Strona 49 z 54

Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)

: 16 wrz 2024, 00:26
autor: PytonZCatanu
OMG, dla mnie to jakby gwiazdka we wrześniu była 😁 jutro włączam podcast w drodze do pracy!

Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)

: 19 wrz 2024, 23:35
autor: PytonZCatanu
Jestem po 1 partii z dodatkiem, jutro kolejna. Opiszę w weekend więcej, ale pierwsze wrażenie są bardzo dobre! ❤️

Czacha paruje, bo stare schematy są łamane jak kości żołnierzy pod gąsienicami czołgu 🙂

Jednak więcej zabawy przychodzi z małym kosztem - nieco wydłużony setup, a sama rozgrywka dłuższa o 20%.

Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)

: 20 wrz 2024, 00:09
autor: tomb
PytonZCatanu pisze: 19 wrz 2024, 23:35 Jestem po 1 partii z dodatkiem, jutro kolejna. Opiszę w weekend więcej, ale pierwsze wrażenie są bardzo dobre! ❤️

Czacha paruje, bo stare schematy są łamane jak kości żołnierzy pod gąsienicami czołgu 🙂
Wrażenia napisz, ale podobne metafory odpuść 😏

Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)

: 20 wrz 2024, 09:26
autor: PytonZCatanu
tomb pisze: 20 wrz 2024, 00:09 Wrażenia napisz, ale podobne metafory odpuść 😏
Dziękujemy za wizytę i opinię. Jest ona dla nas nieocenionym źródłem informacji. Jednocześnie jest nam niezmiernie przykro z powodu zaistniałej sytuacji. Jesteśmy w trakcie weryfikacji tego, co się wydarzyło i dołożymy wszelkich starań, aby sytuacja taka jak ta nigdy więcej nie miała miejsca.

Tymczasem jadąc do pracy rozmyślam na temat wczorajszej partii i tak na gorąco rzucę odważną tezę: czy odpowiednio prowadzeni Darkanianie mogą rzucić wyzwanie Rojowi w partii dwuosobowej? 😎

Biorę po 300 zł od każdej z drużyn i słucham państwa 🙂

Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)

: 20 wrz 2024, 11:45
autor: PytonZCatanu
Pierwsza partia z dodatkiem
4 graczy, Mowdejowie (113), Darkanians (210), Gleens (146) i Hadż Halla (191), czas gry 3:40 min.
Najmniej doświadczony gracz miał tylko kilka partii w podstawkę i grał Gleenami. Reszta mocno grana.
Setup:
Wydłużony. Potrzeba ułożyć inaczej mapę, potrzeba przygotować statki, potrzeba przygotować zasady terrafomacji dla niektórych z nowych ras. I potrzeba więcej miejsca.

Czas gry:
Dłuższy o ok 40-50 minut. Być może ulegnie skróceniu wraz z ograniem, ale trzeba przyznać, że ilość opcji jest większa. Tury trwają dłużej, zastanawianie się trwa dłużej.

Ogólne wrażenia:
Jestem bardzo zadowolony! Statki są źródłem grawitacji – przyciągają graczy swoimi atrakcjami i planując ekspansje są dodatkowym czynnikiem, który należy uwzględnić. Który statek, a może dwa albo trzy? Kosztuje to twarde punkty, więc decyzja musi być przemyślana, a inwestycja się zwrócić. A może statek, na który nikt nie poszedł i da mi to komfort korzystania z niego? Mnóstwo ciekawych nowych dróg. Rasy które muszą iśc w nawigacje, już nie muszą, bo są inne sposoby. Rasy które nie chodza na gajaforming, już chodzą, bo są nowe sposoby jego wykorzystania. I tak dalej. Mam wrażenie że na torach trzeba (można) być bardziej elastycznym.

Rasy:
Darkanians wydają się być naprawdę mocni. Mają bardzo trudny start, ale jeśli nie zostaną wtedy zatrzymani to leeeecą… Mega jestem ciekawy pojedynku z Rojem. CHYBA powinni przed eksploracją zbudować instytut (dający im surowce za eksplorację), ale ponieważ zaczynają z 1 planetą opcje gwałtownie im się kurczą. Zaczynają na 2 torach, ale żaden z nich to nie jest terraformacja – a bez tego ciężko ruszyć… Dodam jeszcze, że w punktacji końcowej za gaje mieli…0 zielonych planet, a w punktacji za asteroidy mieli 2 i zajęli… ex aequo trzecie, co dało łącznie 3/36 pkt za cele końcowe przy 210 pkt :shock: . Hadż Halla tak naprawdę była blisko, aby ich pokonać. Zabrakło uwagi przy odbieraniu akcji kik „punkty za planety” i uwagi w odebraniu kluczowych planet w pierwszej rundzie. Darnianians choć mocni, już przy kolejnej partii nie będą mieli takiego miesiąca miodowego miodowego. Mowdejowie trochę zostali źle zagrani. Oni chyba powinni celować w 5 federacji (zrobili 4), a może nawet 6. Gleens dostał dopalenie – darmową akcję latanie +2 (wirtualny kik). I teraz mogą naprawdę poszaleć, są jak na (a)sterydach :mrgreen: . Gleenami grał najmniej doświadczony gracz – radził sobie nieźle, ale łatwo policzyć, że oddał mniej więcej 9 pkt na punktacji za gaję, 15 pkt za planety gaja i z 12 pkt na torze gajaformacji – czyli realnie w tej partii powinien być gdzieś w okolicach 190 pkt jak HH i naprawdę powalczyć o zwycięstwo.Nowi Gleeni świecą się na żółto jak złoto i mam wrażanie, że to teraz poważna rasa do walki o zwycięstwo.

Podsumowanie na gorąco:

Uczciwa cena (czas,setup) za dużo więcej zabawy. Dodatek to nie tylko „więcej tego samego” – jest tak pomyślany, że ŁAMIE UTARTE SCHMETATY JAK WIATR GAŁĘZIE i na tych zgliszczach rodzi się zupełnie nowa Gaja :)

Jestem umówiony dziś na rewanż. Może wezmę tych Mowdejów? Zobaczymy jaki będzie setup. :)

Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)

: 20 wrz 2024, 14:25
autor: piterro88
Cześć wszystkim :wink:

Chciałbym nieco upgrade'ować swój egzemplarz - mianowicie zakupić jakieś znaczniki/kostki które służyłby za kredyty, rudę oraz wiedzę.
W grach wolę fizycznie widzieć swoje zebrane zasoby i je wydawać, niż zaznaczać ich ilość na torze.

Czy macie jakieś pomysły, gdzie mógłbym kupić tego typu znaczniki w miarę wpasowujące się w klimat Gai? Może ktoś z Was już wykonał taki upgrade?

Dzięki z góry za podpowiedzi :wink:

Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)

: 20 wrz 2024, 14:41
autor: PytonZCatanu
piterro88 pisze: 20 wrz 2024, 14:25 Czy macie jakieś pomysły, gdzie mógłbym kupić tego typu znaczniki w miarę wpasowujące się w klimat Gai? Może ktoś z Was już wykonał taki upgrade?

Dzięki z góry za podpowiedzi :wink:
Jeśli już musisz... 😛 to do głowy przychodzi mi kanibalizacja Terry Mistica lub Age of Innovation.

W zakresie rudy i złota. A jeszcze jest wiedza.... To mogą być książki z AoI 😁

Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)

: 20 wrz 2024, 22:04
autor: buhaj
Przeczytałem instrukcję dodatku i wygląda to interesująco ale mam nieodparte wrażenie, że twórcy poszli w kierunku Ery Innowacji. Wobec tej drugiej gry było sporo uzasadnionych pretensji, ze dostarcza za dużo zasobów, że nie ma krótkiej kołderki, itd. Zaginiona flota poszerza kołderkę, daje więcej możliwości i zasobów oraz ich mielenia. Ciasność rozgrywki zaczyna znikać. Oczywiście jak zagram (może w najbliższy weekend się uda) to będę miał pewniejszy ogląd sytuacji

Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)

: 21 wrz 2024, 01:58
autor: PytonZCatanu
W drugiej partii Darkanianie zajęli dopiero 3 miejsce, chociaż było bardzo blisko (3 graczy na 9 pkt!). Da się więc ich powstrzymać 🙂. Zwróćcie uwagę na fajną synergię celu końcowego na największą odległość pomiędzy Akademia a Instytutem, a umiejętnościa Ambasów do ruszania tymże instytutem 🙂

Darkanianie 146
Ambass 151
Nowalianie 155

W trzeciej partii Mowejdowie poprawili znacznie swój wynik z pierwszej partii (113), ale i tak zajęli 3 miejsce. Byli za to w stanie zrobić 5 federacji i wydaje mi się że 6 federacji nie jest niemożliwe. Wystawiają tez dużo budynków (cel na budynki!). Jakby zaawansowana technologia za federacje leżała na ekonomii.... 😉

Mowejdowie 154
Baltak 183
Itaranie 194

Partie na 3 graczy trwały: 2:49 i.... trzecia tylko 2:18.

Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)

: 21 wrz 2024, 20:49
autor: Bruno
No, no - @PytonZCatanu - pogratulować dostania się na główną stronę BGG 👏🏿👏🏿👏🏿

Obrazek

A w ogóle to jeszcze kiedyś, ale w gronie raczej żółtodziobów, chętnie bym się na podstawkę umówił :wink:
Tym bardziej, że splot różnych okoliczności sprawił, że będę miał też własny egzemplarz...

Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)

: 22 wrz 2024, 00:31
autor: tsodo
Pytanie do posiadaczy nakładek dodawanych do zestawu w sklepie portalu.
U was też żadna z nakładek nie pasuje do planszy Terran, ze względu na brak wycięcia pomiędzy polem Gai a polem II?

Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)

: 22 wrz 2024, 09:26
autor: Grellenort
Ale czy wycięcie między naczyniami Gaja-1, 1-2 i Gaja-2 nie poskutkowałoby odcięciem kawałka akrylu ze środka? :D

Z tymi nakładkami tak już jest. Albo od początku nie są w stanie obsłużyć jakiejś frakcji, albo takie frakcje pojawiają się w dodatku. Moje organizery na plasze gracza do Terra Mystica przestały być uniwersalne razem z premierą Ognia i Lodu. Jednak nie warto z nich przez to rezygnować, bo nawet sama pomoc w utrzymaniu w ryzach budynków jest nieoceniona.

Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)

: 22 wrz 2024, 10:53
autor: PytonZCatanu
Są gry które krzyczą o nakładki (np. Podwodne Miasta). Ale w Gai moim zdaniem nie jest to must. Nigdy nie miałem specjalnego problemu z organizacją planszetki.

Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)

: 22 wrz 2024, 17:15
autor: buhaj
PytonZCatanu pisze: 22 wrz 2024, 10:53 Są gry które krzyczą o nakładki (np. Podwodne Miasta). Ale w Gai moim zdaniem nie jest to must. Nigdy nie miałem specjalnego problemu z organizacją planszetki.
To samo chciałem napisać. Ta gra nie potrzebuje nakładek na planszetki

Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)

: 22 wrz 2024, 17:18
autor: PytonZCatanu
Moim problemem z organizacją planszetki jest to, że raz na dwie gry próbuje wystawić 9 kopalnię 😂

W sensie robię akcje pod wystawienie kopalni, a jak nadchodzi odpowiedni moment, to okazuje się że na mapie są wszystkie 8 😉 Tylko skupiony na liczeniu tego nie zauważam 😊

Czy klnę wtedy siarczyście? Być może 😁

Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)

: 22 wrz 2024, 19:43
autor: XLR8
Pierwsza partia za nami z dodatkiem. Jezu jakie to jest dobre. Mnóstwo mankamentów podstawki poprawionych.
Czuję że Gaja daje będzie królować na naszym stole bo ostatnio trochę nam się obrzydła.

Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)

: 22 wrz 2024, 21:29
autor: rav126
XLR8 pisze: 22 wrz 2024, 19:43 Mnóstwo mankamentów podstawki poprawionych
mógłbyś rozwinąć? Pewnie w tym tygodniu zagramy, ale jestem ciekawy spostrzeżeń.

Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)

: 22 wrz 2024, 22:11
autor: buhaj
Pierwsza rozgrywka z dodatkiem. Ciekawie sie gralo, statki robią robotę, jest więcej możliwości. Z drugiej strony robi się jednak latwiej, to krok bardziej w strone AoI niz TM. Jeszcze nie wiem czy to dobrze ale się dowiem ;)

Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)

: 23 wrz 2024, 07:42
autor: BOLLO
PytonZCatanu pisze: 22 wrz 2024, 10:53 Są gry które krzyczą o nakładki (np. Podwodne Miasta). Ale w Gai moim zdaniem nie jest to must. Nigdy nie miałem specjalnego problemu z organizacją planszetki.
Też nie widzę potrzeby posiadania jakichś nakładek na plasze graczy.

Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)

: 23 wrz 2024, 08:31
autor: XLR8
rav126 pisze: 22 wrz 2024, 21:29
XLR8 pisze: 22 wrz 2024, 19:43 Mnóstwo mankamentów podstawki poprawionych
mógłbyś rozwinąć? Pewnie w tym tygodniu zagramy, ale jestem ciekawy spostrzeżeń.
Garść naszych spostrzeżeń po 1 partii:
- wreszcie jest ciekawiej i nudne frakcje z podstawki już nie bolą tak bardzo
- więcej możliwości punktowania, nie jest już to mielenie tego samego
- większa mapa, ale też planety, które każdy może kolonizować czyli większy wyścig i nawigacja już nie jest tak potrzebna
- akcje za KiK już nie są dostępne dla każdego tylko trzeba je odblokować, dla nas największa zaleta dodatku, bo często 2 frakcje się ciągle biły o te akcje, a reszta miała lepiej
- więcej akcji za moc, już nie tylko rządziła kasa+metal, ale pojawiły się 4 nowe dobre akcje

Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)

: 23 wrz 2024, 11:01
autor: PytonZCatanu
XLR8 pisze: 23 wrz 2024, 08:31 (...)
- więcej możliwości punktowania, nie jest już to mielenie tego samego
- większa mapa, ale też planety, które każdy może kolonizować czyli większy wyścig i nawigacja już nie jest tak potrzebna
(...)
Zastanawiam się nad tym wątkiem. Tak, to prawda, ale czy to w dłuższej mierze nie będzie jednak zaburzać równowagi mocy?

Dlaczego może tak być – ukrywam w spoilerze, może nie wszyscy chcą to wiedzieć i wolą dojść samemu do pewnych wniosków :)
Spoiler:
Chętnie posłucham co wy myślicie!

Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)

: 23 wrz 2024, 11:34
autor: tomp
XLR8 pisze: 23 wrz 2024, 08:31
Spoiler:
- akcje za KiK już nie są dostępne dla każdego tylko trzeba je odblokować, dla nas największa zaleta dodatku, bo często 2 frakcje się ciągle biły o te akcje, a reszta miała lepiej
Spoiler:
lepiej czy gorzej? pytam się czy nie ma jakieś literówki...

bo teraz jak komuś będzie bardzo zależało na akcji kik, to nie tylko będzie musiał (tak jak wcześniej) zdobyć kik, ale jeszcze poświęcić punkty (+ opcjonalne coś)(+ 1 akcję), aby dotrzeć na statek...
czyli wg mnie (o ile nie ma literówki), to teraz reszta może mieć lepiej jeszcze bardziej...

Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)

: 23 wrz 2024, 14:10
autor: Simon99
tsodo pisze: 22 wrz 2024, 00:31 Pytanie do posiadaczy nakładek dodawanych do zestawu w sklepie portalu.
U was też żadna z nakładek nie pasuje do planszy Terran, ze względu na brak wycięcia pomiędzy polem Gai a polem II?
Żadna z planszetek nie pasuje i rozważaliśmy zrobienie wcięcia tak żeby na każdej planszetce można było dowolnie przesuwać znaczniki. Niestety wiązałoby się to ucięciem funkcjonalności dla wszystkich 4 graczy nawet jak Terranie nie byli by grani. Tylko w przypadku Szalonych Androidów zrobiliśmy osobną osłonkę, bo budynki 3ciego poziomu są ze sobą zamienione.

Nie wiem czy padło to tutaj, bo nie przeglądałem całego wątku, ale także dla dwóch frakcji z dodatku nie robiliśmy osobnych planszetek pomimo tego, że można zrobić wciącia na kolorowe kosteczniki innych graczy (by pokazać, które kolory są dostępne w obniżonej cenie).


PytonZCatanu pisze: 22 wrz 2024, 10:53 Są gry które krzyczą o nakładki (np. Podwodne Miasta). Ale w Gai moim zdaniem nie jest to must. Nigdy nie miałem specjalnego problemu z organizacją planszetki.
W podwodnych miastach wymagany jest moim zdaniem dodatek, który ma dwuwarstwowe planszetki. Oczywiście nie są one jakoś bardzo głębokie, ale zawsze swoją funkcję spełniają w jakimś stopniu.

Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)

: 23 wrz 2024, 16:51
autor: XLR8
Nie było literówki i dla nas jest to lepsza opcja. A dlaczego?
- i tak każdy inwestuje punkty w statki więc to żadna strata w stosunku do reszty
- odblokowujesz tylko te statki, które ci sa potrzebne i każdy gracz ma od razu informacje kto w co idzie i czy z nim konkurujesz o dane akcje
- możesz zdecydować się wybrać specjalnie mniej oblegany statek z gorszymi akcjami

Każdą runda w Gai u nas zaczynała się od wzięcia 2 ore i 7 kasy. Potem dopiero zaczynała się runda. Obecnie wygląda to ciekawiej i jest więcej punktów styku.

Co do nakładek na plansze graczy to mam wrażenie że połowa ludzi tutaj gra w planszówki na statkach. Mi się nigdy nic nie przestawiło a mam tysiące partii za sobą.

Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)

: 23 wrz 2024, 16:52
autor: XLR8
PytonZCatanu pisze: 23 wrz 2024, 11:01
XLR8 pisze: 23 wrz 2024, 08:31 (...)
- więcej możliwości punktowania, nie jest już to mielenie tego samego
- większa mapa, ale też planety, które każdy może kolonizować czyli większy wyścig i nawigacja już nie jest tak potrzebna
(...)
Zastanawiam się nad tym wątkiem. Tak, to prawda, ale czy to w dłuższej mierze nie będzie jednak zaburzać równowagi mocy?

Dlaczego może tak być – ukrywam w spoilerze, może nie wszyscy chcą to wiedzieć i wolą dojść samemu do pewnych wniosków :)
Spoiler:
Chętnie posłucham co wy myślicie!
To byłaby bardzo trafna analiza gdyby nie drobny fakt, że frakcje w tej grze nigdy nie były zbalansowane. Dodatek jedynie dodaje więcej niewiadomych przy licytacji.