasquach
Recu pisze: 17 sie 2023, 13:11
Spoiler:
Nie zdziwię się jak znów dadzą Deluxe packa za 300zł :D
Ciekawe czy zrobią to tak, by ten z 1 edycji był bezużyteczny dla Uprising :)
Ale deluxe pack to nie edycja kolekcjonerska.
Myślałem, że było info, że np. kupujesz wersję z plastikowymi czerwiami albo z drewnianymi.

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

: 06 wrz 2023, 00:42
autor: sasquach
Trochę newsów z live'a:
Paczka z promkami jest już wydrukowana i czeka na transport z Chin. Cena niestety koło 8$ bo tyle narzucił oryginalny wydawca.

Diuna Imperium Uprising będzie PL, ale dopiero w drugim druku czyli jakaś raczej połowa 2024. Niestety dostali zbyt krótki żeby wyrobić się z tłumaczeniem na pierwszy druk.

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

: 22 wrz 2023, 13:07
autor: MadDog
Ktoś wcześniej pytał czy w nowych wydaniach jest poprawiona instrukcja. Potwierdzam - w zakupionym wczoraj egzemplarzu mam już poprawioną instrukcję.

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

: 26 wrz 2023, 11:13
autor: szmajchel
Czy jest sens kupować grę tylko do grania w 2 osoby? Czy jest wystarczająco dobra dla tylu graczy? Wg bgg raczej odradza się granie we dwójkę

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

: 26 wrz 2023, 11:26
autor: RaYell
szmajchel pisze: 26 wrz 2023, 11:13 Czy jest sens kupować grę tylko do grania w 2 osoby? Czy jest wystarczająco dobra dla tylu graczy? Wg bgg raczej odradza się granie we dwójkę
Moim zdaniem nie ma sensu. Ta gra jest świetna, ale dopiero od 3 osób. Jeśli chcesz coś podobnego mechanicznie, a działającego dobrze również na 2 osoby to polecam Arnaka.

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

: 26 wrz 2023, 11:33
autor: Shodan
Potwierdzam zdanie kolegi powyżej. Można zagrać awaryjnie we 2 osoby z botem i nadal jest całkiem spoko, ale gra daje prawdziwe emocje i rozwija skrzydła dopiero od 3 graczy.
Więc jeśli poszukujesz tytułu dedykowanego pod 2 graczy, to lepiej kup coś innego.

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

: 26 wrz 2023, 11:36
autor: myciu
Zaryzykowałem i właśnie w tym momencie kupiłem Diunę głównie pod solo. Po obejrzeniu kilku(nastu?) filmików w sieci jestem prawie pewnien, że siądzie jak starsza babcia na wolne krzesło w MPK.
A jak nie to...well. Mam juz kilka gier, które zbierają kurz więc nic nowego.

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

: 26 wrz 2023, 11:50
autor: Pompa85
Solo mi się fajnie gra DI jak nie mam ekipy.

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

: 26 wrz 2023, 12:22
autor: nahar
Solo jest calkiem spoko, chyba nawet lepiej niz w 2 osoby. I masz apke wiec nie trzeba sie meczyc z talia Haganow.

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

: 26 wrz 2023, 12:25
autor: Wazanaczole
szmajchel pisze: 26 wrz 2023, 11:13 Czy jest sens kupować grę tylko do grania w 2 osoby? Czy jest wystarczająco dobra dla tylu graczy? Wg bgg raczej odradza się granie we dwójkę
To zależy, czego od niej oczekujesz. W każdym składzie D:I to gra emocjonująca z dużą interakcją. Na pewno w trzy osoby gra się inaczej niż w dwie z botem, natomiast nie czuję żalu grając właśnie w 2+1. Jeśli masz możliwość kupienia, to kup i się przekonaj, najwyżej puścisz.

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

: 26 wrz 2023, 12:59
autor: Recu
myciu pisze: 26 wrz 2023, 11:36 Zaryzykowałem i właśnie w tym momencie kupiłem Diunę głównie pod solo. Po obejrzeniu kilku(nastu?) filmików w sieci jestem prawie pewnien, że siądzie jak starsza babcia na wolne krzesło w MPK.
A jak nie to...well. Mam juz kilka gier, które zbierają kurz więc nic nowego.
Gra działa bardzo sprawnie pod solo, obsługa botów nie męczy i jest szybka. Można sobie zwiększyć lub zmniejszyć poziom trudność na kilka sposobów. Jak siądzie, to warto dokupić dodatek Potęga IX. Według wielu osób, jak raz zagrasz z dodatkiem to nie będziesz chciał wrócić do podstawki 🙂 Nieśmiertelność podobno trochę psuje balans, jedni lubią, inni nie 😉

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

: 26 wrz 2023, 13:12
autor: Mrukar
nahar pisze: 26 wrz 2023, 12:22 Solo jest calkiem spoko, chyba nawet lepiej niz w 2 osoby. I masz apke wiec nie trzeba sie meczyc z talia Haganow.
Apka obsługuje też bota dla dwóch graczy.

Kupuj Diune nawet na dwie osoby. Zobaczysz jakie to fajne i będziesz szukał ekipy do większych potyczek. Biorąc pod uwagę skalowalność gra jest conajmniej dobra z tendencją wzrostową.

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

: 26 wrz 2023, 13:34
autor: SetkiofRaptors
Recu pisze: 26 wrz 2023, 12:59 Nieśmiertelność podobno trochę psuje balans, jedni lubią, inni nie 😉
Co masz na myśli? Ja na razie grałem tylko z Nieśmiertelnością i moim zdaniem gra jest ZNACZNIE lepsza z tym dodatkiem. Z Ix nie grałem, ale zamierzam na pewno spróbować, tylko to właśnie o nim słyszałem opinie, że balans trochę się psuje: technologie są nierówne, pancerniki dominują walki. Grałem w Diune pewnie między 10 a 20 razy na razie, więc niedużo w porównaniu z niektórymi :P Ale też nie bardzo wiem, co by tam miało się zepsuć pod względem balansu. Nie ma nowych liderów, nowych jednostek.

Czy to karty są nierówne? Ale to ze wspólnego rynku i dochodzi bomba atomowa z którą w ogóle graliśmy od zawsze. Ona ma wiele zastosowań możliwych ale jednym z nich jest wysadzenie komuś na złość :D rzędu w którym jest coś pod nich, a ty nie masz szans tego kupić. Mnie się podoba, że w dodatku pojawiło się więcej sposobów na zdobywaniu punktów i tory nie dominują tak gry.

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

: 26 wrz 2023, 18:08
autor: itsthisguyagain
Recu pisze: 26 wrz 2023, 12:59 Nieśmiertelność podobno trochę psuje balans, jedni lubią, inni nie 😉
Jeśli już coś Nieśmiertelność psuje to wartość żółtych kart z rynku gdyż nie mogą się równać z użytecznością eksperymentacji. I jeszcze jedna rzecz która zdarza się dosyć często z Nieśmiertelnością a nie wiedziałem tego nigdy z IX - brakuje kostek żołnierzy, co jest wynikiem nieprzemyślanego/nierozważnego grania.
SetkiofRaptors pisze: 26 wrz 2023, 13:34 Z Ix nie grałem, ale zamierzam na pewno spróbować, tylko to właśnie o nim słyszałem opinie, że balans trochę się psuje: technologie są nierówne, pancerniki dominują walki.
Ix nie psuje balansu a właściwie naprawia błędy podstawki (np filtrfraki->wielka równina->sprzedaż przyprawy->mistrz miecza).

Ix dodaje sam nawet nie wiem ile możliwych nowych strategii.

Drednoty wcale nie dominują walk a granie na nie jest jedną z możliwych nowych strategii ale da się spokojnie wygrywać konflikty przeciw graczom z drednotami.

Obecne na TTS online ranked meta jest taka, że może w połowie gier ktoś kupuje drednota i zwykle dlatego, że ma zblokowaną ostatnią akcję agenta a ma na ręce np sztylet więc kupuje drednota żeby mu się akcja nie zmarnowała.

Ewentualnie jak się uda kupić "detonation devices" (zapomniałem jak się po polsku nazywa ale chyba "ładunki wybuchowe" -> po wygranym konflikcie zwracasz drednota do zasobów w zamian za VP) to można tym trzaskać punkty ale przeciw dobrym graczom może 1 albo 2 się uda (i tak moim zdaniem dużo bardzo)

A w ogóle nawet jeśli ktoś wyciśnie dwa drednoty i dominuje konflikty bo gra np Bestią i ma sojusz + jeszcze "traning drones" (raz na rundę rekrutujesz żołnierza z technologii) to przecież to nie jest tak, że konflikty same się wygrywają i nie da się na to nic poradzić.


Ogólnie podsumowując ja mam na liczniku ok ~200 gier przy czym ostatnie ~130 z kompletem dodatków i ja uważam, że Nieśmiertelność jest równie udanym dodatkiem co IX. Jedyne co mam do zarzucenia graniu z kompletem dodatków to to, że komba wchodzą bardzo często i bardzo łatwo o czymś zapomnieć - np o researchu albo pojedynczym specimenie co czasem kosztowało mnie przegraną grę.

Z IX i Nieśmiertelnością gry są naprawdę na noże. 7 Rund to standard, 8 to długa gra, 9 Rund widziałem 2 razy, 10 nawet nie pamiętam kiedy.

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

: 26 wrz 2023, 23:48
autor: Recu
Ja na pewno będę grał ze wszystkimi dodatkami, akurat Diunę mam 100% pod solo i im więcej opcji, tym lepiej. No i dodatki mają być kompatybilne z Uprising, także nie ma powodu, by nie kupować DLC. Chyba, że kogoś boli cena względem zawartości, ale na to nic się nie poradzi i obawiam się, że po premierze nowej wersji, ceny będą tylko wyższe.

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

: 15 paź 2023, 10:49
autor: filip91
szmajchel pisze: 26 wrz 2023, 11:13 Czy jest sens kupować grę tylko do grania w 2 osoby? Czy jest wystarczająco dobra dla tylu graczy? Wg bgg raczej odradza się granie we dwójkę
Moim zdaniem tak. Polecam używać zasad solo dla gry 2 sobowej, tzn. automa punktuje, wymienia zasoby na punkty zwycięstwa, w przypadku dodatku kupuje także technologie. Masz kilka poziomów trudności więc jest fajnie.

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

: 30 paź 2023, 14:12
autor: PytonZCatanu
Dwa lata temu pograłem w Diune kilka razy i wystawiłem ocenę 8/10. Długo jednak nie było okazji, aby wrócić. Wreszcie, zachęcony (i zaskoczony) tym, co wyrabia na gra na BGG usiadłem do 2 razy w ciągu 2 tygodni. Od razu ze wszystkimi dodatkami.

Co tu mówić – zmieniłem ocenę z 8 na 9.

Podtrzymuje zdanie, ze gra nie jest grą na top10. To nie jest jakiś taki…brylancik. Natomiast to co ma robić, robi bardzo dobrze. Ciasny wyścig, negatywna interakcja. Przykuwa do stołu, gracze właściwie nie odchodzą od planszy. Top100 zasłużenie.

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

: 14 lis 2023, 21:29
autor: kolosm
Właśnie wyszła na steam cyfrowa adaptacja Dune w EA, póki co w 100% pozytywów....ktoś próbował?

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

: 14 lis 2023, 21:53
autor: sasquach
105zł za Early Access? Dziękuję, poczekam na promki

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

: 15 lis 2023, 02:04
autor: podejrzany
Pytanie, czy jak na koniec gry mam karty intryg czy technologie daję punkty zwycięstwa a już mam max punktów na torze to dostaje więcej czy przepadają? Nie mogę nigdzie w instrukcji wyhaczyć o tym informacji, plansza niby daje możliwość tylko do 12 ale przy wszystkich dodatkach da się więcej wykręcić spokojnie, ostatnio miałem 15 punktów w teorii

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

: 15 lis 2023, 08:17
autor: spongePepp
Tak, często w tej grze będziesz miał takie sytuacje. Ja raz przegrałem z kolegą 16 do 13, a w ostatniej turze było jeszcze 12 do 11 dla mnie

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

: 15 lis 2023, 08:18
autor: RaYell
Nic nie przepada. Licznik punktów na planszy po prostu nie może być zrobiony tak żeby ogarnąć wszystkie możliwe bonusy z intryg i rzeczy z dodatków (technologie).

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

: 15 lis 2023, 11:04
autor: Gosterq
RaYell pisze: 15 lis 2023, 08:18 Nic nie przepada. Licznik punktów na planszy po prostu nie może być zrobiony tak żeby ogarnąć wszystkie możliwe bonusy z intryg i rzeczy z dodatków (technologie).
Może być, ale po co? Licznik jest do ilości punktów przy której następuje koniec gry w wersji normalnej/epickiej. Podliczenie na koniec w pamięci, albo na kartce 😛

Re: Diuna: Imperium / Dune: Imperium (Paul Dennen)

: 26 lis 2023, 17:00
autor: Pomnik
Projektuje insert ale mam małe doświadczenie - grając z dodatkami to ile, przeciętnie, kart (imperium i intrygi) ma się na koniec gry? :D
Wiem że taktyki i strategie są różne, chodzi mi o przybliżona ilość.