Strona 49 z 52

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 20 mar 2024, 12:29
autor: Ashcan
Witam,
kolejna wątpliwość do rozwiania. Co robić w przypadku gdy wylosuję kartę z talii mitów, której można się pozbyć tylko wykonując test np.
i nie uda mi się jej za pomocą testu odrzucić, a w następnej kolejce losuję taką samą kartę? Rozpatruję obie? Jeśli tak to jak ( czy teraz dwie pierwsze akcję będą kosztować dodatkową akcję )? Czy pozbywam się obu jednym testem, czy muszę wykonać dwa? A może mając już jedną taką kartę drugą z automatu odrzucam i nie rozpatruję?
Pozdrawiam

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 20 mar 2024, 12:38
autor: Koslaz
Karta nie ma przy nazwie gwiazdki, więc nie jest unikatowa. Znaczy to że możesz mieć dwie takie na swoim obszarze zagrożenia.
Jej tekst wskazuje, że pierwsza akcja wspomnianego typu kosztuje jedną dodatkową akcję. Jeśli masz dwie te karty, to koszt pierwszego wykonania ruchu/walki/wymykania wymaga użycia trzech akcji.
Na koniec tury wykonujesz test oddzielnie dla każdej karty.

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 20 mar 2024, 13:27
autor: Wiśnia978
Na przykładzie karty Agnes Baker " Dziedzictwo z Hiperborei " mam pytanie jak rozumieć słowo "zagrasz".
https://pl.arkhamdb.com/card/01512
1. Czy to oznacza wykupienie takiej karty ze swojej ręki i umieszczenie jej "w grze"? To by pasowało do kart atutów, wydarzeń i umiejętności.
2. Czy to oznacza korzystanie z takich kart (najczęściej przez akcje opisane na nich) kiedy już są wykupione? To by pasowało wyłącznie do kart atutów.
3. A może 1 i 2 jednocześnie są dozwolone?

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 20 mar 2024, 13:29
autor: nolify
Wiśnia978 pisze: 20 mar 2024, 09:45 2. Czy mogę podejrzeć wylosowane podstawowe osłabienie w swojej talii przed rozgrywką czy ma to być "niespodzianka" która wyjdzie w trakcie scenariusza?
Nawet trzeba podejrzeć wylosowane osłabienie, ponieważ niektóre karty tego typu posiadają słowo kluczowe Permanent/Trwała, więc jeżeli nie zaczniesz z taką kartą w grze, to zczitujesz na swoją korzyść. Gierka lubi tylko, jak czitujemy na jej korzyść.

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 20 mar 2024, 13:45
autor: Koslaz
Ponownie Wielka Księga Zasad
"Aby zagrać kartę, badacz musi zapłacić jej koszt w zasobach oraz spełnić
wszelkie ograniczenia i warunki zagrania. Większość kart można zagrać
tylko poprzez wykonanie akcji „zagranie” (patrz „Zagranie (akcja)”
na stronie 19)."

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 20 mar 2024, 14:05
autor: Wiśnia978
Zaczynając kampanię Dunwich wybieram jako pierwszy scenariusz "Zajęcia pozalekcyjne". W nim karta scenariusza wygląda tak:
https://pl.arkhamdb.com/card/02041
Tymczasem w worku chaosu nie ma żetonu starszych bogów, jest za to tzw "złamana tablica". Co w przypadku jej wylosowania?Traktuję ją jak 0 czy losuję zamiast tego żetonu kolejny?

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 20 mar 2024, 14:28
autor: Koslaz
W jaki sposób żeton tablicy pojawił się w worku chaosu?
Podczas przygotowania kampanii żadna z opcji nie dodaje tego żetonu.

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 20 mar 2024, 17:19
autor: Wiśnia978
Koslaz pisze: 20 mar 2024, 14:28 W jaki sposób żeton tablicy pojawił się w worku chaosu?
Podczas przygotowania kampanii żadna z opcji nie dodaje tego żetonu.
Mój błąd, błędnie założyłem że woreczek ma skład jak na początku podstawki. Dzięki za zwrócenie uwagi

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 22 mar 2024, 09:57
autor: Ashcan
Witam,
kolejna wątpliwość do rozwiania. Słabością Daisy jest
, karta, która ma cechę ATUT. Mając Necronomicon w grze losuję z talii mitów kartę
i przegrywam test. Czy odrzuconym przeze mnie ATUTEM może być w tej sytuacji Necronomicon?
Pozdrawiam

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 22 mar 2024, 10:08
autor: Miszon
Odpowiedź znajduje się na karcie osłabienia:

"Nie może on opuścić gry, dopóki znajduje się na nim 1 lub więcej żetonów przerażenia."

A w kompletnej księdze zasad jest chyba nawet definicja "nie może", gdyby ktoś miał wątpliwości ;) .

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 28 mar 2024, 08:30
autor: Wiśnia978
Cześć, kolejne pytanie.
Zaczynam scenariusz "Zajęcia pozalekcyjne", w pierwszej swojej turze wzmacniam postać, zagrywając atuty itp. Lokalizacji nie zmieniam (pozostaję na Dziedzińcu Miscantonic). Zaczyna się faza mitów i losuję kartę Niewolnik https://pl.arkhamdb.com/card/02086
W grze jedyną odkrytą lokalizacją jest ta na której jest mój badacz ale tam wskazówek nigdy nie było (początkowa wartość 0). Pozostałe są zakryte. Co w takim przypadku robimy z odkrytym wrogiem. Dołączamy go do lokalizacji z 0, czy może do dowolnej nieodkrytej jeszcze lokalizacji, czy może odrzucamy i przechodzimy do fazy badaczy, czy odrzucamy i losujemy kolejną kartę?
Podobne pytanie może paść, gdy w grze jest już dużo odkrytych lokalizacji ale zostały już "wyczyszczone" ze wskazówek i losujemy Niewolnika. Co wtedy?
Z góry dzięki za odpowiedź.

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 28 mar 2024, 09:23
autor: Miszon
Moim zdaniem 0 to też liczba i nie ma w tym momencie w grze lokacji z większą liczbą wskazówek.

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 05 kwie 2024, 09:02
autor: Wiśnia978
Witam.
Czy można mieć w grze 2 kopie kart z cechą "trwała"? Na przykład czy dozwolone jest używanie 2 x charyzma i korzystanie wówczas z 3 sojuszników jednocześnie?
Dzięki za odpowiedź.

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 05 kwie 2024, 09:10
autor: nolify
Jest dozwolone. Możesz mieć dwie charyzmy.

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 15 kwie 2024, 11:17
autor: Wiśnia978
Scenariusz Muzeum Miscatonic.
Czy leżące na Straszliwym Łowcy żetony zagłady są odrzucane z niego gdy udaje się do Pustki, czy na nim zostają? I analogicznie jak traktujemy żetony na Cienistym Pomiocie?
Z góry dzięki za odpowiedź.

Re: Horror w Arkham: Gra karciana / Arkham Horror: The Card Game LCG (N. French, M. Newman)

: 23 cze 2024, 11:09
autor: pawi1999
Siema,

Mam pytanie o umiejętność Zoey - zdobycie żetonu zasobu kiedy jest w zwarciu z dowolnym wrogiem.

Rozumiem, że to działa w ten sposób, że jak jestem już w zwarciu z wrogiem, to jak wejdę z drugim wrogiem w zwarcie lub on ze mną, to już nie dostaje drugiego żetonu?

Jest napisane "after you become engaged with enemy", w polskim tłumaczeniu występuje jeszcze słowo "z dowolnym wrogiem".

Pozdrawiam!

Re: Horror w Arkham: Gra karciana / Arkham Horror: The Card Game LCG (N. French, M. Newman)

: 23 cze 2024, 11:24
autor: Kniaziu
pawi1999 pisze: 23 cze 2024, 11:09 Siema,

Mam pytanie o umiejętność Zoey - zdobycie żetonu zasobu kiedy jest w zwarciu z dowolnym wrogiem.

Rozumiem, że to działa w ten sposób, że jak jestem już w zwarciu z wrogiem, to jak wejdę z drugim wrogiem w zwarcie lub on ze mną, to już nie dostaje drugiego żetonu?

Jest napisane "after you become engaged with enemy", w polskim tłumaczeniu występuje jeszcze słowo "z dowolnym wrogiem".

Pozdrawiam!
Dostajesz żeton za wejście w zwarcie z każdym wrogiem (z wyjątkiem masywnych), z drugim, trzecim, obojętnie. Chodzi o wejście w zwarcie, a nie samo bycie w zwarciu.

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 23 cze 2024, 11:32
autor: pawi1999
A l mogę spytać skąd takie wyjaśnienie? I skąd tą informacją o wrogu masywnym?

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 23 cze 2024, 11:42
autor: nolify
Z masywnymi nie wchodzisz w zwarcie. Według zasad gry uznaje się, że z wrogami z cechą masywny zachowujesz się tak, jakbyś był z nim w zwarciu.

" A ready enemy with the massive keyword is considered to be engaged with each investigator at the same location as it."

Źródło: https://arkhamdb.com/rules#Massive

Dlatego Zoey nie dostaje kupsa, bo de facto nie wchodzisz w zwarę z masywnymi.

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 23 cze 2024, 12:06
autor: pawi1999
Na Zoey jest napisane "Po tym jak znajdziesz się w zwarciu z dowolnym wrogiem".

Ok, teraz chyba rozumiem. Na początku myślałem, że to nie dotyczy każdego wroga, bo byłoby napisane np. "po wejściu w zwarcie z wrogiem...".

Teraz chyba rozumiem - jest tak napisane, ponieważ dostaje żeton niezależnie od tego w jaki sposób zwarcie zostało wywołane - czy z mojej strony, czy ze strony przeciwnika.

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 23 cze 2024, 17:07
autor: nolify
https://arkhamdb.com/card/02001

W razie wątpliwości, możesz sobie zawsze oblookać każdą kartę na ArkhamDB. Jeżeli pojawiły się jakieś FAQi dotyczące danej karty, to będą się wyświetlały na tej stronie.
I tak jest właśnie przy okazji Samarasówny.

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 03 lip 2024, 12:08
autor: Nilis
Kultystka Dagona

Forced - At the end of the round, if Initiate of Dagon is ready and there is no doom on it: Place 1 doom on it.

Trochę dziwne bo podczas fazy badaczy jeżeli wymknę się jej to będzie wyczerpana. W fazie utrzymania przygotuje ją i następnie na koniec rundy położę na niej żeton zagłady. Więc po co jest zapis "if is ready" skoro na koniec rundy i tak zawsze ją przygotuje

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 03 lip 2024, 12:54
autor: szutek
Pierwsza myśl jest taka, że są karty które zapobiegają odświeżeniu się potwora w fazie przygotowania.

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 03 lip 2024, 12:56
autor: Koslaz
karty, których efekty powstrzymują wroga przed przygotowaniem się.

Re: Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

: 07 lip 2024, 21:09
autor: Nilis
Scenariusz nr 2 Innsmouth.
Spoiler: