Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
W opisie ogólnym aktywacji stoi, że o ile nie wskazano inaczej to po aktywacji żeton usuwa się z gry. No ale w opisach poszczególnych żetonów nigdzie nie opisano innej procedury (przy czterech nie ma żadnych informacji, przy trzech jest, że po bitwie żeton usuwa się z gry). Trochę to niespójne.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
- Tomzaq
- Posty: 1756
- Rejestracja: 09 maja 2014, 18:27
- Lokalizacja: Silesia Superior
- Has thanked: 119 times
- Been thanked: 106 times
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Każda pułapka, która jest aktywowana jest usuwana z gry. Niektóre od razu - np. mina bo wybucha, niektóre po najbliższej bitwie - np. paraliż, a w przypadku pułapki, która daje tarczę sojuszniczej jednostce to po śmierci tej jednostki.
Who is John Galt?
Posiadam
Posiadam
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Pytanie dotyczace cechy AGONIA.
Czy jednostka z tą cechą wykona swoj bonusowy atak w momencie smierci, podczas gdy jest zasieciowana?
Czy jednostka z tą cechą wykona swoj bonusowy atak w momencie smierci, podczas gdy jest zasieciowana?
- zuroslawski
- Posty: 157
- Rejestracja: 21 paź 2013, 13:49
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 5 times
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Mam poniższe pytania do rozgrywki:
Czy ładunek wybuchowy można odpychać?
Czy mina niszczy ładunek wybuchowy?
Kwestia odepchnięcia, grałem w neuroshime mobile i tam gdy przeciwnik odpychał jednostkę to ja wybierałem gdzie ona ma odejść. Trochę mnie to zdziwiło bo do tej pory grałem w planszową wersję że to odpychający wybierał gdzie postawi odpychana jednostkę. Jaka jest prawidłowa zasada?
Czy ładunek wybuchowy można odpychać?
Czy mina niszczy ładunek wybuchowy?
Kwestia odepchnięcia, grałem w neuroshime mobile i tam gdy przeciwnik odpychał jednostkę to ja wybierałem gdzie ona ma odejść. Trochę mnie to zdziwiło bo do tej pory grałem w planszową wersję że to odpychający wybierał gdzie postawi odpychana jednostkę. Jaka jest prawidłowa zasada?
- Leser
- Posty: 1857
- Rejestracja: 22 lut 2009, 23:38
- Lokalizacja: pod - Warszawa
- Has thanked: 631 times
- Been thanked: 1699 times
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Sory, ale czy naprawdę lepiej jest napisać posta niż sprawdzić w instrukcji? To nie są jakieś egzotyczne kombinacje tylko wyraźnie opisane podstawy.zuroslawski pisze: ↑05 lut 2024, 16:25 Mam poniższe pytania do rozgrywki:
Czy ładunek wybuchowy można odpychać?
Czy mina niszczy ładunek wybuchowy?
Kwestia odepchnięcia, grałem w neuroshime mobile i tam gdy przeciwnik odpychał jednostkę to ja wybierałem gdzie ona ma odejść. Trochę mnie to zdziwiło bo do tej pory grałem w planszową wersję że to odpychający wybierał gdzie postawi odpychana jednostkę. Jaka jest prawidłowa zasada?
Ładunek jest normalną jednostką, może być odpychany i zostanie wysadzony przez minę.
Odpychany wybiera.
I rozjarzam się na mgnienie w uśmiechu z tych, co to trzeba mieć ten polor we krwi, żeby zmieścić bez pośpiechu pozdrowienie mimo energicznego pośpiechu przecież.
- zuroslawski
- Posty: 157
- Rejestracja: 21 paź 2013, 13:49
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 5 times
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Dzięki za odpowiedź i sorry za pytanie. Gdybym znalazł w instrukcji to bym tutaj nie pytał. Było to dla mnie niejasne podczas gry stąd pytanie. Ładunek wybuchowy nie do końca traktowałem jako jednostkę którą można odepchnąć. O użycie agitatora na ładunek wybuchowy zapomniałem wcześniej zapytać bo też nie byłem pewny ale teraz już się boję.
- Nidhogg
- Posty: 1342
- Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
- Lokalizacja: Romb Kujawski
- Has thanked: 99 times
- Been thanked: 62 times
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
@Leser chciał zwrócić uwagę że na niektóre pytania w tym wątku jest już odpowiedź lub bezpośrednio w instrukcji. I fajnie jak ktoś najpierw poszuka tam odpowiedzi.zuroslawski pisze: ↑05 lut 2024, 17:19 Dzięki za odpowiedź i sorry za pytanie. Gdybym znalazł w instrukcji to bym tutaj nie pytał. Było to dla mnie niejasne podczas gry stąd pytanie. Ładunek wybuchowy nie do końca traktowałem jako jednostkę którą można odepchnąć. O użycie agitatora na ładunek wybuchowy zapomniałem wcześniej zapytać bo też nie byłem pewny ale teraz już się boję.
Co do odepchnięcia jest to w instrukcji na stronie 11. I jest tam użyte słowo "żeton przeciwnika", a nie jednostka. Odepchnąć nie można tylko żetonów podłoża (ale to jest opisane przy tych żetonach), w drugim akapicie jest opisane kto wybiera gdzie żeton zostaje odepchnięty.
Odnośnie ładunku wybuchowego i innych żetonów jest to opisane w zasadach ładunku wybuchowego:
Ładunek Wybuchowy może być w normalny sposób sie-
ciowany, przejmowany, odpychany itp.
- Tomzaq
- Posty: 1756
- Rejestracja: 09 maja 2014, 18:27
- Lokalizacja: Silesia Superior
- Has thanked: 119 times
- Been thanked: 106 times
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Nie bój. Pytaj. Jakby co zapraszam tu: https://www.facebook.com/groups/neuroshimahexpolska
Who is John Galt?
Posiadam
Posiadam
-
- Posty: 436
- Rejestracja: 20 mar 2012, 18:42
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 7 times
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
1. Czy można odepchnąć sztab przeciwnika?
2. Jeżeli wokół sztabu jest wroga jednostka i wrogi moduł, który przyjmuje obrażenia to w momencie ataku sztabu giną obie jednostki czy ginie moduł a jednostka zostaje?
2. Jeżeli wokół sztabu jest wroga jednostka i wrogi moduł, który przyjmuje obrażenia to w momencie ataku sztabu giną obie jednostki czy ginie moduł a jednostka zostaje?
- Nidhogg
- Posty: 1342
- Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
- Lokalizacja: Romb Kujawski
- Has thanked: 99 times
- Been thanked: 62 times
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
1. możeszprezestomek pisze: ↑12 maja 2024, 19:32 1. Czy można odepchnąć sztab przeciwnika?
2. Jeżeli wokół sztabu jest wroga jednostka i wrogi moduł, który przyjmuje obrażenia to w momencie ataku sztabu giną obie jednostki czy ginie moduł a jednostka zostaje?
2. jak medyk ginie w tej samej inicjatywie co podłączona do niego jednostka to medyk nie może jej uratować. Ginie jednostka i moduł.
-
- Posty: 436
- Rejestracja: 20 mar 2012, 18:42
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 7 times
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Czy jednostka zasieciowana a posiadająca jednocześnie pancerz może korzystać z funkcji pancerza?
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Czy sęp ( armia Bestie) moze być pożarty przez jednostkę troglodytów jak nie jest zasieciowany ? Sępa nie można atakować podczas walki wręcz ( jak nie jest zasieciowany) stąd podczas ostatnie rozgrywki taki wątek i wątpliwości się pojawiły.
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Czy gdy Skoper Posterunku jest podpięty do sztabu przeciwnika (np. Molocha, który daje +1 siły strzału), to sztab przeciwnika daje bonusy jednostkom Posterunku?
Innymi słowy, czy w przypadku Skopera, sztab przeciwnika jest traktowany jako moduł?
Innymi słowy, czy w przypadku Skopera, sztab przeciwnika jest traktowany jako moduł?
-
- Posty: 275
- Rejestracja: 03 sty 2014, 22:41
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 16 times
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Cześć, mam pytanie o odkrywanie żetonów Ludzi Pustyni. W instrukcji jest to moim zdaniem napisane niejasno. Jest w liczbie mnogiej, że żetony DT odkrywane są przed każdym segmentem inicjatywy - ale wszystkie na raz? Czy to jest tak, że przed inicjatywą 5 odkrywany jest jeden żeton, przed 4 kolejny itd.? - wtedy (o ile nie ma inicjatywy większej niż 5) podczas bitwy odkrytych może zostać maksymalnie 5 żetonów.
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Ja zrozumiałam, że wszystkie naraz. Jest tak opisane, bo część żetonów podłoża może być zakryta (ktoś na nich siedzi) w początkowej inicjatywie, a potem zostaje uwolniona, bo żeton z wierzchu zostaje zbity.Deathhammer pisze: ↑15 wrz 2024, 14:02 Cześć, mam pytanie o odkrywanie żetonów Ludzi Pustyni. W instrukcji jest to moim zdaniem napisane niejasno. Jest w liczbie mnogiej, że żetony DT odkrywane są przed każdym segmentem inicjatywy - ale wszystkie na raz? Czy to jest tak, że przed inicjatywą 5 odkrywany jest jeden żeton, przed 4 kolejny itd.? - wtedy (o ile nie ma inicjatywy większej niż 5) podczas bitwy odkrytych może zostać maksymalnie 5 żetonów.
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Pytanie o taką sytuację:
Gram borgo i mam zasieciowany sztab, przy którym mam jednostki z inicjatywą 2 oraz 3. Normalnie sztab podbiłby inicjatywę jednostek z 2->3 i z 3->4.
Co jeśli podczas bitwy w turze inicjatywy 3 zostanie zabity sieciarz, który sieciuje mój sztab? Pod koniec rozpatrywania inicjatywy 3 mój sztab zostanie „odsieciowany” i jego zdolność będzie aktywna.
Jednostka obok mojego sztabu z inicjatywą 3 już wcześniej wykonała akcje (a teraz ma inicjatywę 4?), ale co z jednostką która ma inicjatywę 2 i teraz tak jakby się podnosi jej inicjatywa do 3? Może rozegrać akcje w fazie inicjatywy 2? Czy traci akcje?
Z góry dzięki za pomoc
Gram borgo i mam zasieciowany sztab, przy którym mam jednostki z inicjatywą 2 oraz 3. Normalnie sztab podbiłby inicjatywę jednostek z 2->3 i z 3->4.
Co jeśli podczas bitwy w turze inicjatywy 3 zostanie zabity sieciarz, który sieciuje mój sztab? Pod koniec rozpatrywania inicjatywy 3 mój sztab zostanie „odsieciowany” i jego zdolność będzie aktywna.
Jednostka obok mojego sztabu z inicjatywą 3 już wcześniej wykonała akcje (a teraz ma inicjatywę 4?), ale co z jednostką która ma inicjatywę 2 i teraz tak jakby się podnosi jej inicjatywa do 3? Może rozegrać akcje w fazie inicjatywy 2? Czy traci akcje?
Z góry dzięki za pomoc
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
traci akcję - ta faza inicjatywy już minęłamiltonsec pisze: ↑05 paź 2024, 21:20 Pytanie o taką sytuację:
Gram borgo i mam zasieciowany sztab, przy którym mam jednostki z inicjatywą 2 oraz 3. Normalnie sztab podbiłby inicjatywę jednostek z 2->3 i z 3->4.
Co jeśli podczas bitwy w turze inicjatywy 3 zostanie zabity sieciarz, który sieciuje mój sztab? Pod koniec rozpatrywania inicjatywy 3 mój sztab zostanie „odsieciowany” i jego zdolność będzie aktywna.
Jednostka obok mojego sztabu z inicjatywą 3 już wcześniej wykonała akcje (a teraz ma inicjatywę 4?), ale co z jednostką która ma inicjatywę 2 i teraz tak jakby się podnosi jej inicjatywa do 3? Może rozegrać akcje w fazie inicjatywy 2? Czy traci akcje?
Z góry dzięki za pomoc
(gdyby było analogicznie z ujemną inicjatywą, to jednostka nie atakuje po raz drugi)